Wat mij betreft is hetgene waar we vooral vanaf moeten dat we alle besmettingen willen voorkomen. De balans is compleet zoek. Sectoren worden de nek om gedraaid op basis van een angst die niet wetenschappelijk onderbouwd is, waar gewoon gezegd wordt: Ja, minder reisbewegingen is minder besmettingen, dus alles draagt bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zoveel gedachten waar we vanaf moeten.
Met name activiteiten buiten hadden al lang en breed verruimd moeten worden.
We kunnen schijnbaar in Duitsland wel weer knippen. Weet iemand een goede kapper in Elten?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 10:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Daarnaast zullen mensen nu ook steeds sneller naar alternatieven gaan zoeken. Ik heb een enorme smerige mat momenteel. Kappers moeten open op 2 maart, anders ga ik opzoek naar een thuiskapper. Heeft lang genoeg geduurd. Kappers zijn geen superspreaders, was het afgelopen jaar ook niet.
Ja, en zo komen we dus nergens. No pain, no gain.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is niet gebeurd, en dat zorgt ervoor dat het nu allemaal héél lang gaat duren omdat de 'wachtrij' te groot is. Want ze durven het natuurlijk nooit aan om sportvelden, kappers, winkels en de buurthuizen-voor-jongeren allemaal tegelijk open te gooien, dus daar zit telkens drie weken tussen.
De pijn die er nu is is vooral onzichtbare pijn, of pijn die pas in de toekomst zichtbaar wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en zo komen we dus nergens. No pain, no gain.
Een dagklok? Met deze cijfers?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jep. Is ook al een aantal keer voorbij gekomen dat het alternatief een 'dagklok' is, of een stay at home order.
Dat soort dingen passen naar mijn mening echt niet.
Salon Elten blijkbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
We kunnen schijnbaar in Duitsland wel weer knippen. Weet iemand een goede kapper in Elten?
Over 2 wekenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:18 schreef Pino112 het volgende:
Het loopt los?
Vanmiddag weer gewoon een stijging hoor.
Ferd noemde het gisteren een aantal keer, de landsadvocaat heeft het ook een aantal keer genoemd. Eigenlijk telkens op de vraag van proportionaliteit.quote:
In België ook. De winkels zijn daar ook gewoon open.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
We kunnen schijnbaar in Duitsland wel weer knippen.
ik weet nooit of dit soort comments sarcastisch zijn. of dat het serieus bedoelt wordt..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:18 schreef Pino112 het volgende:
Het loopt los?
Vanmiddag weer gewoon een stijging hoor.
Gisteren hebben zowel Grapperhaus als Rutte me die term iets te vaak laten vallen. Nu in deze zitting ook weer. Ik kijk niet echt uit naar de persco volgende week.quote:
Ik denk niet dat ze dat echt van plan zijn, maar hij wordt vrij fanatiek gebruikt als drogreden om de avondklok proportioneel te laten lijken. Kwestie van je referentiepunt verschuiven naar een achterlijke plek.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef Simmertje het volgende:
Een dagklok is voor mij definitief een overstap naar kamp #ikdoenietmeermee. Mag hopen dat ze dit serieus niet gaan overwegen.
Het gaat beter in de ziekenhuizen, maar de verhoudingen zijn nog lang niet ideaal. Wel positief nieuws. En natuurlijk wordt dat positieve nieuws juist toegeschreven aan de avondklok.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
De pijn die er nu is is vooral onzichtbare pijn, of pijn die pas in de toekomst zichtbaar wordt.
Overigens, ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat vrijwel alle ziekenhuiszorg weer opgestart is en ziekenhuizen weer zoals normaal opereren. Dat lijkt me niet in lijn met het nodig hebben van een avondklok.
Dan breekt de pleuris echt uit denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:21 schreef josja het volgende:
[..]
Gisteren hebben zowel Grapperhaus als Rutte me die term iets te vaak laten vallen. Nu in deze zitting ook weer. Ik kijk niet echt uit naar de persco volgende week.
Da's een volledige lockdown, net als in Italië vorig jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef Simmertje het volgende:
Een dagklok is voor mij definitief een overstap naar kamp #ikdoenietmeermee. Mag hopen dat ze dit serieus niet gaan overwegen.
Nee, het is gewoon een middel dat aanwezig is om in te zetten om het aantal contactmomenten te verminderen. Dat is echt vanaf de eerste aankondiging van de avondkok zo uitgelegd. Geen drogreden, gewoon een alternatief.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat echt van plan zijn, maar hij wordt vrij fanatiek gebruikt als drogreden om de avondklok proportioneel te laten lijken. Kwestie van je referentiepunt verschuiven naar een achterlijke plek.
Ik had die term nog niet horen vallen. Maar dat zou wel erg zijn als die er komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:21 schreef josja het volgende:
[..]
Gisteren hebben zowel Grapperhaus als Rutte me die term iets te vaak laten vallen. Nu in deze zitting ook weer. Ik kijk niet echt uit naar de persco volgende week.
quote:
Terwijl de rechter onlangs nog gehakt maakte van die stelling.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het gaat beter in de ziekenhuizen, maar de verhoudingen zijn nog lang niet ideaal. Wel positief nieuws. En natuurlijk wordt dat positieve nieuws juist toegeschreven aan de avondklok.
Hebben we dat niet eerder gezegd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan breekt de pleuris echt uit denk ik.
Staat Ascher nog ergens op een lijst?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:24 schreef Nia het volgende:
[..]
De verkiezingsstrijd is losgebarsten.
Of hij heeft zijn tekst daar op staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:24 schreef Gia het volgende:
Die middelste gast, Pols, heeft zijn telefoon open liggen, met iets ertussen. Opname maken wat niet mag?
Precies. En zo was er nog wel meer positief nieuws deze week dat de noodzaak om een avondklok te hebben verminderen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het gaat beter in de ziekenhuizen, maar de verhoudingen zijn nog lang niet ideaal. Wel positief nieuws. En natuurlijk wordt dat positieve nieuws juist toegeschreven aan de avondklok.
Nee, ligt ondersteboven, maar wel open.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of hij heeft zijn tekst daar op staan.
Plot twist: Pols = DeVerzamelaarquote:
Ik was daar eerst mee!!!!!!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
Pfizer die na 1 prik 92% effectief is waardoor de tweede prik niet nodig is was wel een big deal, daar kwam @Momo gisteren mee.
Dat zijn hoopvolle snelheden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
Er waren begin deze week 1 miljoen vaccins geleverd door Pfizer en komende week kwamen er weer 200k. Dat houdt in dat we over 5 weken (vanaf april worden er 800k per week geleverd zei Marc Kaptein) de hele groep 70+ gevaccineerd kunnen hebben met Pfizer.
Daarnaast zijn er ~2 miljoen mensen tussen de 60-70. Dat kan dus met 3 weken aan voorraad geprikt worden.
Als het tempo het toelaat kun je dus eind april iedereen die 60+ is gevaccineerd hebben met alleen Pfizer
Ja, maar hier kunnen ze natuurlijk geen rekening mee houden. Alle modellen die we gebruiken zijn exclusief vaccinaties.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. En zo was er nog wel meer positief nieuws deze week dat de noodzaak om een avondklok te hebben verminderen.
Pfizer die na 1 prik 92% effectief is waardoor de tweede prik niet nodig is was wel een big deal, daar kwam @:Scrummie en daarna @:Momo gisteren mee.
Er waren begin deze week 1 miljoen vaccins geleverd door Pfizer en komende week kwamen er weer 200k. Dat houdt in dat we over 5 weken (vanaf april worden er 800k per week geleverd zei Marc Kaptein) de hele groep 70+ gevaccineerd kunnen hebben met Pfizer.
Daarnaast zijn er ~2 miljoen mensen tussen de 60-70. Dat kan dus met 3 weken aan voorraad geprikt worden.
Als het tempo het toelaat kun je dus eind april iedereen die 60+ is gevaccineerd hebben met alleen Pfizer, dan hou je geen enkel rekening met welk ander vaccins ook. Het lijkt mij dat dat een vooruitzicht is waardoor een maatregel als deze minder snel noodzakelijk is.
Natuurlijk, die rechter is vriendjes met oa. v Dissel, dit hoger beroep is puur voor de show.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat de rechter de staat in het gelijk gaat stellen, en dat lijkt me op wat ik tot nu toe heb gehoord volkomen terecht.
Wow, heb je een bron voor de levering van 1 miljoen vaccins? Dat blijkt niet uit de grafiekjes, die gaan gewoon uit van 200k.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. En zo was er nog wel meer positief nieuws deze week dat de noodzaak om een avondklok te hebben verminderen.
Pfizer die na 1 prik 92% effectief is waardoor de tweede prik niet nodig is was wel een big deal, daar kwam @:Scrummie en daarna @:Momo gisteren mee.
Als het tempo het toelaat kun je dus eind april iedereen die 60+ is gevaccineerd hebben met alleen Pfizer, dan hou je geen enkel rekening met welk ander vaccins ook. Het lijkt mij dat dat een vooruitzicht is waardoor een maatregel als deze minder snel noodzakelijk is.
Dit is een redenatie van niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:24 schreef Gia het volgende:
Corona heeft al meer doden geëist dan een dijkdoorbraak.
Die middelste gast, Pols, heeft zijn telefoon open liggen, met iets ertussen. Opname maken wat niet mag?
Het wordt uitgezonden, dus wat kan zijn opname daar aan toe voegen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:24 schreef Gia het volgende:
Corona heeft al meer doden geëist dan een dijkdoorbraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |