SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Zuiger van het FOK!-OMT
Tot nu toe is alles wat ik lees op basis van schattingen. De enige open source bron die er is nextstrain.org die is bij gewerkt tot 13.02.2021 zitten we maar op 17% van de Britse mutant. Dus ik zou ook graag meer data willen zien. Bij op op1 vertelde die epidemioloog die er zat ook wel een opmerkelijk detail dat bij de berekeningen van wat naar buiten is gekomen geen gebruik maakte van de Re maar van de R0.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja maar..
insert verhaal waarom dat hier niet zo is
Punt.
Je zit hier echt al te lang, Don!quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja maar..
insert verhaal waarom dat hier niet zo is
Punt.
Haha is dat zo?quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:48 schreef Mammietje het volgende:
Je zit hier echt al te lang, Don!![]()
Ik leef met je mee.
Kreeg een beetje het idee dat de manier van communiceren hier een beetje op begon te breken!quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha is dat zo?
Ik heb persoonlijk niet zoveel last van de lockdown.. ja er zijn wel dingen wat ik mis, maar ik kan daar wel mee leven.
Heb verder gewoon een gezin wat voor genoeg vertier zorgt zeg maar. Allebei goede vaste baan etc.
Ik besef wel dat wij gezegend zijn wat dat betreft en dat er heeuul veel mensen het veel moeilijker hebben.
Eerlijke data gaan we niet te zien krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tot nu toe is alles wat ik lees op basis van schattingen. De enige open source bron die er is nextstrain.org die is bij gewerkt tot 13.02.2021 zitten we maar op 17% van de Britse mutant. Dus ik zou ook graag meer data willen zien. Bij op op1 vertelde die epidemioloog die er zat ook wel een opmerkelijk detail dat bij de berekeningen van wat naar buiten is gekomen geen gebruik maakte van de Re maar van de R0.
Ik heb wel ongenoegen over hoe de overheid omgaat met ons burgers.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kreeg een beetje het idee dat de manier van communiceren hier een beetje op begon te breken!![]()
Is misschien ook wel zwaarder dan alle maatregelen te samen!
Ik weet niet hoe het voor Dondruiper is maar het is gewoon knap lastig. Het gaat ook in golven bij mij tenminste kan acht de ene dag optimistisch zijn en de dag er op als ik het nieuws lees weer pessimistisch zijn. Niet zo zeer door besmettingen enzovoort maar wel hoe er soms op gereageerd wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kreeg een beetje het idee dat de manier van communiceren hier een beetje op begon te breken!![]()
Is misschien ook wel zwaarder dan alle maatregelen te samen!
Ik lees het.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb wel ongenoegen over hoe de overheid omgaat met ons burgers.
Dus dat zit me wel dwars.
Klopt het is hetzelfde wat iemand anders zei in het vorige topic. We zien niks maar het enige wat we zien is de schattingen. Maak gewoon iets openbaar het enige wat ik kan vinden is via nextstrain.org. Denemarken maakt alles wel openbaar. Daarom moeten we die ook in de gaten houden wat mij betreft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eerlijke data gaan we niet te zien krijgen.
In plaats van hun fout toegeven, gaan ze er in 2 dagen een spoedwet door heen jassen voor een maatregel die zijn effectiviteit op geen enkele manier heeft bewezen.
Ze willen geen gezichtsverlies lijden, dus zetten ze alles op alles om die avondklok te behouden.
Want...
Als die avondklok eraf gaat dan komen er wel 700 IC patienten bij11!!
Eigenlijk moet je er gewoon keihard om lachen als het niet bittere ernst was.
Een scene uit Koefnoen.
Ik dacht dat je bezig was met oefenen van gifjes te plaatsen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik lees het.![]()
Heb ff een paar dagen wat afstand genomen en toch wel weer wat gemist, merk ik.
Heb er dus ook nog geen mening over.
Sequencing gebeurd nav een positieve PCR test.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:28 schreef Mammietje het volgende:
De andere varianten komen aan het licht door sequence.
Wanneer er zeer besmettelijke doch ongevaarlijke varianten rondgaan met dus de potentie dominant te worden, ga je deze verspreiding tegen met een lockdown.quote:Bovendien zou dan het percentage besmette mensen (binnen een bepaald gebied) snel stijgen waarbij de ziekenhuiscijfers (na 2 weken) niet meedoen. Daar hoef je dus geen provincie voor af te sluiten.
Dit net even doorgeappt naar Markie. Kreeg dit terugquote:Op donderdag 18 februari 2021 03:06 schreef Za het volgende:
Wanneer je 1 provincie volledig opengooit die qua besmettingen een middenmoot is, kun je na pakweg een maand kijken hoe het ervoor staat qua besmettingen in vergelijking met de rest van het land.
Dat heb ik ook, heel herkenbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 02:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor Dondruiper is maar het is gewoon knap lastig. Het gaat ook in golven bij mij tenminste kan acht de ene dag optimistisch zijn en de dag er op als ik het nieuws lees weer pessimistisch zijn. Niet zo zeer door besmettingen enzovoort maar wel hoe er soms op gereageerd wordt.
Ach ja.. en weet je.. we kunnen zeuren en zeiken wat we willen hier.. we kunnen het er allemaal mee oneens zijn.. het helpt toch allemaal geen fuckquote:Op donderdag 18 februari 2021 03:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, heel herkenbaar.
Maar moet zeggen dat een paar dagen weg uit dit topic aardig lucht geeft. Soort vakantiegevoel.![]()
Liep tegen een corona-topic-burnout aan, zeg maar!![]()
Het is mooi om een beetje op de hoogte te blijven (daarvoor was ik hier) maar dat cynisme nekt me zwaar.
Ah man... hou op! Ben er vet goed in geworden!quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bezig was met oefenen van gifjes te plaatsen.
De mods slapen. Kan wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah man... hou op! Ben er vet goed in geworden!![]()
![]()
Echt... het is jammer voor jullie dat ik deze niet met een gifje begeleiden mag!
En welke provincie had je in gedachten?quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:06 schreef Za het volgende:
[..]
Sequencing gebeurd nav een positieve PCR test.
Het is denk ik lichtzinnig te denken dat alle mutaties door alle PCR tests worden opgepikt, en daarom komen ze ook niet door sequencing aan het licht, sommigen wel.
[..]
Wanneer er zeer besmettelijke doch ongevaarlijke varianten rondgaan met dus de potentie dominant te worden, ga je deze verspreiding tegen met een lockdown.
In Spanje en de VS zijn er geen verschillen qua besmettingen (80% afname in alle Staten van de VS) in gebieden met en zonder restricties, dat kan komen door de snellere verspreiding van ongevaarlijke mutaties in gebieden zonder restricties.
Wanneer je 1 provincie volledig opengooit die qua besmettingen een middenmoot is, kun je na pakweg een maand kijken hoe het ervoor staat qua besmettingen in vergelijking met de rest van het land.
Dat snap ik volledig. Iedereen die ook tegen een corona burnout zit zou ik ook gewoon adviseren om gewoon een paar weken het nieuws niet te volgen. Buiten de persconferenties verandert er toch niks op het gebied van maatregels dus maak dan een paar dagen lekker een wandeling. Zeker vorige week in de sneeuw is dat heerlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, heel herkenbaar.
Maar moet zeggen dat een paar dagen weg uit dit topic aardig lucht geeft. Soort vakantiegevoel.![]()
Liep tegen een corona-topic-burnout aan, zeg maar!![]()
Het is mooi om een beetje op de hoogte te blijven (daarvoor was ik hier) maar dat cynisme nekt me zwaar.
Nee, precies. Maar er wordt gestreden alsof de maatregelen van de uitkomst afhangen!quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach ja.. en weet je.. we kunnen zeuren en zeiken wat we willen hier.. we kunnen het er allemaal mee oneens zijn.. het helpt toch allemaal geen fuck
Helemaal eens... behalve dat sneeuwgedeelte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik volledig. Iedereen die ook tegen een corona burnout zit zou ik ook gewoon adviseren om gewoon een paar weken het nieuws niet te volgen. Buiten de persconferenties verandert er toch niks op het gebied van maatregels dus maak dan een paar dagen lekker een wandeling. Zeker vorige week in de sneeuw is dat heerlijk.
Ik vond het heerlijk. Ik vind het gewoon mooi en iets mystieks hebben. Ik denk dat ik in die week bij elkaar ongeveer 100km gewandeld heb. Maar goed mocht je wel een warme piemel tegenkomen, hier een paar goeie richtlijnen uit San Francisco. Die hebben namelijk monty pyton in gehuurd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helemaal eens... behalve dat sneeuwgedeelte.![]()
Blij dat die rommel weg is.![]()
Plakte toch niet! Kon niet eens een sneeuwpiemel maken.
Nah... kijk! Hartstikke informatief hier toch.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vond het heerlijk. Ik vind het gewoon mooi en iets mystieks hebben. Ik denk dat ik in die week bij elkaar ongeveer 100km gewandeld heb. Maar goed mocht je wel een warme piemel tegenkomen, hier een paar goeie richtlijnen uit San Francisco. Die hebben namelijk monty pyton in gehuurd.
[ twitter ]
Maar het leek ook onverklaarbaar dat de besmettingen niet stegen ondanks de toename van de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Als de avondklok afschaffen zorgt voor 500/600/700 IC opnames dan zou je verwachten dat het aanhouden van de avondklok alles significant laat dalen, want blijkbaar heeft de maatregel volgens het model veel effect.
Dan hoef je maar 1 vraag aan tafel te stellen: Hoe komt het dat de cijfers met de avondklok dan niet veel harder zijn gaan dalen?
Lees die adviezen door je ligt in een deuk. Voorkom zwaar ademen, kreunen of gillen, graag in de buitenlucht en hou de groep klein dat soort dingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... kijk! Hartstikke informatief hier toch.![]()
Ik heb gewoon een well-fitting mask nodig.
Niet afsluit, maar horeca, retail, sportscholen etc open, geen avondklok, voor een periode van 4 weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:15 schreef Mammietje het volgende:
En welke provincie had je in gedachten?
Zie niet zo goed voor me hoe je een provincie afsluit van de rest van Nederland. .Jij wel?
Nah... laat maar weer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lees die adviezen door je ligt in een deuk. Voorkom zwaar ademen, kreunen of gillen, graag in de buitenlucht en hou de groep klein dat soort dingen.
Als je morgen alles open gooit in Overijsel. Dan zit morgen 1/3 van Nederland ook in Overijsel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:30 schreef Za het volgende:
[..]
Niet afsluit, maar horeca, retail, sportscholen etc open, geen avondklok, voor een periode van 4 weken.
Omdat het een experiment betreft waar we allemaal van kunnen profiteren geen toeristische influx uit andere provincies.
Ik ken de cijfers per provincie niet precies eerlijk gezegd, maar bv Overijssel.
Stel het aantal besmettingen daalt aanzienlijk tov de rest van het land aldaar.
Heb je daar een beetje leuke kroegen of sekshuizen voor een COR-meet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je morgen alles open gooit in Overijsel. Dan zit morgen 1/3 van Nederland ook in Overijsel.
Ik wil best een meeting, maar dan niet zoquote:Op donderdag 18 februari 2021 05:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heb je daar een beetje leuke kroegen of sekshuizen voor een COR-meet?
En welke ben jij dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 05:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil best een meeting, maar dan niet zo
Is dat echt? 😳quote:Op donderdag 18 februari 2021 05:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil best een meeting, maar dan niet zo
Wie ben jij?quote:Op donderdag 18 februari 2021 06:58 schreef Noek het volgende:
Ik heb aardig wat FOK! meets gehad en geen was zo goed als bovenstaande filmpje.
Dat er een beetje oke weer aankomt, doet wel iets in mn hoofd. Het neigt naar iets wat op hoop lijkt na een periode van moedeloosheid. Ik hou me ook vast aan Za. Za is mn geestelijk leider.
Nee, Don, dit was wel iets voor mn tijd. Wij gingen naar Stairway en werden daar ook weer uitgeschopt.quote:
Mooi man.quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, Don, dit was wel iets voor mn tijd. Wij gingen naar Stairway en werden daar ook weer uitgeschopt.
Jaja, wij waren een stelletje.Mis het wel, om gewoon keihard ergens uitgezet te worden. Kon gewoon!
Zou het niet een gevalletje zoals bij de Spaanse griep kunnen zijn? Dat virus verdween ook spontaan. Of was dat pas nadat er groepsimmuniteit was bereikt? Of was het zo gemuteerd dat het zichzelf uitroeide.quote:Op donderdag 18 februari 2021 04:51 schreef Za het volgende:
FWIW, wanneer je aanneemt dat de mondiale daling van covid te wijten valt aan de mogelijkheid van covid zijnde een seizoensvirus:
Er zijn talloze onderzoeken voor wat betreft klimaat, ligging, luchtvochtigheid, breedtegraad, UV etc, en daaruit komt als sterkste punt naar voren vwb Covid de breedtegraad; de UV.
Zo werd de grootste uitbraak in Europa en de VS verwacht in oktober gerelateerd aan de lage UV in deze periode, en bij bevestiging hiervan bijna geconcludeerd dat Covid een seizoensvirus is.
Echter, wanneer dat zo zou zijn, pas eind maart komen in Europa en de VS de UV waarden weer uit boven die van oktober, en de besmettingen zijn vanaf 10 januari omlaag gedonderd, in de VS zelfs met 80% en dat komt niet overeen met een seizoensgerelateerde daling, zoals we die bv kennen van griep, deze curve loopt in de regel ALTIJD (@:Tijn je had gelijk) omlaag eind maart, zowel in de VS als in Europa.
Daarnaast had de VS veel meer covid besmettingen in juli dan in oktober.
Oftewel, de gigantische daling wereldwijd van Covid besmettingen kan in dat opzicht eigenlijk niet te wijten zijn aan seizoensgebondenheid zoals wij die kennen bij griep, aangezien de UV daarbij de hoofdrol heeft, en er dan pas tegen eind maart sprake zou zijn van een scherpe daling ipv half januari-begin februari.
Plus de Covid piek van 70.000 besmettingen PD in de VS in juli strookt niet met een seizoensgebonden virus.
Interessante bron: https://www.nature.com/articles/s41598-021-81419-w
Griepcurves NL en de VS:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ja, gisteren weer van alles op tv over de neveneffecten van de maatregelen... dat heb ik maar uit gezet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach ja.. en weet je.. we kunnen zeuren en zeiken wat we willen hier.. we kunnen het er allemaal mee oneens zijn.. het helpt toch allemaal geen fuck
quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:51 schreef Abyss33 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
Blijkbaar heeft het rivm weer verkeerde modellen gebruikt. of de boel weer groter gemaakt dan dat het uiteindelijk is.
Gek genoeg komt er nooit naar dat buiten dat iets erger was dan voorheen gedacht.
vooral dit stukje, tijd voor een nieuwe variant.....quote:Toch zijn virologen als Ron Fouchier en Eric Snijder sceptisch over de grotere besmettelijkheid van de Britse variant. Zij zien geen overtuigend bewijs. Wat zien jullie wat zij niet zien?
Haha, dit had niemand verwacht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:51 schreef Abyss33 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
Blijkbaar heeft het rivm weer verkeerde modellen gebruikt. of de boel weer groter gemaakt dan dat het uiteindelijk is.
Gek genoeg komt er nooit naar dat buiten dat iets erger was dan voorheen gedacht.
Dat eerste is straks niet meer het geval natuurlijk, maar dat tweede ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:00 schreef Janneke141 het volgende:
Dus we zitten met een avondklok die op juridisch onjuiste wijze tot stand is gekomen en gebaseerd is op incorrecte voorspellingen
Gaan ze er dan al over beslissen?quote:en daarom wordt die komende dinsdag verlengd. Helder.
We zullen het nooit weten, maar ik sluit niet uit dat ze gekozen hebben voor deze dubieuze constructie omdat ze zelf ook twijfelden over de legitimiteit van het middel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat eerste is straks niet meer het geval natuurlijk, maar dat tweede ben ik helemaal met je eens.
[..]
Nee, maar ik denk niet dat ze nu krom gaan liggen voor een spoedwet als ze komende dinsdag op de persco bekend maken dat de avondklok eindigt.quote:Gaan ze er dan al over beslissen?
Ben benieuwd naar het debat in ieder geval.quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten, maar ik sluit niet uit dat ze gekozen hebben voor deze dubieuze constructie omdat ze zelf ook twijfelden over de legitimiteit van het middel.
[..]
Nee, maar ik denk niet dat ze nu krom gaan liggen voor een spoedwet als ze komende dinsdag op de persco bekend maken dat de avondklok eindigt.
Het FOK!OMT had al geconcludeerd dat aan de hand van de cijfers een van de variabelen niet kon kloppen. Ook informatie uit UK wees daar al een beetje opquote:Op donderdag 18 februari 2021 07:51 schreef Abyss33 het volgende:
Dat zou theoretisch kunnen, maar dan zou de avondklok de R wel heel erg drukken. Volgens de modellen zat de R van de Britse variant eerst op 1,3 en later 1,15/1,1, dan heeft alleen de avondklok de R met 0,2 gedrukt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 03:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar het leek ook onverklaarbaar dat de besmettingen niet stegen ondanks de toename van de Britse variant.
Misschien heffen de effecten van avondklok en Britse variant elkaar op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |