abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198068609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aangezien ik morgen gewoon moet werken - net als voor deze crisis - zie ik niet in hoe ik thans enorm in mijn vrijheid wordt belemmerd omdat ik nu niet naar buiten mag.

Of moet ik nu ineens heel hard gaan roepen dat het hier Noord-Korea is omdat ik niet midden in de nacht naar buiten kan, terwijl ik straks weer gewoon 'mag' werken, boodschappen 'mag' doen (mag zelfs nog sigaren kopen!), 'mag' wandelen... om daarna blij te zijn thuis te zijn en te kunnen rusten?

Echt, wat maken jullie je intens belachelijk.
Gaat om het principe hè. Of ben jij er eentje van de o zo goedkope privacyrechten counterende 'ik heb toch niets te verbergen!'.
I'll give you something to do
pi_198068612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe vaak ging jij voor Corona er 's nachts op uit voor een wandelingetje?
Ja, daar was ie dus al. Slecht hoor.
pi_198068615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Gaat om het principe hè. Of ben jij er eentje van de o zo goedkope privacyrechten counterende 'ik heb toch niets te verbergen!'.
Wat is iedereen ineens principieel.

Wellicht gemist, maar ik vind die avondklok totaal overbodig. Zie er het nut niet van in. Ik voel me echter nog net geen Mandela.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, daar was ie dus al. Slecht hoor.
Jij ging er elke nacht nog even op uit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe vaak ging jij voor Corona er 's nachts op uit voor een wandelingetje?
Voor corona was ik regelmatig niet voor 0.00 thuis vanwege allerlei activiteiten die ik heb in me dagelijks leven. Tijdens de sneeuw periode heb ik ook regelmatig een wandeling gemaakt na 21.00 vanwege het landschap. Ik vind dat gewoon mooi en het geeft iets mystieks. Plus het voordeel dat het hier zo glad was omdat er niet gestrooid werd dat er toch geen politie was.
pi_198068622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor corona was ik regelmatig niet voor 0.00 thuis vanwege allerlei activiteiten die ik heb in me dagelijks leven. Tijdens de sneeuw periode heb ik ook regelmatig een wandeling gemaakt na 21.00 vanwege het landschap. Ik vind dat gewoon mooi en het geeft iets mystieks. Plus het voordeel dat het hier zo glad was omdat er niet gestrooid werd dat er toch geen politie was.
Allemaal super, maar ik moet dus wakker liggen van het feit dat ik nu, om 1.18 uur, niet naar buiten mag en derhalve in een dictatuur leef?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:19:33 #257
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198068625
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij niet igg, ga slapen
pi_198068627
Laat ik het anders vragen...

WAAROM zouden Rutte en Co. deze maatregelen nemen, als het niet is vanwege de pandemie?

Barst los, wat zit er achter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Allemaal super, maar ik moet dus wakker liggen van het feit dat ik nu, om 1.18 uur, niet naar buiten mag en derhalve in een dictatuur leef?
Waar heb ik gezegd dat we in een dictatuur leven? Ik vroeg alleen of jij uit je huis kon uit vrije wil vervolgens ga je er van alles bijhalen.
pi_198068629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat we in een dictatuur leven? Ik vroeg alleen of jij uit je huis kon uit vrije wil vervolgens ga je er van alles bijhalen.
Ik kan ook niet uit 'vrije wil' naar mijn stamkroeg nu.

En nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik kan ook niet uit 'vrije wil' naar mijn stamkroeg nu.

En nu?
Dat kan ik ook niet.

En nu?
pi_198068634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zeg toch net dat het om het principe gaat. Ik heb er zelf tot nu toe nauwelijks last van gehad, maar dat interesseert me geen moer.
pi_198068635
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat kan ik ook niet.

En nu?
Precies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:22:00 #264
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198068636
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om of je wel of niet om 01:19 een blokje om wil.

Het gaat er om dat er een vrijheid berovende maatregel is ingevoerd zonder (over)duidelijk bewijs dat het ook daadwerkelijk effectief is.

Zelfs na een maand (?) zijn er geen keiharde cijfers gepresenteerd dat het wel degelijk effect heeft.

Naja wat gelul in de ruimte met achterhaalde modellen (als we niet een avondklok zouden hebben, dan dit en dat.)

Als die avondklok eraf zou gaan en de besmettingen gaan skyhigh, hoe kan het dan dat de besmettingen na een maand avondklok nog niet skyhigh naar beneden zijn gegaan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies.
Maar dat zegt toch niks over ik iets buiten te zoeken heb?
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:22:38 #266
445514 DonDruiper
pi_198068641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

WAAROM zouden Rutte en Co. deze maatregelen nemen, als het niet is vanwege de pandemie?

Ongefundeerde, onjuiste modellen en de daarbij horende angst.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068642
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar dat zegt toch niks over ik iets buiten te zoeken heb?
Het gaat om in hoeverre je er dictatoriaal opgelegde vrijheidsbelemmering ziet die de levenskwaliteit aanzienlijk aantast.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ongefundeerde, onjuiste modellen en de daarbij horende angst.
Uit veiligheidsoverwegingen, zeg maar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068647
quote:

Hoeft toch niks achter te zitten, pandemie lijkt mij een prima grond. Dit wil niet zeggen dat je de effectiviteit en proportionaliteit ernstig in twijfel kan trekken. Dat jij het niet met de regels eens bent, wil niet zeggen dat je denkt dat er een complot achter schuilgaat.
pi_198068650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:23 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hoeft toch niks achter te zitten, pandemie lijkt mij een prima grond. Dit wil niet zeggen dat je de effectiviteit en proportionaliteit ernstig in twijfel kan trekken. Dat jij het niet met de regels eens bent, wil niet zeggen dat je denkt dat er een complot achter schuilgaat.
Complot is jouw invulling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:25:00 #271
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198068651
quote:

Denk zelf na, maak je huiswerk.
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:25:15 #272
445514 DonDruiper
pi_198068652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uit veiligheidsoverwegingen, zeg maar?
Nee.

Onjuiste modellen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068653
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk zelf na, maak je huiswerk.
Ja, Soros en zo.

Maar de vraag was voor de niet BNW'ers bedoeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Onjuiste modellen.
Uit incompetentie dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068655
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het gaat om in hoeverre je er dictatoriaal opgelegde vrijheidsbelemmering ziet die de levenskwaliteit aanzienlijk aantast.
Er zijn zat dingen die je buiten kan doen ook tussen 21.00 en 4.30 die niet te maken hebben met het naar of terug komen van de kroeg. Ik geef maar een simpel iets als een zak vuilnis weggooien wat ik ook op straat moet doen bij een ondergrondse container. Wat ik trouwens ook altijd al voor corona in de avond uren deed. (blijkbaar moet dat er bij gezegd worden).
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:27:52 #276
445514 DonDruiper
pi_198068658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uit incompetentie dus.
Ze zijn het gewoon een beetje kwijt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:28:11 #277
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198068660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, Soros en zo.

Maar de vraag was voor de niet BNW'ers bedoeld.
Tsja, dan zal ik uitchecken ;)
pi_198068665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er zijn zat dingen die je buiten kan doen ook tussen 21.00 en 4.30 die niet te maken hebben met het naar of terug komen van de kroeg. Ik geef maar een simpel iets als een zak vuilnis weggooien wat ik ook op straat moet doen bij een ondergrondse container. Wat ik trouwens ook altijd al voor corona in de avond uren deed. (blijkbaar moet dat er bij gezegd worden).
Als de avondklok net als in Frankrijk op 18.00 zou staan, zou ik wellicht nog iets van frustratie voelen. Nu? Ik kan er niet wakker van liggen. Irritant? Ja, net als die hele lockdown. Vergelijkingen met dictaturen maken en ineens hele filosofische epistels gaan schrijven over het kernprincipe van 'vrijheid'? Please.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:29:51 #279
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198068666
En trouwens: wat is er mis met BNW
pi_198068667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ze zijn het gewoon een beetje kwijt.
Wat jammer dat we vast zitten aan deze club en we niet kunnen stemmen voor een ander geluid.

Zo klote is dat in dictaturen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:31:43 #281
445514 DonDruiper
pi_198068672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat jammer dat we vast zitten aan deze club en we niet kunnen stemmen voor een ander geluid.

Jij denkt dat er geen Rutte 4 komt? :')

Het stemveevolk gaat weer massaal VVD stemmen want Rutte heeft ons zoooo goed door de crisis heen geholpen!

En trouwens.. wat is het alternatief? Dat baart mij wel zorgen..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen Rutte 4 komt? :')

Het stemveevolk gaat weer massaal VVD stemmen want Rutte heeft ons zoooo goed door de crisis heen geholpen!

En trouwens.. wat is het alternatief? Dat baart mij wel zorgen..
Ach, ik roep al jaren om links, links, links... echt links. Hadden we nog een echte sociaal-democratie gehad waren er ook een hoop zaken nooit zo in de soep gelopen. Waren er nog echt vangnetten en beschermingen. Men wilde toen al niet, men wil nu niet, men wil straks niet. Daarom zal het me onderhand wel aan mijn reet roesten. Als ik echter zie wat er voor spul rondloopt (ik noem een FvD, een PVV, een BIJ1, een GroenLinks, een D'66) ben ik maar WAT blij met Rutte.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

We kunnen toevallig binnenkort stemmen maar voor hetzelfde geld was dat pas over een jaar geweest. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hun stem hadden willen herzien nu ze weten hoe partijen in de coronacrisis staan.
pi_198068682
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:33 schreef galantis het volgende:

[..]

We kunnen toevallig binnenkort stemmen maar voor hetzelfde geld was dat pas over een jaar geweest. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hun stem hadden willen herzien nu ze weten hoe partijen in de coronacrisis staan.
Ligt eraan; als je enkel op Fok zit dan komt er een enorme overwinning voor FvD en PVV aan (een hel).
In de echte wereld is men gelukkig iets nuchterder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:34:54 #285
445514 DonDruiper
pi_198068683
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ach, ik roep al jaren om links, links, links... echt links. Hadden we nog een echte sociaal-democratie gehad waren er ook een hoop zaken nooit zo in de soep gelopen. Waren er nog echt vangnetten en beschermingen. Men wilde toen al niet, men wil nu niet, men wil straks niet. Daarom zal het me onderhand wel aan mijn reet roesten. Als ik echter zie wat er voor spul rondloopt (ik noem een FvD, een PVV, een BIJ1, een GroenLinks, een D'66) ben ik maar WAT blij met Rutte.
Omdat er geen alternatief is.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068685
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Omdat er geen alternatief is.
Voor mij waarschijnlijk SP of PvdA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als de avondklok net als in Frankrijk op 18.00 zou staan, zou ik wellicht nog iets van frustratie voelen. Nu? Ik kan er niet wakker van liggen. Irritant? Ja, net als die hele lockdown. Vergelijkingen met dictaturen maken en ineens hele filosofische epistels gaan schrijven over het kernprincipe van 'vrijheid'? Please.
Maar goed het komt op het gebruikelijke neer ik heb er geen last van dus het is prima. Allemaal leuk om te praten over dictaturen enzovoort waar ik zelf altijd ver van wegbleven ben. Maar ik vraag me gewoon af wat voor zin heeft het behalve een extra maatregel. Alles is toch al gesloten het enige wat mensen kunnen doen is elkaar opzoeken. Mensen die zich toch al niet aan de richtlijnen houden deden dat toch wel. Maar er zitten ook een hoop andere schade aan. Tankstations mogen alleen spullen verkopen voor de auto in die tijd. Dat is erg irritant voor bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs die een ontheffing hebben. Sterker nog ze mogen bij een tankstation niet eens naar de wc. Dan vraag ik me echt af is dit de bedoeling?
pi_198068691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ligt eraan; als je enkel op Fok zit dan komt er een enorme overwinning voor FvD en PVV aan (een hel).
In de echte wereld is men gelukkig iets nuchterder.
Ja wat zijn we als Hollanders lekker nuchter gebleven. Van die retoriek van Rutte in voorjaar 2020 is ook niets meer heel.
pi_198068693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja wat zijn we als Hollanders lekker nuchter gebleven. Van die retoriek van Rutte in voorjaar 2020 is ook niets meer heel.
Zou het niet weten, ben geen Hollander maar een Nederlander.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068695
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zou het niet weten, ben geen Hollander maar een Nederlander.
Nederlanders dan, wat jij wil.
  donderdag 18 februari 2021 @ 01:39:21 #291
445514 DonDruiper
pi_198068696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar goed het komt op het gebruikelijke neer ik heb er geen last van dus het is prima. Allemaal leuk om te praten over dictaturen enzovoort waar ik zelf altijd ver van wegbleven ben. Maar ik vraag me gewoon af wat voor zin heeft het behalve een extra maatregel. Alles is toch al gesloten het enige wat mensen kunnen doen is elkaar opzoeken. Mensen die zich toch al niet aan de richtlijnen houden deden dat toch wel. Maar er zitten ook een hoop andere schade aan. Tankstations mogen alleen spullen verkopen voor de auto in die tijd. Dat is erg irritant voor bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs die een ontheffing hebben. Sterker nog ze mogen bij een tankstation niet eens naar de wc. Dan vraag ik me echt af is dit de bedoeling?
Ik had laatst nachtdienst.. dacht om 23:00 uur nog even snel pakje peuken halen.. kreeg het gewoon niet mee :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198068699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gast ik heb van zoveel dingen last. En een liederlijke schijthekel aan dat thuiswerken, gesloten winkels en café's. Ik reageer op die tjappies die ondanks dat alles pretenderen dat we hier met een dictatuur te maken hebben en een premier die 'gevaarlijk' is.

Echt, laat je nakijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik had laatst nachtdienst.. dacht om 23:00 uur nog even snel pakje peuken halen.. kreeg het gewoon niet mee :')
Dat is dan weer wel positief aan die lockdown, kan thuis zoveel Cubanen wegpaffen als ik wil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198068704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik las het van het weekend. Was een artikel over mensen die snachts wel op pad moesten voor werk bijvoorbeeld. Toen kwam er ook een verhaal van een medewerker van een tankstation voorbij dat chauffeurs massaal om 4.30 binnen komen voor koffie, wc en de douche. Normaal gebeurde dat altijd gespreid. Dan denk ik ook weer van lekker bijdehand.
pi_198068709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gast ik heb van zoveel dingen last. En een liederlijke schijthekel aan dat thuiswerken, gesloten winkels en café's. Ik reageer op die tjappies die ondanks dat alles pretenderen dat we hier met een dictatuur te maken hebben en een premier die 'gevaarlijk' is.

Echt, laat je nakijken.
Daarom liet ik ook bewust dat gedeelte van je post weg over een dictatuur enzovoort. Ik vroeg me gewoon af wat je daar van vond. Dat jij daarna daar over door gaat leuteren kan ik niks aan doen. Ik heb het zelfs al meerdere keren aangegeven maar goed daar kwam je er weer mee.
pi_198068714
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt, laat je nakijken.
gaat het?
pi_198068758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef Vasilevski het volgende:
Zat net dit artikel te lezen over Madrid: https://english.elpais.co(...)us-restrictions.html

Gewoon middenin de 3e golf horeca open houden, avondklok om 22u met de bedoeling om te versoepelen naar 23u, en ga zo maar door, terwijl veel andere Spaanse regio's in ieder geval gedeeltelijk op slot zitten.

Ondanks alle waarschuwingen in het artikel lijkt dit alles niet tot een doemscenario te leiden. Geeft wel te denken.
Stel er gaan momenteel veel besmettelijker maar zwakkere varianten van het virus rond die dominant worden.
Dan ga je de verspreiding daarvan juist tegen of vertraag je het aanzienlijk door lockdowns etc., en zou het in feite daar waar weinig tot geen restricties zijn sneller dalen qua besmettingen.

Waarom niet bv 1 provincie in NL compleet opengooien bv en kijken wat het resultaat is over 4 wkn. IMO
pi_198068792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 01:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oef dit vind ik toch wel een hele gevaarlijke stelling hoor. (Even los van het dictatuur geroep, dat is je reinste onzin).

Als morgen alle kerken verboden worden ga ik naar het Malieveld. Ik ben niet gelovig. Bepaalde rechten zijn zo fundamenteel voor een democratische rechtsstaat dan wel voor een beschaafde samenleving dat ik vind dat je die als volk moet beschermen. Het ondermijnen van de rechtsstaat raakt het volk als geheel, ook als je door de specifieke maatregel niet als persoon getroffen wordt.

Dat is hier mijns inziens niet aan de orde, ik ben tegen die avondklok. Maar hij is wel op een zuivere manier tot stand gekomen en je kunt er tegen opkomen bij de onafhankelijk rechter.

Maar de mening dat vrijheidsbeperkingen alleen een probleem zijn als je er als persoon door geraakt wordt deel ik absoluut niet.
zie email 27 oktober
pi_198068797
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 02:11 schreef Za het volgende:

[..]

Stel er gaan momenteel veel besmettelijker maar zwakkere varianten van het virus rond die dominant worden.
Dan ga je de verspreiding daarvan juist tegen of vertraag je het aanzienlijk door lockdowns etc., en zou het in feite daar waar weinig tot geen restricties zijn sneller dalen qua besmettingen.

Waarom niet bv 1 provincie in NL compleet opengooien bv en kijken wat het resultaat is over 4 wkn. IMO
De andere varianten komen aan het licht door sequence. Bovendien zou dan het percentage besmette mensen (binnen een bepaald gebied) snel stijgen waarbij de ziekenhuiscijfers (na 2 weken) niet meedoen. Daar hoef je dus geen provincie voor af te sluiten.
pi_198068810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 02:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De andere varianten komen aan het licht door sequence. Bovendien zou dan het percentage besmette mensen (binnen een bepaald gebied) snel stijgen waarbij de ziekenhuiscijfers (na 2 weken) niet meedoen. Daar hoef je dus geen provincie voor af te sluiten.
Denemarken is interessant om in de gaten te houden. Sequence heel veel hebben dus een reëel beeld maar echt stijgen doet het niet tot nu toe. Hun zitten op 50% van de b.117 variant op dit moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')