abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198044853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik zou mensen als jou bijna toewensen om slachtoffer te worden van zoiets als de toeslagenaffaire zodat je zelf van wat dichterbij meemaakt hoe het voelt om door de overheid en het gerechtsorgaan genaaid te worden door machtsmisbruik.

Dan zeg ik ook van een afstand zonder de feiten en gevolgen goed te doorgronden: "volkomen terecht"
_O-

Doe eens even normaal joh. Het is allemaal prima uit te leggen hoor, zie andere posts.
pi_198044865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je denkt dat OMT leden dat zomaar uit zich zelf roepen?
Wat impliceer jij dan?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:23:52 #228
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198044871
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat kan hij niet want dat ligt niet binnen de mogelijkheden.
Ik bedacht me net dat dit hele gedoe is wat me stress oplevert. Het geharrewar, wel, niet, wel, niet, elke keer een persconferentie. Zogenaamd naar versoepelingen toe maar in de tussentijd alleen maar angst zaaien.

Rutte mag van mij echt opzouten. Ik ben ook geen Wilders stemmer, normaal D66, maar Sigrid vind ik niks. Geen idee wat nu...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:23:57 #229
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198044874
Wat een kwats om het jojo excuus te gebruiken.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:23:59 #230
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198044875
Voor de rest heb ik dit alles met ongeloof aangekeken. Wat een land dit. Het is er weer door gedramd, en nou je bek houden graag.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_198044877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, Jaap's praatje was van belang voor het betoog van de landsadvocaat. Een discussie daarover tussen viruswaanzin en Jaap van Dissel niet.
Als jij als rechter voor de einduitspraak gaat bepalen wat relevant is, dan begeef jij je wel op glad ijs.
pi_198044880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat kan hij niet want dat ligt niet binnen de mogelijkheden.
Wat is nou leuker om verkiezingen te houden terwijl je de ene vrijheid na de ander aan het teruggeven bent, niemand heeft het meer over de onregelmatigheden van de zorgtoeslag, niemand heeft het meer over de trage aanpak van het Corona beleid, zelfs Hugo zal naar voren worden geschoven met: Hugo heeft fouten gemaakt, maar wel zijn best gedaan!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198044887
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef Abyss33 het volgende:
Man ik moet zo lachen.. Met die livebeelden..

Iemand op een fiets die naar huis wil..
en de politie die die persoon even wil toespreken dat hij niet buiten mag zijn.

Persoon denkt. ja krijg het lazerus. Ik fiets harder naar huis..

Vervolgens.. Politie zet de achtervolging in .. lol..

waar gaat dit over.

en dan heb je hem te pakken en dan?
Dan geef je hem die klap in het gezicht van de zorg terug
pi_198044894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus de eerste keer dat Van Dissel hetzelfde verhaal vertelt als hij al maandenlang vertelt als voorzitter van het (onafhankelijke!) adviesorgaan genaamd het OMT is hij nog onafhankelijk.

Als hij datzelfde betoog nog een keer houdt is hij opeens een spreekbuis van de regering. Ok.
Joh, frame het nog ff lekker.

Hij kan dit verhaal prima vertellen tijdens de inhoudelijke behandeling, daar kan hij gewoon opgeroepen worden als expert om zijn verhaal te doen, geen enkel probleem. Vanavond was niet de inhoudelijke behandeling, vanavond was de vraag of er zwaarwegende belangen zijn om de avondklok in stand te houden tot het hoger beroep van de staat wat komende vrijdag dient.

Het college wat hij tijdens de niet-inhoudelijke behandeling heeft gehouden is gewoon de eerdere zaak nog een keer over doen, op een plek die daar niet voor bedoeld is.

Ik snap dat van Dissel aanwezig is bij inhoudelijke behandeling. Vanavond had hij hier niet moeten zitten.
pi_198044899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:24 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als jij als rechter voor de einduitspraak gaat bepalen wat relevant is, dan begeef jij je wel op glad ijs.
Hoe bedoel je dat eerste?
pi_198044912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-

Doe eens even normaal joh. Het is allemaal prima uit te leggen hoor, zie andere posts.
Ja de toeslagenaffaire was ook goed uit te leggen.. die mensen hadden allemaal gefraudeerd, die moeten niet zo zeuren

(en nee, de andere posts zijn van hetzelfde goedgelovige naïeve niveau, dat is helemaal niet prima uit te leggen)
Alpha kenny one
pi_198044922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je dat spelletje wilt spelen: ik heb toch ook niet gezegd dat jij gezegd hebt dat dat niet zo is?
Ga dit spelletje ff lekker met iemand anders spelen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:25:51 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198044923
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Voor Pasen gaat er he-le-maal niets meer versoepeld worden.
Heel Europa zit al lang en breed weer op het terras als Rutte zijn luier nog volpoept voor de Schotse en de Welsh variant.
pi_198044931
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Hij werkt dan ook voor een rijksinstituut ;)
Het OMT moet een onafhankelijk advies kunnen geven. In de Volkskrant heeft recentelijk een interessante terugblik met OMT-leden gestaan (bron). Daarin geven zij aan dat ze erg hebben geworsteld met de politieke beïnvloeding en dat een aantal heeft overwogen op te stappen.

Van het RIVM: Het OMT bestaat sinds 1995, als onafhankelijke adviescommissie voor de overheid. De onafhankelijke positie zorgt voor een scheiding van wetenschappelijk advies en bestuurlijke besluitvorming bij de infectieziektebestrijding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198044932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik zou mensen als jou bijna toewensen om slachtoffer te worden van zoiets als de toeslagenaffaire zodat je zelf van wat dichterbij meemaakt hoe het voelt om door de overheid en het gerechtsorgaan genaaid te worden door machtsmisbruik.

Dan zeg ik ook van een afstand zonder de feiten en gevolgen goed te doorgronden: "volkomen terecht"
Zal ik je eens wat leuks vertellen? De meeste slachtoffers zijn volledig conform de wet zo hard aangepakt. Het probleem zat in de wet, zuiver juridisch hebben rechters daarnaar gehandeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198044939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:25 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja de toeslagenaffaire was ook goed uit te leggen.. die mensen hadden allemaal gefraudeerd, die moeten niet zo zeuren

(en nee, de andere posts zijn van hetzelfde goedgelovige naïeve niveau, dat is helemaal niet prima uit te leggen)
Oke dan niet.

Overigens heb jij geen idee hoe ik over de toeslagen affaire denk _O-. Dus het zou je sieren je commentaar daarover richting mij nouja, voor je te houden.
pi_198044948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je wil afwegen wat het gevolg is als je niet schorst. Laten we even een ander voorbeeld nemen. Stel dit zou gaan om een geldvordering. Dan maakt het nogal wat uit of een betaling 2 of 3 later tot faillissement leidt of slechts tot ongemak. Dat wil je wel scherp hebben.
En als een eerdere rechter al inhoudelijk heeft vastgesteld dat dit niet zo is? Ik zeg niet dat het niet kan, ik vind alleen de combinatie van het schorsen van de uitspraak in combinatie met het later voortzetten vreemd.
pi_198044986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
vanavond was de vraag of er zwaarwegende belangen zijn om de avondklok in stand te houden tot het hoger beroep van de staat wat komende vrijdag dient.
En hoe had jij voorgesteld dat je die afweging had kunnen maken zonder inhoudelijke experts te raadplegen?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:27:48 #244
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198044997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:23 schreef popje het volgende:

[..]

Ik bedacht me net dat dit hele gedoe is wat me stress oplevert. Het geharrewar, wel, niet, wel, niet, elke keer een persconferentie. Zogenaamd naar versoepelingen toe maar in de tussentijd alleen maar angst zaaien.

Rutte mag van mij echt opzouten. Ik ben ook geen Wilders stemmer, normaal D66, maar Sigrid vind ik niks. Geen idee wat nu...
Wat angst zaaien betreft : door een beetje je gezonde verstand te gebruiken heb je toch allang geleden begrepen dat ze schromelijk overdrijven. Ik neem hun uitspraken echt allang niet meer serieus. Gewoon politiek geouwehoer verder niks.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198045013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat impliceer jij dan?
Zijn jullie echt allemaal zo naieef? Dacht je dat Rutte en Co zelf gaan roepen: De verkiezingen worden uitgesteld?
Tuurlijk niet, dat word langzaam gemasseerd, tot het moment dat Rutte zegt: "Een stem op de de democratie nu, is een stem op het virus straks", geloof me nou, ze gaan echt niet verkiezingen houden terwijl je er net een shit zooi van hebt gemaakt.
pi_198045014
Normaal kan ik dit soort dingen wel van een afstandje bezien, maar ik volg deze zaak vandaag en ben zo kwaad sinds de uitspraak. Met name dat alles zo vlot geregeld kan worden is niet te geloven.
pi_198045018
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoe had jij voorgesteld dat je die afweging had kunnen maken zonder inhoudelijke experts te raadplegen?
Ja dit. Dat lijkt me dus echt volkomen logisch. Net als dat het dan volkomen logisch is dat daar niet een discussie over volgt, ondanks dat ze die ruimte toch een beetje kregen.
pi_198045054
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef Abyss33 het volgende:
Ik begrijp mensen niet goed die allemaal zeggen..
de avondklok is prima want ik ben toch al thuis dus boeit het mij niet.

Maar zien de mensen dan niet verder? Er wordt gezegd je mag de straat niet op omdat wij dat bepalen.
Geef je ze een vinger pakken ze je hele hand..

Dat vind ik zo zwak aan al die mensen die het niet inzien.. Dat ok.. voor jou heeft geen gevolgen. Maar er is veel meer dan dat. Voor mij heeft het ook geen gevolgen. Maar dat maakt geen ene bal uit.

Betekent niet dat iets prima is simpelweg omdat het jou niet raakt.

Je klrijgt potverdorie een boete omdat je simpelweg na 9 uur.. leeft... je leeft. je bent ergens. dat mag niet. Je mag alleen op 1 plek zijn. En dat is binnen muren met een dak.. Maar niet in de open lucht. Hoe apart.. en bijzonder. Maar weinig mensen hebben dat door,
Je maakt er meer van dan dat het is. Het is simpelweg een tijdelijke maatregel in belang van het grotere goed. Het geduld is niet oneindig maar de limiet waar de gemiddelde Nederlander het écht niet meer accepteert hebben we nog niet bereikt. Het geduld en incasseringsvermogen is groot maar het idee dat de gemiddelde Nederlander dit schaapachtig blijft doen tot het einde der tijden slaat nergens op.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:29:44 #249
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198045057
Frenkie struikelde toch gewoon?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:29:46 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198045059
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat is nou leuker om verkiezingen te houden terwijl je de ene vrijheid na de ander aan het teruggeven bent, niemand heeft het meer over de onregelmatigheden van de zorgtoeslag, niemand heeft het meer over de trage aanpak van het Corona beleid, zelfs Hugo zal naar voren worden geschoven met: Hugo heeft fouten gemaakt, maar wel zijn best gedaan!
Zijn best gedaan ? Doe mij nou een lol zeg ! Hij heeft van alles gedaan vermoed ik maar zijn echt niet. Dat vond hij namelijk niet nodig. Als minister kom je hier toch met elke wanprestatie/leugen wat dan ook weg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')