Daar sla je de spijker op zijn kop, versoepelingen zijn tot april van de baan. Ab Drankneus komt voor minder niet tevoorschijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:41 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zoals ik vanochtend al voorspelde... aan komt bij Op1 vertellen hoe belangrijk de avondklok is, hoe dodelijk de Britse variant is en dat we zonder avondklok al helemaal niet aan versoepelingen moeten denken.
Dat kan wel en gebeurt zelfs wel eens. Als straks de uitkomst is dat er zeer waarschijnlijk een reparatie-actie komt en het belang van engel cs daarmee een stuk kleiner is dan die van de staat met het voorkomen van onrust en virusbestrijding hoeft je dat niks te verbazen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dit moment is de avondklok illegaal. Met wat er in de toekomst allemaal potentieel in de wet zou kunnen staan nadat daar mogelijk een kamermeerderheid voor ontstaan is, kan een rechter uiteraard geen rekening houden.
Geen idee, ik denk dat het niet lukt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:47 schreef Abyss33 het volgende:
Wraking duurt nu al sinds 4 uur. Hoe gaan ze ooit het uiteindelijke proces behandelen en een uitspraak doen binnen 2 uur
Misschien moet ik het wel helemaal naast me leggen. Het is één groot circus van beïnvloeding en stemmingmakerij. Vraag me af wat Marshall McLuhan zou zeggen over onze maatschappij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze hele crisis legt wel goed bloot van wat een treurig niveau die praatprogramma's zijn.
Week in, week uit dezelfde hoofden aan tafel die hetzelfde plaatje mogen afdraaien.
Die uitspraak zitten ze nu te schrijven dus dat kan snel gaan na de zitting. Staat moet gelijk krijgen. Nee, grapje. 20.00 gaan ze niet redden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:47 schreef Abyss33 het volgende:
Wraking duurt nu al sinds 4 uur. Hoe gaan ze ooit het uiteindelijke proces behandelen en een uitspraak doen binnen 2 uur
Het zal wel aan mij liggen, maar dat vind ik raar. We hebben het in dit geval niet over wat punten en komma's die verkeerd staan in de wetstekst, en dat die noodwet er wel even gaat komen is ook geen uitgemaakte zaak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan wel en gebeurt zelfs wel eens. Als straks de uitkomst is dat er zeer waarschijnlijk een reparatie-actie komt en het belang van engel cs daarmee een stuk kleiner is dan die van de staat met het voorkomen van onrust en virusbestrijding hoeft je dat niks te verbazen.
Ze zullen dat opnieuw in de kamer moeten bespreken, ik wens de partijen die voor stemmen veel plezier bij de verkiezingen over een maand.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan wel en gebeurt zelfs wel eens. Als straks de uitkomst is dat er zeer waarschijnlijk een reparatie-actie komt en het belang van engel cs daarmee een stuk kleiner is dan die van de staat met het voorkomen van onrust en virusbestrijding hoeft je dat niks te verbazen.
Nou als ik een aantal mensen mag geloven wordt de avondklok nu zo belangrijk dat hij nog wel een maandje wordt verlengd...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Schade voor avondklok en draagvlak voor nog een maand verlengingen is nu toch al aangericht.
Rutte en co zijn aangeschoten wild.
Zeker weten, lachend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:50 schreef popje het volgende:
[..]
Nou als ik een aantal mensen mag geloven wordt de avondklok nu zo belangrijk dat hij nog wel een maandje wordt verlengd...
Op NPO Radio 1 had men het over een onderzoek waar 60 uit kwam. Dat lijkt me al meer richting de realiteit gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jezus, niks met Willem Engel maar hoe ze hem en die Pols neerzetten op 1.
Je kan zien aan welke kant het nieuws staat. Gewoon demonisering en alles wat de VVD zegt is goud. 84% van de mensen is voor de avondklok!...
Tot zover het perspectief tot de zomer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen eindmusical met publiek op de basisschool over een paar maanden, aldus Mark Rutte op de persco.
Zeker als de andere partij Jaap bij heeft, dan kun je slecht zeggen jullie niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Voor 9 uur word lastig denk ik, eerst krijg je nog uitspraak van de wrakingskamer, vervolgens moet je nog wachten tot het opnieuw behandeld gaat worden, en ik sluit niet uit dat Willem een getuige zal oproepen,het lijkt me niet dat je dat zomaar mag weigeren.
Niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Omdat we totaal zoek zijn en alle disciplines inmiddels door elkaar heen zijn gaan lopen en we daardoor in deze absurde situatie terecht zijn gekomen.
Een OMT en een RIVM zouden een advies moeten geven binnenskamers, eventueel met een openbaar rapport en regering en kamer zouden er dan over in debat moeten en een afweging maken over proportionaliteit en veel meer andere factoren mee moeten nemen naast het epidemiologische.
Nu is het een situatie geworden met een premier die een soort spreekbuis lijkt te zijn geworden. OMT leden die als ze hun zin niet krijgen die gaan halen in TV programma's waarin ze de opinie beïnvloeden. RIVM leden die nog net niet roepen dat ze over extra maatregelen gaan beslissen. Met als gevolg aanpassingen in strategieën en zwaarwegende politieke zaken. Met een kamer die uiteindelijk over vrij onzuivere stellingen staat te debatteren.
Ik was eerder dit jaar vrij kritisch op België waar bijvoorbeeld een Van Ranst zich zo ongeveer koning waande. Helaas moet ik constateren dat het hier inmiddels zo ongeveer absurder is geworden.
Jaap is verre van neutraal. Het is zo iemand die alleen kijkt vanuit zijn vakgebied. 'Het zou zo moeten zijn dat...' en de rest is onzin.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarvan akte. Spijker op z'n kop. OMT beïnvloed politiek beïnvloed media beïnvloed publieke opinie en al die aspecten kun je ook nog met elkaar inwisselen. Het is een rizoom geworden zonder duidelijk aanwijsbare punten.
Vond Jaap van Dissel altijd wel waardeneutraal, althans zo pretendeert hij te zijn, als wetenschapsman. Maar meer algemeen is het nu ver zoek hoor.
Oh god, ik zie al voor me dat Jaap zijn projector gaat aansluiten: Heeft u hier stroom mevrouw? Dat iemand een verlengkabel moet halen, die dan weer tekort is en dat we morgen voor op CNN staan, dat een belangrijke uitspraak niet gedaan kon worden vanwege technische majeur (zo zou Jaap het zeggen denk ik!).quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zeker als de andere partij Jaap bij heeft, dan kun je slecht zeggen jullie niet.
Realiteit is dat je moet zoeken naar voorstanders. Kan me niet voorstellen dat mensen voorstander zijn van dit. Ja, in samenstelling met een angstscenario van wat heeft u liever? Een avond klok of massale sterfte-des-kots-doods.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op NPO Radio 1 had men het over een onderzoek waar 60 uit kwam. Dat lijkt me al meer richting de realiteit gaan.
Ik verwacht geen rellen nee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Krijgen we dadelijk vuurwerk om 21.00?
En daar is je 84% voor de avondklokquote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
in samenstelling met een angstscenario van wat heeft u liever? Een avond klok of massale sterfte-des-kots-doods.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |