Wat betekent dat nu eigenlijk: 1e hypotheek, maar 2e in rang ?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
2e lening fietsenmaker Tilburg vanwege tegenvallers:
https://www.collincrowdfu(...)9179334f1ae725dcd1de
1e hypotheek, maar 2e in rang
Vandaag wordt er 100.000 terugbetaald op de eerste lening, vervolgens wordt er 115.000 nieuw bijgeleend

Klopt, de ondernemer hoeft hierdoor niet nog een keer naar de notaris.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:46 schreef TisIk het volgende:
[..]
Wat betekent dat nu eigenlijk: 1e hypotheek, maar 2e in rang ?
Valt de nieuwe lening formeel onder de bestaande eerste hypotheek en regelt CCF dat (als het misgaat) de investeerders in de eerste lening als eerste hun inleg plus rente (!) terugkrijgen en pas als er dan nog geld over is de investeerders in de tweede lening?

quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:08 schreef Jaco078 het volgende:
Hier GEWOON een linkjeThanks Again :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Er is een inleg van 10k.......en verder onthoud ik me van flauwe opmerkingen en mogelijke onduidelijke verwijzingenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tnx man! Hoe doe je dat toch iedere keer. Wordt wel een dure dag voor mij vandaag, goed dat mevrouw obligataire hier niets van weet

Hier GEWOON een linkjeThx!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()

Hier GEWOON een linkjeDank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GEWOON voor mijn basisbedrag meegenomen.

Ik mag hopen dat dat het geval is, vandaar dat ik me afvroeg of ik wel zo gelukkig ben met de gekozen oplossing.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:46 schreef TisIk het volgende:
[..]
Wat betekent dat nu eigenlijk: 1e hypotheek, maar 2e in rang ?
Valt de nieuwe lening formeel onder de bestaande eerste hypotheek en regelt CCF dat (als het misgaat) de investeerders in de eerste lening als eerste hun inleg plus rente (!) terugkrijgen en pas als er dan nog geld over is de investeerders in de tweede lening?

Deze gaat in de prépublicatie fase wel volkomen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
2e lening fietsenmaker Tilburg vanwege tegenvallers:
https://www.collincrowdfu(...)9179334f1ae725dcd1de
1e hypotheek, maar 2e in rang
Vandaag wordt er 100.000 terugbetaald op de eerste lening, vervolgens wordt er 115.000 nieuw bijgeleend

Server van SIG heeft het toch zwaar. Ik heb mijn inleg kunnen doen. Je ziet toch dat SIG, steeds meer investeerders aan zich weet te binden, waaronder ook een aantal wat grotere. Nu is er in 5 min toch 330k opgehaald.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:02 schreef TisIk het volgende:
SiG Gijsingstraat 25 staat open en lijkt niet heel hard te gaan.

Vergis je niet in de grootte van het project.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:02 schreef TisIk het volgende:
SiG Gijsingstraat 25 staat open en lijkt niet heel hard te gaan.

Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Vergis je niet in de grootte van het project.
Er moet 750k worden opgehaald. Maar 175k in de eerste 5 minuten is voor SiG nog steeds best hard.

Als ik het goed volg, heeft 1 persoon een enorme investering in schijf 1A gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Bijna 50% vol in 8 minuten. 3.800 per investeerder

Zat even in in makkelijke stoelquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Vergis je niet in de grootte van het project.
Er moet 750k worden opgehaald. Maar 175k in de eerste 5 minuten is voor SiG nog steeds best hard.

Heerlijk, b.v.d.! :-)quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef kopersneek het volgende:
Fietsenman en vakantiehuisje klein meegenomen. Jaco, dank is wederom groot. Eind van dit jaar komt er een flesje van het een en ander jouw kant op... (en nee, geen Roosvicee)

fietst nu > de 75%, net nog een forse inleg in 1A, 570k in 45min gefundquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:26 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zat even in in makkelijke stoel![]()
Maar was er er nog op tijd bij.

Ik neem deze ook zeker mee. Jonge slimme vent. Heeft het bedrijf een decennium van binnen gezien. Koopt senior uit en betaalt 275k zelf. Heeft klein bedrag nodig. Eerste 14 investeerders hebben 26k ingelegd. Wij met Fok de rest. Link naar de kitter:quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier nog geen commentaren van andere op de kitspuiter gelezen. Ben ik de enige die interesse heeft. Wat is jullie mening over dit project?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 17-02-2021 20:24:45 ]

quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik neem deze ook zeker mee. Jonge slimme vent. Heeft het bedrijf een decennium van binnen gezien. Koopt senior uit en betaalt 275k zelf. Heeft klein bedrag nodig. Eerste 14 investeerders hebben 26k ingelegd. Wij met Fok de rest. Link naar de lijmsnuiver:Top, neem ik die ook meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()

quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik neem deze ook zeker mee. Jonge slimme vent. Heeft het bedrijf een decennium van binnen gezien. Koopt senior uit en betaalt 275k zelf. Heeft klein bedrag nodig. Eerste 14 investeerders hebben 26k ingelegd. Wij met Fok de rest. Link naar de kitter:Dank! Ik durf inmiddels al bijna niet meer naar mijn bankrekening te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet

Denk dat al meer fokkers de 10% al voorbij zijn, een goed project dat is het belangrijkste criterium.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:05 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zou normaal vandaag aan 2 of 3 projecten meegedaan hebben. Ik loop tegen een grens aan die ik mezelf eerder gesteld heb en dat is dat ik inmiddels 20% van mijn vrije vermogen in crowdfunding heb zitten. En ik weet niet of ik die grens op wil rekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |