Die zijn / waren er kant en klaar: vissticks met ingebouwde spinazie.quote:
Van maggi was dat geloof ik. Heet water bij iets en dan kreeg je stamppot boerenkool. Volgens mijnhad je ook zuurkool op deze manier. Vriendinnen namen dat mee op vakantie naar Griekenland, want het zou toch kunnen dat je olijfolie zou moeten eten, dat was levensgevaarlijkquote:Op maandag 15 februari 2021 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik woonde in een studentenhuis vol vega's, dus we aten heel heel veel kaas. En noten. En bijna alles met fruit er door. Warme perzik was favoriet.
Ook hadden we spaghetti carbonara. Dat was gewoon spaghetti met creme fraiche en zwarte peper. En voor de vleeseters ging er dan nog goedkope ham in blokjes gesneden door.
En ik herinner me aardappelpuree uit een zakje waar je dan heet water bij moest doen. En je had ook een soort stamppot variant, dan moest er nog een zakje met gedroogde spinazie oid door.
Echt
Die troep verkopen ze hier in Duitsland ook. Zowel iglo als de eigenmerk versie. Waarbij je blij mag zijn als je de 50% vis haalt.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die zijn / waren er kant en klaar: vissticks met ingebouwde spinazie.
https://www.iglo.nl/assor(...)vis/kombino-spinazie
[ afbeelding ]
En in de UK met ingebouwde gepureerde erwten.
Ik heb een rondje supermarkt (300 meter ofzo maxquote:Op maandag 15 februari 2021 18:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Die troep verkopen ze hier in Duitsland ook. Zowel iglo als de eigenmerk versie. Waarbij je blij mag zijn als je de 50% vis haalt.
Hier was het avondeten zuurkoolstamppot met ree.
Tevens een klein rondje gelopen. Kilometer of 6. Maar wat een prutweer. Net boven nul, constant draaiende stevige wind en miezer. Waarbij je ook nog niet in het donker kunt lopen ivm de ijsplaten en waterplassen.
Koos maakte gisteren geintje dat Miep wel een ijsje of wat slush puppy mocht pakken van de stoepquote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier zijn de daken nog net-aan wit. De straat is slush puppy
Het dak aan de voorkant was al sneeuwvrij. Dat is de kant waar de wind en zon op staat.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn man is weer gaan flyeren maar ik had echt geen zin om door die rotzooi te moeten.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij mijn afspraak brak de dakgoot af door de sneeuw die erop flikkerde, tijdens onze viedomeetquote:Op maandag 15 februari 2021 18:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Het dak aan de voorkant was al sneeuwvrij. Dat is de kant waar de wind en zon op staat.
Achter is nu zo goed als sneeuwvrij. Er kwam net nog een lading naar beneden denderen.
Was dit een blunder? Was toch gewoon een dikke publiciteitsstunt?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net dat Gorilla Glue Girl 23.000 dollar heeft opgehaald op gofundme en dat een plastisch chirurg haar geholpen heeft om haar haar terug te krijgen. Dat kostte bij elkaar nog geen 3000 dollar en dus doneert ze de rest van het bedrag aan de plastisch chirurg Michael Obeng. De chirurg heeft een non-profit organisatie voor gratis plastische chirurgie voor kinderen en volwassenen die met lichamelijke afwijkingen zijn geboren of door een ongeval verworven.we maken allemaal blunders, maar weinig mensen kunnen hun blunder omzetten in iets moois
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij mijn afspraak brak de dakgoot af door de sneeuw die erop flikkerde, tijdens onze viedomeet![]()
![]()
O, dat is netjesquote:Op maandag 15 februari 2021 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net dat Gorilla Glue Girl 23.000 dollar heeft opgehaald op gofundme en dat een plastisch chirurg haar geholpen heeft om haar haar terug te krijgen. Dat kostte bij elkaar nog geen 3000 dollar en dus doneert ze de rest van het bedrag aan de plastisch chirurg Michael Obeng. De chirurg heeft een non-profit organisatie voor gratis plastische chirurgie voor kinderen en volwassenen die met lichamelijke afwijkingen zijn geboren of door een ongeval verworven.we maken allemaal blunders, maar weinig mensen kunnen hun blunder omzetten in iets moois
Hoe kom je er nou bij dat het een publiciteitsstunt was? Ik lees overal alleen maar dat het een stomme blunder was.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
Was dit een blunder? Was toch gewoon een dikke publiciteitsstunt?
Ja eens hoor. Het zijn 2 woorden die ook los zouden moeten blijven. In geen enkele realiteit kan dit tot 1 woord worden gefabriekt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:12 schreef minilot het volgende:
Iemand zei fietsvakantieDaar ga ik ongeveer net zo goed op als @:Vanyel op bleekselderij
Omdat het gewoon echt echt echt té dom voor woorden isquote:Op maandag 15 februari 2021 18:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kom je er nou bij dat het een publiciteitsstunt was? Ik lees overal alleen maar dat het een stomme blunder was.
Hee hallo... Murica hequote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat het gewoon echt echt echt té dom voor woorden is![]()
Geen bewijs voor hoor, maar damn
Daar ging ik eigenlijk ook wel vanuit.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit een blunder? Was toch gewoon een dikke publiciteitsstunt?
Och lieverd....menselijke domheid kent helaas geen grenzenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:03 schreef Molo het volgende:
Omdat het gewoon echt echt echt té dom voor woorden is![]()
Geen bewijs voor hoor, maar damn
Zolas een collega die in haar nieuwe huis geknoeid had met het verven van de muren. En geen zin had om de vloer te schrobben dus een paar emmers water er over gooide en de volgende dag raar stond te kijken dan de (parket) vloer was gaan werken.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och lieverd....menselijke domheid kent helaas geen grenzen
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:56 schreef fietsie het volgende:
En in de UK met ingebouwde gepureerde erwten
Mushy peas vind ik wel heerlijk hoorquote:
Ik dacht dat ik geen doperwten lustte want kende ze alleen uit zo'n blokje, met wortels er in.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Mushy peas vind ik wel heerlijk hoor![]()
Bij een pie of een stuk gebraden/geroosterd vlees
Geen idee, maar diepvrieserwtjes zijn iig súperlekkerquote:Op maandag 15 februari 2021 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik geen doperwten lustte want kende ze alleen uit zo'n blokje, met wortels er in.
Maar uit de diepvries is het prima te kanen. Maar dan moeten ze echt maar heel kort op staan, anders smaken ze net als uit een potje
Ik vermoed dat die in die vis ook net zo smaakt als de erwten uit een potje.
Zelfs na uitleg snapte ze het nog steeds niet. Toen papier gepakt en nat gemaakt. Het kwartje viel.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:21 schreef Molo het volgende:
Jezus, en hoe durf je zoiets dan met droge ogen tegen je collega's te vertellen ook nog![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt hè?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:43 schreef Lonaa het volgende:
De oystermushroomtortilla's zijn echt fantastisch.
Einde dienstmededeling
Ik doe dit vaak! Zodra uit de pan wat zout erover is een must!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:53 schreef AnneX het volgende:
Dat was dom én mooi gedaan van het Glue meisje.
Dus heb ik salieblaadjes gefrituurd in olijfolie +/- 4 minuutjes.
Alleen mis ik smaakbeleving. Het zijn gewoon gedroogde blaadjes, die verkruimelen.
Wat voegt dit toe aan het geroosterde-in-de-oven pompoen gerecht?
Wie weet? Of doet het ook wel eens?
Jaquote:Op maandag 15 februari 2021 19:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Echt hè?Heb nou al een paar keer los een bakplaat vol van die oesterzwammen gemaakt zonder de tortilla's en bijgerechten, ze zijn op zichzelf ook al tamelijk awesome
Bloemtortilla even opbakken in pan, besmeren ermee, repen paprika erop, falafel en eventueel rauwe spinazie. Klaarquote:Op maandag 15 februari 2021 19:43 schreef Vanyel het volgende:
Oeh @:Molo dat klinkt te simpel en lekker
Na 4 minuten zijn ze wel kapot genuked jaquote:Op maandag 15 februari 2021 19:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik doe dit vaak! Zodra uit de pan wat zout erover is een must!
Vier minuten trouwens?! Ik bak ze meestal krokant in het boter maar dat duurt iets van dertig seconden ofzo?
Bijvoorbeeld puree mee maken, zoals je anders aardappelpuree zou doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:50 schreef gcjoel het volgende:
Leuk al dat enthousiasme over koolrabi, ondertussen krijgen wij komende week een koolraap. Wat moet je daar toch mee
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Dank je. Krijg er nog niet echt trek van helaas.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Recept 1: bijgerecht van koolraap, spek en ui. Dit hartige bijgerecht is vooral zo goed door de combinatie van de ietwat zoete koolraap en zoet gebakken ui. Voor vier personen. Bak 100 gram spekreepjes op laag vuur uit tot ze knapperig zijn. Snijd twee flinke uien in niet al te kleine stukjes en voeg ze toe aan het spek. Laat ze in circa 20 minuten op laag vuur zacht en mooi bruin worden. Kook intussen 600 gram in blokjes gesneden koolraap beetgaar. Voeg ten slotte de koolraap toe aan het spek-uimengsel en roer het kort door. Afmaken met zwarte peper.
Misschien is er wel een koper die net zo ver vooruit denkt en hem ongemeten wil kopenquote:Op maandag 15 februari 2021 20:13 schreef Candaasje het volgende:
Hey gratis tip: vergeet je kast niet op te meten als ie nog in elkaar staat en niet gedemonteerd achterin je berging met 700 andere spullen ervoor. (Als je hem via MP wil verkopen)Foutje.
Niet zo dom als die superlijm, maar toch.
Nah deze potentiële koper vroeg om de maten. Ik denk ook vooral vanwege vervoer.Dus op zich niet heel onredelijkquote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Misschien is er wel een koper die net zo ver vooruit denkt en hem ongemeten wil kopen
Ik ken het alleen maar van die gore frietjes van vroegerquote:Op maandag 15 februari 2021 20:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Koolraap is echt wel lekker hoor
Ik doe het in boter, meestal bij pompoen of over risotto (soms met pompoen). Die boter wordt er goddelijk door. Ik vind 4 minuten wel lang.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:53 schreef AnneX het volgende:
Dat was dom én mooi gedaan van het Glue meisje.
Dus heb ik salieblaadjes gefrituurd in olijfolie +/- 4 minuutjes.
Alleen mis ik smaakbeleving. Het zijn gewoon gedroogde blaadjes, die verkruimelen.
Wat voegt dit toe aan het geroosterde-in-de-oven pompoen gerecht?
Wie weet? Of doet het ook wel eens?
Cas is hopelijk nooit voor poes/kattin aangezienquote:Op maandag 15 februari 2021 15:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
I know. Maar ik had toch op een stukje informatie gehoopt. Bijvoorbeeld of ze ballen heeft. Er is een kleine kans dat de dierenarts Hans vrijdag nog kan zien dus dan probeer ik het weer. En anders wordt het maandag.
Snap ik hoor![]()
Het zou me trouwens, afgaande op de foto, wel echt verbazen als Hansje een kater is. Je hebt natuurlijk heel fijngebouwde katers (zeker als ze vroeg gecastreerd zijn) maar ik vind het wel echt een charmant poezenkoppie. (Een echte kattin, op z'n Vlaams)
Maar goed, dat is geen garantie. Cas is hier ook al meerdere malen voor vrouw aangezien
Met een bloempapje bbrrrquote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ken het alleen maar van die gore frietjes van vroeger
Ja, ga ik inderdaad maar even doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:58 schreef minilot het volgende:
@:vlindertje89 Joh, waarom niet even langs de huisarts dan, bij je zo vaak zo belabberd voelen?
Mijnes werd geplaatst door de huisarts in opleiding. Ze leek meer zenuwen te hebben dan ikquote:Op maandag 15 februari 2021 16:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zal je altijd zien![]()
Ik dacht vanmorgen 'zal je niet zien dat ze een co heeft meelopen'.
En ja hoor.... ik heb nog nooit een co gezien daar, maar vandaag dus wel![]()
Ok jongens, ander onderwerp; wat eet iedereen?
Ik ga denk ik hier maar weer eens soep voorstellen
Chique.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:14 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat walgelijk
Studentenpasta was hier tagliatelle met creme fraiche, surimi, lente uitjes en zwarte peper.
Tijdje terug gegeten en dat vond ik nog steeds lekker
Omg geen menstruatie meer lijkt meer heerlijk!quote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijnes werd geplaatst door de huisarts in opleiding. Ze leek meer zenuwen te hebben dan ik(ik vind dat soort dingen vooral interessant, heb spijt dat ik niet gevraagd heb naar hoeveel cm m'n baarmoeder was en zo).
Deed ook een middagje goed zeer, maar minder dan wanneer ik normaal ongesteld was en vooral ook lang niet zo bloederigen nu al 2 jaar menstruatieloos
![]()
![]()
Ik hoop dat dat bij jou ook zo goed uitvalt
Godsakkes je zou er bijna voor aan de anticonceptie gaanquote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijnes werd geplaatst door de huisarts in opleiding. Ze leek meer zenuwen te hebben dan ik(ik vind dat soort dingen vooral interessant, heb spijt dat ik niet gevraagd heb naar hoeveel cm m'n baarmoeder was en zo).
Deed ook een middagje goed zeer, maar minder dan wanneer ik normaal ongesteld was en vooral ook lang niet zo bloederigen nu al 2 jaar menstruatieloos
![]()
![]()
Ja, ging prima. Een boel onheilsberichten in de NS app en bij de omroeper op het station, maar alles reed zoals 't moest. Het enige stukje waar het nog spannend was, was de laatste 3 meter voor ik het station in ging, want ik zag m'n trein al staan en was dus een sprintje begonnen op de glibbersneeuw -- slecht idee. Trein wel gehaaldquote:Op maandag 15 februari 2021 20:56 schreef fietsie het volgende:
@:Tele6 was 't reizen te doen met de ochtend ijzel?
Dat is echt fantastisch iddquote:Op maandag 15 februari 2021 20:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg geen menstruatie meer lijkt meer heerlijk!
Ah, dat is wel even anders dan de meesten hier 'gewend' zijn ja!quote:Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff Een van de jongens is sinds eind december verloofd (had het meisje 1 keer gezien en een week geappt). In de zomer gaan ze trouwen. Toen ik net vroeg hoe het hen ging “goed hoor, we hebben elkaar nu al een paar keer gezien en ze is aardig”. Nagevraagd sinds de verloving 2 keer in het echt gezien, samen met haar familie.
Haha, nee dat niet! Of althans....soms denken mensen als ze het reismandje zien dat er een poes/kat in zit, want dat is natuurlijk wel vaker het geval. Totdat ze iets beter kijkenquote:Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Teruglees.
[..]
Cas is hopelijk nooit voor poes/kattin aangezien
Klinkt heerlijk! En inderdaad, beetje matige dag maar nog steeds beter dan vorige week.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik herinner me nog dat je enorm lange werkweken met enorm lange werkdagen werkte in december... heb je de tijd gehad om daarvan bij te komen sindsdien? Ik weet dat mijn weerstand beduidend lager wordt als ik mezelf een tijdje overwerk. (Sinds dat m'n hoofd er met me vandoor ging ben ik ook heel vaak ondefinieerbaar slapjes en sneu. Kost een boel energie, dat gestress.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach, ik at kale pasta met kaas en ketchup.
En stiekem vind ik dat nog steeds lekker
Tevens voel ik me weer niet zo lekker, 2 uur geslapen vanmiddag en koppijn en algeheel meh. Nou al de derde week op rij dat ik één of meerdere dagen me niet lekker voel, ben dan liever gewoon dag of drie echt ziek en dan klaar. Begrijp ook niet zo waar t vandaan komt.
Hier werd vanochtend een kat-in-reismandje onder m'n raam langsgedragen. Duidelijk een kat, want het mandje mauwde.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, dat is wel even anders dan de meesten hier 'gewend' zijn ja!
[..]
Haha, nee dat niet! Of althans....soms denken mensen als ze het reismandje zien dat er een poes/kat in zit, want dat is natuurlijk wel vaker het geval. Totdat ze iets beter kijken
[..]
Klinkt heerlijk! En inderdaad, beetje matige dag maar nog steeds beter dan vorige week.
Was jouw bloed al eens goed onder loep genomen? Ook zaken zoals een mogelijk B12 tekort ook bekeken? (Hou er rekening mee dat in Nl de grenswaarden laag liggen. Lager dan in veel andere landen, dat is iets wat ik zelf altijd in mijn achterhoofd hou. ).quote:Op maandag 15 februari 2021 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ga ik inderdaad maar even doen.
Ik heb altijd wel periodes dat ik erg moe ben, sinds de middelbare school al en daar is nooit een oorzaak voor gevonden, dus ik ben er ook een beetje aan gewend of zo. Maar ook steeds hoofdpijn nu en ook wel echt wat meer moe dan gewoonlijk en sinds eind november ook wel weer heel vaak verkouden ondanks al allergie neusspray én allergiepil elke dag (zodanig dat ik me in de afgelopen 12 weken, 6x heb laten testen op corona, en per keer duurt de verkoudheid dan ook meerdere dagen). Dus alles bij elkaar inderdaad best wel eens tijd voor een afspraak. Ga m meteen even online inplannen.
HEEEL erg ENG. Ze maken geen geluid, maar die oren staan recht omhoog, oogjes puilen uit, neusje gaat hard op en neer te keer en ze trillen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier werd vanochtend een kat-in-reismandje onder m'n raam langsgedragen. Duidelijk een kat, want het mandje mauwde.![]()
Wat vindt een konijn ervan om vervoerd te worden in zo'n ding?
Awwquote:Op maandag 15 februari 2021 21:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
HEEEL erg ENG. Ze maken geen geluid, maar die oren staan recht omhoog, oogjes puilen uit, neusje gaat hard op en neer te keer en ze trillen.
En als je ze ergens neerzet proberen ze nog wel eens zichzelf naar buiten te graven.
Best sneu
Klopt inderdaad. Goed punt. Ik ben een weekje vrij geweest met kerst, en heb aan de ene kant niet het idee dat ik het nu druk heb, maar aan de andere kant omdat ik nu sinds januari best veel verschillende projectjes tegelijk heb merk ik wel dat dat me ook best wat mentale energie kost om het overzicht te houden etc (ben wel bezig daar een handig systeem voor te bedenken om dat iets meer ergens op papier te hebben ipv in m'n hoofd). Dus kan best dat dat inderdaad ook meespeelt in de lichamelijke klachten. En ik ben nu bij veel van die projectjes ook de "kartrekker" dus als ik niks doe ligt het project stil. Vanaf april krijg ik een onderzoeksassistent voor het grootste project, dus dat helpt denk ik ook wel, gewoon al het gevoel dat als ik een paar dagen vrij neem in elk geval dat project gewoon doorloopt.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat je enorm lange werkweken met enorm lange werkdagen werkte in december... heb je de tijd gehad om daarvan bij te komen sindsdien? Ik weet dat mijn weerstand beduidend lager wordt als ik mezelf een tijdje overwerk. (Sinds dat m'n hoofd er met me vandoor ging ben ik ook heel vaak ondefinieerbaar slapjes en sneu. Kost een boel energie, dat gestress.)
Er is over de jaren heen heel vaak bloedonderzoek gedaan waar nooit iets uitkwam behalve een te hoog vitamine B6 (laatste keer wel binnen normale waarden geloof ik), maar dat zou niet dit soort klachten moeten veroorzaken. Maar de laatste keer is wel al weer jaar of langer geleden, dus kan denk ik geen kwaad om weer even te checken.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Was jouw bloed al eens goed onder loep genomen? Ook zaken zoals een mogelijk B12 tekort ook bekeken? (Hou er rekening mee dat in Nl de grenswaarden laag liggen. Lager dan in veel andere landen, dat is iets wat ik zelf altijd in mijn achterhoofd hou. ).
oh die vind ik ook gewoon lekkerquote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ken het alleen maar van die gore frietjes van vroeger
Volgende x. Dank voor de tip.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik doe dit vaak! Zodra uit de pan wat zout erover is een must!
Vier minuten trouwens?! Ik bak ze meestal krokant in het boter maar dat duurt iets van dertig seconden ofzo?
Ja, inderdaadquote:Op maandag 15 februari 2021 21:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Goed punt. Ik ben een weekje vrij geweest met kerst, en heb aan de ene kant niet het idee dat ik het nu druk heb, maar aan de andere kant omdat ik nu sinds januari best veel verschillende projectjes tegelijk heb
Er is over de jaren heen heel vaak bloedonderzoek gedaan waar nooit iets uitkwam behalve een te hoog vitamine B6 (laatste keer wel binnen normale waarden geloof ik), maar dat zou niet dit soort klachten moeten veroorzaken. Maar de laatste keer is wel al weer jaar of langer geleden, dus kan denk ik geen kwaad om weer even te checken.
Grenswaarden laag, bedoel je dan dat de drempel om 'te laag' te scoren pas bij een lagere waarde ligt dan in andere landen? Dus dat in andere landen een hogere waarde al als te laag wordt gezien dan in NL?
Thanks voor de tip! Otto kan bijna niet fout zijnquote:Op maandag 15 februari 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga morgen een Ottolenghi fantopic openen hoor. Nou heb ik net weer zo idioot lekker gegeten.
J wil al Yotams kookboeken koken en de rest van ons leven nooit meer iets anders eten.
@:gcjoel, ik deed gisteren koolraap door mijn szechuangerecht, zie Chinatopic. En in Flavour staan koolraapsteaks.
Zeker een goede om mee te nemen ja! Wilde bloedprikken zelf ook voorstellen en dan ook vitD (slik ik nu wel bij, maar je weet nooit) en ijzer mee laten nemen, dus B12 kan dan ook op t lijstje. En zij hebben vast nog suggesties. Ik heb ook eigenlijk geen idee of ik voldoende vitamine B12 binnen krijg, ik eet niet zoveel vlees en als wel dan meestal kip. En met enige regelmaat wat Griekse yoghurt of kwark.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, inderdaadHet is een nogal veel besproken onderwerp in 'mijn' kringen, maar ook als je kijkt op stichtingb12tekort e.d. wordt de ondergrens benoemd als mogelijk wat te laag.
Ik noem het even omdat B12 tekorten best regelmatig voorkomen en het begint vaak met vaaaaaaaaaage klachten, waaronder ook vaak vermoeidheid, hoofdpijn, etc.
Het is een nogal sluimerend proces en je gaat het meestal pas merken als je reserves echt uitgeput raken.
Het is in het geval van niet-veganisten dan vaak een opnamestoornis (en niet zozeer een innamestoornis). Komt nog best regelmatig voor. (Erasmus ZH heeft er onderzoek naar gedaan)
Nu, er kunnen nog 101 redenen zijn voor je klachten, maar als ze eens voorstellen naar je bloedbeeld te kijken, laat deze dan even meenemen. Kun je dat in elk geval uitsluiten
Neusspray?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef fietsie het volgende:
Hier heel succesvol corticosteroiden in plaats van anti allergie pillen. Scheelt enorm.
https://en.wikipedia.org/wiki/Desloratadine#Side_effectsquote:Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Neusspray?
Die had ik al, maar daarmee was ik dus ook al om de haverklap verkouden, vandaar de suggestie van huisarts bij overleg in september om er ook pillen bij te gaan slikken.. dus heb nu corticosteroïden neusspray en desloratadine pillen.
quote:The most common side-effects are fatigue(1.2%[8]), dry mouth(3%[8]), and headache(0.6%[8]).[4]
Meten is wetenquote:Op maandag 15 februari 2021 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zeker een goede om mee te nemen ja! Wilde bloedprikken zelf ook voorstellen en dan ook vitD (slik ik nu wel bij, maar je weet nooit) en ijzer mee laten nemen, dus B12 kan dan ook op t lijstje. En zij hebben vast nog suggesties. Ik heb ook eigenlijk geen idee of ik voldoende vitamine B12 binnen krijg, ik eet niet zoveel vlees en als wel dan meestal kip. En met enige regelmaat wat Griekse yoghurt of kwark.
Misschien moet ik ook gewoon weer even wat beter (gezonder en met meer regelmaat) gaan etendat helpt vast ook.
Misschien een geruststelling om te weten, maar gearrangeerde huwelijken (mits door ouders uitgezocht met oog op het geluk van eigen kind) hebben net zo'n goede kans op slagen en geluk als romantische huwelijken. Het is wat vreemd voor onze manier van kijken naar een relatie, maar het hoeft absoluut geen slecht iets te zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff Een van de jongens is sinds eind december verloofd (had het meisje 1 keer gezien en een week geappt). In de zomer gaan ze trouwen. Toen ik net vroeg hoe het hen ging “goed hoor, we hebben elkaar nu al een paar keer gezien en ze is aardig”. Nagevraagd sinds de verloving 2 keer in het echt gezien, samen met haar familie.
Ja dat weet ik, de meeste ouders van deze jongens/mannen zijn zo aan elkaar gekomen. Maar deze knul moet nog 22 worden, en zit nu in het 3e jaar hbo, zij is bijna 19 en is ook net met een hbo studie begonnen in september.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien een geruststelling om te weten, maar gearrangeerde huwelijken (mits door ouders uitgezocht met oog op het geluk van eigen kind) hebben net zo'n goede kans op slagen en geluk als romantische huwelijken. Het is wat vreemd voor onze manier van kijken naar een relatie, maar het hoeft absoluut geen slecht iets te zijn.
Ik ken een man in Libanon die echt super gelukkig is met de vrouw die door zijn vader is uitgekozen. Hebben inmiddels 3 prachtige dochters en een zoon en hij zegt een goede, lieve vrouw te hebben. (en ze is idioot knapmaar dat zijn misschien alle vrouwen in die regio haha)
Wat ik ken zijn echtparen (waarvan de man de vluchtweg genomen hebben en de vrouwen en kinderen nagekomen zijn) en de andere groep zijn mannen die op 16-17 jarige leeftijd zijn vertrokken om bommen (en dienstplicht) te ontvluchten. De eerste groep is totaal gefocust op de Nederlandse samenleving, veilig voor hun kinderen. De tweede groep ook, maar die zitten op een enorme manier onder de plak van de ouders (met name de moeders) daar. Ik ken er ook maar 2 die een vaste relatie met een Nederlandse hebben (en een paar die er op los tinderen en perse geen syrisch meisje willen)quote:Op maandag 15 februari 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Staat er in NWS niet een Artikel dat alle Syrische mannen nu hier leven, en dat daar een land vol eenzame vrouwen is nu?
Andere mores, je kijkt met je Hollanderbrilquote:Op maandag 15 februari 2021 22:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, de meeste ouders van deze jongens/mannen zijn zo aan elkaar gekomen. Maar deze knul moet nog 22 worden, en zit nu in het 3e jaar hbo, zij is bijna 19 en is ook net met een hbo studie begonnen in september.
Ik heb al van meerdere blije verlovingsfoto’s langs zien komen, en dan duurt dat zo’n 2 maanden en dan een half jaar later de volgende verloving. Een van hen vond als 3 jaar een collega erg leuk, maar Nederlandse. 2x verloofd met een syrische, pa en ma dolblij. Nu is hij samen met dat meisje, hij dol gelukkig en pa en ma reageren niet. De druk is zo enorm om te trouwen
Fijn!!quote:Op maandag 15 februari 2021 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag was een heerlijke dagIk vond de ideale balans tussen werk, wog, ontspanning, huishouden en sport.
Jij slaapt vast heerlijk straksquote:Op maandag 15 februari 2021 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Best chill die sauna maar de vorige gasten hebben vermoedelijk de kachel verzopenwaardoor deze in een beveiligde stand komt, dus vanmiddag moest iemand 'm resetten voor ronde 1 en zojuist weer voor ronde 3. Ronde 2 was op lagere temperatuur omdat ie dus toen ook al uitgeschakeld was maar toen had ik 't nog niet helemaal door hoewel 't 'n stuk minder warm was dan ronde 1 en net, want net tikte hij toch echt wel ver boven de 90 aan ah well, het was zo in orde gemaakt maar voelde me wel bezwaard dat ze weer moesten komen. Hopelijk doet ie t morgen na het ontbijt wel gewoon voor 'n laatste ronde voor ik naar huis ga
wel helemaal rozig nu
.
Matig wel, loeihete sauna zonder zorgen is wel ernstig fijnquote:Op maandag 15 februari 2021 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Best chill die sauna maar de vorige gasten hebben vermoedelijk de kachel verzopenwaardoor deze in een beveiligde stand komt, dus vanmiddag moest iemand 'm resetten voor ronde 1 en zojuist weer voor ronde 3. Ronde 2 was op lagere temperatuur omdat ie dus toen ook al uitgeschakeld was maar toen had ik 't nog niet helemaal door hoewel 't 'n stuk minder warm was dan ronde 1 en net, want net tikte hij toch echt wel ver boven de 90 aan ah well, het was zo in orde gemaakt maar voelde me wel bezwaard dat ze weer moesten komen. Hopelijk doet ie t morgen na het ontbijt wel gewoon voor 'n laatste ronde voor ik naar huis ga
wel helemaal rozig nu
.
Ja dat weet ik. En ik zou er eigenlijk niet zo van moeten staan te kijken. mijn grootouders waren niet bij het huwelijk van mijn ouders omdat ze er niet mee overweg konden dat mijn vader niet met een katholiek trouwde (en ook geen toestemming gaven aan mijn jongste oom en tante, want die waren nog geen 21)quote:Op maandag 15 februari 2021 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Andere mores, je kijkt met je Hollanderbril
Dat denk ik wel. Ook lekker gegeten op de kamer via pick up: burger met truffelmayo en friet en een vers getapt glas pilsquote:Op maandag 15 februari 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij slaapt vast heerlijk straks
quote:Op maandag 15 februari 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga morgen een Ottolenghi fantopic openen hoor. Nou heb ik net weer zo idioot lekker gegeten.
J wil al Yotams kookboeken koken en de rest van ons leven nooit meer iets anders eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 07:11 schreef Barreltje het volgende:
ook wel benieuwd naar het otto topic!zal ik dan niet tegen K zeggen anders vind ie straks fok ook intressant... en das natuurlijk niet helemaal de bedoeling..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die K is wel goed bezig
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Nou moe! Dat verwacht je toch niet in een nieuwbouwwoning, zeg!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadeel van huiseigenaarschap: Lekkende kraan in gootscheenkast, waterschade in kastje.
Maar goed, huis net 2 maanden bewoond, moet opgelost worden door bouwer...
Jammerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Nadeel van huiseigenaarschap: Lekkende kraan in gootscheenkast, waterschade in kastje.
Maar goed, huis net 2 maanden bewoond, moet opgelost worden door bouwer...
De afgelopen weken is er helaas weinig veranderdquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:14 schreef minilot het volgende:
Hoe is het met je hand vandaag, @:Sarabi?En veeeeeeeeeel plezier, FFT! Goeie reminder, ik kan wel weer eens wat bestellen bij Tjins
Alleen maar fijn, toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
En verder zal ik wel verleid worden daar ben ik bang.
Zeker! En joh, er zit in elk geval een lekker verhaal achter. Je hand branden bij het brouwen van bier is vele malen badasser dan.. nou ja.. voorbeelden ontschieten me even, maar de meeste manieren zijn suffer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De afgelopen weken is er helaas weinig veranderdachja geen pijn en kan mijn hand gewoon gebruiken, dat is het belangrijkste.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeker! En joh, er zit in elk geval een lekker verhaal achter. Je hand branden bij het brouwen van bier is vele malen badasser dan.. nou ja.. voorbeelden ontschieten me even, maar de meeste manieren zijn suffer.
Een rood biertje?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]het is in ieder geval een verhaal.
En het lijkt een succesverhaal te worden want we gaan alweer langzaam nadenken wat we nu als volgende bier voor de verkoop willen gaan brouwen.
Woah!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En het lijkt een succesverhaal te worden want we gaan alweer langzaam nadenken wat we nu als volgende bier voor de verkoop willen gaan brouwen.
Daar gaat toch iets mis in de opvoeding hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:09 schreef minilot het volgende:
En aaargh. Helemaal zin erin door de SC, blijkt Günther Flavour kwijtgemaakt te hebben.Al een kwartier aan het zoeken.
En om er nou voor naar de peuterschool te bellen is ook weer zowat
Misschien is hij er wel uit aan het koken in zijn speelkeukentjequote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar gaat toch iets mis in de opvoeding hoorBoek al terecht?
Wil wel maar denk daar nooit aanquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Alleen maar fijn, toch?Mogen we later vandaag een foto van je buit?
Hij heeft geen speelkeukentjequote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien is hij er wel uit aan het koken in zijn speelkeukentje
Zoete aardappelkoekjes lijken mij er wel lekker bij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:00 schreef minilot het volgende:
Phew, boek gevonden onder het bed van de koter
Het wordt dit vanavond!
[ afbeelding ]
..maar wat erbij? Ik denk dat viskoekjes of gegrillde witvis er het lekkerst bij zou wezen, maar ik wil eigenlijk iets simpels vegetarisch. Hmmm..
Bladeren en 'oeeeeee, dat ziet er lekker uit!' zeggen en hoekjes papier omvouwen en als je het dan maakt resoluut weigeren er een hap van te proeven.quote:
Hij was het ooit, tot -ie tweeïsh werd. Dus hij kan het vast ook wel weer wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
Je weet mijn illusie dat kinderen, van ouders die gevarieerd en goed kunnen koken, ook goede eters zijn wel weer goed in de grond te stampen.
Ik ben dan wel niet een van die twee, maar ik doe het meestal met amandelmelk. Sojamelk gebruik ik alleen voor in de koffie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:10 schreef minilot het volgende:
Zeg @:Tele6 en @:Candaasje, wat is jullies inziens de beste plantaardige melk voor het bakken van reguliere pannenkoeken?
Zelfgemaakte paneerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:00 schreef minilot het volgende:
Het wordt dit vanavond!
[ afbeelding ]
..maar wat erbij? Ik denk dat viskoekjes of gegrillde witvis er het lekkerst bij zou wezen, maar ik wil eigenlijk iets simpels vegetarisch. Hmmm..
Ik ook wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:09 schreef Myraela het volgende:
Ach, pindakaas is dan ook wel erg lekker.Ik snap het wel.
Oeoeoeoe! Kanshebber! Linkje naar recept/de beste manier? Vaak gegeten maar nog nooit zelfgemaakt.quote:
Köfte.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:00 schreef minilot het volgende:
Het wordt dit vanavond!
[ afbeelding ]
Viskoekjes klinken lekker!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:00 schreef minilot het volgende:
Het wordt dit vanavond!
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)m-ottolenghi-parathaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Oeoeoeoe! Kanshebber! Linkje naar recept/de beste manier? Vaak gegeten maar nog nooit zelfgemaakt.
Oh, ik had je dat 8 jaar geleden al kunnen vertellen, dat dat onzin isquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
Je weet mijn illusie dat kinderen, van ouders die gevarieerd en goed kunnen koken, ook goede eters zijn wel weer goed in de grond te stampen.
Zoals een papercut oplopen door een schaats wellicht?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeker! En joh, er zit in elk geval een lekker verhaal achter. Je hand branden bij het brouwen van bier is vele malen badasser dan.. nou ja.. voorbeelden ontschieten me even, maar de meeste manieren zijn suffer.
Ik heb met amandelmelk altijd een beetje het gevoel dat je net zo goed water kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:39 schreef Candaasje het volgende:
@:minilot : hier gebruiken we eigenlijk altijd sojamelk. Dat komt nog een beetje uit de periode dat ik erg op havermelk leek te reageren dus dat vermeden/vermijden. (Lijkt nu wel minder te zijn, dus we zouden het weer eens kunnen proberen.)
Amandelmelk gebruiken we ook niet meer (maar dat is meer een milieutechnisch dingetje), smaakte in mijn herinnering ook prima![]()
Sojamelk is wel redelijk neutraal qua smaak, dat vind ik wel fijn als er zoet beleg op gooi.
Zomerbierquote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]het is in ieder geval een verhaal.
Ik las het netquote:
quote:De avondklok moet per direct worden opgeheven. Dat heeft de rechtbank Den Haag zojuist besloten in een door Stichting Viruswaarheid aangespannen rechtszaak.
bye bye versoepelingen, dit gaat weer een stijging opleverenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik las het net
https://www.ad.nl/politie(...)-opgeheven~a84b3732/
[..]
We gaan het zien denk ik. Maar het zou me ook niet verbazen als er met enige spoed een nieuwe wet door het parlement gesluist wordt om die avondklok asap weer in te voeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
bye bye versoepelingen, dit gaat weer een stijging opleveren
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik las het net
https://www.ad.nl/politie(...)-opgeheven~a84b3732/
[..]
Idd. Ik krijg zo het heen en weer van die Viruswaarheid-gastenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Niet zozeer voor die avondklok (als had de uitspraak beter een dagje later -post carnaval- kunnen komen) maar vooral omdat die Enge(l) nu een zeepkist heeft om op te staan toeteren
Dit wel, ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
![]()
Niet zozeer voor die avondklok maar vooral omdat die Enge(l) nu een zeepkist heeft om op te staan toeteren
Volgens mij kunnen ze resultaten van de avondklok niet lostrekken van de resultaten van het maximaal 1 bezoeker per dag. Dacht ik, zoiets.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Hoe zit het met de cijfers eigenlijk? Heeft die avondklok echt geholpen? (Ik hoorde van de week juist dat er weer méér besmettingen waren (nog voor het schaatsen) ) maar ik weet niet of dat een eenmalig iets was oid?
Denk je? Misschien heb ik zelf geen heel realistisch beeld aangezien ik toch wel een brave thuiszitter ben die geen mensen ziet. Maar de avondklok had enorm veel knelpunten die juist helemaal niet logisch waren, en beperkte volgens mij niet superveel contacten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:42 schreef gcjoel het volgende:
bye bye versoepelingen, dit gaat weer een stijging opleveren
Ah, ja dat is wel logisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze resultaten van de avondklok niet lostrekken van de resultaten van het maximaal 1 bezoeker per dag. Dacht ik, zoiets.
Daar hebben we niet heel veel recepten voorquote:
Ik wel, ja. Ondanks dat het heel stom voelt, want of ik nou alleen ga of samen met m'n vriend. Als we iets hebben dan hebben we het beide, en als we iets oppakken besmetten we elkaar daarna toch wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:
Ah, ja dat is wel logisch.
Heeft eigenlijk iémand zich aan die laatste regel gehouden?
Dit ja, maar er is wel een flinke daling nog steeds volgens mij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze resultaten van de avondklok niet lostrekken van de resultaten van het maximaal 1 bezoeker per dag. Dacht ik, zoiets.
Ik denk dat het best wat effect had, volgens mij gingen er echt minder mensen 's avonds nog op bezoek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk je? Misschien heb ik zelf geen heel realistisch beeld aangezien ik toch wel een brave thuiszitter ben die geen mensen ziet. Maar de avondklok had enorm veel knelpunten die juist helemaal niet logisch waren, en beperkte volgens mij niet superveel contacten.
Nouja dat dus. Wij hebben ons er niet aangehouden. Nu moet ik wel zeggen dat wij ook al een vrij vaste kleine 'bubbel' hebben sinds maart en dat we het daarom wat onzinnig vonden om opeens na een jaar niet meer met z'n 2en naar bijvoorbeeld mijn ouders te gaan, of alleen mijn vader of moeder hier te laten komen. En een vriend zagen we afgelopen weekend ook buiten waarbij zowel vriend en ik er waren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wel, ja. Ondanks dat het heel stom voelt, want of ik nou alleen ga of samen met m'n vriend. Als we iets hebben dan hebben we het beide, en als we iets oppakken besmetten we elkaar daarna toch wel.
Joh!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Idd. Ik krijg zo het heen en weer van die Viruswaarheid-gasten
Of je het er nu mee eens bent of niet: het is altijd slecht als de overheid zich niet aan de wet houdt en het is altijd goed als dat wordt aangevochten en het is altijd goed als de overheid dan door de rechter wordt teruggefloten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Niet zozeer voor die avondklok (als had de uitspraak beter een dagje later -post carnaval- kunnen komen) maar vooral omdat die Enge(l) nu een zeepkist heeft om op te staan toeteren
Dit ja, doordeweeks heb ik dan effectief 2 uur om bij mensen langs te gaan, dus ik blijf wel thuis dan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik denk dat het best wat effect had, volgens mij gingen er echt minder mensen 's avonds nog op bezoek.
De meeste besmettingen gebeuren nou eenmaal bij mensen thuis, dus ik geloof echt dat het wel flink uitmaakt als mensen niet gaan.
Ik ken niemand die zich daaraan heeft gehouden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Komt de scooterjeugd weer herrie makenquote:
Je redenatie klopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Of je het er nu mee eens bent of niet: het is altijd slecht als de overheid zich niet aan de wet houdt en het is altijd goed als dat wordt aangevochten en het is altijd goed als de overheid dan door de rechter wordt teruggefloten.
En als je Engel een domme lul vindt.. wat is Rutte dan als hij dit veroorzaakt?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ken niemand die zich daaraan heeft gehouden.
Met de reden die Myr ook noemt, als ik het heb dan heeft mijn partner het ook.
Als het bezoek uit 1 huishouden kwam hebben wij ze ook gewoon ontvangen.
Ik ga komend weekend ook samen met vriendje naar mijn ouders.
Ik ook, wil helemaal niet dat die een rechtszaak aan mogen spannenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je redenatie klopt.
Maar ik had liever dat een andere organisatie dan Viruswaanzin die rechtszaak had aangespannen.
Omdat ze hier wellicht een punt hebben, maar op andere fronten de plank zo ontzettend hard misslaan.
Dan vind ik de koers van het kabinet (die zeker ook niet 100% goed is/was) toch nog een betere leidraad.
Eens hiermee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je redenatie klopt.
Maar ik had liever dat een andere organisatie dan Viruswaanzin die rechtszaak had aangespannen.
Omdat ze hier wellicht een punt hebben, maar op andere fronten de plank zo ontzettend hard misslaan.
Dan vind ik de koers van het kabinet (die zeker ook niet 100% goed is/was) toch nog een betere leidraad.
Ik heb me er ook niet aan gehouden (verjaardag van mijn moeder samen met broer op bezoek geweest).quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik denk dat het best wat effect had, volgens mij gingen er echt minder mensen 's avonds nog op bezoek.
De meeste besmettingen gebeuren nou eenmaal bij mensen thuis, dus ik geloof echt dat het wel flink uitmaakt als mensen niet gaan.
Ik ken juist maar heel weinig mensen die zich er niet aan hebben gehouden. Alleen in een situatie net als jullie, 1 huishouden op bezoek bij 1 huishouden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar dan moet wel iemand dat doen. En ik ben écht geen fan van Viruswaanzin, maar ze hebben hier wel gelijk dat ook de overheid zich aan de wet moet houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je redenatie klopt.
Maar ze trekken zich zelf nergens een moer van aan. Vallen ziekenhuizen en gezondheids instanties lastig. Omhelzen een reporter die duidelijk aangeeft dat niet te willen. Weigeren mondkapjes en ga zo maar door. Verder kosten ze de gemeenschap geld door vele nutteloze rechtzaken (zie column van Chris Klomp die dat allemaal op een rijtje heeft gezet)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dan moet wel iemand dat doen. En ik ben écht geen fan van Viruswaanzin, maar ze hebben hier wel gelijk dat ook de overheid zich aan de wet moet houden.
(De motie tot geen avondklok (ingediend door de PVV) werd overigens verworpen. Er waren wel partijen die het er niet mee eens waren, maar geen meerderheid)
Ja we houden verder wel afstand, en hebben ook geen wekelijks bezoek dus het risico valt gelukkig allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Ik ga naar m'n ouders maar zij komen niet naar mij.
En als iemand er al is geweest die dag ga ik niet meer.
Snap wel dat mensen met z'n 2-en op visite gaan als ze een stel zijn, alleen het woord 'bubbel' vind ik leuk verzonnen zodat je jezelf daarmee een reden geeft om bij mensen dichtbij te mogen komen.
Ja, dat mag ook gewoon aangepakt/aangevochten worden en gezegd worden. Ik ben het ook echt niet met ze eens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ze trekken zich zelf nergens een moer van aan. Vallen ziekenhuizen en gezondheids instanties lastig. Omhelzen een reporter die duidelijk aangeeft dat niet te willen. Weigeren mondkapjes en ga zo maar door. Verder kosten ze de gemeenschap geld door vele nutteloze rechtzaken (zie column van Chris Klomp die dat allemaal op een rijtje heeft gezet)
Ik ben wel teruggekomen van de invloed die je als ouders hebt. Die karakters gaan echt hun eigen weg met alles. Beetje bijsturen en begeleiden is mogelijk, maar verder zijn het toch echt echt zelfstandig denkende en opererende wezens en megaveel nature versus wat nurture heb ik het ideequote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik had je dat 8 jaar geleden al kunnen vertellen, dat dat onzin is![]()
Overigens is een kritische eter niet per se een slechte eter natuurlijk.
Joequote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Of je het er nu mee eens bent of niet: het is altijd slecht als de overheid zich niet aan de wet houdt en het is altijd goed als dat wordt aangevochten en het is altijd goed als de overheid dan door de rechter wordt teruggefloten.
Mooie samenvattingquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Des te meer reden dat de overheid veel beter en netter moet handelen, bínnen de regels.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ze trekken zich zelf nergens een moer van aan. Vallen ziekenhuizen en gezondheids instanties lastig. Omhelzen een reporter die duidelijk aangeeft dat niet te willen. Weigeren mondkapjes en ga zo maar door. Verder kosten ze de gemeenschap geld door vele nutteloze rechtzaken (zie column van Chris Klomp die dat allemaal op een rijtje heeft gezet)
Dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Des te meer reden dat de overheid veel beter en netter moet handelen, bínnen de regels.
De overheid geeft mensen die er nu enigszins ontvankelijk voor zijn ook wel behoorlijk wat twijfel en gelegenheid om hun gedachten en overtuigingen een andere kant richting Engel op te laten gaan.
Dat mag de overheid zichzelf ook echt verwijten.
Waar is bijvoorbeeld in godesnaam een duidelijke communicatiestrategie voor verschillende lagen in de bevolking en verschillende informatiebehoefte op gebied van Covid, maatregelen en vaccinaties??
Ik vind het echt schandalig
Helemaal mee eens. Dus ook wat Molo zegt. We weten te veel over communicatie en ander gedrag om dit soort dingen te laten gebeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit.
Voor de betrouwbaarheid van de overheid, is niets zo fnuikend als een onbetrouwbare overheid.
Gronings aardbevingen
Toeslagaffaire
Onwettige noodklok
Geen wonder dat mensen de boel niet vertrouwen - ze hebben groot gelijk. Gewoon, echt: gelijk.
Mooie verjaardagswensen *stil*quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sarabi jarig? Van harte! Dat je maar veel biertjes mag brouwen komend jaar. En ook dat al je Thuisbezorgdmaaltijden op tijd komen.
Dankjewelquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Lieve Sarabi, van harte gefeliciteerd![]()
Maak er een zo mooi mogelijke dag van
Hahaha dat is een mooiequote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sarabi jarig? Van harte! Dat je maar veel biertjes mag brouwen komend jaar. En ook dat al je Thuisbezorgdmaaltijden op tijd komen.
Jij bent de enige die ik nu spreek van wie ik weet dat ze zich er niet aan heeft gehouden eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Inmiddels is op het werk bij ons de boodschap verspreid dat ziekenhuismedewerkers naar alle waarschijnlijkheid worden opgesplitst in een deel wat door de werkgever wordt gevaccineerd (alleen mensen met fysiek interacterende werkzaamheden met patienten) en de rest ook via de GGD moet, dus ook alle polikliniek medewerkers achter balies e.d.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag V(accinatie)day voor mij
Huh, dat is toch al vanaf het begin de bedoeling geweest?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Inmiddels is op het werk bij ons de boodschap verspreid dat ziekenhuismedewerkers naar alle waarschijnlijkheid worden opgesplitst in een deel wat door de werkgever wordt gevaccineerd (alleen mensen met fysiek interacterende werkzaamheden met patienten) en de rest ook via de GGD moet, dus ook alle polikliniek medewerkers achter balies e.d.
Dat vind ik toch wel bijzonder, dat je dus in feite een halve organisatie niet doet, en die in de "het komt ooit" situatie onderbrengt.
Tofquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mevrouw Zwerfkat houdt zich goed bezig met Hansje. Er staat nu zwart op wit dat haar stichting de kosten van het asiel wil dekken. Vind ik echt wel cool van haar.
Jarig!? Feliesquote:
Polikliniek medewerkers hebben direct persoonlijk contact, vaak riant binnen 1,5 meter, verzorgenden, de mensen die de maaltijden bezorgen doen dat niet in volledige beschermende kleding en zo zijn er nog een hele berg mensen die nu in het "prive personen vaccineren" lijken te vallen, die voorheen toch echt de boodschap begrepen hadden als "alle mensen binnen de muren van een ziekenhuis worden door het ziekenhuis gevaccineerd".quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, dat is toch al vanaf het begin de bedoeling geweest?
Niet vanaf het begin, wel al enige tijdquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, dat is toch al vanaf het begin de bedoeling geweest?
Dus bij jullie volgen ze gewoon het overheidsbeleid?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Inmiddels is op het werk bij ons de boodschap verspreid dat ziekenhuismedewerkers naar alle waarschijnlijkheid worden opgesplitst in een deel wat door de werkgever wordt gevaccineerd (alleen mensen met fysiek interacterende werkzaamheden met patienten) en de rest ook via de GGD moet, dus ook alle polikliniek medewerkers achter balies e.d.
Dat vind ik toch wel bijzonder, dat je dus in feite een halve organisatie niet doet, en die in de "het komt ooit" situatie onderbrengt.
Dat laatste is ook geen regel maar advies, achter de voordeur mag niet gehandhaafd worden alleen bij bijv geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik werd echt zo boos van dat nieuws deze week.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus bij jullie volgen ze gewoon het overheidsbeleid?
Het blijft naar dat er zo’n tekort is dat men groepen uit moet sluiten. Maar voor de ondersteunende functies is het makkelijker om voor veilige werkomstandigheden te zorgen.
Als de werkgever daaraan wil meewerken
En dan is er voor mij weinig verschil met bij voorbeeld een buschauffeur of een supermarkt medewerker die ook op hun beurt moeten wachten.
Er is, in de communicatie die ik gezien heb, altijd sprake geweest van 4 trances, allevier verzorgd door de eigen organisatie:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet vanaf het begin, wel al enige tijd
Het gaat niet om belangrijk maar om risicogroepen die de zorg belasten of zorgen dat zorg niet door kan gaan vaccinerenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik werd echt zo boos van dat nieuws deze week.
Die instellingen die directie en thuiswerkers gewoon hadden ingeënt![]()
Ja want iedereen is belangrijk
Er zijn meer varianten geweestquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is, in de communicatie die ik gezien heb, altijd sprake geweest van 4 trances, allevier verzorgd door de eigen organisatie:
1e schil: acuut en 24/7 covid zorg
2e schil: direct contact met covid zorgverleners en incidenteel werkzaam in covid zones
3e schil: alle zorgverleners met patient interactie
4e schil: alle medewerkers die het zorgbedrijf in stand moeten houden incl vrijwilligers.
En nu wordt de knip na de 2e gelegd. En is het vertrouwen in vaardigheid en tempo van GGD normaal al onder nul, nu helemaal.
Neuh maar vanuit mijn vakgebied gezien: de GGD weigert ook altijd stug te participeren (lees: investeren) in standaarden gebaseerde gegevensuitwisseling maar automatiseert wel met partijen uit de markt die drie keer duurder zijn dan noodzakelijkquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn meer varianten geweest
En er zijn behoorlijk wat gesprekken geweest en nog gaande achter de schermen kan ik je zeggen
Dit is zeker niet alleen aan de GGD'en te wijten, maar net zo goed aan alle 'bestaande structuren' zoals we dat zo mooi noemen in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder heb ik me bij zusje (nichtje) en ouders wel altijd aan de max 1 persoon regel gehouden. en realiseer ik me eigenlijk pas NET dat we dat afgelopen zondag niet gedaan hebben bij de ouders van K. ( al had ik toen wel een negatief test resultaat.. maar goed )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Er bestaat in Nederland geen 'de GGD', dat is ook deel van het probleem. Waardoor standaardisatie ook niet mogelijk isquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Neuh maar vanuit mijn vakgebied gezien: de GGD weigert ook altijd stug te participeren (lees: investeren) in standaarden gebaseerde gegevensuitwisseling maar automatiseert wel met partijen uit de markt die drie keer duurder zijn dan noodzakelijkDus klapjostis zijn het sowieso
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Barreltje het volgende:
goh het is in de gezondheidszorg precies hetzelfde als overal in het bedrijfsleven![]()
hier een beetje in dubio over het meedeon aan de vaccinatie in het nieuwe thuislandEr zijn geen redenen aan te nemen dat een vaccinatie slecht is als je zwanger wilt worden of bent. Er zijn alleen geen tests op gedaan en zijn dus geen onderzoeksdata over beschikbaar dus er kan geen uitspraak gedaan worden dat er geen risico isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder heb ik me bij zusje (nichtje) en ouders wel altijd aan de max 1 persoon regel gehouden. en realiseer ik me eigenlijk pas NET dat we dat afgelopen zondag niet gedaan hebben bij de ouders van K. ( al had ik toen wel een negatief test resultaat.. maar goed )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Neuh maar zelfs die kleine regio organisaties trekken een grote broek a la Shell, AH of KPN aan qua automatiseerders die ze gebruiken, en sluiten helemaal nergens aan op de regio waarin ze hun zorg moeten leveren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Er bestaat in Nederland geen 'de GGD', dat is ook deel van het probleem. Waardoor standaardisatie ook niet mogelijk is
Thanks!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Barreltje het volgende:
tevens gefeliciteerd voor Sarabi![]()
Pannenkoeken als lunch gehad![]()
en mag je een brandblaar eigenlijk doorprikken of sowieso liever niet ?
Zijn ook geen zorgverleners en hebben er bestuurlijk ook niets te zoekenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Neuh maar zelfs die kleine regio organisaties trekken een grote broek a la Shell, AH of KPN aan qua automatiseerders die ze gebruiken, en sluiten helemaal nergens aan op de regio waarin ze hun zorg moeten leveren.
Ja, hoi! Je 'kent' mij en ik heb me de afgelopen 3 weken gehouden aan max 1 bezoeker per dag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:59 schreef gcjoel het volgende:
Vriendin van me in Mechelen spreekt wel eens af met vrienden, maar dan buiten in de tuin rond de vuurkorf. (Mocht met max 4 personen zei ze). Is zoiets voor jullie niet mogelijk, want het is anders best wel eenzaam vermoed ik ?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb al maanden geen bezoeker gehad.![]()
Ja, mijn ouders, illegaal een half uurtje vlak voor kerstmis. That's it.
Ja hier blijk ik toch meer mensen te kennen die het doenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, hoi! Je 'kent' mij en ik heb me de afgelopen 3 weken gehouden aan max 1 bezoeker per dag.
Ik kreeg net een appje van "vriend". Einde avondklok YES!!! Dat was dus iemand die kerstdiner had met 15 volwassenen, 2x per week met een stel mensen samen eet (mensen die allemaal gewoon op kantoor werken). Maar ook die niet aan afstand houden doet (en die de laatste keer hier op bezoek geen 2e kop thee kreeg)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Sarabi het volgende:
En de wappies komen weer allemaal op FB naar boven, dacht dat ik het afgelopen jaar toch al de meeste verwijderd had.
Niets mis met pindasaus.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:43 schreef gcjoel het volgende:
pindasoep voor lunch, steun de horeca enzo.
Nog nooit gehad maar het doet mij toch een beetje denken aan pindasaus
Ja het is niet echt pindasaus in dit geval, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niets mis met pindasaus.
Pindasoep kan echt geweldig zijn, maar kan ook echt enorm floppen. Teveel pindasaus ervaring is wel wat matig.
Ik had daar een heerlijk recept voor, maar in de grote opruiming een tijd geleden heb ik heel veel recepten (lees de verkeerde mapquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:43 schreef gcjoel het volgende:
pindasoep voor lunch, steun de horeca enzo.
Nog nooit gehad maar het doet mij toch een beetje denken aan pindasaus
Nouja dat soort mensen dus...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg net een appje van "vriend". Einde avondklok YES!!! Dat was dus iemand die kerstdiner had met 15 volwassenen, 2x per week met een stel mensen samen eet (mensen die allemaal gewoon op kantoor werken). Maar ook die niet aan afstand houden doet (en die de laatste keer hier op bezoek geen 2e kop thee kreeg)
Oh dat is wel super jammer. Op zoek naar dát ideale recept en dat het dan elke keer net niet hetzelfde is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had daar een heerlijk recept voor, maar in de grote opruiming een tijd geleden heb ik heel veel recepten (lees de verkeerde map) weggegooid.
Daarna veel pindasoep recepten gemaakt maar die komen niet in de buurt.
Ja, ik snap dat dat echt bizar aanvoelt. Zo zat ik een paar keer in echt volle treinen met als enige bescherming een mondkapje wat niet eens zo enorm veel doet als je met te veel mensen in één ruimte zit. En op het werk houdt ook eigenlijk niemand zich aan 1.5 m en als het rustig is gaan alle mondkapjes ook afquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb me an sich wel aardig aan de regels gehouden.... Al voelde het wel... eigenaardig. Wel elke dag naar kantoor moeten, waar de regels al nooit werden nageleefd, en nu de helft corona gehad heeft helemaal niet meer, maar geen mensen zien waar je daadwerkelijk graag tijd mee doorbrengt, laat staan ze kunnen knuffelen of gewoon "normaal" doen wat je altijd met die mensen doet.
Confronteerde me wel heel erg met het gevoel niet meer dan een worker bee voor de elite te zijn![]()
Ja, hier ook traag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh dat is wel super jammer. Op zoek naar dát ideale recept en dat het dan elke keer net niet hetzelfde is.
Is FOK! bij jullie ook zo traag? Reageren is bij alles een beetje langzaam.
Ik heb hierdoor nu wel zin om een keer gado gado te maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef gcjoel het volgende:
Ja het is niet echt pindasaus in dit geval, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind.
Komt van een goed restaurant dus ik denk wel dat ze goede gemaakt hebben
In februariquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:02 schreef AnneX het volgende:
Ja Isa : fok is traag met laden ook.
Nu er geen gald meer is, ga je weer aan de wandel? Hoe is het met de energie en middagdutjes?
Van Harte Sarabi.
Vanmorgen gebeld door bieb coördinator of ik weer beschikbaar ben voor de schoolbieb.
Vooruitlopend op de persco vanavond.
Ja hoor. Met masker en raam open en 1-2 ouders in het lokaal.
Er moeten ook nog heel wat Sint en Kerstboeken retour.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
13.01 de afspraak. Ik was vier minuten te vroeg, zij liepen voor op schema dus nu al klaar. Nu 15 minuten onder observatie.
Huh, persconferentie vanavond? Alleen kinderpersco, toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:02 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen gebeld door bieb coördinator of ik weer beschikbaar ben voor de schoolbieb.
Vooruitlopend op de persco vanavond.
Ik was vanochtend even bij de assistente van de huisarts, zelfs binnen 1 meter. Maar samen achter de laptop da's toch begin december geweest.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik ben nog drie keer gezondigd met mensen knuffelen. Dat is waar. En morgen of overmorgen ga ik binnen 1,5 meter van iemand zitten, naast elkaar achter mijn laptop.
Voel je je al anders?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
13.01 de afspraak. Ik was vier minuten te vroeg, zij liepen voor op schema dus nu al klaar. Nu 15 minuten onder observatie.
Inderdaad. De kinderpersco. Misschien ook voor andere volwassen mensen een goeie😉quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, persconferentie vanavond? Alleen kinderpersco, toch?
Op mijn werk afgelopen periode ook een aantal mensen in moeten werken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:07 schreef Myraela het volgende:
Ik moet morgen wel iemand inwerken. Eigenlijk geen idee hoe we dat op 1.5 meter gaan doen.
Dat deed ik daarvoor dus wel (maar ik heb dus ook geen vriendquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:06 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook al een jaar niemand behalve m'n vriend geknuffeld.Maar ik knuffelde daarvoor eigenlijk ook al zelden met mensen. Dat scheelt.
Dit is vooral inwerken in een systeem. Denk dat ik haar gewoon achter het toetsenbord zet en laat klikken. En dan is er met wat afstand tot het scherm best wel een beetje afstand te houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:10 schreef gcjoel het volgende:
Op mijn werk afgelopen periode ook een aantal mensen in moeten werken.
Als we dingen vlakbij elkaar moeten doen dan deden we een mondkapje op. (dus meekijken enzo) maar verder zoveel mogelijk uitleg op afstand.
Inmiddels werken ze ook allemaal thuis en bellen ze met vragen en kan ik op hun computer meekijken als ze er niet uitkomen.
Nee... We are Borg. WE ARE GOING TO ASSIMILATE YOU.quote:
Heb je geen mogelijkheden voor scherm delen? Dan kun je allebei achter je eigen computer blijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is vooral inwerken in een systeem. Denk dat ik haar gewoon achter het toetsenbord zet en laat klikken. En dan is er met wat afstand tot het scherm best wel een beetje afstand te houden.
Zo doe ik het nu ook jaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb je geen mogelijkheden voor scherm delen? Dan kun je allebei achter je eigen computer blijven
Geen idee hoe, eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:15 schreef gcjoel het volgende:
Heb je geen mogelijkheden voor scherm delen? Dan kun je allebei achter je eigen computer blijven
Resistance is futilequote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee... We are Borg. WE ARE GOING TO ASSIMILATE YOU.
Nu even directie overleg in de wachtkamer over de details.
Zoom sessie, Teams, teamviewer, er zijn vast Apple specifieke tools.quote:
Ja, dat dus. Wij deden het via teams.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zoom sessie, Teams, teamviewer, er zijn vast Apple specifieke tools.
Maar daarin kan ik het alleen voordoen toch? Dan kunnen zij nog niets?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef fietsie het volgende:
Zoom sessie, Teams, teamviewer, er zijn vast Apple specifieke tools.
Je kunt delen maar ook over laten nemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar daarin kan ik het alleen voordoen toch? Dan kunnen zij nog niets?
Huh, dus iemand had een verbinding die zo slecht was dat ze niet fatsoenlijk op een website kon. Maar de verbinding was wel goed genoeg om dat via een online meeting op iemand anders z'n laptop te doen? Dat klinkt niet logisch in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind dat delen via teams ook zo handig. Laatst moest iemand met een slechte verbinding iets op een site van een Nederlandse gemeente doen, maar zij kwam er niet in. Dus ik op die site en scherm over laten nemen. Ik ben toen de was gaan opvouwen
Was wel vreemd. Ze zat in een hut (hut is 2x mijn flat) in het noorden van Noorwegen. Ze kon niet op die site komen, maar wel op teams.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, dus iemand had een verbinding die zo slecht was dat ze niet fatsoenlijk op een website kon. Maar de verbinding was wel goed genoeg om dat via een online meeting op iemand anders z'n laptop te doen? Dat klinkt niet logisch in mijn hoofd.
Dat is inderdaad handigquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind dat delen via teams ook zo handig. Laatst moest iemand met een slechte verbinding iets op een site van een Nederlandse gemeente doen, maar zij kwam er niet in. Dus ik op die site en scherm over laten nemen. Ik ben toen de was gaan opvouwen
Dat kan; als internetvoorziening die ze heeft uitkomt op een provider-datacenter wat een rechtstreekse link heeft met Microsoft-datacenters stroomt dat verkeer niet via alle hoekjes en gaatjes van het internet naar die ene nederlandse site, maar gaat het rechtstreeks vanaf de provider -hop- bij microsoft de interne snelwegen op.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was wel vreemd. Ze zat in een hut (hut is 2x mijn flat) in het noorden van Noorwegen. Ze kon niet op die site komen, maar wel op teams.
Dat is teams. Teams is veel uitgebreider geworden de laatste maanden (ze moesten wel) dus misschien nog een keer proberen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad handigIk werk vooral via Zoom, dan kun je alleen delen.
Microsoft heeft ook iets ingebouwd waar je scherm kunt delen, maar ik ben de naam alweer kwijt want bij mij werkte dat niet.
Wel een bijzonder verhaal, dat ze via jou wel aan de slag kon
Zet verse dragon in een glas water of bewaar de dragon in vershoudfolie in de koelkast. Het kruid blijft zo een paar dagen houdbaar. Je kunt dragon ook invriezen. Knip het kruid fijn en vries het op een bord of plaat los in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
CUL vraag!
Is verse dragon goed in te vriezen?
Ik vond namelijk verse dragonMaar die bak is teveel voor het kliekje soep wat ik nog over heb.
Nee, dit was wat anders.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is teams. Teams is veel uitgebreider geworden de laatste maanden (ze moesten wel) dus misschien nog een keer proberen?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zet verse dragon in een glas water of bewaar de dragon in vershoudfolie in de koelkast. Het kruid blijft zo een paar dagen houdbaar. Je kunt dragon ook invriezen. Knip het kruid fijn en vries het op een bord of plaat los in.
Ik weet nog dat ik ruim een jaar geleden wat anders zei, maar ik ben helemaal om, MS Teams is fantastischquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is teams. Teams is veel uitgebreider geworden de laatste maanden (ze moesten wel) dus misschien nog een keer proberen?
In boter of olie invriezen blijft de smaak topquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
CUL vraag!
Is verse dragon goed in te vriezen?
Ik vond namelijk verse dragonMaar die bak is teveel voor het kliekje soep wat ik nog over heb.
Noorse huttequote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was wel vreemd. Ze zat in een hut (hut is 2x mijn flat) in het noorden van Noorwegen. Ze kon niet op die site komen, maar wel op teams.
Ik gebruik daar zeker 3/4 niet van, alles wat mogelijk is. Wil wel maar geen mensen om even mee te oefenenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik ruim een jaar geleden wat anders zei, maar ik ben helemaal om, MS Teams is fantastisch![]()
![]()
![]()
Als het goed ingesteld is door IT en zulks, heerlijk mee te werken
Met een keuken in formaat mijn huiskamer en keuken samenquote:
Gewoon laagje olie met blaadjes invriezen? Vooraf nog iets mee doen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:08 schreef Molo het volgende:
[..]
In boter of olie invriezen blijft de smaak top
e mag met mij oefenenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Teams echt extreem kut. Maar dat komt ook omdat het een enorme bende ben en ik constant alles kwijt ben. Zodra ik met mijn huidige project klaar ben, ga ik er toch maar eens werk van maken om structuur in Teams te krijgen.
Ik weet er nog weinig van af omdat ik het zo veel mogelijk vermijdquote:
Zelfs niet lekker met portebello-olie, dan is het echt niks.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een eiwitomelet heeft echt een vreemde structuur. Ik had 2 eiwitten en een heel ei (mislukt met splitsen) over van gisteren. Maar ik geloof niet dat ik fan ben van de omelet. Zelfs niet met portobello-olie.
Met een extra ei er bij en een hartige taart bakken is wel een prima idee voor de volgende keer. Ik ben niet enorm van het zoete bakken. Eiwitten bewaren in de vriezer heb ik al eens geprobeerd maar daar doe ik dan weer niets mee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelfs niet lekker met portebello-olie, dan is het echt niks.
Slagroom erdoor en hartige taart van bakken, voor de volgende keer? Of zoetige taart desnoods. Gebakken cheesceake?
Ik wacht het bij ons even af, al hoorde ik ook iets soortgelijks voorbij komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:51 schreef fietsie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |