Plek zat in de zeequote:Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn wel plekken waar ze de sneeuw nog amper kwijt kunnen
Daar kunnen we ook wel een paar moderators inpleuren.quote:
Dat kan, zwemmen tussen kwallen enzo.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Daar kunnen we ook wel een paar moderators inpleuren.
Ik heb nog ergens een foto liggen van zo’n weg, in juli 2000 genomen als ik het goed herinner. 3 a 4 meter sneeuw, tof om tussen te rijden.quote:
Een regel die de politie bepaald gedrag van Marokkaanse hangjongeren tegenover knappe dames kan laten aanpakken.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie je bedoeld.
Woonde je toen al in Noorwegen?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens een foto liggen van zo’n weg, in juli 2000 genomen als ik het goed herinner. 3 a 4 meter sneeuw, tof om tussen te rijden.
In Scandinavie toch?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens een foto liggen van zo’n weg, in juli 2000 genomen als ik het goed herinner. 3 a 4 meter sneeuw, tof om tussen te rijden.
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan, zwemmen tussen kwallen enzo.
Zo ongeveer.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:47 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Woonde je toen al in Noorwegen?
Dat was duidelijk ergens hier in Nederland afgelopen week, maar ik kan ff geen plaatsnaambordje zien op de foto.quote:
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat was duidelijk ergens hier in Nederland afgelopen week, maar ik kan ff geen plaatsnaambordje zien op de foto.
Ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:47 schreef aloa het volgende:
[..]
In Scandinavie toch?
Dit is Japan, daar kan het ook gigantisch sneeuwen.
Dan even naar het eiland Honshu.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja.
Japan wil weer een keer naar terug, als het meezit in october al. Heb al geboekt, optimist die ik ben
quote:1.200 tot 1.500 ″ gemiddelde jaarlijkse sneeuwval - Japanse Alpen van het eiland Honshu
Hoe indrukwekkend de diepten in Noord-Amerika ook mogen lijken, de diepste sneeuw op aarde hoopt zich op in de Japanse Alpen van het eiland Honshu rond het niveau van 2.000-6.000 voet. De gemiddelde jaarlijkse sneeuwval wordt geschat op 1.200 tot 1.500 inch. Hierdoor zouden alleen de laatste 55 voet van de scheve toren van Pisa vrij blijven. Op 14 februari 1927 werd een sneeuwhoogte van 465,4 inch gemeten op Mt. Ibuki op 5000 voet hoogte. In feite zijn deze verbazingwekkende sneeuwhoogtes een bijzondere toeristische attractie. Een snelweg die de bergen doorsnijdt, wordt de hele winter open gehouden. Het staat bekend als de Yuki-no-Otani Snow Canyon.
Dat is heel wat. Maar het kan wel km sneeuwen voordat er geen plaats meer is.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Serieus. Het record staat op iets van 30 meter sneeuw (in een jaar dan).
Mooi he. Ik zou dat trouwen heel eng vind. Om daar langs te rijden.quote:
Doe mij dan maar Yamanouchi, Nagano Prefecture.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan even naar het eiland Honshu.
[..]
Ik heb hier genoeg sneeuw om sneeuw niet als attractie te zien, zelfs in die hoeveelheden.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan even naar het eiland Honshu.
[..]
Lekker naar de tropen danquote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg sneeuw om sneeuw niet als attractie te zien, zelfs in die hoeveelheden.
Hier is een paar cm gevallen en het heeft wat gevroren. Het land is in rep en roer.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg sneeuw om sneeuw niet als attractie te zien, zelfs in die hoeveelheden.
Achter af toch geen zere plekken?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:59 schreef hemarookworst het volgende:
En ik al tweemaal van de fiets afgeflikkerd
Ja beetje welquote:Op maandag 15 februari 2021 18:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Achter af toch geen zere plekken?
De hele winter door sneeuw wordt ook vervelend. Of valt dat wel mee.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben het goed voor elkaarquote:Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Doe mij dan maar Yamanouchi, Nagano Prefecture.
[ afbeelding ]
Lekker met de aapjes in de hot springs chillen en van de sneeuw genieten!
Kusje der opquote:
Je bent de enige niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:02 schreef hemarookworst het volgende:
Ik wil Japan ook wel bezoeken een keer
Wij willen nog naar Vietnam en Thailand en misschien nog wat meer landen in die regionen (Indonesië ooit waarschijnlijk ook), Zuid-Afrika (krijgen we gratis een appartement toegewezen en kunnen gratis op safari via een goede vriend van mevrouw ToT), wat Zuid-Amerikaanse landen, en mevrouw ToT wil nog naar Amerika en wat Europese landen.quote:
De tropen trekt mij niet zo eerlijk gezegdquote:Op maandag 15 februari 2021 18:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij willen nog naar Vietnam en Thailand en misschien nog wat meer landen in die regionen (Indonesië ooit waarschijnlijk ook), Zuid-Afrika (krijgen we gratis een appartement toegewezen en kunnen gratis op safari via een goede vriend van mevrouw ToT), wat Zuid-Amerikaanse landen, en mevrouw ToT wil nog naar Amerika en wat Europese landen.Dat laatste zal waarschijnlijk als eerste gebeuren i.v.m. corona en financiën.
Haha ik hou er juist van, zeker met oude ruïnes enzo!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:12 schreef aloa het volgende:
[..]
De tropen trekt mij niet zo eerlijk gezegd
De hitte wel, maar al het ongedierte daar.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha ik hou er juist van, zeker met oude ruïnes enzo!
En 10x gevaarlijker.quote:Op maandag 15 februari 2021 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
De hitte wel, maar al het ongedierte daar.![]()
Spinnen, slangen zijn daar 10 keer groter dan hier
Als je naar Indonesië gaat en je kent iemand die meegaat die een beetje de lokale taal kan spreken zeker de grote toeristische plekken vermijden en land in waard trekken! En zo veel mogelijke de toeristische plekken als Jakarta en Bali vermijden!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij willen nog naar Vietnam en Thailand en misschien nog wat meer landen in die regionen (Indonesië ooit waarschijnlijk ook), Zuid-Afrika (krijgen we gratis een appartement toegewezen en kunnen gratis op safari via een goede vriend van mevrouw ToT), wat Zuid-Amerikaanse landen, en mevrouw ToT wil nog naar Amerika en wat Europese landen.Dat laatste zal waarschijnlijk als eerste gebeuren i.v.m. corona en financiën.
Ja tijdens onze laatste vakantie in de Filipijnen nam mevrouw ToT me naar een lagune in een grot waar ze vroeger altijd graag kwam, maar toen we door de bossen er naar toe liepen, hoorden we gekraak en een harde plof en mevrouw ToT schoot behoorlijk in paniek; dat bleek dus een gifslang te zijn die interesse in ons had gekregen!quote:Op maandag 15 februari 2021 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
De hitte wel, maar al het ongedierte daar.![]()
Spinnen, slangen zijn daar 10 keer groter dan hier
Valt reuze mee! 90% zijn van die kleine schattige reptieltjes van 1.50 to 2 meterquote:
Toch wel?quote:Op maandag 15 februari 2021 18:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Als je naar Indonesië gaat en je kent iemand die meegaat die een beetje de lokale taal kan spreken zeker de grote toeristische plekken vermijden en land in waard trekken! En zo veel mogelijke de toeristische plekken als Jakarta en Bali vermijden!
Als je naar Bali wil, boek een midweek Tenerife. Scheelt je een heule hoop geld en je krijgt dan minder van die hippie meiden die 'naar zichzelf op zoek zijn'quote:
Ik vind dat echt niksquote:Op maandag 15 februari 2021 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja tijdens onze laatste vakantie in de Filipijnen nam mevrouw ToT me naar een lagune in een grot waar ze vroeger altijd graag kwam, maar toen we door de bossen er naar toe liepen, hoorden we gekraak en een harde plof en mevrouw ToT schoot behoorlijk in paniek; dat bleek dus een gifslang te zijn die interesse in ons had gekregen!
Heb tijdens die tocht een klein krasje aan m'n achillespees opgelopen en een paar dagen later zat ik met hoge koorts in het ziekenhuis voor antibiotica. Een lymfeklier was ook zeer pijnlijk opgezwollen; schijnt daar heel normaal te zijn bij infecties.
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Als je naar Bali wil, boek een midweek Tenerife. Scheelt je een heule hoop geld en je krijgt dan minder van die hippie meiden die 'naar zichzelf op zoek zijn'![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |