In meerdere landen wordt daar wel op getest en rapporteren ze een vrijwel niet bestaand griepseizoen. Niet zo gek, aangezien griep op dezelfde manier verspreidt als Covid 19, maar de helft minder besmettelijk is. De maatregelen die we hebben werken er daardoor beter tegen.quote:Op maandag 15 februari 2021 00:49 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ja niet dus...
de griep is off the radar,,
dat is wat anders dat het er niet meer is,.. het is op dit moment niet meer iets dat gediagnioseerd wordt, omdat we covid in de plaats hebben..
Is Jeroen een mokkel?quote:Op maandag 15 februari 2021 07:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat dat betreft maakt ze haar naam niet waar
In Nederland wordt niet dubbel getest maar in veel landen inderdaad wel. De PCR-testen worden hier ook direct op influenza A/B getest en de kans dat je dit jaar groep krijgt is echt minimaal, om inderdaad precies de redenen die jij noemt.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In meerdere landen wordt daar wel op getest en rapporteren ze een vrijwel niet bestaand griepseizoen. Niet zo gek, aangezien griep op dezelfde manier verspreidt als Covid 19, maar de helft minder besmettelijk is. De maatregelen die we hebben werken er daardoor beter tegen.
Je kan mooi verkopen dat je het virus hebt overwonnen, en als het niet het geval is kan je altijd verkopen dat je alles eraan gedaan hebt. Altijd prijs.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:09 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat winnen Rutte c.s. er in vredesnaam mee dat wij met zijn allen mondkapjes dragen, anderhalve meter afstand houden en en passant een deel van de economie kapot slopen zodat er fors minder belastingen binnenkomen?
Groot gelijk hebben zequote:Op maandag 15 februari 2021 07:23 schreef danos het volgende:
Geweldig die BNers die lekker allemaal aan het chillen zijn op Curaçao, ontdekt worden en dan allemaal met lulverhalen komen over films opnemen en andere werk klussen
Zeker, maar kom er dan gewoon voor uit ipv lulsmoesjesquote:
Dat is een steekhoudend argument als je steekhoudend de effectiviteit van de individuele maatregelen aantoonbaar kunt maken.quote:Op maandag 15 februari 2021 06:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. M.b.t. de griep werd immers geen enkele maatregel genomen dit te beteugelen, daar waar er draconische maatregelen genomen worden om het coronavirus beheersbaar te houden. En zelfs ondanks al die maatregelen is het al (te’ druk in de zorg. Kan je nagaan als we Coronavirus net zo zijn gang laten gaan als dat we met de griep doen.
Je vergeet wel even de griepprikquote:Op maandag 15 februari 2021 06:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. M.b.t. de griep werd immers geen enkele maatregel genomen dit te beteugelen, daar waar er draconische maatregelen genomen worden om het coronavirus beheersbaar te houden. En zelfs ondanks al die maatregelen is het al (te’ druk in de zorg. Kan je nagaan als we Coronavirus net zo zijn gang laten gaan als dat we met de griep doen.
Mwah, geloof zo dat ze er een film aan het schieten zijn. Zo niet komen we er snel genoeg achter tochquote:Op maandag 15 februari 2021 08:08 schreef danos het volgende:
[..]
Zeker, maar kom er dan gewoon voor uit ipv lulsmoesjes
Volgens mij pas de 23e?quote:Op maandag 15 februari 2021 07:03 schreef Molo het volgende:
Is er morgen weer een persconferentie? Of andere aankondiging?
Waarom is dat een lulverhaal?quote:Op maandag 15 februari 2021 07:23 schreef danos het volgende:
Geweldig die BNers die lekker allemaal aan het chillen zijn op Curaçao, ontdekt worden en dan allemaal met lulverhalen komen over films opnemen en andere werk klussen
Een artikel met wat cijfers over de totalen in dat griepseizoen:quote:Op maandag 15 februari 2021 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij komt met voor zover de cijfers openbaar zijn gemaakt met een degelijke calculatie.
Dat cijfers gebrekkig gedeeld worden is natuurlijk geen argument om zaken anders te doen dan normaal.. Als je iets wilt zul je met argumenten moeten komen.
Je moet de maatregelen niet individueel beoordelen, maar als geheel..quote:Op maandag 15 februari 2021 08:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een steekhoudend argument als je steekhoudend de effectiviteit van de individuele maatregelen aantoonbaar kunt maken.
Dat laatste lukt je alleen niet.
Maar dan ben je dus het overzicht kwijt welke maatregel wel werkt en welke niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet de maatregelen niet individueel beoordelen, maar als geheel..
KNUFFELENquote:Op maandag 15 februari 2021 09:08 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/dit-wor(...)r-een-evenement.html
Hij zegt zo vaak "normaal zoals voor corona" dat ik heel veel zin heb in dat testconcert bezoeken!
Het wordt gewoon normaal georganiseerd... snel ticket kopen, of het nou goed of fout gaat boeit niet, zowieso heb ik een leuk evenement dan weer eens 😃
Is dit niet heel vergelijkbaar met de Spaanse griep? Zelfde verloop? Alleen dan nu met maatregelen en betere algemene gezondheid dus minder sterfte.quote:Op maandag 15 februari 2021 02:44 schreef Za het volgende:
Besmettingen wereldwijd, van 850.000 per dag gezakt naar 290.000 per dag in iets meer dan 1 maand:
[ afbeelding ]
Als je bepaalde statistische tools inzet kun je wel degelijk een inschatting maken van het nut/werking van een maatregel, wel met een onzekerheidsinterval.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus het overzicht kwijt welke maatregel wel werkt en welke niet.
Hoe wil je ze individueel gaan testen dan.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus het overzicht kwijt welke maatregel wel werkt en welke niet.
Dat kan redelijk eenvoudig door maatregelen één voor één op te heffen of in te stellen. Je hebt de baseline lockdown en daar kwam de avondklok bij op. Als dat effect heeft gehad zou je dat inmiddels moeten kunnen zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe wil je ze individueel gaan testen dan.
Door ze een voor een los te laten.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe wil je ze individueel gaan testen dan.
ZINGENquote:
straks komt daar een coronaprik bij.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Je vergeet wel even de griepprik
Ongeveer 3 miljoen mensen krijgen die per jaar
Dan kun je er dus nooit een afschaffen.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet de maatregelen niet individueel beoordelen, maar als geheel..
Het beste is om ons als voetvolk gewoon de tering toe te wensen en de zon op de zoeken, dat is iets waar iedereen begrip voor heeft. Do-re-mi-fa-sol alweer een Instagram-postje vol smoesjes over de nonnen in Vught geven mijn Mediacourantfetish echter een heerlijke streling.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:23 schreef danos het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat een paar weken terug ook voor mijn eigen mental sanity heb gedaan... ik ben na de aankondiging van de avondklok twee weken naar La Palma gegaan, een Canarisch eiland met bijna geen coronagevallen (toen niet iig). Ik heb een week vanaf daar gewerkt en een week vakantie genomen en mijn batterij weer opgeladen. Daarvoor was ik na 11 maanden thuiswerken echt in staat om mijn laptop tegen de muur te willen gooien en had ik regelmatig een huilbui.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het beste is om ons als voetvolk gewoon de tering toe te wensen en de zon op de zoeken, dat is iets waar iedereen begrip voor heeft. Do-re-mi-fa-sol alweer een Instagram-postje vol smoesjes over de nonnen in Vught geven mijn Mediacourantfetish echter een heerlijke streling.
quote:Geert Molenberghs: “Cijfers gaan de goede richting uit, maar Britse variant zal druk verhogen” [...] Britse variant bedraagt momenteel ongeveer de helft van alle besmettingen. “Maar dat gaat nu snel oplopen. We verwachten dat het naar het einde van de maand maart toe naar tachtig procent gaat. Begin april quasi honderd procent”. [...] Daarom kunnen we ons in die periode niet al te veel versoepelingen permitteren.
https://www.hln.be/binnen(...)k-verhogen~a297a722/
BNersquote:Op maandag 15 februari 2021 07:23 schreef danos het volgende:
Uiteindelijk zal blijken dat die variant zich nauwelijks anders gedraagt dan de 'normale' variant verwacht ik.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:58 schreef maan_man het volgende:
Wij zijn niet alleen. In België presenteren de deskundigen de Britse variant ook nog altijd als het zwaard van Damocles dat boven de markt hangt:
[..]
persoonlijk zou ik zo'n blaastest weigeren als ik helemaal naar de Teststraat rijdt, dan wil ik gewoon die staaf in mijn neus.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie gezien over het (tijdelijk) stoppen blaastest?
[ twitter ]
Er wordt daar gesteld dat de overheid het probleem onder de deurmat wil vegen van de GGD, dat ze daar de test niet goed zouden afnemen.
Ik vind het overigens wel een heel typisch verhaal want de blaastesten hebben al maanden meegedraaid bij teststraten waarna een reguliere PCR test ter verificatie werd gedaan.
Proficiat.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:03 schreef THEFXR het volgende:
hier in het Zuiden, geen regen, ijzel of gladheid.
Ik heb alleen wat gelezen over Kelly Weekers. Daarvan dacht ik: Goed voor je meid, gewoon doen. Lekker belangrijk of ze hier of daar zitquote:Op maandag 15 februari 2021 09:59 schreef Noek het volgende:
Wellke BN-ers dan? Of zijn het allemaal van die Bas Smitjes?
nou, door een echte code rood kunnen veel mensen in het zkh belanden, wat de druk op de zorg weer verhoogd. geen goede combo met waar we nu inzitten.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Proficiat.
Verder niet erg corona-gerelateerd
Ach, een week geleden hebben wij nog gezien dat dergelijke omstandigheden er voor kunnen zorgen dat het testen een dag op zijn gat ligt. Dus indirect mogelijk toch corona-gerelateerd .quote:Op maandag 15 februari 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Proficiat.
Die doen al een jaar alsof ze het hardste getroffen worden, en de hele media circle-jerkt elkaar lekker naquote:Op maandag 15 februari 2021 09:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
BNers
Lekker janken over hoe ze getroffen zijn door de corona in hun landhuis en lekker op vakantie gaan
Als je nu onnodig naar buiten gaat, is het een klap in het gezicht van de zorg...quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, door een echte code rood kunnen veel mensen in het zkh belanden, wat de druk op de zorg weer verhoogd. geen goede combo met waar we nu inzitten.
Door autorijden ook. Net als door schaatsen, traplopen, leven (hartaanvallen, angststoornissen e.d.).quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, door een echte code rood kunnen veel mensen in het zkh belanden, wat de druk op de zorg weer verhoogd. geen goede combo met waar we nu inzitten.
Ik vraag me af of in de post corona wereld het een soort van crime wordt om iets te doen waarbij je in het ziekenhuis kunt belanden... want dan wordt de zorg mogelijk overbelast omdat Corona nooit meer weggaat...quote:Op maandag 15 februari 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door autorijden ook. Net als door schaatsen, traplopen, leven (hartaanvallen, angststoornissen e.d.).
Ik wacht nog op de eerste die gewoon zegt: "Ja dat klopt. Ik heb het geld, ik heb geen baas waar ik verantwoording aan moet afleggen. Ik word voor vertrek getest en bij terugkomst word ik 2x getest en ga ik in quarantaine, dus ga maar je buurman lastig vallen die hoestend en proestend door de supermarkt loopt en zich niet laat testen. Ik ga daar een beetje werken aan filmopnames en verder gewoon heel lekker chillen in de geopende horeca, gewoon omdat het lekker weer is, omdat het kan, en omdat ik daar zin in hebt. Als het je niet aanstaat volg je gewoon lekker iemand anders op Instagram, er zijn er genoeg die nog wel doen alsof ze roomser dan de paus zijn."quote:Op maandag 15 februari 2021 08:08 schreef danos het volgende:
[..]
Zeker, maar kom er dan gewoon voor uit ipv lulsmoesjes
Ik vind dat ze niet eens verantwoording schuldig zijn. Als welke willekeurige Nederlander dezelfde mogelijkheid had had ie 't ook gedaan. Dat diegene nu snaps en tiktoks vanaf daar aan 't maken is en de protocollen gevolgd heeft, dan maakt 't toch helemaal niets uit?quote:Op maandag 15 februari 2021 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik wacht nog op de eerste die gewoon zegt: "Ja dat klopt. Ik heb het geld, ik heb geen baas waar ik verantwoording aan moet afleggen. Ik word voor vertrek getest en bij terugkomst word ik 2x getest en ga ik in quarantaine, dus ga maar je buurman lastig vallen die hoestend en proestend door de supermarkt loopt en zich niet laat testen. Ik ga daar een beetje werken aan filmopnames en verder gewoon heel lekker chillen in de geopende horeca, gewoon omdat het lekker weer is, omdat het kan, en omdat ik daar zin in hebt. Als het je niet aanstaat volg je gewoon lekker iemand anders op Instagram, er zijn er genoeg die nog wel doen alsof ze roomser dan de paus zijn."
Mwoah, tenzij de teststraten in het Zuiden ook gesloten zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Proficiat.
Nee want de teststraten zijn in de ochtend dichtquote:Op maandag 15 februari 2021 10:14 schreef Caland het volgende:
Komt vanaf vandaag dan eindelijk de flinke stijging door de Britse variant des doods?
We zijn wel alleen want daar zijn winkels en zelfs kappers open.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:58 schreef maan_man het volgende:
Wij zijn niet alleen. In België presenteren de deskundigen de Britse variant ook nog altijd als het zwaard van Damocles dat boven de markt hangt:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |