Ik weet het zo net nog niet, van de week gaat het denk ik weer helemaal mis met de invloed van de Britse variant.quote:
Vrouwlief werkt in de zorg, als we niet 8 maanden van te voren de datum vastleggen kun je het vergeten.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klinkt ook tof ja! In 2020 moesten we onze vakanties twee weken van te voren boeken, dat was voor ons al last minuteNormaliter boeken we vaak 2/3 maanden van te voren.
2 maart alles open, voorjaar komt eraan en UV is een viruskiller.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (even los van wat ik daar zelf van vind):
hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
Buiten tijdvak hoef je dan toch nog steeds niks vast te leggen?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrouwlief werkt in de zorg, als we niet 8 maanden van te voren de datum vastleggen kun je het vergeten.
Die staan duimen te draaien.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:51 schreef Nia het volgende:
Zijn de teststraten überhaupt recentelijk opgeschaald om die derde golf de baas te kunnen?
Heden lichte symptomen, het beloop is afwachten, over Belm specifiek waar de eerste 14 waren zie ik geen update.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:
Los van besmetting, zijn ze ziek? Of hebben ze alleen een snotneus?
Vertel er ook even bij of ze (erg) ziek zijn geworden etc.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:57 schreef Za het volgende:
Corona-positief ondanks vaccinatie: meer huisbewoners besmet
Status: 10/02/2021 15:25 uur
De corona-uitbraak onder verpleeghuisbewoners die al ingeënt zijn in Belm bij Osnabrück is al dagen bekend. Andere instellingen zijn nu getroffen - ze zijn allemaal lid van de Caritas Association.
Naast een verpleeghuis in Osnabrück zijn inmiddels ook gevallen bekend in Nordhorn (Grafschaft Bentheim) en in Rhede in het noorden van Emsland. Roland Knillmann, woordvoerder van de Caritas Association Osnabrück, legt uit: De Britse coronavirusvariant B.1.1.7 is kennelijk aangetroffen in het verzorgingshuis in Belm, "in de andere de eerder bekende en wijdverspreide, dus niet de Britse variant."
In totaal waren of waren bijna 40 mensen, voornamelijk bewoners, besmet in de vier woningen. Waarom er ondanks tweede vaccinaties meer coronagevallen zijn in het zuidwesten van Nedersaksen, is een open vraag. De Bremer viroloog Andreas Dotzauer kan dat ook niet verklaren. 'Ik denk dat het een toevallige gebeurtenis is. Misschien kun je zeggen: het werd gewoon stom.'
Spahn wil de zaken laten controleren
De meeste geïnfecteerden zijn twee keer ingeënt tegen corona. Een paar weken voordat ze positief testten. Federale minister van Volksgezondheid Jens Spahn (CDU) wil de gevallen laten controleren door het Robert Koch Instituut en het Paul Ehrlich Instituut.
https://www.ndr.de/nachri(...)fiziert,belm272.html
Ik heb de afspraak staan met paar fokvrienden een eerste keer te gaan LARP-en, post corona.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je mag wel mee hoor als je je buitengesloten voelt
Cool!quote:Op zondag 14 februari 2021 16:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb de afspraak staan met paar fokvrienden een eerste keer te gaan LARP-en, post corona.
Zulke ongein is heerlijk toch
Genieten van het leven
*Insert André Hazes jr
Nee geen non nieuws, uitbraken in diverse verpleeghuizen weken na de 2e vaccinatie.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:19 schreef DonDruiper het volgende:
Vertel er ook even bij of ze (erg) ziek zijn geworden etc.
Als je bent ingeënt is Covid niks meer dan een verkoudheid toch?
Dus in principe kun je het hele artikel lezen als: "er zijn een hoop mensen in het bejaardentehuis verkouden geworden"
Non nieuws dus.
Ja precies dat. Het lijkt dat je besmettelijk blijft, dus het hele punt van een vaccinatiebewijs e.d. is dan eigenlijk al verdwenen.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:22 schreef Za het volgende:
[..]
Nee geen non nieuws, uitbraken in diverse verpleeghuizen weken na de 2e vaccinatie.
Oftewel men blijft anderen besmetten, gevaccineerd of niet, geen privileges of onbezonnen een vliegtuig instappen voor de gevaccineerden.
zijn ze ook besmettelijk voor andere mensen?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of je het kunt lezen maar er zijn dus alleen milde symptomen.
Maar dat het geen bescherming biedt tegen besmetting was toch allang geen nieuws meer?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:22 schreef Za het volgende:
[..]
Nee geen non nieuws, uitbraken in diverse verpleeghuizen weken na de 2e vaccinatie.
Oftewel men blijft anderen besmetten, gevaccineerd of niet, geen privileges of onbezonnen een vliegtuig instappen voor de gevaccineerden.
Ik knuffel wel iedereen de moeder tegen die tijd vrees ikquote:Op zondag 14 februari 2021 16:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Cool!![]()
Kunnen we dat niet met alle COR-leden doen?
Goed voor het inlevingsvermogen!
Oei, laat @eragon2890 het maar niet horen. Denk dat ik dan ook wel meedoe met de grouphug hoor. Soortvan uitzinnige vreugde dat we dit achter ons hebben gelatenquote:Op zondag 14 februari 2021 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik knuffel wel iedereen de moeder tegen die tijd vrees ik
Prima om te discussieren maar gebruik dan wel de juiste voorbeelden en maak dat niet absurd door telkens wat anders erbij te gaan halen. En daarbij heb je ongelijk omdat mazelenvaccins als verzwakte vorm bescherming biedt tegen mazelen als familie en niet zozeer gericht is op een bepaald mutant daarin.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja bla, dat is niet wat je zei. Je had het over "werkende" vaccins en haalt met je laatste zin je eigen gelul onderuit. Een vaccin specifiek tegen mazelen werkt niet "wat beter" tegen mazelen dan een vaccin "in de richting en ongeacht hoeveelheid".
Kloptquote:Op zondag 14 februari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja precies dat. Het lijkt dat je besmettelijk blijft, dus het hele punt van een vaccinatiebewijs e.d. is dan eigenlijk al verdwenen.
Ik ben geen Aziatische ectoman dus wellicht niet helemaal zijn knuffeltypequote:Op zondag 14 februari 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oei, laat @:eragon2890 het maar niet horen. Denk dat ik dan ook wel meedoe met de grouphug hoor. Soortvan uitzinnige vreugde dat we dit achter ons hebben gelaten
Zal het verplichte mondkapje en de non COVID-19 verklaring voor vliegreizen een blijvertje zijn in de komende jaren?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja precies dat. Het lijkt dat je besmettelijk blijft, dus het hele punt van een vaccinatiebewijs e.d. is dan eigenlijk al verdwenen.
ik denk van wel, Rutte sprak vaker over het nieuwe normaal.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:32 schreef Nia het volgende:
[..]
Zal het verplichte mondkapje en de non COVID-19 verklaring voor vliegreizen een blijvertje zijn in de komende jaren?
Mn ouders en opa krijgen nu geen knuffel van me, dat is eigenlijk het enige verschil. Qua knuffels met vrienden blijft 't meestal bij arm in arm hossen in een kroegquote:Op zondag 14 februari 2021 16:33 schreef Questular het volgende:
Ik knuffel net zoveel nu als voor corona... Ben ik nu zo afstandelijk of knuffelen andere mensen wel er veel?
Ik denk dat het een beetje een jojo-effect gaat worden. In de eerste periode denk ik wel dat het blijft, vooral de verklaring. Denk dat het iets is dat snel terugkomt als er ergens een lokale uitbraak is waar je bent.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:32 schreef Nia het volgende:
[..]
Zal het verplichte mondkapje en de non COVID-19 verklaring voor vliegreizen een blijvertje zijn in de komende jaren?
Hell yeah 😎quote:Op zondag 14 februari 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oei, laat @:eragon2890 het maar niet horen. Denk dat ik dan ook wel meedoe met de grouphug hoor. Soortvan uitzinnige vreugde dat we dit achter ons hebben gelaten
Prima om te discussiëren maar blijf dan geen onwetenschappelijke stellingen herhalen. Het maakt wel uit.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima om te discussieren maar gebruik dan wel de juiste voorbeelden en maak dat niet absurd door telkens wat anders erbij te gaan halen. En daarbij heb je ongelijk omdat mazelenvaccins als verzwakte vorm bescherming biedt tegen mazelen als familie en niet zozeer gericht is op een bepaald mutant daarin.
Mijn stelling is dat een (doorlopen) ziekte die overeenkomt met een gelijksoortig infectieuze aandoening, het lichaam weerbaarder maakt. Iemand die nog nooit ziek is geweest, zal ws meer gevolgen doormaken van een eenvoudige verkoudheid of "griepje".
Een "vaccin" voor Covid19 zal ook goed kunnen uitwerken voor varianten. Niet omdat het vaccin daartegen beschermt maar omdat het lichaam alert is (geworden) op de algemene besmetting van het virus as soort. Het maakt dan niet veel uit - m.n. voor een fit/gezond persoon - met welk precisie men wordt ingeënt.
Wat in godsnaam is een ectoman?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben geen Aziatische ectoman dus wellicht niet helemaal zijn knuffeltype
En ja man, nationale feestweek! Alles los, nul regels, totale anarchie
Dat zeiden we afgelopen week, en die week daarvoor, en die week daarvoor .... ..... .....quote:Op zondag 14 februari 2021 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet, van de week gaat het denk ik weer helemaal mis met de invloed van de Britse variant.
Ja, behalve wanneer het virus zichzelf dmv mutaties degradeert tot een onbenullig iets, wat al in gang gezet is in zekere zin.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:32 schreef Nia het volgende:
Ik heb momenteel nog een non-refundable voucher liggen met helaas mijn roepnaam erop in plaats van mijn volledige naam. Een heel stomme fout. Dus is mijn hoop gevestigd op een EU-land waar ik vanaf april zonder zo'n non COVID-19 verklaring heen zou kunnen.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het een beetje een jojo-effect gaat worden. In de eerste periode denk ik wel dat het blijft, vooral de verklaring. Denk dat het iets is dat snel terugkomt als er ergens een lokale uitbraak is waar je bent.
Gewoon uit de link van chratnox gehaaldquote:Op zondag 14 februari 2021 16:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Was het selectief gequote? Of had dit een andere bron?
Ja maar nu echt, 1 maart 25.000 besmettingen per dag heb ik berekendquote:Op zondag 14 februari 2021 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dat zeiden we afgelopen week, en die week daarvoor, en die week daarvoor .... ..... .....
Dat dacht jij vorig jaar ook.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, behalve wanneer het virus zichzelf dmv mutaties degradeert tot een onbenullig iets, wat al in gang gezet is in zekere zin.
Het is afwachten maar de enorme daling wereldwijd, het zou zomaar kunnen.
Tuurlijk niet, waarschijnlijk stopt het overigens transmissie wel, AZ en pfizer geven daar allemaal duidelijk indicaties voor.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:32 schreef Nia het volgende:
[..]
Besmetting is een ding, besmettelijkheid iets anders.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:26 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dat het geen bescherming biedt tegen besmetting was toch allang geen nieuws meer?
R van 2 denk je?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar nu echt, 1 maart 25.000 besmettingen per dag heb ik berekend
Dat dacht het hoofd van de IC van het San Raffaele in Milaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:47 schreef jasoe het volgende:
Dat dacht jij vorig jaar ook.![]()
COR / Coronavirus bestaat niet meer (vanuit klinisch oogpunt)
Het hele forum op drie verdwaalde wappies na roept toch al maanden dat we weer zonder beperkingen normaal vrij kunnen leven als iedereen gevaccineerd is, onze experts en omt leden ook allemaal, en rutte en Co ook, waarom roepen jullie dit nu ineens allemaal?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, behalve wanneer het virus zichzelf dmv mutaties degradeert tot een onbenullig iets, wat al in gang gezet is in zekere zin.
Het is afwachten maar de enorme daling wereldwijd, het zou zomaar kunnen.
Ja.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:49 schreef Za het volgende:
[..]
Besmetting is een ding, besmettelijkheid iets anders.
Sommige mensen veronderstellen dat wegens vermoedde lagere viral loads er geen sprake meer zal zijn van besmettelijkheid bij gevaccineerden.
Bij de trials bleken de AstraZeneca apen echter hoge viral loads te hebben ondanks vaccinatie.
Zoek naar op ectomorphquote:Op zondag 14 februari 2021 16:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat in godsnaam is een ectoman?
Maar the purge (sociaal dan) lijkt me wel leuk XD
Niet heel de wereld is in 1 klap gevaccineerd, niet iedereen kan gevaccineerd worden, en bij sommigen zal het minder werkzaam zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:52 schreef eragon2890 het volgende:
Het hele forum op drie verdwaalde wappies na roept toch al maanden dat we weer zonder beperkingen normaal vrij kunnen leven als iedereen gevaccineerd is, onze experts en omt leden ook allemaal, en rutte en Co ook, waarom roepen jullie dit nu ineens allemaal?
Ik ga écht niet de rest van mn "leven" met mondvodden en 1.5m en andere beperkingen rondlopen, ik háát alles aan dit nieuwe normaal, zoals ik vaker heb gezegd, en dat geld voor de ruime meerderheid van dit land.
Iedereenn gevaccineerd -> geen grote druk meer op de zorg -> maatregelen weg/vrijheid terug. Punt.
Die toeristische bestemmingen zullen de gevaccineerde Noord Europeaan met open armen ontvangen verwacht ik, toeristen zijn daar immers een belangrijke vorm van inkomsten.quote:Op zondag 14 februari 2021 17:06 schreef Za het volgende:
Wanneer jij naar een tropische bestemming wilt afreizen waar nog geen vaccinatieprogramma gestart is, zul je daar ook wanneer je gevaccineerd bent niet zomaar heen kunnen vliegen.
Een vliegtuig vol Spanje gangers in de winter, waarvan bv de helft ouderen, ook aan een deel hen zou je het virus kunnen overbrengen in principe.
wel met vreemdgaan exceptie?quote:Op zondag 14 februari 2021 17:02 schreef Molo het volgende:
Gewoon een soort inhaalcarnaval maar dan zonder verplicht verkleden
Een zeker deel van de bevolking heeft verzwakte immuunsystemen, van kinderen tot ouderen.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:57 schreef DonDruiper het volgende:
Ja.
Zolang ze niet erg ziek worden lekker belangrijk.
Als je je voorstelt is het geen vreemdgaanquote:
Maar wel met een de nodige vereisten.quote:Op zondag 14 februari 2021 17:08 schreef Fred het volgende:
Die toeristische bestemmingen zullen de gevaccineerde Noord Europeaan met open armen ontvangen verwacht ik, toeristen zijn daar immers een belangrijke vorm van inkomsten.
Elke uitbraak in een ziekenhuis is onwenselijkquote:Op zondag 14 februari 2021 17:10 schreef Za het volgende:
[..]
Een zeker deel van de bevolking heeft verzwakte immuunsystemen, van kinderen tot ouderen.
Een uitbraak van covid in een ziekenhuis is onwenselijk.
Je kunt als gevaccineerde niet onbelemmerd je virus gaan lopen verspreiden.
Kan ik best mee leven, ik hoef dat hotel toch niet uit.quote:Op zondag 14 februari 2021 17:13 schreef Za het volgende:
Maar wel met een de nodige vereisten.
Je kunt in Aruba een safety pakket kopen, je kunt je dan elke dag gratis laten testen in de test locatie van het hotel, een aangename luxe quarantaine omgeving vooraf afspreken etc.
Ahhhh we zijn in de Academia beland om elkaar semantisch te lijf te moeten gaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima om te discussiëren maar blijf dan geen onwetenschappelijke stellingen herhalen. Het maakt wel uit.
Het is niet voor niets dat ze nu steeds erop springen om te kijken of de mutaties nog steeds "gedekt" blijken door de huidige vaccins. Dat doen ze omdat ze hier wel voor doorgeleerd hebben en weten dat een mutatie ervoor kan zorgen dat een vaccin niet meer pakt.
Het mazelen-virus is overigens heel inflexibel, vandaar. Er zijn maar twee vaccins voor nodig geweest tot nu toe.
Of iemand in het algemeen een goede weerstand heeft of niet staat los van of vaccins werken of niet, dus hou op met dat erbij te slepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |