abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198001761

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zonder wrijving geen glans
pi_198001780
En dan bij de NOS weer de kop “meer dan gemiddeld”...
pi_198001785
Degelijke cijfers!
pi_198001804
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Degelijke cijfers!
Bij gebrek aan inspiratie doe ik deze als TT :)
Zonder wrijving geen glans
pi_198001835
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:32 schreef Haags het volgende:

[..]

Bij gebrek aan inspiratie doe ik deze als TT :)
Ik voel me vereerd ^O^
pi_198001846
We gaan de goede kant op! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198001855
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:27 schreef LTVDK het volgende:
Komende weken is alle vorst weg en vakantie dus heeft iedereen weer tijd en gelegenheid om zich te laten testen :Y
Gezellig met z'n allen naar de teststraat. Koffie en snacks mee, want er zal vast een lange rij staan.
  zondag 14 februari 2021 @ 15:35:54 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198001876
De Britse variant presteert net zo goed als het Engelse nationale voetbalteam.
pi_198001877
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
We gaan de goede kant op! :)
:D Dit van jou zien maakt me blijer dan de cijfers zelf, is dat raar? O-)
  zondag 14 februari 2021 @ 15:36:30 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198001887
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Angstaanjagend op papier maar op het veld weinig resultaat?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198001905
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (even los van wat ik daar zelf van vind):

hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
pi_198001910
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Komt allemaal door de Brexit. Linksom of rechtsom, de EU heeft ons gered.
pi_198001931
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Gezellig met z'n allen naar de teststraat. Koffie en snacks mee, want er zal vast een lange rij staan.
En dan over een weekje: ''ga niet samen naar de test straat, maak er geen uitje van!''

Aldus Rutte.
  zondag 14 februari 2021 @ 15:38:24 #14
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198001938
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon mooie cijfers en het lijkt er gewoon sterk op dat er een licht dalende trend in stand is gebleven de afgelopen week. Gezien de zorgen over alle varianten is het gewoon goed nieuws, we lijken de varianten de baas te blijven vooralsnog.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198001985
Ze zijn vandaag nog elkaar geweest in het Catshuis, of heeft Wopke toch stiekem zijn schaatsen aangetrokken? Zo'n kans laat je immers niet door je vingers glippen.
pi_198002015
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (even los van wat ik daar zelf van vind):

hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
t/m de zomer en dan mag het van mij wel klaar zijn met ALLE maatregelen.....
dit valt zo niet vol te houden op alle vlakken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198002018
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (los van wat ik daar zelf van vind):

Ik accepteer en begrijp de maatregelen, maar zodra alle ouderen en risico groepen een kans op een prik hebben gehad dan is het voor mij wel mooi geweest en dan moeten er echt grote versoepelingen komen. En dan niet enkel onderwijs of enkel versoepelingen voor gevaccineerden of jongeren. Gewoon voor iedereen. Dan in stapjes afbouwen zodat we kunnen kijken of de ziekenhuizen het gewoon aan kunnen. Dat is voor mij het belangrijkste; de ziekenhuizen. Iedereen verdiend zorg, en zodra acute zorg uitgesteld moet worden vind ik het te begrijpen dat er maatregelen zijn. Minus de avondklok; daar kan ik het begrip niet voor opbrengen gezien ze dat effect zelf niet eens uit kunnen leggen en die maatregel is té ingrijpend.

Maar ik vind wel dat ze nu al wat meer moeten versoepelen in de buitenlucht. Dan houden mensen de ''binnen'' maatregelen ook makkelijker vol. Open terrasjes in de buitenlucht (met terrasverwarmers/personeel die standaard mondkapjes en evt handschoenen dragen, etc), meer sportmogelijkheden in de buitenlucht, en zo maar door.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2021 15:43:18 ]
pi_198002021
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Daar heb je wel een goed businessmodel. Koek en zopie bij de teststraat. Even erwtensoep wegkauwen terwijl je wacht op je test.
pi_198002060
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik accepteer en begrijp de maatregelen, maar zodra alle ouderen en risico groepen een kans op een prik hebben gehad dan is het voor mij wel mooi geweest en dan moeten er echt grote versoepelingen komen. En dan niet enkel onderwijs of enkel versoepelingen voor gevaccineerden of jongeren. Gewoon voor iedereen. Dan in stapjes afbouwen zodat we kunnen kijken of de ziekenhuizen het gewoon aan kunnen. Dat is voor mij het belangrijkste; de ziekenhuizen. Iedereen verdiend zorg, en zodra acute zorg uitgesteld moet worden vind ik het te begrijpen dat er maatregelen zijn. Minus de avondklok; daar kan ik het begrip niet voor opbrengen gezien ze dat effect zelf niet eens uit kunnen leggen en die maatregel is té ingrijpend.

Maar ik vind wel dat ze nu al wat meer moeten versoepelen in de buitenlucht. Dan houden mensen de ''binnen'' maatregelen ook makkelijker vol. Open terrasjes in de buitenlucht (met terrasverwarmers/personeel die standaard mondkapjes en evt handschoenen dragen, etc), meer sportmogelijkheden in de buitenlucht, en zo maar door.
ik denk dat de terrassen niet open gaan voor pasen.....
pi_198002092
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, het is nogal duidelijk dat hun prioriteiten daar niet liggen en dat ze veel moeite hebben met het toestaan van bepaalde alternatieven, maar ik hoop het wel. Ik hoop dat ze een keer in gaan zien dat ze niet enkel moeten denken in dingen die niet kunnen, maar ook in perspectief. Kom mensen wat tegemoet en er is een grotere kans dat ze zich wél houden aan de maatregelen die ook echt nodig zijn.
  zondag 14 februari 2021 @ 15:47:08 #21
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198002115
quote:

[..]

Neemt niet weg dat ik het punt wel waardeer, zou een behoorlijke morale boost zijn, maar ik denk dat scholen/avondklok/winkels eerst open gaan. Zou anders ook wel ongepast of vreemd zijn. En als die eerste drie eraf gaan willen ze gewoon 2-3 weken kijken wat er gebeurd, en ook wel begrijpelijk
pi_198002135
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mij altijd verweten wordt negatief te zijn hier. Zoals hierboven beschreven lijkt het er sterk op dat die 3e golf mee gaat vallen.. ik heb er dan ook goede hoop op dat - met de influx aan vaccins in Q2 - we echt op weg zijn naar betere tijden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198002154
quote:

[..]

Ik denk dat het moment dat het RIVM zegt: "We zaten ernaast met onze modellen, er komt geen grote derde golf aan" de versoepelingen heel snel gaan. Tot dat moment zullen ze (denk ik) de datums afwachten waarop die pieken er hadden moeten komen. Vooralsnog is dat dus begin april volgens de modellen van het RIVM.

Kan eerlijk gezegd niet wachten tot dit soort dingen weer kunnen, maar dan met publiek:
pi_198002175
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, het is nogal duidelijk dat hun prioriteiten daar niet liggen en dat ze veel moeite hebben met het toestaan van bepaalde alternatieven, maar ik hoop het wel. Ik hoop dat ze een keer in gaan zien dat ze niet enkel moeten denken in dingen die niet kunnen, maar ook in perspectief. Kom mensen wat tegemoet en er is een grotere kans dat ze zich wél houden aan de maatregelen die ook echt nodig zijn.
ze gaan dat risico niet nemen dit keer, na pasen misschien wel.
ze willen eerst de kwetsbaren gevaccineerd hebben ook en dat duurt nog t/m juni zoals het er nu naar uitziet.
( 2de prik meegerekend )
pi_198002181
Versoepelingen net voor de verkiezingen. Iedereen op bevrijder Rutte stemmen. Let maar op _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')