SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Zonder wrijving geen glans
Ik voel me vereerdquote:Op zondag 14 februari 2021 15:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Bij gebrek aan inspiratie doe ik deze als TT
Gezellig met z'n allen naar de teststraat. Koffie en snacks mee, want er zal vast een lange rij staan.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:27 schreef LTVDK het volgende:
Komende weken is alle vorst weg en vakantie dus heeft iedereen weer tijd en gelegenheid om zich te laten testen
Angstaanjagend op papier maar op het veld weinig resultaat?quote:Op zondag 14 februari 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
De Britse variant presteert net zo goed als het Engelse nationale voetbalteam.
Komt allemaal door de Brexit. Linksom of rechtsom, de EU heeft ons gered.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
De Britse variant presteert net zo goed als het Engelse nationale voetbalteam.
En dan over een weekje: ''ga niet samen naar de test straat, maak er geen uitje van!''quote:Op zondag 14 februari 2021 15:34 schreef Nia het volgende:
[..]
Gezellig met z'n allen naar de teststraat. Koffie en snacks mee, want er zal vast een lange rij staan.
Dit zijn gewoon mooie cijfers en het lijkt er gewoon sterk op dat er een licht dalende trend in stand is gebleven de afgelopen week. Gezien de zorgen over alle varianten is het gewoon goed nieuws, we lijken de varianten de baas te blijven vooralsnog.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]Dit van jou zien maakt me blijer dan de cijfers zelf, is dat raar?
t/m de zomer en dan mag het van mij wel klaar zijn met ALLE maatregelen.....quote:Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (even los van wat ik daar zelf van vind):
hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
Ik accepteer en begrijp de maatregelen, maar zodra alle ouderen en risico groepen een kans op een prik hebben gehad dan is het voor mij wel mooi geweest en dan moeten er echt grote versoepelingen komen. En dan niet enkel onderwijs of enkel versoepelingen voor gevaccineerden of jongeren. Gewoon voor iedereen. Dan in stapjes afbouwen zodat we kunnen kijken of de ziekenhuizen het gewoon aan kunnen. Dat is voor mij het belangrijkste; de ziekenhuizen. Iedereen verdiend zorg, en zodra acute zorg uitgesteld moet worden vind ik het te begrijpen dat er maatregelen zijn. Minus de avondklok; daar kan ik het begrip niet voor opbrengen gezien ze dat effect zelf niet eens uit kunnen leggen en die maatregel is té ingrijpend.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (los van wat ik daar zelf van vind):
hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
Daar heb je wel een goed businessmodel. Koek en zopie bij de teststraat. Even erwtensoep wegkauwen terwijl je wacht op je test.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:34 schreef Nia het volgende:
[..]
Gezellig met z'n allen naar de teststraat. Koffie en snacks mee, want er zal vast een lange rij staan.
ik denk dat de terrassen niet open gaan voor pasen.....quote:Op zondag 14 februari 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik accepteer en begrijp de maatregelen, maar zodra alle ouderen en risico groepen een kans op een prik hebben gehad dan is het voor mij wel mooi geweest en dan moeten er echt grote versoepelingen komen. En dan niet enkel onderwijs of enkel versoepelingen voor gevaccineerden of jongeren. Gewoon voor iedereen. Dan in stapjes afbouwen zodat we kunnen kijken of de ziekenhuizen het gewoon aan kunnen. Dat is voor mij het belangrijkste; de ziekenhuizen. Iedereen verdiend zorg, en zodra acute zorg uitgesteld moet worden vind ik het te begrijpen dat er maatregelen zijn. Minus de avondklok; daar kan ik het begrip niet voor opbrengen gezien ze dat effect zelf niet eens uit kunnen leggen en die maatregel is té ingrijpend.
Maar ik vind wel dat ze nu al wat meer moeten versoepelen in de buitenlucht. Dan houden mensen de ''binnen'' maatregelen ook makkelijker vol. Open terrasjes in de buitenlucht (met terrasverwarmers/personeel die standaard mondkapjes en evt handschoenen dragen, etc), meer sportmogelijkheden in de buitenlucht, en zo maar door.
Ik denk het ook niet, het is nogal duidelijk dat hun prioriteiten daar niet liggen en dat ze veel moeite hebben met het toestaan van bepaalde alternatieven, maar ik hoop het wel. Ik hoop dat ze een keer in gaan zien dat ze niet enkel moeten denken in dingen die niet kunnen, maar ook in perspectief. Kom mensen wat tegemoet en er is een grotere kans dat ze zich wél houden aan de maatregelen die ook echt nodig zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat de terrassen niet open gaan voor pasen.....
Neemt niet weg dat ik het punt wel waardeer, zou een behoorlijke morale boost zijn, maar ik denk dat scholen/avondklok/winkels eerst open gaan. Zou anders ook wel ongepast of vreemd zijn. En als die eerste drie eraf gaan willen ze gewoon 2-3 weken kijken wat er gebeurd, en ook wel begrijpelijkquote:Op zondag 14 februari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Begrijp niet dat mij altijd verweten wordt negatief te zijn hier. Zoals hierboven beschreven lijkt het er sterk op dat die 3e golf mee gaat vallen.. ik heb er dan ook goede hoop op dat - met de influx aan vaccins in Q2 - we echt op weg zijn naar betere tijdenquote:Op zondag 14 februari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]Dit van jou zien maakt me blijer dan de cijfers zelf, is dat raar?
Ik denk dat het moment dat het RIVM zegt: "We zaten ernaast met onze modellen, er komt geen grote derde golf aan" de versoepelingen heel snel gaan. Tot dat moment zullen ze (denk ik) de datums afwachten waarop die pieken er hadden moeten komen. Vooralsnog is dat dus begin april volgens de modellen van het RIVM.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze gaan dat risico niet nemen dit keer, na pasen misschien wel.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, het is nogal duidelijk dat hun prioriteiten daar niet liggen en dat ze veel moeite hebben met het toestaan van bepaalde alternatieven, maar ik hoop het wel. Ik hoop dat ze een keer in gaan zien dat ze niet enkel moeten denken in dingen die niet kunnen, maar ook in perspectief. Kom mensen wat tegemoet en er is een grotere kans dat ze zich wél houden aan de maatregelen die ook echt nodig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |