abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198002183
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mij altijd verweten wordt negatief te zijn hier. Zoals hierboven beschreven lijkt het er sterk op dat die 3e golf mee gaat vallen.. ik heb er dan ook goede hoop op dat - met de influx aan vaccins in Q2 - we echt op weg zijn naar betere tijden :)
Haha zo bedoelde ik het niet. Ik zou ook niet willen zeggen dat je altijd negatief bent, soms realistisch, soms pessimistisch. Ik vond het prettig om te lezen :)

Ik denk (en hoop) ook dat die derde golf mee gaat vallen.
pi_198002192
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mij altijd verweten wordt negatief te zijn hier. Zoals hierboven beschreven lijkt het er sterk op dat die 3e golf mee gaat vallen.. ik heb er dan ook goede hoop op dat - met de influx aan vaccins in Q2 - we echt op weg zijn naar betere tijden :)
Realist = negatief hier dat weet je inmiddels toch wel ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198002199
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik het punt wel waardeer, zou een behoorlijke morale boost zijn, maar ik denk dat scholen/avondklok/winkels eerst open gaan. Zou anders ook wel ongepast of vreemd zijn. En als die eerste drie eraf gaan willen ze gewoon 2-3 weken kijken wat er gebeurd, en ook wel begrijpelijk
En in de ogen van de horeca sector is het dan weer ongepast of oneerlijk dat de winkels weer voorrang krijgen. Tot dusver is de horeca altijd als laatste aan de beurt; zelfs restaurants, en ik snap best dat dat in hun ogen wat oneerlijk is. Ik steun het initiatief op zich wel dat de horeca open wil gaan zodra de winkels ook weer open mogen. Helemaal als er door de regering niet eens word nagedacht over een tijdelijk alternatief zoals terrasjes.
pi_198002208
Zijn de teststraten überhaupt recentelijk opgeschaald om die derde golf de baas te kunnen?
pi_198002216
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het moment dat het RIVM zegt: "We zaten ernaast met onze modellen, er komt geen grote derde golf aan" de versoepelingen heel snel gaan. Tot dat moment zullen ze (denk ik) de datums afwachten waarop die pieken er hadden moeten komen. Vooralsnog is dat dus begin april volgens de modellen van het RIVM.

Kan eerlijk gezegd niet wachten tot dit soort dingen weer kunnen, maar dan met publiek:
augustus/september staan er dit soort dingen op de agenda
pi_198002245
quote:
9s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:50 schreef Piles het volgende:
Versoepelingen net voor de verkiezingen. Iedereen op bevrijder Rutte stemmen. Let maar op _O_
Ik denk dat de avondklok er op dat moment enkel af gaat. We zijn nu op het punt dat we als bevolking het gevoel krijgen dat we dankbaar moeten zijn als er geen avondklok meer is. Dat we dan braaf zijn geweest of zo. Terwijl die hele avondklok er sowieso nooit had moeten komen. Niet als ze niet eens uit kunnen leggen wat het effect is (geweest).
  zondag 14 februari 2021 @ 15:53:04 #32
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198002253
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:37 schreef Modus het volgende:
Voor al die mensen die nu hartstochtelijk het aanhouden van de huidige maatregelen blijven verdedigen (even los van wat ik daar zelf van vind):

hoe lang zou de regering dit moeten blijven doen dan? Nog een maand? 3 maanden? Een half jaar? Net zo lang als nodig is, ten koste van wat dan ook? Hebben jullie dan ook een soort maximale duur?
Tot iedereen in Nederland ingeënt is, nog zo'n 2 jaar dus. Zodra we verslappen slaat de Britse variant toe.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198002295
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

augustus/september staan er dit soort dingen op de agenda
Ja, wel weer aan toe. ASOT sla ik over dit jaar, zijn wel aan 't kijken of we december naar Shockerz kunnen :)

Hoop gewoon dat tegen die tijd (dankzij vaccinaties) de pandemie iets uit het verleden is. Dat zou het feestje nog zoveel beter maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2021 15:55:59 ]
pi_198002334
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, wel weer aan toe. ASOT sla ik over dit jaar, zijn wel aan 't kijken of we december naar Shockerz kunnen :)

Hoop gewoon dat tegen die tijd (dankzij vaccinaties) de pandemie iets uit het verleden is. Dat zou het feestje nog zoveel beter maken.
Wij kijken vooral uit naar Dutch Comic Con. Ja, geek. Normaal twee maal per jaar, nu is er één editie al drie keer verplaatst. Nu staat die gepland voor November. Hopen dat het dan wel weer door kan gaan, al is het maar met mondkapjes of met sneltesten of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2021 15:57:21 ]
pi_198002347
Corona-positief ondanks vaccinatie: meer huisbewoners besmet
Status: 10/02/2021 15:25 uur
De corona-uitbraak onder verpleeghuisbewoners die al ingeënt zijn in Belm bij Osnabrück is al dagen bekend. Andere instellingen zijn nu getroffen - ze zijn allemaal lid van de Caritas Association.

Naast een verpleeghuis in Osnabrück zijn inmiddels ook gevallen bekend in Nordhorn (Grafschaft Bentheim) en in Rhede in het noorden van Emsland. Roland Knillmann, woordvoerder van de Caritas Association Osnabrück, legt uit: De Britse coronavirusvariant B.1.1.7 is kennelijk aangetroffen in het verzorgingshuis in Belm, "in de andere de eerder bekende en wijdverspreide, dus niet de Britse variant."

In totaal waren of waren bijna 40 mensen, voornamelijk bewoners, besmet in de vier woningen. Waarom er ondanks tweede vaccinaties meer coronagevallen zijn in het zuidwesten van Nedersaksen, is een open vraag. De Bremer viroloog Andreas Dotzauer kan dat ook niet verklaren. 'Ik denk dat het een toevallige gebeurtenis is. Misschien kun je zeggen: het werd gewoon stom.'

Spahn wil de zaken laten controleren
De meeste geïnfecteerden zijn twee keer ingeënt tegen corona. Een paar weken voordat ze positief testten. Federale minister van Volksgezondheid Jens Spahn (CDU) wil de gevallen laten controleren door het Robert Koch Instituut en het Paul Ehrlich Instituut.

https://www.ndr.de/nachri(...)fiziert,belm272.html
pi_198002390
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij kijken vooral uit naar Dutch Comic Con. Ja, geek. Normaal twee maal per jaar, nu is er één editie al drie keer verplaatst. Nu staat die gepland voor November. Hopen dat het dan wel weer door kan gaan, al is het maar met mondkapjes of met sneltesten of zo.
iedereen kijkt wel uit naar iets leuks en dat moet ook.

ik kijk zelfs uit naar weer een keertje shoppen met de vrouw, lekker bbqen met vrienden/familie in de zomer.
lekker op reis gaan.
pi_198002402
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar ging ik ook altijd 2 keer per jaar heen met wat vrienden, dus ik ken het helemaal. Daar wil ik ook wel weer 's naartoe ja.
  zondag 14 februari 2021 @ 16:01:40 #38
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198002442
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:57 schreef Za het volgende:
De corona-uitbraak onder verpleeghuisbewoners die al ingeënt zijn in Belm bij Osnabrück is al dagen bekend. Andere instellingen zijn nu getroffen - ze zijn allemaal lid van de Caritas Association.

Naast een verpleeghuis in Osnabrück zijn inmiddels ook gevallen bekend in Nordhorn (Grafschaft Bentheim) en in Rhede in het noorden van Emsland. Roland Knillmann, woordvoerder van de Caritas Association Osnabrück, legt uit: De Britse coronavirusvariant B.1.1.7 is kennelijk aangetroffen in het verzorgingshuis in Belm, "in de andere de eerder bekende en wijdverspreide, dus niet de Britse variant."

In totaal waren of waren bijna 40 mensen, voornamelijk bewoners, besmet in de vier woningen. Waarom er ondanks tweede vaccinaties meer coronagevallen zijn in het zuidwesten van Nedersaksen, is een open vraag. De Bremer viroloog Andreas Dotzauer kan dat ook niet verklaren. 'Ik denk dat het een toevallige gebeurtenis is. Misschien kun je zeggen: het werd gewoon stom.'

De meeste geïnfecteerden zijn twee keer ingeënt tegen corona. Een paar weken voordat ze positief testten. Federale minister van Volksgezondheid Jens Spahn (CDU) wil de gevallen laten controleren door het Robert Koch Instituut en het Paul Ehrlich Instituut.

Ehhmm? Shit.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 14 februari 2021 @ 16:02:02 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198002449
quote:

Hoeveel mensen zijn er in het ziekenhuis terecht gekomen of overleden ? Besmetting op zich hoeft immers geen probleem te zijn. Het gaat er om of de mensen nog steeds heel erg ziek kunnen worden na de vaccinatie. Niet of ze nog besmet kunnen worden.

quote:
Die Infizierten in den vier niedersächsischen Pflegeheimen zeigten nur leichte Symptome. Deswegen hält es Spahn für möglich, dass die Impfung nur den Verlauf abmildert, nicht aber die Infektion komplett verhindert.
Maar ff gaan lezen, niks aan de hand dus. Dat besmetting nog steeds mogelijk is van vaccinatie was toch allang bekend ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198002456
Is er dit weekend trouwens ook weer een dubbelinterview met Van Dissel en Wallinga geweest? Verschijnt wel vaker op zaterdag. Ik ben heel benieuwd wat zij schrijven over die derde golf.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198002474
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen kijkt wel uit naar iets leuks en dat moet ook.

ik kijk zelfs uit naar weer een keertje shoppen met de vrouw, lekker bbqen met vrienden/familie in de zomer.
lekker op reis gaan.
Ja, reizen mis ik het meeste :) Vooral de voor pret en het plannen ook. Dat je zes maanden van te voren boekt en die maanden daarna echt de tijd hebt om veel uit te zoeken. Heerlijk. Nu moeten we dit jaar weer hopen op iets wat last minute kan. Rond de zomer kan dat met mazzel.
pi_198002476
quote:

Los van besmetting, zijn ze ziek? Of hebben ze alleen een snotneus?
pi_198002479
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er in het ziekenhuis terecht gekomen of overleden ? Besmetting op zich hoeft immers geen probleem te zijn. Het gaat er om of de mensen nog steeds heel erg ziek kunnen worden na de vaccinatie. Niet of ze nog besmet kunnen worden.
ben ik ook wel benieuwd naar......als het allemaal maar mils is verlopen dan is het geen probleem
pi_198002527
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, reizen mis ik het meeste :) Vooral de voor pret en het plannen ook. Dat je zes maanden van te voren boekt en die maanden daarna echt de tijd hebt om veel uit te zoeken. Heerlijk. Nu moeten we dit jaar weer hopen op iets wat last minute kan. Rond de zomer kan dat met mazzel.
reizen is echt onze grote passie maar dat komt wel weer.....
zodra het kan vliegen we weer de wereld over, Hawaii, nogmaals Australie maar dan zonder pandemie, Singapore komt goed! O+
  zondag 14 februari 2021 @ 16:06:22 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198002536
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van besmetting, zijn ze ziek? Of hebben ze alleen een snotneus?
quote:
Die Infizierten in den vier niedersächsischen Pflegeheimen zeigten nur leichte Symptome. Deswegen hält es Spahn für möglich, dass die Impfung nur den Verlauf abmildert, nicht aber die Infektion komplett verhindert.
Ik weet niet of je het kunt lezen maar er zijn dus alleen milde symptomen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198002550
quote:

[..]

Ik mis het spontane het meest. Dat je een vriend belt: Heb je wat te doen vanavond? Nee? Ok, laten we ff gaan gamen, of ff de stad in gaan en een biertje doen.

Al het andere volgt daarop voor mij. BTW, last minutes kunnen heel tof zijn. Ik ben een aantal jaar geleden met wat vrienden naar schiphol toe gegaan, op het bord gekeken wat er beschikbaar was (naar het buitenland en binnen 3 uur reisafstand) en toen de bovenste plek die overbleef gepakt. Heeft ons 4 geweldige dagen in Porto opgeleverd. Nadat reis geboekt was Airbnb erbij gepakt.
pi_198002562
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Haha je hebt gelijk, zover had ik niet eens gelezen. Dank je :)

Lijkt erop dat de vaccins dus doen wat ze moeten doen.
pi_198002574
quote:

[..]

Ik ga deze website de komende weken in de gaten houden: https://www.traveloffpath(...)-entry-requirements/
pi_198002577
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik mis het spontane het meest. Dat je een vriend belt: Heb je wat te doen vanavond? Nee? Ok, laten we ff gaan gamen, of ff de stad in gaan en een biertje doen.

Al het andere volgt daarop voor mij. BTW, last minutes kunnen heel tof zijn. Ik ben een aantal jaar geleden met wat vrienden naar schiphol toe gegaan, op het bord gekeken wat er beschikbaar was (naar het buitenland en binnen 3 uur reisafstand) en toen de bovenste plek die overbleef gepakt. Heeft ons 4 geweldige dagen in Porto opgeleverd. Nadat reis geboekt was Airbnb erbij gepakt.
Klinkt ook tof ja! In 2020 moesten we onze vakanties twee weken van te voren boeken, dat was voor ons al last minute _O- Normaliter boeken we vaak 2/3 maanden van te voren.
  zondag 14 februari 2021 @ 16:13:48 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198002701
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Was het selectief gequote? Of had dit een andere bron?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')