quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 20:28 schreef tja77 het volgende:[..]
Noem 1 speler die het leuk vindt dat hij gewisseld wordt. Natuurlijk wil je als speler zoveel mogelijk wedstrijden spelen. Logisch dat je je onvrede uit.
Als een trainer een spits laat staan na 80 minuten bij 3-0 voor in een zware/drukke periode van het seizoen en die speler verrekt z̵
7;n hamstring, dan is het ook niet goed.
Geen één speler wordt graag gewisseld. En ontevreden zijn is logisch. Dat heb je nu 3x aangedragen als argument en elke keer heb ik je daarin gelijk gegeven. Het gaat ook niet om de onvrede.
Het gaat er om dat al die spelers hun onvrede ook uiten. En dat doen omdat ze het niet begrijpen of omdat ze te weinig loyaliteit voelen om het binnenskamers te houden. Dumfries heeft uitgesproken dat hij zichzelf fit voelde en niet snapte waarom hij niet 90 minuten speelde, Malen sprak zich uit tegen zijn wissel en bij Ihattarran was het ook duidelijk. En dan vergeet ik er vast nog wel. Ow, Götze vond ook al veel eerder dat hij er klaar voor was dan dat hij de kans kreeg. Zijn niet de minste spelers die kennelijk vinden dat er niet genoeg uitleg komt.
Maar dat ligt vast niet aan Schmidt. Vast niet.
quote:
Dumfries faalt, maar is dat Schmidt aan te rekenen of kan die gozer gewoon geen voorzet geven? Die knakker heeft de dozen nog om z’n schoenen zitten.
Toch was Dumfries gewoon een absolute ster eerder bij PSV. En nu kan hij er niks meer van. Hij loopt zich steeds vast, speelt de bal naar de verkeerde spelers en geeft nog niet 90% van de energie van vorig jaar. Ik zeg niet dat dat door Schmidt komt, maar het is duidelijk dat de rol van buitenspeler in het spel van Schmidt hem niet ligt.
Maar Schmidt is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het spelsysteem en om er voor te zorgen dat zijn spelers in een systeem renderen. Natuurlijk niet.
quote:
Rosario faalt niet, die kan gewoon niet beter. Rosario krijgt bergen krediet van Schmidt en prijst hem (mijn inziens onterecht) de hemel in.
Rosario kan wel beter, maar niet in de rol die hij van Schmidt krijgt. Maar dat is vast ook niet Schmidt, die de opstelling bepaalt.
quote:
Malen faalt niet, was vandaag gewoon goed. Ontbeerde wedstrijdritme aan het begin van het seizoen maar scoort nu regelmatig. Vandaag ook 2 keer pech met een bal op de lat. Zijn rendement is voor een spits niet super nee, maar hij is dan ook geen echte spits. Enig idee hoeveel doelpunten (alle competities) hij er al heeft gemaakt dit seizoen?
1x missen is pech, 2x missen is veel pech, 3x missen is verschrikkelijk veel pech. 4x missen is een gebrek aan scherpte. Net zoals de hele voorhoede van PSV. Of misschien een gebrek aan zelfvertrouwen. Maar dat is vast ook iets waar Schmidt geen invloed op heeft. Zo langzamerhand begin ik me af te vragen wat Schmidt dan wel moet doen binnen PSV?
Hij is niet verantwoordelijk te houden voor de vorm van spelers, niet voor de selectie, niet voor de scherpte waarmee ze een wedstrijd beginnen, niet met of het spelsysteem bij de spelers past. Die man heeft een luizenleven, hoeft niets te doen.
quote:
De 2 treffers van vandaag komen volledig op het conto van Baumgartl en Teze.
PSV krijgt weinig schoten tegen, maar die ze tegen krijgen zijn meteen levensgevaarlijk. Dat ligt aan het belabberde verdedigen en slechte mandekken. Dat was ook vandaag weer heel goed te zien. Mvogo pakt geen punten nee, maar de grote fouten van vandaag kwamen niet van hem.
Nee, vandaag kon Mvogo er niet zo veel aan doen. De meevoetballende keeper die knikkende knieën krijgt als er een bal aangespeeld wordt. De meevoetballende keeper die vrijwel geen uittrap bij zijn eigen spelers krijgt. De meevoetballende keeper die op voorspraak van Schmidt werd gehaald. Geen idee wat hij, buiten af en toe een geweldige reflex, eigenlijk wel kan.
Maar qua tegentreffers vandaag ben ik het met je eens. Individuele fouten. Teze speelde verder goed, Baumgartl moet gewoon terug naar de bank. Maar ook achterin was het gewoon niet scherp genoeg.
Het steeds maar weer wisselen van je basiself is ook een signaal hé. Dat geeft ook geen vertrouwen in een ploeg.
Van mij hoeft Schmidt niet weg, want ik heb vertrouwen in zijn opvatting van het spelletje. Ik denk alleen dat hij de Eredivisie ongelooflijk onderschat en het als een speeltuin ziet. Dat hij met zijn idee over voetbal iedere ploeg met dit materiaal er onder kan spelen omdat er zo'n surplus aan voetbal en kwaliteiten zijn bij PSV. Dat is gewoon niet zo. PSV heeft nog geen wedstrijd meer dan 30-45 minuten kunnen domineren. Met een selectie die in elke linie met aankopen is versterkt mag je dat toch echt wel verwachten zo onderhand.