Oh, en dan heb je er geen last van?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:24 schreef halfway het volgende:
Het zal ze echt worst wezen want zelf hebben ze een goede baan met bijbehorende inkomsten.
Nee, natuurlijk zou iedereen in het begin hetzelfde gereageerd hebben, het gaat om de periode daarna, en met name de afgelopen maand. Dat zou zeker niet iedereen gedaan hebbenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:43 schreef timmmmm het volgende:
Eens. Uiteindelijk kan je zo niet door blijven gaan. We zitten hier nu al bijna een jaar in, hoe lang moeten we het leven nog op pauze zetten?
Het is wel wat te makkelijk hier Rutte en de Jonge de schuld van te geven, want werkelijk iedereen die afgelopen jaar aan het roer stond had dit gedaan
Zolang de campagne werkt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:43 schreef timmmmm het volgende:
Eens. Uiteindelijk kan je zo niet door blijven gaan. We zitten hier nu al bijna een jaar in, hoe lang moeten we het leven nog op pauze zetten?
Zo voorspelbaar en ze lopen er allemaal met open ogen in. Rutte heeft nu al een constante grijns op zn gezicht.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef halfway het volgende:
Net voor de verkiezingen komen er flinke versoepelingen natuurlijk uitgesproken door Mark Rutte en zijn partij gaat weer met de winst lopen.
Ik wil hem toch nog even herhalen, want schijnbaar heeft TS dat niet meegekregen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:50 schreef Confetti het volgende:
Wij zijn klaar met Corona, maar Corona is nog niet klaar met ons.
Mooi. Des te eerder zijn we af van de mensen die plat gaan door covid en kunnen we ons normale leven weer oppakken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef Jed1Gam het volgende:
We zitten pas in het begin.
De derde golf is al aangekondigd, deze is nog dodelijker.
Lekker empathisch wel. De man is zn baan kwijt en jij reageert met een huillach smiley.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het kei leuk zo. 🙄
Wat denk je zelf? 😂
Bedenk goed op wie je gaat stemmen, want de huidige situatie is niet normaal, het kabinet is doorgeslagen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:12 schreef Anne het volgende:
Heel erg zat. En geen datum waar je naartoe kan leven, om het draaglijker te maken. Maar het is niet anders..
Mijn angststoornis is in ieder geval ook weer helemaal terug en de afgelopen drie maanden waren mentaal wel echt wat zwaar. Ik hou maar vast aan het feit dat het bijna voorjaar / zomer is, voor mij de leukste seizoenen van het jaar.
Hou vol, laffer!
Ja, ok. Daar heb je een punt. Sorry.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Noek het volgende:
Wat ontzettend kut van je baan, laffer. Is er nog werk in jouw gebied?
[..]
Lekker empathisch wel. De man is zn baan kwijt en jij reageert met een huillach smiley.
Iemand die altijd zeikstraalt over onopgevoed volk.![]()
Als je het een jaar later nog steeds een griep virus noemt, wil je het gewoon begrijpenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:45 schreef timmmmm het volgende:
Van dat griepvirus kan je ze de schuld niet geven, van de maatregelen ook niet, alleen van de knulligheden waarmee ze uitgevoerd worden en de belabberde communicatie doe ik dat wel
0,001% dodelijkerquote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mooi. Des te eerder zijn we af van de mensen die plat gaan door covid en kunnen we ons normale leven weer oppakken.
Ah ja, gewoon alle stemmen voor PVV en FvD. Zijn we zo van de lockdown af.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:
17 Maart Nederland vrij stemmen is de enige optie...
Dat horen we al wekrnquote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:28 schreef Socios het volgende:
Hou vol; de komende twee weken zijn cruciaal.
Ja en als ze de grootste worden weer lekker de lockdown en avondklok in, want het is lekker weer begin mei en er zitten teveel mensen in de parkjes 's avonds.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef halfway het volgende:
Net voor de verkiezingen komen er flinke versoepelingen natuurlijk uitgesproken door Mark Rutte en zijn partij gaat weer met de winst lopen.
Alleen de FvD wil van de maatregelen af gelukkig. Die halen niet meer dan vijf zetels.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Ah ja, gewoon alle stemmen voor PVV en FvD. Zijn we zo van de lockdown af.
Wel een beetje out of the frying pan, into the fir.... Into the fucking volcano made of radioactive spiders.
Oh ok, PVV draait te makkelijk. Niet bij te houden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen de FvD wil van de maatregelen af gelukkig. Die halen niet meer dan vijf zetels.
*maatregelenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:30 schreef laffer het volgende:
Ik heb het dan ook over de maat regelen, niet over het virus.
Ja dat gaat helpen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:
17 Maart Nederland vrij stemmen is de enige optie...
En mensen in de trein die zeggen: 'als u hier gaat zitten, dan ga ik weg'. Surrealistisch. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind de maatregelen echt genietuh. Lekker vroeg naar binnen, geen mensen zien, winkels dicht, vreemde mensen doen alsof je radioactief bent. Heerlijk![]()
Ik mis echt helemaal niets aan het leven voor corona.
Nouja weken, eerder maanden.quote:
Financieel?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:59 schreef roos94 het volgende:
Ik heb om eerlijk te zijn veel geprofiteerd van de pandemie. Ben er niet slechter op geworden
Diegene die zo pro maatregelen zijn hebben geen cent inkomsten gemist. Allemaal ambtenarenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:24 schreef halfway het volgende:
Het zal ze echt worst wezen want zelf hebben ze een goede baan met bijbehorende inkomsten.
De schade op allerlei gebied is al niet meer te overzien. Hier gaan we nog heel lang last van houden, lang nadat de kwetsbaren die we nu gered hebben, allang zijn overleden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:07 schreef Lowkeyz het volgende:
Heel de bevolking wordt opgesloten om circa 3.5 miljoen mensen te beschermen. Voor de meeste mensen in Nederland is Corona gewoon een griep voor die circa 3,5miljoen mensen is het vele malen erger. Maar solidariteit kent zijn grens natuurlijk. Eigen verantwoordelijkheid zou beter passen in deze situatie en alleen de kwetsbare moeten verplicht thuis blijven zou al meer oplossen. De verloren levensjaren door de lockdown wegen niet meer op tegen de gewonnen door Corona. Mijn standpunt zal alleen niet worden overgenomen omdat het als niet “ethisch” word gezien.
3,5 miljoen is ook wat weinig, het gaat meer richting de 6 miljoen. Dat betekent dat je bijna een derde van je bevolking, waaronder ook een deel beroepsbevolking, op moet sluiten. Gaat hem niet worden, denk ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:07 schreef Lowkeyz het volgende:
Heel de bevolking wordt opgesloten om circa 3.5 miljoen mensen te beschermen. Voor de meeste mensen in Nederland is Corona gewoon een griep voor die circa 3,5miljoen mensen is het vele malen erger. Maar solidariteit kent zijn grens natuurlijk. Eigen verantwoordelijkheid zou beter passen in deze situatie en alleen de kwetsbare moeten verplicht thuis blijven zou al meer oplossen. De verloren levensjaren door de lockdown wegen niet meer op tegen de gewonnen door Corona. Mijn standpunt zal alleen niet worden overgenomen omdat het als niet “ethisch” word gezien.
Pre-corona werd was elke zitplek in de trein bezetquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
En mensen in de trein die zeggen: 'als u hier gaat zitten, dan ga ik weg'. Surrealistisch. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen.
Waar een wil is, is een weg iedereen wordt nu opgesloten na 21:00 dus een deel van de bevolking zou in principe kunnen. + de economie draait veel meer op de niet kwetsbare dus voor de maatschappij zou het beter zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3,5 miljoen is ook wat weinig, het gaat meer richting de 6 miljoen. Dat betekent dat je bijna een derde van je bevolking, waaronder ook een deel beroepsbevolking, op moet sluiten. Gaat hem niet worden, denk ik.
Misschien zou je een groot deel van die 6 miljoen eens moeten stimuleren om wat gezonder te gaan leven. Maar dat hoor je niet. Het wordt wel moeizaam toegegeven, dat het vooral mensen met overgewicht zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3,5 miljoen is ook wat weinig, het gaat meer richting de 6 miljoen. Dat betekent dat je bijna een derde van je bevolking, waaronder ook een deel beroepsbevolking, op moet sluiten. Gaat hem niet worden, denk ik.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ontact-psychoses-ggzquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:09 schreef Dven het volgende:
Ik lig er niet zo wakker van maar de verschillen met het normale leven zijn dan ook niet zo groot.
Je weet wat er allemaal onder 'kwetsbaren' valt? Dat zijn niet alleen 80plussers. Dat zijn ook mensen met auto-immuunziekten die normaalgesproken nog een heel leven voor zich hebben en gewoon werken voor hun geld, deelnemen aan de maatschappij en economie, etc. Of mensen met een donor-orgaan. Of met diabetes. Een groot deel van de beroepsbevolking is 60+.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:14 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg iedereen wordt nu opgesloten na 21:00 dus een deel van de bevolking zou in principe kunnen. + de economie draait veel meer op de niet kwetsbare dus voor de maatschappij zou het beter zijn
Ja vast. Heel Europa maakt qua maatregelen grofweg de keuzes die onze regering nu maakt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zou iedereen in het begin hetzelfde gereageerd hebben, het gaat om de periode daarna, en met name de afgelopen maand. Dat zou zeker niet iedereen gedaan hebben
Een deel van de mensen heeft overgewicht, inderdaad. Stimulering in die richting zou in elke situatie goed zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien zou je een groot deel van die 6 miljoen eens moeten stimuleren om wat gezonder te gaan leven. Maar dat hoor je niet. Het wordt wel moeizaam toegegeven, dat het vooral mensen met overgewicht zijn.
Nou ja als we het over de economie hebben kosten die mensen als we de balans opmaken vaak toch meer dan ze opleveren.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet wat er allemaal onder 'kwetsbaren' valt? Dat zijn niet alleen 80plussers. Dat zijn ook mensen met auto-immuunziekten die normaalgesproken nog een heel leven voor zich hebben en gewoon werken voor hun geld, deelnemen aan de maatschappij en economie, etc. Of mensen met een donor-orgaan. Of met diabetes. Een groot deel van de beroepsbevolking is 60+.
Het is een misvatting te denken dat de economie draait op niet-kwetsbare mensen.
Auto immuun ziekte is een hele zeldzame ziekte statisch gezien in het economische plaatje is dat verwaarloosbaar. Na dat de kwetsbare een vaccine krijgen zouden ze weer gewoon kunnen meedraaien. Maar waarom moet de rest van de bevolking lijden tot hun een prikje hebben. Die zijn nu al een jaar solidair met hun geweest een keer de andere kant op zou ook wel mogenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet wat er allemaal onder 'kwetsbaren' valt? Dat zijn niet alleen 80plussers. Dat zijn ook mensen met auto-immuunziekten die normaalgesproken nog een heel leven voor zich hebben en gewoon werken voor hun geld, deelnemen aan de maatschappij en economie, etc. Of mensen met een donor-orgaan. Of met diabetes. Een groot deel van de beroepsbevolking is 60+.
Het is een misvatting te denken dat de economie draait op niet-kwetsbare mensen.
Dit dus correctquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja als we het over de economie hebben kosten die mensen als we de balans opmaken vaak toch meer dan ze opleveren.
Een mensenleven is niet in geld uit te drukken, maar puur economisch kost zo iemand meer dan ie bijdraagt
Het is maar net welke mensen je onder kwetsbaren schaart. Er is echt een hele grote groep mensen die wel kwetsbaar zijn, maar tevens gewoon een baan heeft, een gezin, geld uitgeeft en dus de economie mee laat draaien. En zoals ik in een andere post ook aangeef: die mensen hebben ook een gezin, doen mantelzorg. Hoe ga je met de omgeving van die mensen om?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja als we het over de economie hebben kosten die mensen als we de balans opmaken vaak toch meer dan ze opleveren.
Een mensenleven is niet in geld uit te drukken, maar puur economisch kost zo iemand meer dan ie bijdraagt
Auto-immuunziekten zijn helemaal niet zo uitzonderlijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:22 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
Auto immuun ziekte is een hele zeldzame ziekte statisch gezien in het economische plaatje is dat verwaarloosbaar. Na dat de kwetsbare een vaccine krijgen zouden ze weer gewoon kunnen meedraaien. Maar waarom moet de rest van de bevolking lijden tot hun een prikje hebben. Die zijn nu al een jaar solidair met hun geweest een keer de andere kant op zou ook wel mogen
Wij hebben onlangs kindje gekregen en mijn vriend studeert in Rotterdam (we wonen in zeeland). Ik zou dan heel veel zorg op mij krijgen, maar de scholen zijn dicht dus mijn vriend is lekker thuis en kunnen we de zorg goed verdelen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Financieel?
Niet belangrijk in deze, erger is dat ik al 11 maanden eigenlijk alleen maar werk/huis heb en nergens meer kom. En dan ben ik niet de enigste natuurlijk.
“Naar schatting lijdt ongeveer 1% van de bevolking (zo'n 160.000 mensen) aan reumatoïde artritis. De ziekte komt drie keer meer voor bij vrouwen dan bij mannen. De ziekte kan op alle leeftijden optreden maar het meest tussen veertig en vijftig”quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Auto-immuunziekten zijn helemaal niet zo uitzonderlijk.
https://erfelijkheid.nl/ziektes/auto-immuunziekten
Er staat een hele lijst met ziekten, jij pikt er eentje uit en concludeert dat het wel meevalt?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:30 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
“Naar schatting lijdt ongeveer 1% van de bevolking (zo'n 160.000 mensen) aan reumatoïde artritis. De ziekte komt drie keer meer voor bij vrouwen dan bij mannen. De ziekte kan op alle leeftijden optreden maar het meest tussen veertig en vijftig”
Een deel van deze mensen zal buiten de beroepsbevolking vallen. Dus zeg 100.000 mensen.
Dat is statisch gezien verwaarloosbaar op een bevolking van 17miljoen het is zielig dat ze kwetsbaar zijn maar het virus is nou eenmaal wel gevaarlijk voor hun
Stel je niet zo aan. Die opsluiting geldt pas vanaf 21 uur en is binnenkort gelukkig voorbij.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:07 schreef Lowkeyz het volgende:
Geef mij dan een getal een deel van die lijst was ook heel zeldzaam.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat een hele lijst met ziekten, jij pikt er eentje uit en concludeert dat het wel meevalt?
OK, dan zijn we denk ik wel uitgepraat.
Nou ja jij hebt het over mensen met een auto-immuunziekte, diabetes of een donororgaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is maar net welke mensen je onder kwetsbaren schaart. Er is echt een hele grote groep mensen die wel kwetsbaar zijn, maar tevens gewoon een baan heeft, een gezin, geld uitgeeft en dus de economie mee laat draaien. En zoals ik in een andere post ook aangeef: die mensen hebben ook een gezin, doen mantelzorg. Hoe ga je met de omgeving van die mensen om?
Ook als je in eerste instantie prima in je vel zat krijg je daar op een gegeven moment last van. Eenzame opsluiting is niet voor niets een strafmaatregel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alleen voor sommige mensen is dat verschil wel groot of ze kunnen er niet mee omgaan. Vriend van me is alleenstaand en is nu al een half jaar aan het thuiswerken. Normaal had hij voor sociaal contact de sportvereniging, horeca en de avondjes met vrienden, maar die zijn dus allemaal gesloten of verboden. Als je enige contact het kassameisje bij de supermarkt is, krijg je er misschien wel last van als je psychisch al niet lekker in je vel zat.
WAT?! Asociaal! Klap in het gezicht van de zorgquote:
Beeldsprakelijk. Ik ben gewoon vrij vandaag en zit netjes thuis. Ik val zelf ook onder risicogroep voor Corona trouwens. Maar ik maak nooit zorgkosten, en verdien bovenmodaal en betaal navenant belasting. Ik ben economisch gezien wel rendabel ondanks risicogroep en ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:35 schreef Piles het volgende:
[..]
WAT?! Asociaal! Klap in het gezicht van de zorg
Die stapel lijken in de straten komt allemaal door jou!
aan een maatschappij die het allerminst serieus nam mag je het ook wel wijten. Net als met computerprogramma's zijn deze regels ontworpen voor de domste Nederlanders. De Nederlanders die zonder zelfs een hand voor de mond gingen lopen hoesten om te provoceren. De boze klant die je onderspettert in een tirade. De groepshuggers en middelvinger opstekers.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:43 schreef timmmmm het volgende:
Het is wel wat te makkelijk hier Rutte en de Jonge de schuld van te geven, want werkelijk iedereen die afgelopen jaar aan het roer stond had dit gedaan
Ik snap niet zo goed hoe mensen het moeilijk kunnen hebben met de maatregelen en er vanaf willen, en dan maar een andere groep dan degene waartoe zij zelf behoren veroordelen tot opgesloten worden. Ook die mensen hebben het daar moeilijk mee, worden daar ongelukkig, eenzaam en depressief van. Bovendien is in NL bijna 1 op de 3 mensen mantelzorger. Dat betekent dat ongeveer 5 miljoen mensen vrijwillig zorgt voor kwetsbaren. Dan moeten de mantelzorgers zich ook op sluiten, of stoppen met mantelzorg. Als ze stoppen, moet professionele zorg het overnemen. Dan moeten dus alle zorgmedewerkers ook opgesloten en je moet er nog een een paar miljoen bij zoeken omdat je niet zomaar 5 miljoen mensen kunt vervangen. Alle kinderen van kwetsbaren kunnen niet naar school.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja jij hebt het over mensen met een auto-immuunziekte, diabetes of een donororgaan.
Als je de kosten tegenover de inkomsten tegen elkaar zet kosten die mensen meer dan ze binnen brengen. Dat is economisch dus niet rendabel.
Geeft niks verder, dat maakt je als mens niet minder waard. Maar als ik mezelf als voorbeeld neem moet ik denk ik tot mijn 220ste doorwerken en mijn verzekering betalen zonder ziekte wil ik mezelf terugverdiend hebben. Economisch gezien was het beter als ik 3 operaties geleden al doodgegaan was.
Ja dat snap ik ook wel en daar hebik het niet over. Ik betwijfel je uitspraak alleen dat de risicogroepen de economie ook draaiende houden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe mensen het moeilijk kunnen hebben met de maatregelen en er vanaf willen, en dan maar een andere groep dan degene waartoe zij zelf behoren veroordelen tot opgesloten worden. Ook die mensen hebben het daar moeilijk mee, worden daar ongelukkig, eenzaam en depressief van. Bovendien is in NL bijna 1 op de 3 mensen mantelzorger. Dat betekent dat ongeveer 5 miljoen mensen vrijwillig zorgt voor kwetsbaren. Dan moeten de mantelzorgers zich ook op sluiten, of stoppen met mantelzorg. Als ze stoppen, moet professionele zorg het overnemen. Dan moeten dus alle zorgmedewerkers ook opgesloten en je moet er nog een een paar miljoen bij zoeken omdat je niet zomaar 5 miljoen mensen kunt vervangen. Alle kinderen van kwetsbaren kunnen niet naar school.
Het grijpt allemaal in elkaar. Als er iets is dat we hebben gezien het afgelopen jaar, is het dat wel, denk ik.
Nee, vooral niet de huidige paniek om de Brits variant, de avondklok (vooral de verlenging zonder bewijs van effectiviteit) en de verschrikkelijke routekaart zonder perspectief. Er zijn genoeg landen die toch restaurants open hebben gehouden etc. Waar nu ook de cijfers dalende zijn. Italie, Zweden USA etc. Het huidige beleid is rampzalig!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja vast. Heel Europa maakt qua maatregelen grofweg de keuzes die onze regering nu maakt.
Andere mensen aan de macht hadden echt hetzelfde gedaan. Alleen de manier waarop kan je bekritiseren
Nee joh.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aan een maatschappij die het allerminst serieus nam mag je het ook wel wijten. Net als met computerprogramma's zijn deze regels ontworpen voor de domste Nederlanders. De Nederlanders die zonder zelfs een hand voor de mond gingen lopen hoesten om te provoceren. De boze klant die je onderspettert in een tirade. De groepshuggers en middelvinger opstekers.
Die mag TS mede bedanken voor het nodig zijn van deze regels.
Je maakt er weer een mooie valse tegenstelling van: of de zwakkeren opsluiten óf heel Nederland.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Het grijpt allemaal in elkaar. Als er iets is dat we hebben gezien het afgelopen jaar, is het dat wel, denk ik.
Jij denkt dat alle mensen die in de risicogroepen niet meedraaien?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel en daar hebik het niet over. Ik betwijfel je uitspraak alleen dat de risicogroepen de economie ook draaiende houden.
Ik maak er geen valse tegenstelling van, dat is namelijk precies wat er werd geopperd door de persoon waarop ik reageerde.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Je maakt er weer een mooie valse tegenstelling van: of de zwakkeren opsluiten óf heel Nederland.
Dat is niet de keuze.
- Waar is het bewijs dat de avondklok zoveel invloed heeft op de cijfers? Modellen blijken steeds niet te kloppen.
- Waar blijft de Britse variant? Modellen kloppen niet.
- Waar is het bewijs dat winkelsluitingen veel invloed hebben op de cijfers?
- Waarom is er geen rechtlijnige vaccinatie-strategie?
- Waarom is er geen perspectief / goede routekaart?
- Waarom liegt Rutte 2 keer over afschaffen avondklok?
- Waarom worden sociale en maatschappelijke gevolgen zo slecht meegewogen?
etc etc.
Als je 60+ bent is het voor de economie beter als je er niet meer bent. Die paar productieve jaren wegen namelijk niet op tegen de kosten die je gaat makenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle mensen die in de risicogroepen niet meedraaien?
Risicogroep is vanaf 60, pensioengerechtigde leeftijd is 65+. Dus sowieso een hele groep 60-65-jarigen die gewoon werken, op vakantie gaan, luxe goederen kopen, sparen, etc.
Ik denk dat je dan de degenen die kwetsbaar kunnen zijn onderschat. Als je de huidige groepen die echt risicogroep zijn succesvol isoleert en vervolgens versoepeld tot het niveau van exponentiële verspreiding (R boven de 1) krijg je oververtegenwoordiging van degenen die daarna het kwetsbaarst zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel en daar hebik het niet over. Ik betwijfel je uitspraak alleen dat de risicogroepen de economie ook draaiende houden.
Omdat de meeste mensen zich echt niet bekommeren om volslagen onbekenden in een risicogroep (wat natuurlijk gewoon logisch is. Ergens kent het medeleven en het aanpassen gewoon een grens. Anders zou iedereen zich altijd maar zorgen maken om oorlog en honger waar dan ook ter wereld, waardoor een gelukkig leven onmogelijk wordt). Waarom zouden de niet-risico gevallen moeten lijden onder de wel risicogevallen? Waarom zou de risicogroep zich niet afvragen "moet het hele land zich aanpassen aan ons?". waarom is die vraag (en het antwoord!) alleen andersom gerechtvaardigd?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe mensen het moeilijk kunnen hebben met de maatregelen en er vanaf willen, en dan maar een andere groep dan degene waartoe zij zelf behoren veroordelen tot opgesloten worden. Ook die mensen hebben het daar moeilijk mee, worden daar ongelukkig, eenzaam en depressief van. Bovendien is in NL bijna 1 op de 3 mensen mantelzorger. Dat betekent dat ongeveer 5 miljoen mensen vrijwillig zorgt voor kwetsbaren. Dan moeten de mantelzorgers zich ook op sluiten, of stoppen met mantelzorg. Als ze stoppen, moet professionele zorg het overnemen. Dan moeten dus alle zorgmedewerkers ook opgesloten en je moet er nog een een paar miljoen bij zoeken omdat je niet zomaar 5 miljoen mensen kunt vervangen. Alle kinderen van kwetsbaren kunnen niet naar school.
Valt wel beleid te maken op dit gekakel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee joh.
We doen allemaal wel of het allemaal zoveel beter of slechter had gegaan, maar je ziet in een groot deel Europa hetzelfde.
Je gaat mij niet vertellen dat in Engeland, Duitsland en België het allemaal drie keer kut is maar wij als maatschappij door netjes in onze hand te kuchen wel Aziatische toestanden hadden gehad en het leven wel gewoon door had gekund
Tja, als je er zo in staat, zie ik verder weinig nut in een discussie aan gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je 60+ bent is het voor de economie beter als je er niet meer bent. Die paar productieve jaren wegen namelijk niet op tegen de kosten die je gaat maken
Ik heb juist het idee dat het niet alleen om volslagen onbekenden gaat. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen wel mensen kent die in de risicogroep vallen: ouders, grootouders, collega's, klas- of studiegenoten, mensen van de sportvereniging, buren.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen zich echt niet bekommeren om volslagen onbekenden in een risicogroep (wat natuurlijk gewoon logisch is. Ergens kent het medeleven en het aanpassen gewoon een grens. Anders zou iedereen zich altijd maar zorgen maken om oorlog en honger waar dan ook ter wereld, waardoor een gelukkig leven onmogelijk wordt). Waarom zouden de niet-risico gevallen moeten lijden onder de wel risicogevallen? Waarom zou de risicogroep zich niet afvragen "moet het hele land zich aanpassen aan ons?". waarom is die vraag (en het antwoord!) alleen andersom gerechtvaardigd?
Je moet je niet zo bang laten maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Maar nu sluiten we iedereen op. echt.. hoe kun je kortzichtig zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Het virus verspreidt zich uberhaupt vrijwel niet door grote druppels, maar door de luchtvochtigheid in de normale ademhaling.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aan een maatschappij die het allerminst serieus nam mag je het ook wel wijten. Net als met computerprogramma's zijn deze regels ontworpen voor de domste Nederlanders. De Nederlanders die zonder zelfs een hand voor de mond gingen lopen hoesten om te provoceren. De boze klant die je onderspettert in een tirade. De groepshuggers en middelvinger opstekers.
Die mag TS mede bedanken voor het nodig zijn van deze regels.
Het zegt ook helemaal niks over hoe je in ouderenzorg of sociale stelsels staat.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, als je er zo in staat, zie ik verder weinig nut in een discussie aan gaan.
Ik probeer me altijd maar te bedenken dat we allemaal ooit die oudere gaan worden. Hoef je niet zo heel veel voor te doen, behalve niet dood gaan.
Hier zit best wat nuance in. En als je me vraagt of ik denk dat het ook anders kan, is het antwoord ja. Maar niet alles wat risico loopt opsluiten en de rest open als voorheen. Dat zie ik niet als mogelijkheid, ook simpelweg omdat het niet mogelijk is. We zijn een samenleving en er grijpen te veel zaken in elkaar om het mogelijk te maken om een grote groep van miljoenen mensen volledig af te zonderen op een manier waarpo ze geen risico meer lopen, laat staan nog iets van een leven hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:31 schreef GemMagic het volgende:
Dit is een vrij lastige dicussie aan het worden. Ik vind het enerzijds heel mooi dat we in NL een systeem hebben waarbij we niet je (verwacht of gerealiseerd) economisch rendement gebruiken om het recht op zorg te bepalen. Ik vind het in dat opzicht ook niet gek dat we daar via belastingen, de werkgeversbijdrage en de zorgpremie voor betalen.
Aan de andere kant ben ik het niet per se eens dat we iedereen die corona complicaties oploopt maximaal moeten kunnen helpen zonder bovengrens aan de beschikbare zorgcapaciteit of ondergrens aan de repressieve maatregelen om besmettingen te voorkomen.
Dit is een grote pandemie, die overkomt ons. We kunnen een bepaalde inspanning leveren om veel mensen te helpen, maar geen oneindige grote inspanning om iedereen maximaal te helpen. Waar stellen we die grens, de overheid durft hem niet echt aan, dus die gaat vol in op beperkingen om maar niet in het code zwart gebied te geraken. Begrijpelijk wel, maar als je te lang zo je beleid inricht, verlies je uit het oog wat deze beperkingen met de rest van het land en de mensen doen.
Ik ben niet opgesloten, hoor.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:41 schreef mark16 het volgende:
[..]
Maar nu sluiten we iedereen op. echt.. hoe kun je kortzichtig zijn.
Als je beweert dat mensen vanaf 60 niet meer bijdragen aan de economie, dan geloof ik dat niet, inderdaad. Kun je dat onderbouwen met cijfers?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het zegt ook helemaal niks over hoe je in ouderenzorg of sociale stelsels staat.
Maar jij begint over de economie en de uitspraken die je daarin doet kloppen niet
Jongeren kosten eigenlijk alleen maar geld het zijn de gepensioneerde ouderen die het meeste te besteden hebben dat vergeten veel mensen blijkbaar. Ouderen zijn belangrijk voor de economie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, als je er zo in staat, zie ik verder weinig nut in een discussie aan gaan.
Ik probeer me altijd maar te bedenken dat we allemaal ooit die oudere gaan worden. Hoef je niet zo heel veel voor te doen, behalve niet dood gaan.
Het is heel vaag waar ze heel willen. Hoeveel mensen mogen er op de ICs liggen? Wanneer gaan ze opschalen? In de UK wordt al gesproken over zero covid niemand mag meer besmet raken, dan kan dit eindeloos gerekt worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:12 schreef Anne het volgende:
Heel erg zat. En geen datum waar je naartoe kan leven, om het draaglijker te maken. Maar het is niet anders..
Mijn angststoornis is in ieder geval ook weer helemaal terug en de afgelopen drie maanden waren mentaal wel echt wat zwaar. Ik hou maar vast aan het feit dat het bijna voorjaar / zomer is, voor mij de leukste seizoenen van het jaar.
Hou vol, laffer!
Je snapt toch wel dat als mensen nog 5-7 productieve jaren hebben en daarna 10-20 jaar niet productief meer zijn en dit juist de jaren zijn waar ze veel meer ziektekosten maken dan gemiddeld die mensen meer geld kosten dan ze opleveren?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je beweert dat mensen vanaf 60 niet meer bijdragen aan de economie, dan geloof ik dat niet, inderdaad. Kun je dat onderbouwen met cijfers?
Komt natuuriljk wel bij dat deze mensen al jaren hebben bijgedragen.
Alles kan in principe. Covid patiënten voorrang geven boven de acute en reguliere zorg is een keuze. Omgekeerd kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het is heel vaag waar ze heel willen. Hoeveel mensen mogen er op de ICs liggen? Wanneer gaan ze opschalen? In de UK wordt al gesproken over zero covid niemand mag meer besmet raken, dan kan dit eindeloos gerekt worden.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je als je moet selecteren selecteert op urgentie ongeacht de kwaalquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Alles kan in principe. Covid patiënten voorrang geven boven de acute en reguliere zorg is een keuze. Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Dat doet men dus niet. Alles gaat vrijwel helemaal op zij voor de covid patiënten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je als je moet selecteren selecteert op urgentie ongeacht de kwaal
Dat zal wel meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat ze iemand met een hartaanval niet helpen omdat er iemand milde coronaklachten heeft en ik kan me ook niet voorstellen dat ze iemand die acuut beademing nodig heeft door corona laten stikken voor iemand met milde pijn op de borstquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat doet men dus niet. Alles gaat vrijwel helemaal op zij voor de covid patiënten.
Een hartaanval is acuut. Ik bedoel meer mensen met kanker en dergelijke. Dat gaat ook om een paar duizend mensen. En wellicht meer. En dat blijft binnen het OMT en RIVM buiten beeld.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat ze iemand met een hartaanval niet helpen omdat er iemand milde coronaklachten heeft en ik kan me ook niet voorstellen dat ze iemand die acuut beademing nodig heeft door corona laten stikken voor iemand met milde pijn op de borst
Misschien is dat het. Laat ik het afkloppen, maar ik heb nog geen schrijnende coronagevallen gehad in mijn omgeving (en ik werk in de zorg). Wel veel besmettingen, maar die waren er met een paar dagen weer bovenop. Voor mij voelt die risicogroep dus als een ver van mijn bed show en dat maakt de maatregelen nog irritanter. Nog los van onzindingen als avondklok en alcoholklok etc.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het niet alleen om volslagen onbekenden gaat. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen wel mensen kent die in de risicogroep vallen: ouders, grootouders, collega's, klas- of studiegenoten, mensen van de sportvereniging, buren.
Die mensen zijn niet meer productief in de zin dat ze geld verdienen, maar ze dragen wel bij aan de economie doordat ze geld uitgeven. En vaak ook best behoorlijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat als mensen nog 5-7 productieve jaren hebben en daarna 10-20 jaar niet productief meer zijn en dit juist de jaren zijn waar ze veel meer ziektekosten maken dan gemiddeld die mensen meer geld kosten dan ze opleveren?
Tuurlijk zijn ze daarvoor wél productief geweest en hebben ze bijgedragen. Zo hebben we ons stelsel ook opgezet en zo kunnen mensen als ze ontvangers zijn ipv betalers alsnog leven en meedraaien. Da's ook alleen maar goed.
Maar economisch is het natuurlijk beter als die mensen de periode dat ze ontvanger zijn ipv betaler overslaan.
Denk het niet, geen passagiers is geen werk voor mij.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Noek het volgende:
Wat ontzettend kut van je baan, laffer. Is er nog werk in jouw gebied?
[..]
Dit is meer in de richting van iets zoeken om het eigen asociaal gedrag te rechtvaardigen dan dat er logica achter zit.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen zich echt niet bekommeren om volslagen onbekenden in een risicogroep (wat natuurlijk gewoon logisch is. Ergens kent het medeleven en het aanpassen gewoon een grens. Anders zou iedereen zich altijd maar zorgen maken om oorlog en honger waar dan ook ter wereld, waardoor een gelukkig leven onmogelijk wordt). Waarom zouden de niet-risico gevallen moeten lijden onder de wel risicogevallen? Waarom zou de risicogroep zich niet afvragen "moet het hele land zich aanpassen aan ons?". waarom is die vraag (en het antwoord!) alleen andersom gerechtvaardigd?
Krijg je hulp voor je paniekstoornis? Ik denk wel dat er qua pandemie licht aan het einde vd tunnel is maar daar heb je nu geen kont aan. Heel veel sterkte!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:02 schreef laffer het volgende:
[..]
Denk het niet, geen passagiers is geen werk voor mij.
Ik ben 15 jaar buschauffeur geweest en in het jaar 2001 in de Wao beland vanwege paniekstoornis.
Ik had nu een leuk werk als servicemedewerker op de NoordZuidlijn in Amsterdam.
En nu weer werkloos door paniekstoornis?
Triest
Wens de TS ook veel sterkte. Los van wat je vindt. De sociale gevolgen van de corona virus moeten ook niet onderschat worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Krijg je hulp voor je paniekstoornis? Ik denk wel dat er qua pandemie licht aan het einde vd tunnel is maar daar heb je nu geen kont aan. Heel veel sterkte!
Ik heb al 3X een behandeling gehad en die zijn allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Krijg je hulp voor je paniekstoornis? Ik denk wel dat er qua pandemie licht aan het einde vd tunnel is maar daar heb je nu geen kont aan. Heel veel sterkte!
Ik denk dat in jouw geval een uitzondering op de mondkapplicht zeker gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:33 schreef laffer het volgende:
[..]
Ik heb al 3X een behandeling gehad en die zijn allemaal hetzelfde.
Ik was er jaren lang vanaf, ben zelfs 2X in m`n eentje naar New York geweest.
Alles ging goed.
GING, want het is weer begonnen door die mondkapjes.
Ik heb nu zo`n gezichts scherm aangeschaft, maar de lol is er wel een beetje vanaf.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat in jouw geval een uitzondering op de mondkapplicht zeker gerechtvaardigd is.
En anders maar plekken mijden waar die dingen de standaard worden. Maar ja, dan kom je nóg minder de deur uit.
Sterkte!
Nee, dankzij de Pandemie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:13 schreef laffer het volgende:
Zijn jullie het ook zo zat?
Ik ben er wel klaar mee.
Onze vrjiheden zijn nu wel lang genoeg afgenomen.
Ik heb m`n paniekstoornis weer terug, dank aan rutte.
m`n contract bij het gvb wordt niet verlengt, weg baan, weg werk, dank aan de jonge.
Nee dat ligt aan het beleid. genoeg landen die niet zulke maatregelen nemen, en die draaien ook gewoon door.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dankzij de Pandemie.
Je moet de zaken wel in het juiste perspectief blijven zien m
Je ziet het echt niet hequote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:23 schreef ZarB het volgende:
Bovendien is "ergens last van hebben" iets anders dan "schijt hebben aan de rest". Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten.
Dit dus. Ik vond de maatregelen steeds onlogischer worden. Veel prutswerk ook. Die avondklok vind ik echt achterlijk. Maar ik hou me er (nog) wel aan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat ik roep dat ik het meer dan zat ben wil niet zeggen dat ik de maatregelen onnodig vind en mezelf er niet (meer) aan hou.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Coronapatienten die naar het ziekenhuis moeten, hebben ook acuut hulp nodig.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een hartaanval is acuut. Ik bedoel meer mensen met kanker en dergelijke. Dat gaat ook om een paar duizend mensen. En wellicht meer. En dat blijft binnen het OMT en RIVM buiten beeld.
Ik stel ook helemaal niet voor iemand uit te sluiten op basis van productiviteit.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet meer productief in de zin dat ze geld verdienen, maar ze dragen wel bij aan de economie doordat ze geld uitgeven. En vaak ook best behoorlijk.
Je blaast bovendien je stelsel nogal op als je op dit moment de mensen die eerst bijgedragen hebben maar dat nu niet meer doen gaat uitsluiten omdat ze niet meer productief zijn. Je kunt je afvragen wat dat op termijn gaat doen met ons sociale stelsel als mensen niet meer het vertrouwen hebben dat ook zij straks niet meer productief hoeven te zijn en toch op een redelijk prettige manier die jaren kunnen doorbrengen.
Noem eens een vergelijkbaar land..quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan het beleid. genoeg landen die niet zulke maatregelen nemen, en die draaien ook gewoon door.
Er is geen land dat vergelijkbaar is met Nederland.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een vergelijkbaar land..
Ik denk dat je de waarde van (werk)ervaring onderschat....quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je 60+ bent is het voor de economie beter als je er niet meer bent. Die paar productieve jaren wegen namelijk niet op tegen de kosten die je gaat maken
Nou die inkomsten vallen ook wel weer mee als je naar het aantal uur kijkt dat ze werken en de verantwoordelijkheid die ze hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:24 schreef halfway het volgende:
Ja, we kunnen wel allerlei personen de schuld geven, maar uiteindelijk komt het door de Pandemie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, dat moet je even in perspectief zien.
Dan ben ik erg benieuwd naar cijfers die jouw stelling onderbouwen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik stel ook helemaal niet voor iemand uit te sluiten op basis van productiviteit.
Ik betwist enkel jouw stelling dat onze economie niet draait zonder mensen in een risicogroep. Sterker nog, onze economie zou beter af zijn zonder die mensen.
Wil niet zeggen dat ik ze uit wil sluiten of Mengelig wil worden met zijn allen, alleen dat je argumentatie niet klopt
We zouden inderdaad beter af zijn zonder dikke mannen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:41 schreef timmmmm het volgende:
Ik betwist enkel jouw stelling dat onze economie niet draait zonder mensen in een risicogroep. Sterker nog, onze economie zou beter af zijn zonder die mensen.
Als er geen risicogroepen waren dan was de pandemie niet zo van invloed op de wereld. als we de risicogroepen zouden isoleren zou de rest van de maatschappij er niet zo'n last van hebben. Als we niet per se iedereen in leven wilden houden was het ook anders.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, we kunnen wel allerlei personen de schuld geven, maar uiteindelijk komt het door de Pandemie.
Dat zeg ik helemaal niet. Begrijp je nou écht niet wat ik zeg of neem je me in het ootje?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd naar cijfers die jouw stelling onderbouwen.
Je stelt namelijk dat een flink deel van de beroepsbevolking eigenlijk meer aan bezigheidstherapie doet dan dat ze zinvol bezig zijn.
In grote delen van Amerika gaat het leven min of meer "gewoon" door, behalve dan dat er daar per dag duizenden mensen aan de corona doodgaan. Dat is wel een hoge prijs. Het is natuurlijk geen zwart/wit keuze tussen deze uitersten, maar zo leek het hier wel heel lang: dat alles en iedereen moest wijken om de zorg en kwetsbaren te beschermen. Dat die houding wel wat nuancering kan gebruiken is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:33 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als er geen risicogroepen waren dan was de pandemie niet zo van invloed op de wereld. als we de risicogroepen zouden isoleren zou de rest van de maatschappij er niet zo'n last van hebben. Als we niet per se iedereen in leven wilden houden was het ook anders.
Het komt dus door de manier waarop we met de pandemie omgaan.
Zolang het duizenden onbekenden zijn is het voor mij niet zo'n probleem. Ik denk voor niemand niet. Maar ja wat als wat als..quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
In grote delen van Amerika gaat het leven min of meer "gewoon" door, behalve dan dat er daar per dag duizenden mensen aan de corona doodgaan. Dat is wel een hoge prijs. Het is natuurlijk geen zwart/wit keuze tussen deze uitersten, maar zo leek het hier wel heel lang: dat alles en iedereen moest wijken om de zorg en kwetsbaren te beschermen. Dat die houding wel wat nuancering kan gebruiken is inmiddels wel duidelijk.
Stockholm en randstad zijn vergelijkbare regio's. er liggen geen lijken op straat, draait gewoon door.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een vergelijkbaar land..
Nou ja, men heeft het nog steeds over de verschrikkingen van 9/11 terwijl daar in totaal minder doden zijn gevallen dan er op een gemiddelde dag in de VS aan corona doodgaan. Het is allemaal relatief en er wordt met meerdere maten gemeten. Want je hoeft het niet te wagen om in veel Amerikaanse kringen 9/11 zo te bagatelliseren zoals corona soms wordt gebagatelliseerd. Het gaat allemaal om emotie en dan doen feiten er veel minder toe.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zolang het duizenden onbekenden zijn is het voor mij niet zo'n probleem. Ik denk voor niemand niet. Maar ja wat als wat als..
Ik ben het met je eens hoor. Elke keer maar weer "de kwetsbare dit de kwetsbare dat" "het virus past zich aan" "hou vol" "we doen het samen". Doodmoe word je ervan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, men heeft het nog steeds over de verschrikkingen van 9/11 terwijl daar in totaal minder doden zijn gevallen dan er op een gemiddelde dag in de VS aan corona doodgaan. Het is allemaal relatief en er wordt met meerdere maten gemeten. Want je hoeft het niet te wagen om in veel Amerikaanse kringen 9/11 zo te bagatelliseren zoals corona soms wordt gebagatelliseerd. Het gaat allemaal om emotie en dan doen feiten er veel minder toe.
Hier in Nederland is het weer heel anders, we staren ons blind op feiten als besmettingen en ic bezetting terwijl er veel minder oog is voor de emotionele staat van de samenleving, die wordt nogal onder het tapijt geveegd met "gewoon even volhouden mensen, en denk aan de zorg!!!"
Waar het mij om ging was vooral deze uitspraak:quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Begrijp je nou écht niet wat ik zeg of neem je me in het ootje?
Ons stelsel is erop gebouwd om in 40 werkjaren waar je een betaler bent 20 loze jaren te bekostigen waarin je een ontvanger bent. Je hoeft toch geen genie te zijn om te begrijpen dat wanneer je daar 35 jaar van hebt gehad en de toekomstige balans dus 5 werkjaren is en 20 loze je in die jaren de economie meer kost dan opbrengt?
Ik ben echt verbaasd dat dit blijkbaar heel ingewikkeld is om te snappen. Nog los van het feit dat we hier kwamen omdat je het over mensen met ernstige chronische ziekten had die natuurlijk altijd meer kosten dan ze opleveren.
Nogmaals, het is helemaal niet erg dat de risicogroepen mensen zijn die meer kosten dan ze opleveren en dus economisch niet rendabel zijn. Ons sociale stelsel is zo ingericht dat we dit opvangen met zijn allen. De ouderen hebben hier heel veel voor ingelegd in eerdere jaren en voor de minder gezonden dragen we dat allemaal. Maar jij doet of we economisch niet zonder kunnen en dat is gewoon niet waar.
Als maandag alle 60plussers niet meer aan het werk gaan, hebben we een groot probleem. Kan best zijn dat ze de meeste van hun werkbare jaren al achter de rug hebben, maar ze maken NU een behoorlijk deel van onze werkende bevolking uit. Dus het is voor de economie niet beter als ze er niet meer zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dus met overbodige doden tot gevolg. Kansloze patiënten moeten denk in niet op de IC komen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Coronapatienten die naar het ziekenhuis moeten, hebben ook acuut hulp nodig.
Acute zorg gaat voor planbare zorg.
"Ideaal, dankuwel!" en dan gaan zitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
En mensen in de trein die zeggen: 'als u hier gaat zitten, dan ga ik weg'. Surrealistisch. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen.
Ons stelsel leunt intussen zwaar op iets dat 'participatiemaatschappij' heet. Er zijn een hoop ouderen die na hun pensioen nog van alles en nog wat doen. Vrijwilligerswerk dat eigenlijk betaald zou moeten worden, omdat het essentieel is. Maar hé, participatiemaatschappij. Of mantelzorg. Of oppas voor de kleinkinderen zodat de kinderen kunnen werken. Het is lang niet zo afgebakend zoals jij nu schetst.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ons stelsel is erop gebouwd om in 40 werkjaren waar je een betaler bent 20 loze jaren te bekostigen waarin je een ontvanger bent. Je hoeft toch geen genie te zijn om te begrijpen dat wanneer je daar 35 jaar van hebt gehad en de toekomstige balans dus 5 werkjaren is en 20 loze je in die jaren de economie meer kost dan opbrengt?
Ik had laatst iemand die zei dat ik niet eenzaam kon zijn want diegene zelf was ook niet eenzaam.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, dat moet je even in perspectief zien.
ok, next...
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen door lockdowns, avondklokken, afstandregels, thuiswerken enz. onherstelbare psychische schade opgelopen hebben. Ik ben dolblij dat ik tussen de "intelligente lockdown" en de tweede, zwaardere lockdown ben gaan samenwonen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ook als je in eerste instantie prima in je vel zat krijg je daar op een gegeven moment last van. Eenzame opsluiting is niet voor niets een strafmaatregel.
Je ziet het ook aan de reactie van diegene. Sommige mensen missen echt elke antenne/voelspriet. Zijn wel enorm vd regels en straffen want dat is wel helder voor ze ofzo.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik had laatst iemand die zei dat ik niet eenzaam kon zijn want diegene zelf was ook niet eenzaam.
Zij met haar 3 kinderen en vriend allemaal gezellig thuis wonend en dan ik in mijn uppie
Ik vind de 2e lockdown ook zeker veel uitzichtlozer. De eerste was nieuw en spannend en zorgde nog wel voor een saamhorigheidsgevoel. Elk weekend zoomen met een borrel was leuk omdat het tijdelijk zou zijn. Nu is het 1 grote perspectief- en uitzichtloze toestand waarin de media over elkaar heen duikelen om het ene na het andere angstaanjagende bericht te delen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen door lockdowns, avondklokken, afstandregels, thuiswerken enz. onherstelbare psychische schade opgelopen hebben. Ik ben dolblij dat ik tussen de "intelligente lockdown" en de tweede, zwaardere lockdown ben gaan samenwonen.
Ik heb het idee dat de tweede lockdown een stuk deprimerender en uitzichtlozer is dan die in het voorjaar. Waar toen nog een stemming heerste van "we komen hier uiteindelijk samen doorheen", heerst er nu eerder een apocalyptische stemming door het voor hen ongetwijfeld lucratieve hel en verdoemenis prediken van de hele virologenkliek. Het feit dat de media blijkbaar een enorme erectie of natte fluit krijgen van het brengen van slecht nieuws en politici een zelfde reactie vertonen op de macht die de coronamaatregelen hen brengt, maakt het er ook allemaal niet veel beter op.
Inderdaad. Mooi samengevat. Lekker alles kapot rationaliseren vanaf je hoge paard en vingertje wijzen naar mensen die aangeven er wel last van te hebben. Dat vind ik overigens wel frappant. Die brave hendrikjes vinden zichzelf zo wijs maar ze snappen niet dat mensen er last van kunnen hebben zonder dat ze joelend op het Malieveld staan. Nee, de maatregelen spuugzat zijn staat gelijk aan wappie zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:54 schreef Ringo het volgende:
Waren het eerst de wappies en de maatregelmijders die me het meest ergerden, inmiddels kan ik ook de mensen nauwelijks verdragen die doen alsof deze hele fucking situatie ‘gewoon een kwestie van even doorbijten’ is en zich niet zonder trots als orthodoxe corona-monniken profileren, die al bijna een jaar ‘niemand zien’ en ‘de deur echt niet uitkomen behalve voor een brood en een pak melk’ maar daar ‘natuurlijk’ geen enkel probleem mee hebben want ‘we weten allemaal voor welk doel we dit doen’.
Oh ja joh.
Met je uitgestreken mensenredderssmoel. En je #blijfthuis. En je ‘corona doen we samen’.
Hou gewoon je bek.
Je bedoelt dat het kort geleden al voorbij had moeten zijn en je je weer een nieuw sprookje hebt laten aanpraten?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:34 schreef Hamzoef het volgende:
Stel je niet zo aan. Die opsluiting geldt pas vanaf 21 uur en is binnenkort gelukkig voorbij.
Mensenschuwe nerdin gespotquote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind de maatregelen echt genietuh. Lekker vroeg naar binnen, geen mensen zien, winkels dicht, vreemde mensen doen alsof je radioactief bent. Heerlijk
Ik mis echt helemaal niets aan het leven voor corona.
Vooral steeds je handen stuk wassen en je immuunsyteem collectief naar de tyfus helpen met z'n allen. Dan komen we wel bij steeds sterkere nieuwe golven.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Een beetje gek om tabak en alcohol op één lijn te zetten met al het overige.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:09 schreef Ringo het volgende:
We zitten nu op het dieet van de dokter: geen tabak, geen alcohol, geen suiker, geen vet, geen zout, geen vlees, geen zuivel...
—maar dokter wat blijft er dan nog voor mij over...?
—wat bedoelt u, u wilt toch zeker gezond blijven? En af en toe een wandeling doet wonderen!
Dat is het ook, maar sommige dokters durven het.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Een beetje gek om tabak en alcohol op één lijn te zetten met al het overige.
Dat is goed te begrijpen denk ik. Want in alle communicatie ontbreekt een duidelijke doelstelling en perspectief. Daarboven op komt dat het vaccineren althans naar mijn mening de oplossing ook niet goed verloopt. Plus de perikelen rond de GGD en dergelijke. Nee daar ga je niet vrolijk van worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Elke keer maar weer "de kwetsbare dit de kwetsbare dat" "het virus past zich aan" "hou vol" "we doen het samen". Doodmoe word je ervan.
Een misplaatste "iedereen is primair levensgevaarlijk voor jou/je naasten" mentaliteit zal de jeugd vast geen goed doen; hoe jij erbij komt dat Nederland een plicht zou hebben alle kinderen vanover heel de wereld een thuis te bieden is mij onduidelijk, misschien kun je dat even wat beter uitleggen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:15 schreef Dven het volgende:
Meeste lui op FOK! willen zonder pardon kinderen terugsturen naar de meest levensgevaarlijke en afschuwelijke oorden. "Valt allemaal wel mee" en "helpen je land opbouwen" en meer van dat soort gereutel. Maar ondertussen zelf snikken omdat je een paar maandjes niet op café kan gaan of je vriendjes en vriendinnetjes kan ontmoeten en opeens zou er zogenaamd onherstelbare psychische schade zijn. Kom op zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |