abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197977630
Zijn jullie het ook zo zat?
Ik ben er wel klaar mee.

Onze vrjiheden zijn nu wel lang genoeg afgenomen.

Ik heb m`n paniekstoornis weer terug, dank aan rutte.
m`n contract bij het gvb wordt niet verlengt, weg baan, weg werk, dank aan de jonge.
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_197977674
Het zal ze echt worst wezen want zelf hebben ze een goede baan met bijbehorende inkomsten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197977682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:13 schreef laffer het volgende:
Zijn jullie het ook zo zat?
Nee hoor, ik vind het kei leuk zo. 🙄

Wat denk je zelf? 😂
pi_197977688
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:24 schreef halfway het volgende:
Het zal ze echt worst wezen want zelf hebben ze een goede baan met bijbehorende inkomsten.
Oh, en dan heb je er geen last van?

Voor de goede orde, ik sta achter de maatregelen, avondklok uitgezonderd, maar ben Corona wel echt meer dan zat.

Wat mij betreft worden maatregelen liever vandaag dan morgen afgebouwd, maar welsprekendheid als het verantwoord is.
pi_197977713
Ik heb het dan ook over de maat regelen, niet over het virus.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 08:42:28 ]
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 08:43:21 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197977796
Eens. Uiteindelijk kan je zo niet door blijven gaan. We zitten hier nu al bijna een jaar in, hoe lang moeten we het leven nog op pauze zetten?

Het is wel wat te makkelijk hier Rutte en de Jonge de schuld van te geven, want werkelijk iedereen die afgelopen jaar aan het roer stond had dit gedaan
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 februari 2021 @ 08:45:23 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197977808
Van dat virus kan je ze de schuld niet geven, van de maatregelen ook niet, alleen van de knulligheden waarmee ze uitgevoerd worden en de belabberde communicatie doe ik dat wel

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 13-02-2021 19:39:36 ]
Laffe huichelaar
pi_197977843
Wij zijn klaar met Corona, maar Corona is nog niet klaar met ons.
pi_197977865
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:43 schreef timmmmm het volgende:
Eens. Uiteindelijk kan je zo niet door blijven gaan. We zitten hier nu al bijna een jaar in, hoe lang moeten we het leven nog op pauze zetten?

Het is wel wat te makkelijk hier Rutte en de Jonge de schuld van te geven, want werkelijk iedereen die afgelopen jaar aan het roer stond had dit gedaan
Nee, natuurlijk zou iedereen in het begin hetzelfde gereageerd hebben, het gaat om de periode daarna, en met name de afgelopen maand. Dat zou zeker niet iedereen gedaan hebben
Alpha kenny one
pi_197977881
quote:
Zolang de campagne werkt.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 08:55:32 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_197977889
Wie is er niet klaar mee?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 08:55:59 #12
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197977894
Ik vind de maatregelen echt genietuh. Lekker vroeg naar binnen, geen mensen zien, winkels dicht, vreemde mensen doen alsof je radioactief bent. Heerlijk O+

Ik mis echt helemaal niets aan het leven voor corona.

;)
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_197977916
Net voor de verkiezingen komen er flinke versoepelingen natuurlijk uitgesproken door Mark Rutte en zijn partij gaat weer met de winst lopen.
pi_197977918
We zitten pas in het begin.

De derde golf is al aangekondigd, deze is nog dodelijker.
pi_197977929
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef halfway het volgende:
Net voor de verkiezingen komen er flinke versoepelingen natuurlijk uitgesproken door Mark Rutte en zijn partij gaat weer met de winst lopen.
Zo voorspelbaar en ze lopen er allemaal met open ogen in. Rutte heeft nu al een constante grijns op zn gezicht. :P
pi_197977938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:50 schreef Confetti het volgende:
Wij zijn klaar met Corona, maar Corona is nog niet klaar met ons.
Ik wil hem toch nog even herhalen, want schijnbaar heeft TS dat niet meegekregen.

Corona wordt een beetje zoals de belastingdienst, het is er dus deal er maar mee en gehoorzaam.
pi_197977979
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef Jed1Gam het volgende:

Mooi. Des te eerder zijn we af van de mensen die plat gaan door covid en kunnen we ons normale leven weer oppakken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197977982
Wat ontzettend kut van je baan, laffer. Is er nog werk in jouw gebied?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het kei leuk zo. 🙄

Wat denk je zelf? 😂
Lekker empathisch wel. De man is zn baan kwijt en jij reageert met een huillach smiley.
Iemand die altijd zeikstraalt over onopgevoed volk. :') :'(
Go hard or go home
pi_197978034
Heel erg zat. En geen datum waar je naartoe kan leven, om het draaglijker te maken. Maar het is niet anders..

Mijn angststoornis is in ieder geval ook weer helemaal terug en de afgelopen drie maanden waren mentaal wel echt wat zwaar. Ik hou maar vast aan het feit dat het bijna voorjaar / zomer is, voor mij de leukste seizoenen van het jaar.

Hou vol, laffer!
pi_197978052
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:12 schreef Anne het volgende:
Heel erg zat. En geen datum waar je naartoe kan leven, om het draaglijker te maken. Maar het is niet anders..

Mijn angststoornis is in ieder geval ook weer helemaal terug en de afgelopen drie maanden waren mentaal wel echt wat zwaar. Ik hou maar vast aan het feit dat het bijna voorjaar / zomer is, voor mij de leukste seizoenen van het jaar.

Hou vol, laffer!
Bedenk goed op wie je gaat stemmen, want de huidige situatie is niet normaal, het kabinet is doorgeslagen.
Alpha kenny one
  zaterdag 13 februari 2021 @ 09:15:35 #21
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_197978059
Terechte klacht wel.

En digitaal is gewoon geen vervanging voor echt menselijk contact. We zijn geen robots, maar sociale wezens en hebben menselijk contact nodig.

Opzouten dus met alle maatregelen en reisbeperkingen.
pi_197978117
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Noek het volgende:
[..]

Lekker empathisch wel. De man is zn baan kwijt en jij reageert met een huillach smiley.
Iemand die altijd zeikstraalt over onopgevoed volk. :') :'(
Ja, ok. Daar heb je een punt. Sorry.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2021 09:24:16 ]
pi_197978182
Hou vol; de komende twee weken zijn cruciaal.
pi_197978206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:45 schreef timmmmm het volgende:
Van dat griepvirus kan je ze de schuld niet geven, van de maatregelen ook niet, alleen van de knulligheden waarmee ze uitgevoerd worden en de belabberde communicatie doe ik dat wel
Als je het een jaar later nog steeds een griep virus noemt, wil je het gewoon begrijpen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2021 09:31:10 ]
pi_197978224
17 Maart Nederland vrij stemmen is de enige optie...
pi_197978244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mooi. Des te eerder zijn we af van de mensen die plat gaan door covid en kunnen we ons normale leven weer oppakken.
0,001% dodelijker :7
pi_197978255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:
Ah ja, gewoon alle stemmen voor PVV en FvD. Zijn we zo van de lockdown af.

Wel een beetje out of the frying pan, into the fir.... Into the fucking volcano made of radioactive spiders.
pi_197978283
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:28 schreef Socios het volgende:
Hou vol; de komende twee weken zijn cruciaal.
Dat horen we al wekrn :')
pi_197978525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef halfway het volgende:
Ja en als ze de grootste worden weer lekker de lockdown en avondklok in, want het is lekker weer begin mei en er zitten teveel mensen in de parkjes 's avonds.
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 februari 2021 @ 09:59:05 #30
367000 roos94
pi_197978547
Ik heb om eerlijk te zijn veel geprofiteerd van de pandemie. Ben er niet slechter op geworden
pi_197978558
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:35 schreef babylon het volgende:

[..]

Ah ja, gewoon alle stemmen voor PVV en FvD. Zijn we zo van de lockdown af.

Wel een beetje out of the frying pan, into the fir.... Into the fucking volcano made of radioactive spiders.
Alleen de FvD wil van de maatregelen af gelukkig. Die halen niet meer dan vijf zetels.
pi_197978563
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Alleen de FvD wil van de maatregelen af gelukkig. Die halen niet meer dan vijf zetels.
Oh ok, PVV draait te makkelijk. Niet bij te houden.
pi_197978577
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:30 schreef laffer het volgende:
Ik heb het dan ook over de maat regelen, niet over het virus.
*maatregelen
pi_197978584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:
Ja dat gaat helpen.
pi_197978592
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind de maatregelen echt genietuh. Lekker vroeg naar binnen, geen mensen zien, winkels dicht, vreemde mensen doen alsof je radioactief bent. Heerlijk O+

Ik mis echt helemaal niets aan het leven voor corona.

;)
En mensen in de trein die zeggen: 'als u hier gaat zitten, dan ga ik weg'. Surrealistisch. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen.
Pecunia non olet
pi_197978642
Heel de bevolking wordt opgesloten om circa 3.5 miljoen mensen te beschermen. Voor de meeste mensen in Nederland is Corona gewoon een griep voor die circa 3,5miljoen mensen is het vele malen erger. Maar solidariteit kent zijn grens natuurlijk. Eigen verantwoordelijkheid zou beter passen in deze situatie en alleen de kwetsbare moeten verplicht thuis blijven zou al meer oplossen. De verloren levensjaren door de lockdown wegen niet meer op tegen de gewonnen door Corona. Mijn standpunt zal alleen niet worden overgenomen omdat het als niet “ethisch” word gezien.
pi_197978676
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat horen we al wekrn :')
Nouja weken, eerder maanden.

Vorig jaar deze tijd was het "even drie weken pas op de plaats" en dat het cruciaal was om de curve af te vlakken.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:09:31 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197978677
Ik lig er niet zo wakker van maar de verschillen met het normale leven zijn dan ook niet zo groot.

[ Bericht 65% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 10:14:58 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197978697
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:59 schreef roos94 het volgende:
Ik heb om eerlijk te zijn veel geprofiteerd van de pandemie. Ben er niet slechter op geworden
Financieel?
Niet belangrijk in deze, erger is dat ik al 11 maanden eigenlijk alleen maar werk/huis heb en nergens meer kom. En dan ben ik niet de enigste natuurlijk.
pi_197978699
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:24 schreef halfway het volgende:
Diegene die zo pro maatregelen zijn hebben geen cent inkomsten gemist. Allemaal ambtenaren :r
-XOXO-
pi_197978711
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:07 schreef Lowkeyz het volgende:
Heel de bevolking wordt opgesloten om circa 3.5 miljoen mensen te beschermen. Voor de meeste mensen in Nederland is Corona gewoon een griep voor die circa 3,5miljoen mensen is het vele malen erger. Maar solidariteit kent zijn grens natuurlijk. Eigen verantwoordelijkheid zou beter passen in deze situatie en alleen de kwetsbare moeten verplicht thuis blijven zou al meer oplossen. De verloren levensjaren door de lockdown wegen niet meer op tegen de gewonnen door Corona. Mijn standpunt zal alleen niet worden overgenomen omdat het als niet “ethisch” word gezien.
De schade op allerlei gebied is al niet meer te overzien. Hier gaan we nog heel lang last van houden, lang nadat de kwetsbaren die we nu gered hebben, allang zijn overleden.
Pecunia non olet
pi_197978717
quote:
3,5 miljoen is ook wat weinig, het gaat meer richting de 6 miljoen. Dat betekent dat je bijna een derde van je bevolking, waaronder ook een deel beroepsbevolking, op moet sluiten. Gaat hem niet worden, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197978726
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

En mensen in de trein die zeggen: 'als u hier gaat zitten, dan ga ik weg'. Surrealistisch. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen.
Pre-corona werd was elke zitplek in de trein bezet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197978748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

3,5 miljoen is ook wat weinig, het gaat meer richting de 6 miljoen. Dat betekent dat je bijna een derde van je bevolking, waaronder ook een deel beroepsbevolking, op moet sluiten. Gaat hem niet worden, denk ik.
Waar een wil is, is een weg iedereen wordt nu opgesloten na 21:00 dus een deel van de bevolking zou in principe kunnen. + de economie draait veel meer op de niet kwetsbare dus voor de maatschappij zou het beter zijn
pi_197978753
quote:

[..]

Misschien zou je een groot deel van die 6 miljoen eens moeten stimuleren om wat gezonder te gaan leven. Maar dat hoor je niet. Het wordt wel moeizaam toegegeven, dat het vooral mensen met overgewicht zijn.
Pecunia non olet
pi_197978770
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:09 schreef Dven het volgende:
Ik lig er niet zo wakker van maar de verschillen met het normale leven zijn dan ook niet zo groot.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ontact-psychoses-ggz

https://nos.nl/l/2361727

Allemaal afschuivers zeker...

Wat betreft eerste deel van de post zeker een punt, voor mij nauwelijks verschil met het leven voor covid. Kom voor m'n werk dagelijks onder de mensen, woon samen met vriendin dus thuis ook gezelschap. En horeca ging ik toch al vrijwel nooit naartoe.

Alleen voor sommige mensen is dat verschil wel groot of ze kunnen er niet mee omgaan. Vriend van me is alleenstaand en is nu al een half jaar aan het thuiswerken. Normaal had hij voor sociaal contact de sportvereniging, horeca en de avondjes met vrienden, maar die zijn dus allemaal gesloten of verboden. Als je enige contact het kassameisje bij de supermarkt is, krijg je er misschien wel last van als je psychisch al niet lekker in je vel zat.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 13-02-2021 10:19:59 ]
pi_197978781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:14 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg iedereen wordt nu opgesloten na 21:00 dus een deel van de bevolking zou in principe kunnen. + de economie draait veel meer op de niet kwetsbare dus voor de maatschappij zou het beter zijn
Je weet wat er allemaal onder 'kwetsbaren' valt? Dat zijn niet alleen 80plussers. Dat zijn ook mensen met auto-immuunziekten die normaalgesproken nog een heel leven voor zich hebben en gewoon werken voor hun geld, deelnemen aan de maatschappij en economie, etc. Of mensen met een donor-orgaan. Of met diabetes. Een groot deel van de beroepsbevolking is 60+.

Het is een misvatting te denken dat de economie draait op niet-kwetsbare mensen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:19:34 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197978803
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk zou iedereen in het begin hetzelfde gereageerd hebben, het gaat om de periode daarna, en met name de afgelopen maand. Dat zou zeker niet iedereen gedaan hebben
Ja vast. Heel Europa maakt qua maatregelen grofweg de keuzes die onze regering nu maakt.

Andere mensen aan de macht hadden echt hetzelfde gedaan. Alleen de manier waarop kan je bekritiseren
Laffe huichelaar
pi_197978806
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien zou je een groot deel van die 6 miljoen eens moeten stimuleren om wat gezonder te gaan leven. Maar dat hoor je niet. Het wordt wel moeizaam toegegeven, dat het vooral mensen met overgewicht zijn.
Een deel van de mensen heeft overgewicht, inderdaad. Stimulering in die richting zou in elke situatie goed zijn.
Maar buiten dat zijn het mensen die al wat ouder zijn, maar nog niet oud, zoals de groep 60plussers. Die nog massaal werkt, vaak ook in de zorg en onderwijs, bijvoorbeeld.

Bovendien, hoe ga je dat doen met de huisgenoten van de kwetsbaren die zich moeten opsluiten? Kinderen niet naar school? Partners niet aan het werk? Geen manterlzorg meer voor mensen die zichzelf moeten opsluiten, omdat de mantelzorger zich anders ook moet opsluiten?
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:21:12 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197978829
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je weet wat er allemaal onder 'kwetsbaren' valt? Dat zijn niet alleen 80plussers. Dat zijn ook mensen met auto-immuunziekten die normaalgesproken nog een heel leven voor zich hebben en gewoon werken voor hun geld, deelnemen aan de maatschappij en economie, etc. Of mensen met een donor-orgaan. Of met diabetes. Een groot deel van de beroepsbevolking is 60+.

Het is een misvatting te denken dat de economie draait op niet-kwetsbare mensen.
Nou ja als we het over de economie hebben kosten die mensen als we de balans opmaken vaak toch meer dan ze opleveren.

Een mensenleven is niet in geld uit te drukken, maar puur economisch kost zo iemand meer dan ie bijdraagt
Laffe huichelaar
pi_197978849
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Auto immuun ziekte is een hele zeldzame ziekte statisch gezien in het economische plaatje is dat verwaarloosbaar. Na dat de kwetsbare een vaccine krijgen zouden ze weer gewoon kunnen meedraaien. Maar waarom moet de rest van de bevolking lijden tot hun een prikje hebben. Die zijn nu al een jaar solidair met hun geweest een keer de andere kant op zou ook wel mogen
pi_197978860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja als we het over de economie hebben kosten die mensen als we de balans opmaken vaak toch meer dan ze opleveren.

Een mensenleven is niet in geld uit te drukken, maar puur economisch kost zo iemand meer dan ie bijdraagt
Dit dus correct
pi_197978887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is maar net welke mensen je onder kwetsbaren schaart. Er is echt een hele grote groep mensen die wel kwetsbaar zijn, maar tevens gewoon een baan heeft, een gezin, geld uitgeeft en dus de economie mee laat draaien. En zoals ik in een andere post ook aangeef: die mensen hebben ook een gezin, doen mantelzorg. Hoe ga je met de omgeving van die mensen om?
pi_197978933
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:22 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Auto immuun ziekte is een hele zeldzame ziekte statisch gezien in het economische plaatje is dat verwaarloosbaar. Na dat de kwetsbare een vaccine krijgen zouden ze weer gewoon kunnen meedraaien. Maar waarom moet de rest van de bevolking lijden tot hun een prikje hebben. Die zijn nu al een jaar solidair met hun geweest een keer de andere kant op zou ook wel mogen
Auto-immuunziekten zijn helemaal niet zo uitzonderlijk.
https://erfelijkheid.nl/ziektes/auto-immuunziekten
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 februari 2021 @ 10:30:04 #55
367000 roos94
pi_197978954
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Financieel?
Niet belangrijk in deze, erger is dat ik al 11 maanden eigenlijk alleen maar werk/huis heb en nergens meer kom. En dan ben ik niet de enigste natuurlijk.
Wij hebben onlangs kindje gekregen en mijn vriend studeert in Rotterdam (we wonen in zeeland). Ik zou dan heel veel zorg op mij krijgen, maar de scholen zijn dicht dus mijn vriend is lekker thuis en kunnen we de zorg goed verdelen.

Door corona kreeg ik 3 maanden extra gratis reizen (studentenOV)

Verplichte irritante kringverjaardagen, helaas corona!

Smerige handen schudden en wangen zoenen, jammer 1.5 afstand *O*
pi_197978959
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Auto-immuunziekten zijn helemaal niet zo uitzonderlijk.
https://erfelijkheid.nl/ziektes/auto-immuunziekten
“Naar schatting lijdt ongeveer 1% van de bevolking (zo'n 160.000 mensen) aan reumatoïde artritis. De ziekte komt drie keer meer voor bij vrouwen dan bij mannen. De ziekte kan op alle leeftijden optreden maar het meest tussen veertig en vijftig”

Een deel van deze mensen zal buiten de beroepsbevolking vallen. Dus zeg 100.000 mensen.
Dat is statisch gezien verwaarloosbaar op een bevolking van 17miljoen het is zielig dat ze kwetsbaar zijn maar het virus is nou eenmaal wel gevaarlijk voor hun
pi_197978976
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:30 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

“Naar schatting lijdt ongeveer 1% van de bevolking (zo'n 160.000 mensen) aan reumatoïde artritis. De ziekte komt drie keer meer voor bij vrouwen dan bij mannen. De ziekte kan op alle leeftijden optreden maar het meest tussen veertig en vijftig”

Een deel van deze mensen zal buiten de beroepsbevolking vallen. Dus zeg 100.000 mensen.
Dat is statisch gezien verwaarloosbaar op een bevolking van 17miljoen het is zielig dat ze kwetsbaar zijn maar het virus is nou eenmaal wel gevaarlijk voor hun
Er staat een hele lijst met ziekten, jij pikt er eentje uit en concludeert dat het wel meevalt?

OK, dan zijn we denk ik wel uitgepraat.
pi_197978992
quote:
Stel je niet zo aan. Die opsluiting geldt pas vanaf 21 uur en is binnenkort gelukkig voorbij.

Daarbij zijn het er veel meer dan 3,5 miljoen. Een groot deel daarvan werkt ook gewoon, en draagt bij aan de economie/samenleving.

Jouw concept wordt al gepredikt sinds begin van de crisis, en is totaal onrealistisch.

Als ik alleen kijk hier op kantoor, zijn er best wat mensen die onder risico groep vallen. Maar vergeet ook niet partner mee te tellen. Zo is een collega van mij bijvoorbeeld kerngezond, maar zijn partner is wel risicogroep. Hij moet dan ook al thuis blijven. Zo wordt de groep wel erg groot hè.
pi_197978996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er staat een hele lijst met ziekten, jij pikt er eentje uit en concludeert dat het wel meevalt?

OK, dan zijn we denk ik wel uitgepraat.
Geef mij dan een getal een deel van die lijst was ook heel zeldzaam.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:34:49 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197979001
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is maar net welke mensen je onder kwetsbaren schaart. Er is echt een hele grote groep mensen die wel kwetsbaar zijn, maar tevens gewoon een baan heeft, een gezin, geld uitgeeft en dus de economie mee laat draaien. En zoals ik in een andere post ook aangeef: die mensen hebben ook een gezin, doen mantelzorg. Hoe ga je met de omgeving van die mensen om?
Nou ja jij hebt het over mensen met een auto-immuunziekte, diabetes of een donororgaan.

Als je de kosten tegenover de inkomsten tegen elkaar zet kosten die mensen meer dan ze binnen brengen. Dat is economisch dus niet rendabel.

Geeft niks verder, dat maakt je als mens niet minder waard. Maar als ik mezelf als voorbeeld neem moet ik denk ik tot mijn 220ste doorwerken en mijn verzekering betalen zonder ziekte wil ik mezelf terugverdiend hebben. Economisch gezien was het beter als ik 3 operaties geleden al doodgegaan was.
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:35:12 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197979011
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:16 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Alleen voor sommige mensen is dat verschil wel groot of ze kunnen er niet mee omgaan. Vriend van me is alleenstaand en is nu al een half jaar aan het thuiswerken. Normaal had hij voor sociaal contact de sportvereniging, horeca en de avondjes met vrienden, maar die zijn dus allemaal gesloten of verboden. Als je enige contact het kassameisje bij de supermarkt is, krijg je er misschien wel last van als je psychisch al niet lekker in je vel zat.
Ook als je in eerste instantie prima in je vel zat krijg je daar op een gegeven moment last van. Eenzame opsluiting is niet voor niets een strafmaatregel.
pi_197979019
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:34 schreef Hamzoef het volgende:
Als ik alleen kijk hier op kantoor,
WAT?! Asociaal! Klap in het gezicht van de zorg :{
Die stapel lijken in de straten komt allemaal door jou!
pi_197979130
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:35 schreef Piles het volgende:

[..]

WAT?! Asociaal! Klap in het gezicht van de zorg :{
Die stapel lijken in de straten komt allemaal door jou!
Beeldsprakelijk. Ik ben gewoon vrij vandaag en zit netjes thuis. Ik val zelf ook onder risicogroep voor Corona trouwens. Maar ik maak nooit zorgkosten, en verdien bovenmodaal en betaal navenant belasting. Ik ben economisch gezien wel rendabel ondanks risicogroep en ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
pi_197979194
quote:

aan een maatschappij die het allerminst serieus nam mag je het ook wel wijten. Net als met computerprogramma's zijn deze regels ontworpen voor de domste Nederlanders. De Nederlanders die zonder zelfs een hand voor de mond gingen lopen hoesten om te provoceren. De boze klant die je onderspettert in een tirade. De groepshuggers en middelvinger opstekers.

Die mag TS mede bedanken voor het nodig zijn van deze regels.
pi_197979392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja jij hebt het over mensen met een auto-immuunziekte, diabetes of een donororgaan.

Als je de kosten tegenover de inkomsten tegen elkaar zet kosten die mensen meer dan ze binnen brengen. Dat is economisch dus niet rendabel.

Geeft niks verder, dat maakt je als mens niet minder waard. Maar als ik mezelf als voorbeeld neem moet ik denk ik tot mijn 220ste doorwerken en mijn verzekering betalen zonder ziekte wil ik mezelf terugverdiend hebben. Economisch gezien was het beter als ik 3 operaties geleden al doodgegaan was.
Ik snap niet zo goed hoe mensen het moeilijk kunnen hebben met de maatregelen en er vanaf willen, en dan maar een andere groep dan degene waartoe zij zelf behoren veroordelen tot opgesloten worden. Ook die mensen hebben het daar moeilijk mee, worden daar ongelukkig, eenzaam en depressief van. Bovendien is in NL bijna 1 op de 3 mensen mantelzorger. Dat betekent dat ongeveer 5 miljoen mensen vrijwillig zorgt voor kwetsbaren. Dan moeten de mantelzorgers zich ook op sluiten, of stoppen met mantelzorg. Als ze stoppen, moet professionele zorg het overnemen. Dan moeten dus alle zorgmedewerkers ook opgesloten en je moet er nog een een paar miljoen bij zoeken omdat je niet zomaar 5 miljoen mensen kunt vervangen. Alle kinderen van kwetsbaren kunnen niet naar school.

Het grijpt allemaal in elkaar. Als er iets is dat we hebben gezien het afgelopen jaar, is het dat wel, denk ik.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:59:42 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197979424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed hoe mensen het moeilijk kunnen hebben met de maatregelen en er vanaf willen, en dan maar een andere groep dan degene waartoe zij zelf behoren veroordelen tot opgesloten worden. Ook die mensen hebben het daar moeilijk mee, worden daar ongelukkig, eenzaam en depressief van. Bovendien is in NL bijna 1 op de 3 mensen mantelzorger. Dat betekent dat ongeveer 5 miljoen mensen vrijwillig zorgt voor kwetsbaren. Dan moeten de mantelzorgers zich ook op sluiten, of stoppen met mantelzorg. Als ze stoppen, moet professionele zorg het overnemen. Dan moeten dus alle zorgmedewerkers ook opgesloten en je moet er nog een een paar miljoen bij zoeken omdat je niet zomaar 5 miljoen mensen kunt vervangen. Alle kinderen van kwetsbaren kunnen niet naar school.

Het grijpt allemaal in elkaar. Als er iets is dat we hebben gezien het afgelopen jaar, is het dat wel, denk ik.
Ja dat snap ik ook wel en daar hebik het niet over. Ik betwijfel je uitspraak alleen dat de risicogroepen de economie ook draaiende houden.
Laffe huichelaar
pi_197979450
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja vast. Heel Europa maakt qua maatregelen grofweg de keuzes die onze regering nu maakt.

Andere mensen aan de macht hadden echt hetzelfde gedaan. Alleen de manier waarop kan je bekritiseren
Nee, vooral niet de huidige paniek om de Brits variant, de avondklok (vooral de verlenging zonder bewijs van effectiviteit) en de verschrikkelijke routekaart zonder perspectief. Er zijn genoeg landen die toch restaurants open hebben gehouden etc. Waar nu ook de cijfers dalende zijn. Italie, Zweden USA etc. Het huidige beleid is rampzalig!
Alpha kenny one
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:02:07 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197979476
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

aan een maatschappij die het allerminst serieus nam mag je het ook wel wijten. Net als met computerprogramma's zijn deze regels ontworpen voor de domste Nederlanders. De Nederlanders die zonder zelfs een hand voor de mond gingen lopen hoesten om te provoceren. De boze klant die je onderspettert in een tirade. De groepshuggers en middelvinger opstekers.

Nee joh.

We doen allemaal wel of het allemaal zoveel beter of slechter had gegaan, maar je ziet in een groot deel Europa hetzelfde.

Je gaat mij niet vertellen dat in Engeland, Duitsland en België het allemaal drie keer kut is maar wij als maatschappij door netjes in onze hand te kuchen wel Aziatische toestanden hadden gehad en het leven wel gewoon door had gekund
Laffe huichelaar
pi_197979549
quote:
Je maakt er weer een mooie valse tegenstelling van: of de zwakkeren opsluiten óf heel Nederland.

Dat is niet de keuze.
- Waar is het bewijs dat de avondklok zoveel invloed heeft op de cijfers? Modellen blijken steeds niet te kloppen.
- Waar blijft de Britse variant? Modellen kloppen niet.
- Waar is het bewijs dat winkelsluitingen veel invloed hebben op de cijfers?
- Waarom is er geen rechtlijnige vaccinatie-strategie?
- Waarom is er geen perspectief / goede routekaart?
- Waarom liegt Rutte 2 keer over afschaffen avondklok?
- Waarom worden sociale en maatschappelijke gevolgen zo slecht meegewogen?
- Waar is de extra zorgcapaciteit (een jaar na uitbraak)?

etc etc.
pi_197979550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel en daar hebik het niet over. Ik betwijfel je uitspraak alleen dat de risicogroepen de economie ook draaiende houden.
Jij denkt dat alle mensen die in de risicogroepen niet meedraaien?
Risicogroep is vanaf 60, pensioengerechtigde leeftijd is 65+. Dus sowieso een hele groep 60-65-jarigen die gewoon werken, op vakantie gaan, luxe goederen kopen, sparen, etc.
pi_197979566
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Je maakt er weer een mooie valse tegenstelling van: of de zwakkeren opsluiten óf heel Nederland.

Dat is niet de keuze.
- Waar is het bewijs dat de avondklok zoveel invloed heeft op de cijfers? Modellen blijken steeds niet te kloppen.
- Waar blijft de Britse variant? Modellen kloppen niet.
- Waar is het bewijs dat winkelsluitingen veel invloed hebben op de cijfers?
- Waarom is er geen rechtlijnige vaccinatie-strategie?
- Waarom is er geen perspectief / goede routekaart?
- Waarom liegt Rutte 2 keer over afschaffen avondklok?
- Waarom worden sociale en maatschappelijke gevolgen zo slecht meegewogen?
etc etc.
Ik maak er geen valse tegenstelling van, dat is namelijk precies wat er werd geopperd door de persoon waarop ik reageerde.
pi_197979611
Ik ben het al maanden zat. Gewoon zaken als dagjestrips ( ondernemend type) en lekker je in een lokaal cafe uren lang wat hangen zijn zaken die ik niet wist ooit te missen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:14:50 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197979668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt dat alle mensen die in de risicogroepen niet meedraaien?
Risicogroep is vanaf 60, pensioengerechtigde leeftijd is 65+. Dus sowieso een hele groep 60-65-jarigen die gewoon werken, op vakantie gaan, luxe goederen kopen, sparen, etc.
Als je 60+ bent is het voor de economie beter als je er niet meer bent. Die paar productieve jaren wegen namelijk niet op tegen de kosten die je gaat maken
Laffe huichelaar
pi_197979746
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan de degenen die kwetsbaar kunnen zijn onderschat. Als je de huidige groepen die echt risicogroep zijn succesvol isoleert en vervolgens versoepeld tot het niveau van exponentiële verspreiding (R boven de 1) krijg je oververtegenwoordiging van degenen die daarna het kwetsbaarst zijn.

En dat zijn dan bijvoorbeeld gezonde mannen van 50+, omdat die gevoelig zijn voor infectieziekten. Zo ken ik een gezonde man van eind 50 zonder onderliggend lijden die decaan is op een middelbare school die op de IC is beland. De huidige 30% op de IC die geen overgewicht heeft valt heel vaak in die categorie. Dus met expotentiële groei van het aantal besmettingen (wat je nu eenmaal krijgt met een R boven de 1) wordt dat één van de nieuwe kwetsbare groepen die oververtegenwoordigd is op de IC en waardoor alsnog overbelasting van de zorg zal optreden.

Als je al dat soort mensen vervolgens óók gaat isoleren leidt dat tot grote problemen. De vrouw van de persoon in mijn voorbeeld werkt bijvoorbeeld in de zorg en ze hebben kinderen. Dus als je hem zou isoleren
- moeten collega's die niet kwetsbaar zijn taken overnemen die niet van afstand kunnen (want omdat de kwetsbaren zijn geïsoleerd gaan de middelbare scholen ook weer helemaal open)
- komt er veel meer op de schouders van zijn vrouw terecht waardoor het draaien van de evenveel diensten op haar werk als daarvoor te zwaar gaat wegen.

En zulke zaken gelden al gauw voor tal van potentiële kwetsbaren die volop meedraaien in de maatschappij en momenteel niet expliciet als risicogroep worden beschouwd. Waardoor je uiteindelijk alsnog die overbelasting krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2021 11:22:59 ]
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:21:36 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_197979754
quote:

[..]

Omdat de meeste mensen zich echt niet bekommeren om volslagen onbekenden in een risicogroep (wat natuurlijk gewoon logisch is. Ergens kent het medeleven en het aanpassen gewoon een grens. Anders zou iedereen zich altijd maar zorgen maken om oorlog en honger waar dan ook ter wereld, waardoor een gelukkig leven onmogelijk wordt). Waarom zouden de niet-risico gevallen moeten lijden onder de wel risicogevallen? Waarom zou de risicogroep zich niet afvragen "moet het hele land zich aanpassen aan ons?". waarom is die vraag (en het antwoord!) alleen andersom gerechtvaardigd?
pi_197979768
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee joh.

We doen allemaal wel of het allemaal zoveel beter of slechter had gegaan, maar je ziet in een groot deel Europa hetzelfde.

Je gaat mij niet vertellen dat in Engeland, Duitsland en België het allemaal drie keer kut is maar wij als maatschappij door netjes in onze hand te kuchen wel Aziatische toestanden hadden gehad en het leven wel gewoon door had gekund
Valt wel beleid te maken op dit gekakel.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:23:00 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_197979776
Bovendien is "ergens last van hebben" iets anders dan "schijt hebben aan de rest". Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten.
pi_197979788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je 60+ bent is het voor de economie beter als je er niet meer bent. Die paar productieve jaren wegen namelijk niet op tegen de kosten die je gaat maken
Tja, als je er zo in staat, zie ik verder weinig nut in een discussie aan gaan.

Ik probeer me altijd maar te bedenken dat we allemaal ooit die oudere gaan worden. Hoef je niet zo heel veel voor te doen, behalve niet dood gaan.
pi_197979828
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen zich echt niet bekommeren om volslagen onbekenden in een risicogroep (wat natuurlijk gewoon logisch is. Ergens kent het medeleven en het aanpassen gewoon een grens. Anders zou iedereen zich altijd maar zorgen maken om oorlog en honger waar dan ook ter wereld, waardoor een gelukkig leven onmogelijk wordt). Waarom zouden de niet-risico gevallen moeten lijden onder de wel risicogevallen? Waarom zou de risicogroep zich niet afvragen "moet het hele land zich aanpassen aan ons?". waarom is die vraag (en het antwoord!) alleen andersom gerechtvaardigd?
Ik heb juist het idee dat het niet alleen om volslagen onbekenden gaat. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen wel mensen kent die in de risicogroep vallen: ouders, grootouders, collega's, klas- of studiegenoten, mensen van de sportvereniging, buren.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:31:59 #80
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197979916
Dit is een vrij lastige dicussie aan het worden. Ik vind het enerzijds heel mooi dat we in NL een systeem hebben waarbij we niet je (verwacht of gerealiseerd) economisch rendement gebruiken om het recht op zorg te bepalen. Ik vind het in dat opzicht ook niet gek dat we daar via belastingen, de werkgeversbijdrage en de zorgpremie voor betalen.

Aan de andere kant ben ik het niet per se eens dat we iedereen die corona complicaties oploopt maximaal moeten kunnen helpen zonder bovengrens aan de beschikbare zorgcapaciteit of ondergrens aan de repressieve maatregelen om besmettingen te voorkomen.

Dit is een grote pandemie, die overkomt ons. We kunnen een bepaalde inspanning leveren om veel mensen te helpen, maar geen oneindige grote inspanning om iedereen maximaal te helpen. Waar stellen we die grens, de overheid durft hem niet echt aan, dus die gaat vol in op beperkingen om maar niet in het code zwart gebied te geraken. Begrijpelijk wel, maar als je te lang zo je beleid inricht, verlies je uit het oog wat deze beperkingen met de rest van het land en de mensen doen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197980019
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:58 schreef Jed1Gam het volgende:

Je moet je niet zo bang laten maken.
pi_197980062
quote:

[..]

Maar nu sluiten we iedereen op. echt.. hoe kun je kortzichtig zijn.
pi_197980127
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Het virus verspreidt zich uberhaupt vrijwel niet door grote druppels, maar door de luchtvochtigheid in de normale ademhaling.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:56:10 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197980348
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik probeer me altijd maar te bedenken dat we allemaal ooit die oudere gaan worden. Hoef je niet zo heel veel voor te doen, behalve niet dood gaan.
Het zegt ook helemaal niks over hoe je in ouderenzorg of sociale stelsels staat.

Maar jij begint over de economie en de uitspraken die je daarin doet kloppen niet
Laffe huichelaar
pi_197980552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:31 schreef GemMagic het volgende:
Dit is een vrij lastige dicussie aan het worden. Ik vind het enerzijds heel mooi dat we in NL een systeem hebben waarbij we niet je (verwacht of gerealiseerd) economisch rendement gebruiken om het recht op zorg te bepalen. Ik vind het in dat opzicht ook niet gek dat we daar via belastingen, de werkgeversbijdrage en de zorgpremie voor betalen.

Aan de andere kant ben ik het niet per se eens dat we iedereen die corona complicaties oploopt maximaal moeten kunnen helpen zonder bovengrens aan de beschikbare zorgcapaciteit of ondergrens aan de repressieve maatregelen om besmettingen te voorkomen.

Dit is een grote pandemie, die overkomt ons. We kunnen een bepaalde inspanning leveren om veel mensen te helpen, maar geen oneindige grote inspanning om iedereen maximaal te helpen. Waar stellen we die grens, de overheid durft hem niet echt aan, dus die gaat vol in op beperkingen om maar niet in het code zwart gebied te geraken. Begrijpelijk wel, maar als je te lang zo je beleid inricht, verlies je uit het oog wat deze beperkingen met de rest van het land en de mensen doen.
Hier zit best wat nuance in. En als je me vraagt of ik denk dat het ook anders kan, is het antwoord ja. Maar niet alles wat risico loopt opsluiten en de rest open als voorheen. Dat zie ik niet als mogelijkheid, ook simpelweg omdat het niet mogelijk is. We zijn een samenleving en er grijpen te veel zaken in elkaar om het mogelijk te maken om een grote groep van miljoenen mensen volledig af te zonderen op een manier waarpo ze geen risico meer lopen, laat staan nog iets van een leven hebben.
pi_197980581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:41 schreef mark16 het volgende:

[..]

Maar nu sluiten we iedereen op. echt.. hoe kun je kortzichtig zijn.
Ik ben niet opgesloten, hoor.
Ik kom heel regelmatig buiten, mijn man is nu boodschappen doen, we wandelen en lopen hard. We gaan over 3 weken een paar dagen naar Center Parcs.

Toegegeven, er is veel dat niet kan en ik vind dat ook heel erg jammer en mis dat heel erg, maar ik ben niet opgesloten.
pi_197980600
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het zegt ook helemaal niks over hoe je in ouderenzorg of sociale stelsels staat.

Maar jij begint over de economie en de uitspraken die je daarin doet kloppen niet
Als je beweert dat mensen vanaf 60 niet meer bijdragen aan de economie, dan geloof ik dat niet, inderdaad. Kun je dat onderbouwen met cijfers?
Komt natuuriljk wel bij dat deze mensen al jaren hebben bijgedragen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:12:53 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197980622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jongeren kosten eigenlijk alleen maar geld het zijn de gepensioneerde ouderen die het meeste te besteden hebben dat vergeten veel mensen blijkbaar. Ouderen zijn belangrijk voor de economie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197980655
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:12 schreef Anne het volgende:

Hou vol, laffer!
Het is heel vaag waar ze heel willen. Hoeveel mensen mogen er op de ICs liggen? Wanneer gaan ze opschalen? In de UK wordt al gesproken over zero covid niemand mag meer besmet raken, dan kan dit eindeloos gerekt worden.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:18:58 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197980713
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je beweert dat mensen vanaf 60 niet meer bijdragen aan de economie, dan geloof ik dat niet, inderdaad. Kun je dat onderbouwen met cijfers?
Komt natuuriljk wel bij dat deze mensen al jaren hebben bijgedragen.
Je snapt toch wel dat als mensen nog 5-7 productieve jaren hebben en daarna 10-20 jaar niet productief meer zijn en dit juist de jaren zijn waar ze veel meer ziektekosten maken dan gemiddeld die mensen meer geld kosten dan ze opleveren?

Tuurlijk zijn ze daarvoor wél productief geweest en hebben ze bijgedragen. Zo hebben we ons stelsel ook opgezet en zo kunnen mensen als ze ontvangers zijn ipv betalers alsnog leven en meedraaien. Da's ook alleen maar goed.

Maar economisch is het natuurlijk beter als die mensen de periode dat ze ontvanger zijn ipv betaler overslaan.
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:19:31 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197980724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het is heel vaag waar ze heel willen. Hoeveel mensen mogen er op de ICs liggen? Wanneer gaan ze opschalen? In de UK wordt al gesproken over zero covid niemand mag meer besmet raken, dan kan dit eindeloos gerekt worden.
Alles kan in principe. Covid patiënten voorrang geven boven de acute en reguliere zorg is een keuze. Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:24:20 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197980782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Alles kan in principe. Covid patiënten voorrang geven boven de acute en reguliere zorg is een keuze. Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je als je moet selecteren selecteert op urgentie ongeacht de kwaal
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:25:01 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197980795
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je als je moet selecteren selecteert op urgentie ongeacht de kwaal
Dat doet men dus niet. Alles gaat vrijwel helemaal op zij voor de covid patiënten.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:27:18 #94
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197980817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doet men dus niet. Alles gaat vrijwel helemaal op zij voor de covid patiënten.
Dat zal wel meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat ze iemand met een hartaanval niet helpen omdat er iemand milde coronaklachten heeft en ik kan me ook niet voorstellen dat ze iemand die acuut beademing nodig heeft door corona laten stikken voor iemand met milde pijn op de borst
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:30:15 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197980848
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat ze iemand met een hartaanval niet helpen omdat er iemand milde coronaklachten heeft en ik kan me ook niet voorstellen dat ze iemand die acuut beademing nodig heeft door corona laten stikken voor iemand met milde pijn op de borst
Een hartaanval is acuut. Ik bedoel meer mensen met kanker en dergelijke. Dat gaat ook om een paar duizend mensen. En wellicht meer. En dat blijft binnen het OMT en RIVM buiten beeld.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:35:28 #96
338319 ZarB
Piña colada
pi_197980903
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het niet alleen om volslagen onbekenden gaat. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen wel mensen kent die in de risicogroep vallen: ouders, grootouders, collega's, klas- of studiegenoten, mensen van de sportvereniging, buren.
Misschien is dat het. Laat ik het afkloppen, maar ik heb nog geen schrijnende coronagevallen gehad in mijn omgeving (en ik werk in de zorg). Wel veel besmettingen, maar die waren er met een paar dagen weer bovenop. Voor mij voelt die risicogroep dus als een ver van mijn bed show en dat maakt de maatregelen nog irritanter. Nog los van onzindingen als avondklok en alcoholklok etc.
pi_197980973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat als mensen nog 5-7 productieve jaren hebben en daarna 10-20 jaar niet productief meer zijn en dit juist de jaren zijn waar ze veel meer ziektekosten maken dan gemiddeld die mensen meer geld kosten dan ze opleveren?

Tuurlijk zijn ze daarvoor wél productief geweest en hebben ze bijgedragen. Zo hebben we ons stelsel ook opgezet en zo kunnen mensen als ze ontvangers zijn ipv betalers alsnog leven en meedraaien. Da's ook alleen maar goed.

Maar economisch is het natuurlijk beter als die mensen de periode dat ze ontvanger zijn ipv betaler overslaan.
Die mensen zijn niet meer productief in de zin dat ze geld verdienen, maar ze dragen wel bij aan de economie doordat ze geld uitgeven. En vaak ook best behoorlijk.

Je blaast bovendien je stelsel nogal op als je op dit moment de mensen die eerst bijgedragen hebben maar dat nu niet meer doen gaat uitsluiten omdat ze niet meer productief zijn. Je kunt je afvragen wat dat op termijn gaat doen met ons sociale stelsel als mensen niet meer het vertrouwen hebben dat ook zij straks niet meer productief hoeven te zijn en toch op een redelijk prettige manier die jaren kunnen doorbrengen.
  Boks-Chick zaterdag 13 februari 2021 @ 13:01:58 #98
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197981185
Ik zit in de zgn risicogroep met mijn nog geen 3ltr longinhoud maar omg, laten we ajb weer zo snel mogelijk teruggaan naar een normaal leven. Bij mij is de grens echt bereikt, ik ben er echt klaar mee.
lolwut
pi_197981188
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef Noek het volgende:
[..]

Denk het niet, geen passagiers is geen werk voor mij.
Ik ben 15 jaar buschauffeur geweest en in het jaar 2001 in de Wao beland vanwege paniekstoornis.
Ik had nu een leuk werk als servicemedewerker op de NoordZuidlijn in Amsterdam.
En nu weer werkloos door paniekstoornis?

Triest
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:25:21 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197981461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dit is meer in de richting van iets zoeken om het eigen asociaal gedrag te rechtvaardigen dan dat er logica achter zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')