Geen enkel testpersoon van het AstraZeneca vaccin is in het ziekenhuis beland, maar het is natuurlijk je eigen keuze verder. Denk alleen dat het teveel op onderbuik gevoelens is gebasseerd.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:26 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dan weiger ik, het is mijn lijf en ik laat niets in mij spuiten waar ik niet voor 100% achter sta en waarvan een ander land zegt mensen van 54 jaar en ouder vaccineren wij niet met astrenza.
Misschien dat dat ooit komt, maar wie zegt dan dat je mogelijk ook de voordelen hebt zoals geen quarantaine of wat dan ook. Denk dat de komende jaren vrij reizen zonder vaccin niet mogelijk zal zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:28 schreef GemMagic het volgende:
[..]
We hadden gisteren min of meer beredeneerd dat er dan ook gewoon commerciele aanbieders op de markt komen, dan heb je keuze over waar, wannneer en wat. Moet je alleen even zelf betalen. Ik zou het prachtig vinden.
Dat krijg je er van als je mensen verplicht geen flikker mag laten uitvoeren en alles de tyfus in verbied. Dan gaan ze bij de eerste de beste kans bij datgene wat nog niet is verboten gebruiken om er op uit te trekken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Laat de schaatspret-reportages maar komen. Dat het overal véél te druk was, en dat we verlenging v/d maatregelen toch echt aan ons zelf te danken hebben
Ik was sarcastischquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als je mensen verplicht geen flikker mag laten uitvoeren en alles de tyfus in verbied. Dan gaan ze bij de eerste de beste kans bij datgene wat nog niet is verboten gebruiken om er op uit te trekken.
Maar jij vindt dus dat we allemaal maar moeten luisteren naar het dronken clownsbeleid ipv moeten gaan letten op de ziekenhuisopnames.. nee, duidelijk. Want net zoals de paaspiek, hemelvaartspiek, winkelpiek, kerstpiek en ikveegmnreetafpiek, gaat de schaatspiek er ook niet komen.
Wat is astrenza?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:26 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dan weiger ik, het is mijn lijf en ik laat niets in mij spuiten waar ik niet voor 100% achter sta en waarvan een ander land zegt mensen van 54 jaar en ouder vaccineren wij niet met astrenza.
Ja.. dat lees ik er niet uit want ik hoor je toon nietquote:
Prima maar dan vind ik dat ze je in het ziekenhuis mogen weigerenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:26 schreef Sorella het volgende:
[..]
Zelfs als NL geen enkele eis zou stellen is het vrij onwaarschijnlijk dat je overal ter wereld zo maar naar toe kan. Voor iedereen zal gelden dat je goed moet opletten aan welke regels je moet voldoen. Zo zou ik het zonde van mijn tijd vinden om eerst 10 daagjes door te brengen in een quarantaine hotel zoals de UK op dit moment verplicht. Als zo'n eis bijvoorbeeld komt te vervallen voor gevaccineerden, is het een aanzienlijk voordeel van vaccinatie.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:32 schreef Anton91 het volgende:
Misschien dat dat ooit komt, maar wie zegt dan dat je mogelijk ook de voordelen hebt zoals geen quarantaine of wat dan ook. Denk dat de komende jaren vrij reizen zonder vaccin niet mogelijk zal zijn.
Lekker hoor die solidariteitquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Prima maar dan vind ik dat ze je in het ziekenhuis mogen weigeren
Genietenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:43 schreef Zwansen het volgende:
Wij wonen aan het water (ijs nu dus) en gisteren heeft het dorpscomité grote bouwlampen neergezet en nu wordt er een muziekinstallatie neergezet. De halve regio komt hier nu om te schaatsen.![]()
Bij ons ook, dat stond gisteravond na 19 uur nog hard aan, in het donker. Met drie schaatsers op het ijsquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:43 schreef Zwansen het volgende:
Wij wonen aan het water (ijs nu dus) en gisteren heeft het dorpscomité grote bouwlampen neergezet en nu wordt er een muziekinstallatie neergezet. De halve regio komt hier nu om te schaatsen.![]()
Is uiteindelijk een kwestie van zelf weten natuurlijk, ik weet het ook nog niet (los van welk vaccin en wanneer ik als jong gezond persoon eens aan de beurt kom).quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:26 schreef Sorella het volgende:
[..]
Mogen ze dan ook gevaccineerde mensen weigeren als ze een heftige bijwerking van het vaccin krijgen?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat heb je daar aan? Dan mag je alles doen, maar alsnog zijn er geen festivals, restaurants zijn dicht, op kantoor zijn je collega’s niet, etc.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:51 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel mensen voor een deal zouden gaan waarbij je je recht op corona-zorg opgeeft in ruil voor het terugkrijgen van je volledige vrijheid.
(even afgezien van het feit dat het in de praktijk niet alleen om je eigen vrijheid gaat)
Niet veel denk ik. Je weet namelijk niet wat voor coronazorg je nodig zou hebben, mocht je het krijgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:51 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel mensen voor een deal zouden gaan waarbij je je recht op corona-zorg opgeeft in ruil voor het terugkrijgen van je volledige vrijheid.
(even afgezien van het feit dat het in de praktijk niet alleen om je eigen vrijheid gaat)
Het gaat om 500 personen op de IC, waar normaal gesproken zo'n 300 lege bedden zijn. Van de week werd nog gezegd dat 1/3 van de reguliere zorg nog altijd niet gegeven kan worden vanwege het grote aantal covidpatiënten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 06:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar kun je daar nog van spreken op dit moment? Het gaat nu om 500 personen, hetzelfde niveau als begin oktober. Toen hebben we 2 maanden erover gedaan voordat we in lockdown zitten.
Dan zouden de artsen strafbaar zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
fixedquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:54 schreef Noek het volgende:
Morbide obese mensen zijn ziek verslaafd hè? Dit gaat zoveel verder dan wat minder eten.
Daarmee redden zij het nl niet en dat heeft alles te maken met een ontregeling van het lijf wat je niet zo even kan fiksen. Daarvan is idd bekend dat een maagverkleining kan helpen om ghreline en leptine weer goed te laten werken. Dat is nl volledig verstoord en ja, daar waren ze ooit zelf bij maar wanneer je eenmaal obees bent, is de weg terug ontzettend gecompliceerd door fysieke processen. Dan heb ik het niet eens over de mentale processen.
Wmb zijn obese mensen dus ook gewoon kwetsbare mensen. Net als mensen met longkanker dat nu ook zijn. Waren ze soms ook zelf bij toen ze gingen roken, toch?
klopt ja my bad....quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verslaving is toch ook een ziekte?
Niet goed gecorrigeerd.quote:
Ze hebben al bijna een jaar gehad om af te vallenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:20 schreef Vasilevski het volgende:
Te dikke mensen kun je op korte termijn toch niet meer zo veel aan doen. Je verwacht niet van tevoren dat er een pandemie komt waardoor deze mensen bovengemiddeld op de ic belanden. Is leuk om voor na covid over na te denken, maar voor nu moeten we er maar gewoon mee dealen.
Toch frustrerend. Zou een aanvulling zijn. Je bent dan als land wel het overzicht kwijt, maar als individu is het natuurlijk super om snel te kunnen weten of je besmettelijk bent.quote:Hoe betrouwbaar is een thuistest?
Er zijn intussen veel antigeensneltesten op de markt, en tussen de kwaliteit van de verschillende fabrikanten kan verschil zitten, zeggen experts. De meeste antigeentesten (mits ze goed worden uitgevoerd) scoren boven de 90 procent op betrouwbaarheid.
[.]]
Wat zijn de belemmeringen?
De huidige wet- en regelgeving vormt een obstakel. "De huidige CE-gekeurde antigeentesten zijn momenteel niet toegestaan voor zelfafname. Hiervoor dient het juridische kader mogelijk aangepast te worden, dit dient uitgezocht te worden", schreef het Outbreak Management Team op 7 februari.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze hebben al bijna een jaar gehad om af te vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |