abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197981124
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Prima maar dan vind ik dat ze je in het ziekenhuis mogen weigeren
Dan zouden de artsen strafbaar zijn.
Je hebt geen idee wat je zegt.
pi_197981249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:54 schreef Noek het volgende:
Morbide obese mensen zijn ziek verslaafd hè? Dit gaat zoveel verder dan wat minder eten.
Daarmee redden zij het nl niet en dat heeft alles te maken met een ontregeling van het lijf wat je niet zo even kan fiksen. Daarvan is idd bekend dat een maagverkleining kan helpen om ghreline en leptine weer goed te laten werken. Dat is nl volledig verstoord en ja, daar waren ze ooit zelf bij maar wanneer je eenmaal obees bent, is de weg terug ontzettend gecompliceerd door fysieke processen. Dan heb ik het niet eens over de mentale processen.
Wmb zijn obese mensen dus ook gewoon kwetsbare mensen. Net als mensen met longkanker dat nu ook zijn. Waren ze soms ook zelf bij toen ze gingen roken, toch?
fixed
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197981307
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

fixed
Verslaving is toch ook een ziekte?
pi_197981362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Verslaving is toch ook een ziekte?
klopt ja my bad....
pi_197981379
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

fixed
Niet goed gecorrigeerd.
Het is nl veel meer dan een verslaving maar laat maar. Mensen zijn zo bevooroordeeld dat ik niet die Jehova ga zijn. Daar zijn artsen en wetenschappers voor die het wellicht wel uit willen leggen.
Go hard or go home
pi_197981403
510 op de IC nu volgens NICE. Daalt nog steeds lekker door.
pi_197981408
Te dikke mensen kun je op korte termijn toch niet meer zo veel aan doen. Je verwacht niet van tevoren dat er een pandemie komt waardoor deze mensen bovengemiddeld op de ic belanden. Is leuk om voor na covid over na te denken, maar voor nu moeten we er maar gewoon mee dealen.
pi_197981428
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:20 schreef Vasilevski het volgende:
Te dikke mensen kun je op korte termijn toch niet meer zo veel aan doen. Je verwacht niet van tevoren dat er een pandemie komt waardoor deze mensen bovengemiddeld op de ic belanden. Is leuk om voor na covid over na te denken, maar voor nu moeten we er maar gewoon mee dealen.
Ze hebben al bijna een jaar gehad om af te vallen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:23:15 #209
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197981437
Goedkoop en snel, toch laat de coronathuistest op zich wachten

quote:
Hoe betrouwbaar is een thuistest?
Er zijn intussen veel antigeensneltesten op de markt, en tussen de kwaliteit van de verschillende fabrikanten kan verschil zitten, zeggen experts. De meeste antigeentesten (mits ze goed worden uitgevoerd) scoren boven de 90 procent op betrouwbaarheid.

[.]]

Wat zijn de belemmeringen?
De huidige wet- en regelgeving vormt een obstakel. "De huidige CE-gekeurde antigeentesten zijn momenteel niet toegestaan voor zelfafname. Hiervoor dient het juridische kader mogelijk aangepast te worden, dit dient uitgezocht te worden", schreef het Outbreak Management Team op 7 februari.
Toch frustrerend. Zou een aanvulling zijn. Je bent dan als land wel het overzicht kwijt, maar als individu is het natuurlijk super om snel te kunnen weten of je besmettelijk bent.

Zijn er hier al ervaringen met thuistesten?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197981438
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ze hebben al bijna een jaar gehad om af te vallen
:D Is het ijs aan de vaart al aan gort?
Go hard or go home
pi_197981539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:23 schreef Noek het volgende:

[..]

:D Is het ijs aan de vaart al aan gort?
Wel als die dikkerdjes proberen te schaatsen omdat ze hier gelezen hebben dat ze moeten afvallen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goedkoop en snel, toch laat de coronathuistest op zich wachten
[..]

Toch frustrerend. Zou een aanvulling zijn. Je bent dan als land wel het overzicht kwijt, maar als individu is het natuurlijk super om snel te kunnen weten of je besmettelijk bent.

Zijn er hier al ervaringen met thuistesten?
Nog niet, lijkt me wel een hele belangrijke bijdrage aan normaliteit zolang er nog geen vaccins aan iedereen aangeboden zijn. En ik zie dat ik het nu eens roerend eens ben met Rosanne Hertzberger.

We zitten nu nog heel erg in de modus van de maatregelen en wat er allemaal niet kan. Denken in beperkingen en onmogelijkheden en puur op korte termijn. Geen fantasie om na te denken over andere mogelijkheden dan naar een centrale locatie gaan om een pcr-test af te nemen waarna je minstens een dag op resultaten moet wachten.

Op een gegeven moment moet je toch gaan omdenken naar wat er wel kan (ja dit is goed voor de management bullshit-bingo, ik weet het, ik kan Hugo zo vervangen). Als de ziekenhuizen leeg beginnen te lopen dan komen we waarschijnlijk veel sneller dan we denken in een nieuwe fase. Zeker icm vaccins met maar één prik, behandelmethodes die constant worden verbeterd, en inderdaad sneltesten, zelftesten en blaastesten inclusief thuis. Ik ben ook blij om te lezen dat Hugo daar in gelooft, nu moet er wel doorgepakt worden. Als schoolkinderen in Oostenrijk het zelf kunnen, waarom dan niet volwassenen in Nederland?

[ Bericht 3% gewijzigd door Vasilevski op 13-02-2021 13:41:35 ]
pi_197981584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:20 schreef Noordzijde het volgende:
prima cijfers ! ^O^
pi_197981670
van het liveblog:

Belgische politie controleert tijdens de vakantie streng aan de grens met Nederland

Nu in België en in het zuiden van Nederland de voorjaarsvakantie is begonnen, gaat de Belgische politie streng optreden tegen dagjesmensen die de grens oversteken. Er geldt een reisverbod tussen Nederland en België. Nederlanders die zich toch de grens over wagen of Belgen die in omgekeerde richting gaan, kunnen op fuiken en patrouilles stuiten. Gisteren ontstond daardoor aan de Limburgse grens al een flinke file.

Plezierreizigers die een niet-noodzakelijk reis maken kunnen een boete verwachten van 250 euro en worden teruggestuurd.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:57:09 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197981871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 01:12 schreef popje het volgende:

[..]

Nee voor Covid had je kennelijk geen leven
Als kroeg en sportschool je leven bepalen, is dat gewoon intens triest.

De tering :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197981881
polonaise.gif staat al klaar voor de ziekenhuiscijfer _O_
pi_197981950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:20 schreef Noordzijde het volgende:
Helaas is dat aantal sinds vanochtend nog aardig omhoog gegaan .... ....
pi_197981952
Prima stukje in The Economist over de noodzaak tot vooruit denken.

quote:
How well will vaccines work?

Covid-19 may become endemic. Governments need to start thinking about how to cope

Even miracles have their limits. Vaccines against the coronavirus have arrived sooner and worked better than many people dared hope. Without them, the pandemic threatened to take more than 150m lives. And yet, while the world rolls up a sleeve, it has become clear that expecting vaccines to see off covid-19 is mistaken. Instead the disease will circulate for years, and seems likely to become endemic. When covid-19 first struck, governments were caught by surprise. Now they need to think ahead.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_197981967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als kroeg en sportschool je leven bepalen, is dat gewoon intens triest.

De tering :')
Vreemd hè, zoveel mensen, zoveel wensen. En er zullen ongetwijfeld zijn die jouw levensstijl ook triest noemen. Zijn we allemaal uiteindelijk triest.
I'll give you something to do
  zaterdag 13 februari 2021 @ 14:04:20 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197981986
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Vreemd hè, zoveel mensen, zoveel wensen. En er zullen ongetwijfeld zijn die jouw levensstijl ook triest noemen. Zijn we allemaal uiteindelijk triest.
Wellicht; ik haal echter nog geen DDR-vergelijkingen (of erger) van stal. Laat staan dat ik zit te turven hoeveel van die vervelende bejaarden de pijp uit gaan om daarna een victoriedansje te kraaien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197981995
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Kijk, we zoeken gewoon de overeenkomsten: we zijn allemaal triest :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197982008
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wellicht; ik haal echter nog geen DDR-vergelijkingen (of erger) van stal. Laat staan dat ik zit te turven hoeveel van die vervelende bejaarden de pijp uit gaan om daarna een victoriedansje te kraaien.
Dat niveau waar jij je zo aan ergert verlaag je je ook regelmatig toe. Allemaal prima, en je bent niet de enige, maar dan neemt iedereen elkaar uiteindelijk steeds minder serieus.
I'll give you something to do
  zaterdag 13 februari 2021 @ 14:09:15 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197982046
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat niveau waar jij je zo aan ergert verlaag je je ook regelmatig toe. Allemaal prima, en je bent niet de enige, maar dan neemt iedereen elkaar uiteindelijk steeds minder serieus.
Wellicht baseer ik mijn reacties hier gewoon op wat ik allemaal lees.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197982248
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Helaas is dat aantal sinds vanochtend nog aardig omhoog gegaan .... ....
NICE staat nu op 514...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197982427
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:54 schreef Noek het volgende:
Morbide obese mensen zijn ziek hè? Dit gaat zoveel verder dan wat minder eten.
Daarmee redden zij het nl niet en dat heeft alles te maken met een ontregeling van het lijf wat je niet zo even kan fiksen.
Dit dus.

Echt serieus overgewicht heb ik nooit gehad. Maar ik sportte op een gegeven moment zo'n 20-30 uur per week. Daar had ik gewoon lol aan. Ik at per dag een heel brood, kilo groente, halve kilo aardappelen of pasta, en flink wat kaas. Verbrandde ik allemaal. En toen kreeg ik een blessure. Kon 6 weken niet sporten. Mijn hele lijf was ontregeld. Mijn lijf schreeuwde om voedingsstoffen, maar die verbrandde ik niet meer. De kilo's vlogen eraan. En dat ontregelde mijn lijf nog verder. Kortom: het heeft een dik jaar geduurd voordat alles weer een beetje in balans was. En dat was met veel moeite en frustratie, ondanks lol hebben aan bewegen, en nagenoeg geen slechte eetgewoontes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')