Nee het probleem is dat die verwachting er blijkbaar is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het achterliggende probleem is dat jongeren zich niet verenigen.
Vooral j&j wordt leuk. Die is eigenlijk al goed voor 2/3.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is in ieder geval genoeg lijkt het, in Q2, Q3 en Q4 afzonderlijk komt er al genoeg binnen om de volwassen bevolking voor 80% te vaccineren
[ afbeelding ]
Normaliter gebeurt het verenigen vanuit zoiets als een beroepsgroep, wat veel meer samenhang kent. De groep 'jongeren' is wel zo ontzettend divers en heeft slechts de leeftijd als gemeenschappelijke deler maar voor de rest alle verschillende smaken denkbaar. Ik denk dat ze - zelfs nu - zich erg lastig laten organiseren. Zou mooi zijn als ze zich wat stemmen betreft minder nonchalant zouden opstellen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is met de pensioenen zo, met de flexibilisering van de arbeidsmarkt, met de Covid discussies, met de tweede kamer. Ze schuiven nergens aan, want ze organiseren zich niet.
Jammer.
Ze stemmen zelfs minder. Als je ergens je stem kunt laten horen..
Het is een vicieuze cirkel. Jongeren stemmen minder -> worden het eerst genaaid door de politiek -> jongeren stemmen nog minderquote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Normaliter gebeurt het verenigen vanuit zoiets als een beroepsgroep, wat veel meer samenhang kent. De groep 'jongeren' is wel zo ontzettend divers en heeft slechts de leeftijd als gemeenschappelijke deler maar voor de rest alle verschillende smaken denkbaar. Ik denk dat ze - zelfs nu - zich erg lastig laten organiseren. Zou mooi zijn als ze zich wat stemmen betreft minder nonchalant zouden opstellen.
Ik heb wel benieuwd wat er deze verkiezingen gaat gebeuren eigenlijk, gaan jongeren nu meer stemmen omdat deze coronaregels zijn opgesteld door de politiek en ze inzien dat de politiek nooit zoveel invloed op hun leven heeft gehad? En gaan ouderen juist minder stemmen (tenzij er stemmen per post komt).quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een vicieuze cirkel. Jongeren stemmen minder -> worden het eerst genaaid door de politiek -> jongeren stemmen nog minder
Daarom vind ik dat de minimumleeftijd voor stemmen naar 16 moet en dan op verkiezingsdag gewoon op school stemmen. Dan komt de gewoonte er vanzelf in.
Zou dat komen omdat zij de interesse nog niet hebben? Jongeren zijn vaak nog met compleet andere zaken bezig, en volledig terecht wat mij betreft. Aangaande de covid-discussie hebben zij vaak ook niet de overtuigende slagkracht om daadwerkelijk een signaal af te geven. Laten we wel wezen, Gommers is gebombardeerd tot nationale knuffelbeer omdat hij vriendelijk overkomt, woorden uitspreekt die hout snijden en daarnaast gewoon een betekenis heeft in de huidige samenleving al is het alleen al vanwege zijn beroep.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is met de pensioenen zo, met de flexibilisering van de arbeidsmarkt, met de Covid discussies, met de tweede kamer. Ze schuiven nergens aan, want ze organiseren zich niet.
Jammer.
Ze stemmen zelfs minder. Als je ergens je stem kunt laten horen..
Ja. Nederland (en de meeste landen bij mijn weten) zitten in elkaar met clubjes die bepaalde belangen behartigen. De ondernemers, de ouderen, de arbeiders. De christenen. Mag ook een ander clubje zijn. Noem maar op.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat die verwachting er blijkbaar is.
Goeie vragen, we gaan het zien. Zelf vermoed ik dat corona op het grote plaatje niet zo gek veel invloed zal hebben, maar ik zou er compleet naast kunnen zitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik heb wel benieuwd wat er deze verkiezingen gaat gebeuren eigenlijk, gaan jongeren nu meer stemmen omdat deze coronaregels zijn opgesteld door de politiek en ze inzien dat de politiek nooit zoveel invloed op hun leven heeft gehad? En gaan ouderen juist minder stemmen (tenzij er stemmen per post komt).
Nobel idee maar door dwang creeer je niet meer draagvlak. Het interesseert de gemiddelde jongere gewoon niet genoeg om er een kleine moeite voor te doen. Persoonlijk heb ik liever dat Nederland stemt met wat achtergrondinformatie in hun hoofd. Jongeren zijn helemaal niet in staat om hierin een gewogen keuze te maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een vicieuze cirkel. Jongeren stemmen minder -> worden het eerst genaaid door de politiek -> jongeren stemmen nog minder
Daarom vind ik dat de minimumleeftijd voor stemmen naar 16 moet en dan op verkiezingsdag gewoon op school stemmen. Dan komt de gewoonte er vanzelf in.
De clubjes en die tafel is het probleem. Want die clubjes zijn niet democratisch en hoeven geen verantwoordelijkheid af te leggen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Nederland (en de meeste landen bij mijn weten) zitten in elkaar met clubjes die bepaalde belangen behartigen. De ondernemers, de ouderen, de arbeiders. De christenen. Mag ook een ander clubje zijn. Noem maar op.
Zonder clubje is het lastig aanschuiven aan de pensioentafel. Wie moet dan die belangen vertegenwoordigen?
En elke dag betreed ik weer hetzelfde pad...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
175000 per week
17,5mln x 2 dosis per mens /175000 per week = 200 weken = 4 jaar
Is niet snel genoeg he...
Idd, ik vraag mij af of ook veel mensen alleen kijken naar de coronastandpunten van de partijen of alleen verder gaan kijken dan dat.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goeie vragen, we gaan het zien. Zelf vermoed ik dat corona op het grote plaatje niet zo gek veel invloed zal hebben, maar ik zou er compleet naast kunnen zitten.
Jongeren van 16 zijn net zo goed in staat een gewogen keuze te maken als de gemiddelde babyboomer. Je hebt volledig gelijk dat stemmen met meer achtergrondinfo absoluut beter is, en wat is nou een betere plek om dat soort dingen te leren dan school?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nobel idee maar door dwang creeer je niet meer draagvlak. Het interesseert de gemiddelde jongere gewoon niet genoeg om er een kleine moeite voor te doen. Persoonlijk heb ik liever dat Nederland stemt met wat achtergrondinformatie in hun hoofd. Jongeren zijn helemaal niet in staat om hierin een gewogen keuze te maken.
Het is een cirkel, idd.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een cirkel, idd.
En zonder beweging die dat ook vindt, ga je dus geen vertegenwoordiger vinden die hier voor pleit.
We kunnen afgeven op ouderen, er is zelfs een 50+ partij, maar zij hebben zich wel verenigd in een partij die zetels heeft.
En jongeren kunnen dat dus niet. Zelfs lid van een vakbond zijn ze niet meer. Hoe kun je dan opkomen tegen de flexibilisering van de arbeidsmarkt?
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De clubjes en die tafel is het probleem. Want die clubjes zijn niet democratisch en hoeven geen verantwoordelijkheid af te leggen.
die zijn daar open vanwege het ski toerisme en we weten van het verleden dat Italianen zich slecht aan de regels houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:04 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vervelend om te zeggen. Maar denk dat we er goed aan doen om voor nu nog in een lockdown te zitten.
In midden Europa breekt die Engelse variant dus wel door. Tirol, noorden van Italië, allemaal weer op slot.
Het is niet voor niets dat DL ook de maatregelen handhaaft.
Dat de cijfers hier dalen, is heel fijn. Hopelijk drukken we met de huidige maatregelen die varianten ook naar beneden. Alleen maar goed als we geen derde golf krijgen.
Neemt niet weg dat ik als eerste versoepeling graag de middelbare scholen open zou willen zien gaan.
Plus dat je buiten met meer mensen mag zijn (want die regel begrijp ik niet).
Je kan het ook omdraaien en je afvragen waarom als organisatie de jongeren niet meer bereikt. Misschien daar dan is op richten en/of je verhaal ook is aanpassen aan wat er bij hun leeft.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een cirkel, idd.
En zonder beweging die dat ook vindt, ga je dus geen vertegenwoordiger vinden die hier voor pleit.
We kunnen afgeven op ouderen, er is zelfs een 50+ partij, maar zij hebben zich wel verenigd in een partij die zetels heeft.
En jongeren kunnen dat dus niet. Zelfs lid van een vakbond zijn ze niet meer. Hoe kun je dan opkomen tegen de flexibilisering van de arbeidsmarkt?
Ik denk dat jongeren ook wel dondersgoed beseffen dat hun oude leven pas aan het eind van de rit weer mogelijk wordt. Dan kan winkel zus en bieb zo wel weer opengaan, en de avondklok van 9 naar 10 en weet ik veel wat, maar daar kopen zij vrij weinig voor. Daar zou ik ook moedeloos van worden. Daarnaast krijg je al snel het verwijt dat je blijkbaar niet eens 'eventjes zonder een feestje' kan. Een jongere die graag de kroeg open wil wordt half weggehoond. Gaat het om dezelfde kroeg maar dan om de eigenaar die pleit voor opening dan is het opeens een ander verhaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou dat komen omdat zij de interesse nog niet hebben? Jongeren zijn vaak nog met compleet andere zaken bezig, en volledig terecht wat mij betreft. Aangaande de covid-discussie hebben zij vaak ook niet de overtuigende slagkracht om daadwerkelijk een signaal af te geven. Laten we wel wezen, Gommers is gebombardeerd tot nationale knuffelbeer omdat hij vriendelijk overkomt, woorden uitspreekt die hout snijden en daarnaast gewoon een betekenis heeft in de huidige samenleving al is het alleen al vanwege zijn beroep.
De enige vertegenwoordiging zijn 2 lijsttrekkers in de tweede kamer die zichzelf schijnbaar moeilijk kunnen verplaatsen in de huidige generatie jongeren.
Het is dat er nu in de media wat ruchtbaarheid aan wordt gegeven en er wat jongeren hun woordje mogen doen in diverse talkshows maar ik heb niet de indruk dat dit veel zoden aan de dijk gaat zetten.
Dat zijn (in mijn simpel gekozen voorbeeld) gewoon democratisch gekozen politieke partijen. Maar zelfs de vakbond kent normale verkiezingen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De clubjes en die tafel is het probleem. Want die clubjes zijn niet democratisch en hoeven geen verantwoordelijkheid af te leggen.
Het is een goed gebruik in een beschaafde samenleving om diegenen die niet (voldoende) vertegenwoordigt zijn te beschermen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een cirkel, idd.
Je snapt het punt niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn (in mijn simpel gekozen voorbeeld) gewoon democratisch gekozen politieke partijen. Maar zelfs de vakbond kent normale verkiezingen.
Verzin maar wat. Verenig je, en kies een leider.
Doe je dat niet, wees dan ook niet verbouwereerd als je een influencer aan tafel krijgt die kennelijk het standpunt van de jongeren moet verdedigen.
Forum bereikt wel jongeren. Het is mijn partij niet. Daar niet van.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien en je afvragen waarom als organisatie de jongeren niet meer bereikt. Misschien daar dan is op richten en/of je verhaal ook is aanpassen aan wat er bij hun leeft.
Het is niet echt iets nieuws, maar er zijn de laatste jaren ook geen hele sterke studentenbewegingen meer valt me op. Dat vakbonden vergrijzen is al 30 jaar gaande, maar ook studentenverenigingen zijn niet meer wat het was vrees ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien en je afvragen waarom als organisatie de jongeren niet meer bereikt. Misschien daar dan is op richten en/of je verhaal ook is aanpassen aan wat er bij hun leeft.
we moeten geen q4 en q1 2022 hebben, in q3 moet alles gedaan zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is in ieder geval genoeg lijkt het, in Q2, Q3 en Q4 afzonderlijk komt er al genoeg binnen om de volwassen bevolking voor 80% te vaccineren
[ afbeelding ]
Dat gebeurt ook. Genoeg partijen komen echt wel op voor de belangen van jongeren. Maar het zijn geen specifieke jongeren-partijen. Denk aan Groen Links of forum etc.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is een goed gebruik in een beschaafde samenleving om diegenen die niet (voldoende) vertegenwoordigt zijn te beschermen.
wat denk je van die ouders van die jongeren, die een eigen zaak hebben en zich nu in de schulden werken in de hoop om binnenkort weer open te mogen?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze hebben wel het minst last van de maatregelen en hun psychische gezondheid was ook prima bleek uit onderzoek (Nieuwsuur van laatst, item over jongeren). Jongeren worden écht harder geraakt.
Ik steun op zich de maatregelen wel, maar ik vind wel dat er wat meer mogelijk moet worden gemaakt in de buitenlucht. Niet enkel meer mensen mogen zien, maar denk ook aan restaurants die klanten mogen helpen op een opgewarmd terras. Meer sport mogelijkheden buiten. Niet meer moeilijk doen over kleine buiten dingetjes zoals de sneeuw pret van afgelopen dagen. Als je iets meer mogelijk maakt in de buitenlucht zul je zien dat mensen wat meer begrip kunnen opbrengen voor de binnen maatregelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:04 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vervelend om te zeggen. Maar denk dat we er goed aan doen om voor nu nog in een lockdown te zitten.
In midden Europa breekt die Engelse variant dus wel door. Tirol, noorden van Italië, allemaal weer op slot.
Het is niet voor niets dat DL ook de maatregelen handhaaft.
Dat de cijfers hier dalen, is heel fijn. Hopelijk drukken we met de huidige maatregelen die varianten ook naar beneden. Alleen maar goed als we geen derde golf krijgen.
Neemt niet weg dat ik als eerste versoepeling graag de middelbare scholen open zou willen zien gaan.
Plus dat je buiten met meer mensen mag zijn (want die regel begrijp ik niet).
Forum is mijn partij ook niet en ik hoop dat jongeren er vooral niet op stemmen vanwege het anti-EU standpunt maar dat is een andere discussie. Maar hun richten zich wel op de jongeren en hebben een verhaal wat blijkbaar aanspreekt. Maar dat kan je ook als andere politieke partijen doen maar dat kunnen vakbonden ook doen. Het voorbeeld wat je aangaf over de arbeidsmarkt. Ik denk dat jongeren graag een iets flexibele arbeidsmarkt zien omdat er maar weinig nog 40 jaar bij 1 werkgever zitten. Maar dan moet je het niet laten doorslaan wat er nu gebeurt. Waar ik vroeger veel tegen aanliep in me bijbaan toen ik studeerde was als ik overwerkte er geen geld voor kreeg maar extra vrije tijd want CAO. Ook allemaal leuk maar daar zit een jongeren niet op te wachten die wilt gewoon extra geld hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Forum bereikt wel jongeren. Het is mijn partij niet. Daar niet van.
Maar het is aan mensen zelf om een vereniging op te richten. Zelfs 50+ doet dat.
Dat is natuurlijk onwaar. Jongeren zijn nog veel minder in staat de gevolgen van hun acties in te zien. De gemiddelde babyboomer kan alleen al op basis van levenservaring beter inschatten wat de gevolgen van een keuze kunnen zijn terwijl jongeren vaak populistisch van aard zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jongeren van 16 zijn net zo goed in staat een gewogen keuze te maken als de gemiddelde babyboomer.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onwaar. Jongeren zijn nog veel minder in staat de gevolgen van hun acties in te zien. De gemiddelde babyboomer kan alleen al op basis van levenservaring beter inschatten wat de gevolgen van een keuze kunnen zijn terwijl jongeren vaak populistisch van aard zijn.
Hele groepen 50 plussers die PVV en FVD stemmen hoor. De brexit is in het VK ook door die groep mogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onwaar. Jongeren zijn nog veel minder in staat de gevolgen van hun acties in te zien. De gemiddelde babyboomer kan alleen al op basis van levenservaring beter inschatten wat de gevolgen van een keuze kunnen zijn terwijl jongeren vaak populistisch van aard zijn.
En de redactie kan niet op het briljante idee komen om een straathoekwerker uit te nodigen, een trainer van een jeugdelftal, een arts in opleiding, etc.. ?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook. Genoeg partijen komen echt wel op voor de belangen van jongeren. Maar het zijn geen specifieke jongeren-partijen. Denk aan Groen Links of forum etc.
Maar als je een gesprek bij Jinek wil hebben over de positie van jongeren met een #ikdoenietmeermee wie moet je dan uitnodigen? Een influencer dus.
Hans van Mierlo was 30 of zo toen hij (mede) D66 oprichtte. Omdat hij vond dat het anders moest. En het maakt me niet uit wat je van die club vindt, maar hij deed het wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Forum is mijn partij ook niet en ik hoop dat jongeren er vooral niet op stemmen vanwege het anti-EU standpunt maar dat is een andere discussie. Maar hun richten zich wel op de jongeren en hebben een verhaal wat blijkbaar aanspreekt. Maar dat kan je ook als andere politieke partijen doen maar dat kunnen vakbonden ook doen. Het voorbeeld wat je aangaf over de arbeidsmarkt. Ik denk dat jongeren graag een iets flexibele arbeidsmarkt zien omdat er maar weinig nog 40 jaar bij 1 werkgever zitten. Maar dan moet je het niet laten doorslaan wat er nu gebeurt. Waar ik vroeger veel tegen aanliep in me bijbaan toen ik studeerde was als ik overwerkte er geen geld voor kreeg maar extra vrije tijd want CAO. Ook allemaal leuk maar daar zit een jongeren niet op te wachten die wilt gewoon extra geld hebben.
Talkshows allemaal leuk en aardig maar hoeveel jongeren kijken daar nog naar. Snap je een beetje wat ik bedoel misschien moet je gewoon veel meer gebruik maken van nieuwe media als je jongeren wilt bereiken. Volt wat je ook van die partij vind heeft bijvoorbeeld een speciaal jongeren plan om uit deze crisis te komen. Welke andere partij heeft dat vraag ik me dan af.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Hans van Mierlo was 30 of zo toen hij (mede) D66 oprichtte. Omdat hij vond dat het anders moest. En het maakt me niet uit wat je van die club vindt, maar hij deed het wel.
Weet je, als je niemand hebt die opkomt voor de belangen van de groep 'jongeren', waar deze discussie nu over gaat, is het niet vreemd dat influencers of psychologen uitgenodigd worden bij talkshows over deze groep. Wie anders moeten ze vragen?
Ja. Docenten ook. En straatvaders etc. Allemaal mensen die met die groep werken. Zijn allemaal op de tv geweest. Lekker praten over de jongeren. Maar wie kun je nou uitnodigen van die groep zelf, als het om #ikdoenietmeermee gaat?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
En de redactie kan niet op het briljante idee komen om een straathoekwerker uit te nodigen, een trainer van een jeugdelftal, een arts in opleiding, etc.. ?
Je hoeft toch geen opperhoofd te hebben of iemand met een plaatje op zijn jas 'jongerenpersvertegenwoordiger'? Ze kunnen gewoon praten en zeggen wat ze dwars zit, het rijtje wat ik hierboven noemde is meer een mix van mensen die jong zijn en veel met jongeren omgaan of al eigen kennis hebben over het virus wat interessant is.
Best uitzending in tijden die ik laatst zag waren gewoon een paar vuilnismannen, wat een verademing was dat na al die zure artsen en beleidsmakers.
Online carnaval vieren is ook een groot succes.quote:De politie heeft vrijdagavond een online-carnavalsfeest in het Bredase café De Beyerd beëindigd omdat de coronaregels werden overtreden. Volgens een politiewoordvoerder waren er minimaal twintig man aanwezig in de kroeg aan de Boschstraat. ,,Er werd gehost en in- en uitgelopen. Dat is samenscholing en dat is zoals bekend in deze tijd verboden'', zegt de woordvoerder.
Alle aanwezigen, inclusief uitbater Mikel de Jongh van het café, kregen een proces-verbaal. ,,Onder bepaalde omstandigheden mag je zo'n livestream houden, was mij verteld. Maar ik was onvoldoende op de hoogte van de regels, bovendien had ik vooraf een vergunning moeten aanvragen, wat we vergeten zijn. Heel stom allemaal", zegt De Jong.
Vanuit het café werden carnavalsliedjes het internet op geslingerd die via een livestream door de liefhebbers konden worden gevolgd. Nauwelijks een uur nadat het feest was begonnen, was het ook alweer voorbij. Lees hier meer.
De discussie startte wat mij betreft over dat Famke Louise als 'jongeren vertegenwoordiger' op de tv kwam.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Talkshows allemaal leuk en aardig maar hoeveel jongeren kijken daar nog naar. Snap je een beetje wat ik bedoel misschien moet je gewoon veel meer gebruik maken van nieuwe media als je jongeren wilt bereiken. Volt wat je ook van die partij vind heeft bijvoorbeeld een speciaal jongeren plan om uit deze crisis te komen. Welke andere partij heeft dat vraag ik me dan af.
Je blijft het punt maar missen. Niemand heeft het over die domme hashtag.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Docenten ook. En straatvaders etc. Allemaal mensen die met die groep werken. Zijn allemaal op de tv geweest. Lekker praten over de jongeren. Maar wie kun je nou uitnodigen van die groep zelf, als het om #ikdoenietmeermee gaat?
Aan de andere kant laten we eerlijk zijn, de behoefte om naar die jongeren te luisteren was er toen niet, nu opeens wel. Want vooral 50+ers zeiden dat de jongeren 'best een jaartje zonder een feestje kunnen'. Hoe vaak heb ik dat niet gehoord?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Docenten ook. En straatvaders etc. Allemaal mensen die met die groep werken. Zijn allemaal op de tv geweest. Lekker praten over de jongeren. Maar wie kun je nou uitnodigen van die groep zelf, als het om #ikdoenietmeermee gaat?
Famke Louise is gewoon een dom wigt wat gestrikt is door de verkeerde personen. Maar je ziet ook iedere keer de extreme kant voorbij komen. Genoeg jongeren die best snappen dat bepaalde maatregelen nodig zijn maar gewoon iets meer vrijheid willen of zich zorgen maken over hun toekomst.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
De discussie startte wat mij betreft over dat Famke Louise als 'jongeren vertegenwoordiger' op de tv kwam.
Volt vind ik geweldig. Hoop echt dat ze een zetel krijgen.
waarschijnlijk omdat de groep babyboomers groter is en zichzelf belangrijker vinden.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Aan de andere kant laten we eerlijk zijn, de behoefte om naar die jongeren te luisteren was er toen niet, nu opeens wel. Want vooral 50+ers zeiden dat de jongeren 'best een jaartje zonder een feestje kunnen'. Hoe vaak heb ik dat niet gehoord?
Het probleem is wat mij betreft breder dan alleen Covid. Er is ook geen jongeren-vertegenwoordiging die aanschuift bij de pensioentafel. 50+ zit er wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Aan de andere kant laten we eerlijk zijn, de behoefte om naar die jongeren te luisteren was er toen niet, nu opeens wel. Want vooral 50+ers zeiden dat de jongeren 'best een jaartje zonder een feestje kunnen'. Hoe vaak heb ik dat niet gehoord?
Nou einde... als meneer Osterhaus er nog een paar weekjes aan wil vastplakken na begin maart...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Eens.
Vooral ook omdat het einde in zicht is.
Er zijn wel clubjes. Een JOB, of een ISO/lsvb of een LAKS. Maar die hebben last van hetgeen ik me al jaren over verbaas, namelijk dat ze elk jaar van bestuur wisselen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Nederland (en de meeste landen bij mijn weten) zitten in elkaar met clubjes die bepaalde belangen behartigen. De ondernemers, de ouderen, de arbeiders. De christenen. Mag ook een ander clubje zijn. Noem maar op.
Zonder clubje is het lastig aanschuiven aan de pensioentafel. Wie moet dan die belangen vertegenwoordigen?
Heel vaak.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En de bevolking, wanneer krijgt die ademruimte? Er liggen nu 100 meer mensen met covid op de IC dan tijdens de piek in 2018 en toen hielden we ook het land nidt nog een paar weken in lockdown.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zijn (begrijpelijkerwijs) ook ongeduldig. Maar dat de uitstroom uit de ziekenhuizen eindelijk hoger is dan de instroom wil niet zeggen dat er gelijk weer genoeg capaciteit is. Voorlopig wordt nog zeker een derde van de reguliere zorg niet gegeven vanwege het grote aantal covidpatiënten. Het duurt nou eenmaal even voordat de zorg weer wat ademruimte heeft.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het probleem is wat mij betreft breder dan alleen Covid. Er is ook geen jongeren-vertegenwoordiging die aanschuift bij de pensioentafel. 50+ zit er wel.
Idem bij de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Etc.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je blijft het punt maar missen. Niemand heeft het over die domme hashtag.
Het gaat er om dat het hele idee van ondemocratische clubjes die pretenderen bevolkingsgroepen te vertegenwoordigen beleid kunnen maken zijn langste tijd gehad heeft.
Maar nu worden we in de greep gehouden door een britse variant.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:10 schreef popje het volgende:
[..]
En de bevolking, wanneer krijgt die ademruimte? Er liggen nu 100 meer mensen met covid op de IC dan tijdens de piek in 2018 en toen hielden we ook het land nidt nog een paar weken in lockdown.
Pensioen is niet het meeste boeiende voor jongeren, toegegeven. Maar het CDJA kwam duidelijk van de politieke jongerenorganisaties het meest tegen het leenstelsel bvb: https://nl.wikipedia.org/(...)_Jongeren_App%C3%A8l en natuurlijk ook die studentenvereniging LAKS heb ik daar ook over gehoord.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 01:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het probleem is wat mij betreft breder dan alleen Covid. Er is ook geen jongeren-vertegenwoordiging die aanschuift bij de pensioentafel. 50+ zit er wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |