Klopt. Dat is natuurlijk gewoon een totale wassen neus. Maar daar durven ze niks aan te doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die bubbels in het betaald voetbal zijn ook wel een redelijke wassen neus gebleken, natuurlijk. Bij veel clubs zijn de afgelopen maanden flinke corona-uitbraken geweest.
Straks pensioen hervormen omdat alle stemmen op de partijen van de pensionada’s ongeldig zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 22:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom, naja, eigenlijk snap ik het donders goed, dat ik ondanks de ernst moet lachen om dit bericht omdat ik er direct in mijn hoofd beelden bij heb.![]()
Er wordt gewoon geschaatst in Thialf WK. Als amateur laten ze je er niet tussen nee. Is ook met voetbal zo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, niet helemaal waar. Je kan nu ook met 22 man gaan ballen. Snap niet waar je met deze kou aan begint maar dat kan je best doen tot iemand je lastig komt vallen.
Maar je kan nu een officiële voetbalwedstrijd doen met alles er omheen, want dat vinden 'we' belangrijk. Maar je kan niet officieel tegen elkaar gaan schaatsen want dat is te lastig. Naja, daar zit wel iets vreemds is. Want die bubbel is wel te handhaven maar het gaat nu geloof ik om publiek.
Naja, ff serieus, wie gaat daar nou zijn best doen om naar te gaan kijken?
Nee hoor, ik blijf gewoon nog veel langer thuis als ik daar ouderen en jongeren blij mee kan maken. Mijn leven boeit toch al niet :’)quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dit dus.
Ik hoor veel over jongeren en ouderen. Mensen die er tussen in hangen verdienen ook gewoon weer meer mogelijkheden imo.
Dit zijn ook geen amateurs. En ze zijn dan ergens op een meer waar weinig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Er wordt gewoon geschaatst in Thialf WK. Als amateur laten ze je er niet tussen nee. Is ook met voetbal zo.
er worden ook geen hardloop marathons gehoudenquote:Op donderdag 11 februari 2021 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit zijn ook geen amateurs. En ze zijn dan ergens op een meer waar weinig is.
Maar goed, waar ben je nu eigenlijk op uit?
Nee sorry. wij niet. de jongeren ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:46 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)sneltesten~bca0c062/
Goed verhaal!
OPVOEREN DIE DRUK!!
WEl graag tot 30, ik ben 29 en wil ook meedoen
Dat zou je wel denken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:40 schreef zalkc het volgende:
Maar goed, de Bristol variant ontwijkt dus de vaccins, als straks heel het VK is gevaccineerd dan heeft die toch vrij spel?
Nee. Dat klopt. Ben je daar dan voor of tegen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
er worden ook geen hardloop marathons gehouden
iets met aantal deelnemers te maken denk ik
Bron? Ik zie nog heel weinig media over die variant berichten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:40 schreef zalkc het volgende:
Maar goed, de Bristol variant ontwijkt dus de vaccins, als straks heel het VK is gevaccineerd dan heeft die toch vrij spel?
quote:
Bristol variant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:40 schreef zalkc het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-56024103quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bron? Ik zie nog heel weinig media over die variant berichten.
quote:A new coronavirus variant found in Bristol may be able to infect people who have already had Covid-19 or who have been vaccinated.
Ik snap niet waarom er juist nu zo veel mutaties ontstaan de laatste tijd. Het virus heeft al een jaar de tijd gehad en precies nu, de laatste maand, is er ineens de Britse, Zuid-Afrikaanse, Braziliaanse en Bristol variant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-56024103
[..]
But experts said jabs will still protect against people becoming seriously ill with the disease.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-56024103
[..]
Wie is we?quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee sorry. wij niet. de jongeren ook niet.
Nadat bleek dat de angst onder de bevolking grotendeels immuun is voor de Britse, zuid-Afrikaanse en Braziliaanse versie, hopen de coronapopsterren nu met de Bristolvariant een troef in handen te hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bron? Ik zie nog heel weinig media over die variant berichten.
Afgelopen jaar waren we nog bang voor het virus, nu zal het ons steeds meer een rotzorg zijn en dus zien de coronacelebrities dat hun leven in de schijnwerpers met alle financiële bijkomstigheden bedreigd wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er juist nu zo veel mutaties ontstaan de laatste tijd. Het virus heeft al een jaar de tijd gehad en precies nu, de laatste maand, is er ineens de Britse, Zuid-Afrikaanse, Braziliaanse en Bristol variant.
Dat is omdat dit virus gewoon rond blijft gaan en blijft muteren. In tussen kunnen we lekker bang worden gehouden met allerlei mutanten die uiteindelijk op niks uitlopen maar waarvan de regeerders wel kunnen zeggen dat de maatregelen geholpen zouden hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er juist nu zo veel mutaties ontstaan de laatste tijd. Het virus heeft al een jaar de tijd gehad en precies nu, de laatste maand, is er ineens de Britse, Zuid-Afrikaanse, Braziliaanse en Bristol variant.
ik begrijp de maatregelen wil ik zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee. Dat klopt. Ben je daar dan voor of tegen?
Ik blijf vinden dat je ook in die sporten - het boeit me geen reet verder - tegen elkaar moet laten strijden dan. Camera er bij voor wie het boeit. Dat kan je er best iets van maken. Dat mis ik in deze als je wel gewoon met alles langs de kant een echt verschrikkelijke wedstrijd in de eerste divisie laat kijken
Veel clubs?quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die bubbels in het betaald voetbal zijn ook wel een redelijke wassen neus gebleken, natuurlijk. Bij veel clubs zijn de afgelopen maanden flinke corona-uitbraken geweest.
Haha inderdaad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
But experts said jabs will still protect against people becoming seriously ill with the disease.
Beetje kort van memorie? https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-kampioen-divisiequote:Op donderdag 11 februari 2021 23:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Veel clubs?
Welke dan?
Alleen NAC volgens mij aan het begin van het jaar.
PSV had er op zeker moment ook maar genoeg in quarantaine.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Veel clubs?
Welke dan?
Ja, COR begint steeds meer op BNW te kijkenquote:Op donderdag 11 februari 2021 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nadat bleek dat de angst onder de bevolking grotendeels immuun is voor de Britse, zuid-Afrikaanse en Braziliaanse versie, hopen de coronapopsterren nu met de Bristolvariant een troef in handen te hebben.
Daar gaat het toch om? Ernstige covid en ziekenhuis opnames voorkomen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
But experts said jabs will still protect against people becoming seriously ill with the disease.
Dus NAC, PSV, AZ brandhaarden geweest..quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:52 schreef diedrick het volgende:
[..]
Beetje kort van memorie? https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-kampioen-divisie
en dat is maar tot oktober....
Dit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nadat bleek dat de angst onder de bevolking grotendeels immuun is voor de Britse, zuid-Afrikaanse en Braziliaanse versie, hopen de coronapopsterren nu met de Bristolvariant een troef in handen te hebben.
Van elke nieuwe variant schiet iedereen weer spontaan in de stress. Al dan niet gevoed uiteraard door de media.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om? Ernstige covid en ziekenhuis opnames voorkomen?
Snap niet dat opeens besmettingen de norm zijn. Doelpalen verschuiven en het creëren van angst viert hoogtij.
Ben benieuwd wie we dan als die 'iedereen' zien. Heb het gevoel dat het vaak slechts de media zelf is die een publieke opinie denkt te mogen bepalen. Geen idee eigenlijk wat de gewone burger denkt en of die gemiddeld genomen echt zo in de stress schiet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van elke nieuwe variant schiet iedereen weer spontaan in de stress. Al dan niet gevoed uiteraard door de media.
'de urgentie en noodzaak moet er in gehouden worden'quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van elke nieuwe variant schiet iedereen weer spontaan in de stress. Al dan niet gevoed uiteraard door de media.
PSV, AZ, NAC, Almere, Eagles, Eindhoven, Cambuur, Volendam.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Veel clubs?
Welke dan?
Het laatste vooral. Virussen muteren daar is niks vreemds aan. De eerdere mutaties waren ook amper interessant alleen nu heb je een paar grotere mutaties. Bij sommige mutaties blijkt dat antistoffen zich minder goed binnen aan het virus dan bij de originele versie. Daar door kan een vaccin minder effectief zijn maar is niet meteen een immuun escape strain. Het kan best zijn dat je i.p.v. geen klachten nu lichte klachten krijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoor 'iedereen' om me heen zeggen "Jaa maar die britse variant hé.."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie we dan als die 'iedereen' zien. Heb het gevoel dat het vaak slechts de media zelf is die een publieke opinie denkt te mogen bepalen. Geen idee eigenlijk wat de gewone burger denkt en of die gemiddeld genomen echt zo in de stress schiet.
Nou ben ik zelf supporter van Cambuur en volg die dus vanzelfsprekend. Ja, er zijn besmettingen geweest, maar geen brandhaarden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
PSV, AZ, NAC, Almere, Eagles, Eindhoven, Cambuur, Volendam.
In het buitenland ook een heel zootje.
Dat is naar.. maar je hoort dit vaker. Hoe oud was ze? Had ze verder geen problemen met haar gezondheid?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:15 schreef Sfancta het volgende:
Mijn oude buurvrouw, waar mijn moeder nog goed contact mee had kreeg afgelopen dinsdag de vaccinatie. Zondag had mijn moeder nog contact met haar en hadden ze het er nog over, ze was blij dat ze de spuit kreeg.
Woensdagmorgen erge koorts, vanmorgen overleden.
Pfoe wel oud hoor, boven de 90 in ieder geval. Geen idee qua gezondheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is naar.. maar je hoort dit vaker. Hoe oud was ze? Had ze verder geen problemen met haar gezondheid?
Oke.. ja schijnbaar waren de bijwerkingen van het vaccin haar dus toch te veel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:18 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Pfoe wel oud hoor, boven de 90 in ieder geval. Geen idee qua gezondheid.
Ik hoor dit niet veel in mijn omgeving. Als ik al mensen zo hoor praten dan komt dat meer vanuit onnozelheid en om de smalltalk wat op te vullen dan dat ze er daadwerkelijk benauwd voor zijn. Gewoon om te gebruiken als 'excuus' dat iets niet doorgaat of als verklaring wanneer er in Schubbekutteveen weer 4 besmettingen zijn geteld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoor 'iedereen' om me heen zeggen "Jaa maar die britse variant hé.."
Snap je?
Angst wordt gevoed.. continue om ons heen, maar voornamelijk door de media die elke variant met zwarte koppen op hun voorpagina zetten. Je weet dat angst verkoopt en klikken oplevert?
Dat is ook wel een beetje het probleem denk ik. De talkshows en kranten voeden de angst voor de Britse variant. Ondanks dat iemand die iets meer van Corona weet dan de gemiddelde Nederlander al kon zien dat het eigenlijk op niks zou trekken blijft die angst gevoed worden. Henk en Ingrid interesseert het geen hol verder maar horen continue geluiden over een Britse killervariant. En laat het juist ook Henk en Ingrid zijn die de gemiddelde Nederlander vormen en ondanks dat ze geen interesse hebben in heel het Corona gebeuren wel denken te weten dat die Britse variant zo ongelofelijk gevaarlijk is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoor dit niet veel in mijn omgeving. Als ik al mensen zo hoor praten dan komt dat meer vanuit onnozelheid en om de smalltalk wat op te vullen dan dat ze er daadwerkelijk benauwd voor zijn. Gewoon om te gebruiken als 'excuus' dat iets niet doorgaat of als verklaring wanneer er in Schubbekutteveen weer 4 besmettingen zijn geteld.
Ik weet dat angst verkoopt ja. Ik weet ook dat er bijv dagelijks maar een klein gedeelte van NL bijv naar talkshows zit te kijken, of het AD zit te lezen. Volgens mij gaat het echt om een minderheid.
Mochten Henk en Ingrid inderdaad oprecht geloven in alles wat de media hen toewerpt, dan alsnog maakt dit ergens ook weer geen hol uit. Zij bepalen het beleid niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje het probleem denk ik. De talkshows en kranten voeden de angst voor de Britse variant. Ondanks dat iemand die iets meer van Corona weet dan de gemiddelde Nederlander al kon zien dat het eigenlijk op niks zou trekken blijft die angst gevoed worden. Henk en Ingrid interesseert het geen hol verder maar horen continue geluiden over een Britse killervariant. En laat het juist ook Henk en Ingrid zijn die de gemiddelde Nederlander vormen en ondanks dat ze geen interesse hebben in heel het Corona gebeuren wel denken te weten dat die Britse variant zo ongelofelijk gevaarlijk is.
Als je een iets lang genoeg blijft herhalen dan gaat de massa er in geloven totdat er enige weerstand komt.
Even los van de data, die lijken me iets wat optimistisch, je zult immers ook een aanzienlijk deel van de groep 60-75 moeten prikken om de ziekenhuisopnames echt fors omlaag te brengen, zal het uiteindelijk ook wel op een dergelijk scenario uitdraaien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:30 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens goed naar het inentingsschema gekeken, en ik snap eigenlijk niet waarom er zo een gedoe is over de exit strategie, als we er vanuit gaan dat de inentingen redelijk goed werken, dan zitten we in april met de volgende situatie:
-April, ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd
-De categorie in redelijke gezondheid 60-75 word op dat moment gevaccineerd.
Kortom als we deze categorieën gevaccineerd hebben, dan zal het aantal ziekenhuisopnames zeer zeer snel afnemen, immers tot 60 jaar zijn er nauwelijks ziekenhuisopnames, zeker omdat de risicogroepen al in Q1 aan de beurt komen.
Dan de huidige bezetting, we zitten nu half februari en in dalende lijn, kortom het is nog maar Zes!!!! weken tot 1 april!!!!!!!
Kortom het is nu qua ziekenhuis bezetting nog even doorbijten en een week of 2 de daling inzetten, ik denk dat het dan tijd word op vol in te zetten op de exit strategie, mocht de groep 55-75 vertraging oplopen, dan stel ik voor daar niet meer het hele land voor plat te leggen, de mensen in deze groep zullen maar even voorzichtig moeten doen tot ze hun spuitje hebben gehad, het gaat immers voor de meeste maar om 1 maand!!!
Kortom vanaf 1 april gaan we weer open, uiteraard vaccineren we door, zal het ziekenhuisopnames waarschijnlijk stabiel blijven, immers het aantal besmettingen kan weer oplopen, echter ziekenhuisopnames zal percentueel niet heel hard stijgen.
Ergo: 1 april gaat Nederland weer open!!
Maar die groep 60-75 is wel de "gezonde" groep, en die zit in deel 1 van Q2, kortom als die nog even voorzichtig doen, dan hoeft de groep <60 even geen rekening met hen te houden, ESSENTIEEL is dat deze groep wel ECHT voorzichtig gaat doen, en dat ze niet eens zo eigenwijs blijven zoals ze nu doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even los van de data, die lijken me iets wat optimistisch, je zult immers ook een aanzienlijk deel van de groep 60-75 moeten prikken om de ziekenhuisopnames echt fors omlaag te brengen, zal het uiteindelijk ook wel op een dergelijk scenario uitdraaien.
En de eerste aanzet daartoe is vandaag gegeven bij Nieuwsuur. Voor het eerst in m’n leven dat ik Halsema dankbaar ben.
Say that again? Henk en Ingrid stuwen de VVD naar eenzame hoogte. Henk en Ingrid staan voor 80% achter de avondklok. Henk en Ingrid sloten eigenhandig de scholen in de eerste golf. Dankzij Henk en Ingrid kreeg mr de Jongenzijn gewenste muilkorfplicht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Mochten Henk en Ingrid inderdaad oprecht geloven in alles wat de media hen toewerpt, dan alsnog maakt dit ergens ook weer geen hol uit. Zij bepalen het beleid niet.
En wat ik dus het kwalijkste vind is dat zij die wél het beleid bepalen zich net zo door de media laten bespelen. Menig 2e kamer betoog dat ik sinds corona gezien heb was doorspekt met onderbuik gevoed door 'nieuws' dat de persoon in kwestie ter ore was gekomen. Nu heb je aan de andere kant gelukkig nog de ratio van het OMT, maar politici hebben wel degelijk laten zien gevoelig te zijn voor angstzaaien vanuit de media. Vanaf het begin is de hele discussie over coronamaatregelen in feite één grote ethische discussie geweest, maar (de meeste) politici hebben dat niet door en dat is gezien hun overvloed aan morele chantagepraktijken overduidelijk te merken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |