abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:10:42 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197930159
quote:
Frans meisje (17) krijgt 50.000 haatberichten na beruchte islamvideo op Instagram, weer 5 arrestaties
In Frankrijk zijn vijf verdachten opgepakt voor het met de dood bedreigen van een scholiere die op Instagram kritische video’s over de islam had geplaatst. Dat maakte Gérald Darmanin, minister van Binnenlandse Zaken, gisteren op Twitter bekend. De 17-jarige Mila noemde de islam een ‘schijtreligie’ en zei dat er alleen ‘haat’ in de Koran staat. Ze kreeg daarna doodsbedreigingen en kon niet meer naar school. In totaal zijn nu 13 personen gearresteerd in verband met de zaak.

De rel rond Mila maakte in Frankrijk een discussie los over de vrijheid van meningsuiting en over de bescherming van scholieren tegen online pesten. Het begon allemaal in januari vorig jaar met een live video van Mila op Instagram, waarin het tienermeisje in gesprek raakte met een van haar volgers die verliefd op haar is. Al snel loopt het helemaal uit de hand. Wanneer Mila zegt dat ze op meisjes valt, zegt de jongeman dat hij moslim is en maakt hij haar uit voor ‘vuile lesbienne’.

In een tweede video komt Mila terug op de scheldpartij en geeft ze haar ongezouten mening over de islam. ,,Ik haat religie. De Koran predikt enkel haat, de islam is stront, ik zeg wat ik denk. Ik ben niet racistisch. Je kan niet racistisch zijn tegenover een religie. Jullie God, ik steek een vinger in zijn kont. Bedankt, tot ziens!”

Het leven van het Franse meisje staat sinds die video volledig op z’n kop. Haar tegenstanders dreigen haar onder onder te gieten met zoutzuur, te verkrachten of levend te begraven. De politie nam de berichten dusdanig serieus dat ze het meisje en haar familie permanente bescherming bood en elders liet onderduiken. Ze kon daardoor maandenlang niet naar school en stopte noodgedwongen met Instagram.

Politieke rel
De hele kwestie verzandde in een grote maatschappelijke discussie en werd een politieke rel. De Franse president Emmanuel Macron reageerde geschokt op de gebeurtenissen. ,,We zijn vergeten dat Mila een adolescent is”, zei hij in februari vorig jaar. ,,We zijn haar bescherming verschuldigd op school en in haar dagelijks leven.” Hij stelde ook dat de wet duidelijk is en dat mensen het recht hebben de spot te drijven met godsdiensten.

Volgens de advocaat van Mila werd de scholiere overstelpt met doodsbedreigingen. ,,Ze kreeg op een gegeven moment ongeveer 30 haatberichten per minuut. Ze leeft alsof ze in een bunker woont”, zegt haar advocaat tegen BBC. In de afgelopen twaalf maanden heeft ze meer dan 50.000 haatberichten ontvangen, meldt de Franse krant Le Figaro. Vanwege de enorme omvang stortte de Franse taskforce voor online haatmisdrijven zich op de kwestie.

Spijt

Mila, die in een dorp bij Lyon woont, komt oorspronkelijk uit de oostelijke regio Isère. Haar verhaal wakkerde het debat in het land over vrijheid van meningsuiting en de bescherming van kinderen tegen online pesten opnieuw aan. Onder de hashtag #JesuisMila kwam er een enorme tegenbeweging op gang die het meisje een hart onder de riem stak. In een interview op de Franse televisie benadrukte Mila dat ze geen moslims had willen beledigen. Ze had spijt van een paar grove opmerkingen, maar blijft achter haar opmerking staan dat de islam een haatreligie is.

Justitie in Frankrijk opende vorig jaar twee onderzoeken in verband met de haatberichten: een eerste moest achterhalen wie er achter de doodsbedreigingen zit. Dat onderzoek loopt nog altijd. Het tweede onderzoek richtte zich op de uitspraken van Mila en moest nagaan of die vielen onder ‘de vrije meningsuiting’ of ‘aanzetten tot religieuze haat’. Dat onderzoek is ondertussen volgens Het Laatste Nieuws stopgezet, omdat het gaat om een ‘persoonlijke mening over een religie en niet om een oproep tot haat of geweld tegen individuen op basis van afkomst of geloof’, aldus de openbaar aanklager.

Veroordeeld

De Franse politie is nog altijd volop bezig met het onderzoek. De 13 mensen die inmiddels zijn opgepakt zijn tussen de 18 en 29 jaar oud en komen uit verschillende delen van Frankrijk.

In oktober vorig jaar werd een 23-jarige man veroordeeld tot drie jaar cel omdat hij een video had geplaatst waarin hij deed alsof hij Mila’s keel opensneed.

Tot op de dag van vandaag krijgt het Franse meisje nog dagelijks doodsbedreigingen, claimt haar advocaat.

BRON

Niet zo slim om kritiek te uiten op de islam , je zou ondertussen moeten weten dat de islam nou niet bekend staat om z'n tolerantie
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:17:20 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197930235
Och, is het weer tijd om de religie van de vrede zwart te maken? Er zijn voorbeelden te over in de Koran van tolerantie voor anders-gelovigen.

https://free-islamic-cour(...)tolerance-islam.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyr80 op 10-02-2021 23:35:23 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 19:21:37 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_197930297
Heerlijk, de ironie van die haatberichtjes nadat iemand de Islam een haatreligie noemt. (lol)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:27:02 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197930381
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heerlijk, de ironie van die haatberichtjes nadat iemand de Islam een haatreligie noemt. (lol)
Ironie is aan gelovigen niet besteedt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197930384
Typisch geval van een domme onwetende aandachtshoer.
Beter geen aandacht schenken.

Ten eerste wil ze die aandacht dus moet je niet gunnen. Ten tweede is geweld, of dreiging daarmee, altijd fout.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2021 22:31:30 ]
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:34:30 #6
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_197930519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:27 schreef Hamzoef het volgende:
quote:
Het begon allemaal in januari vorig jaar met een live video van Mila op Instagram, waarin het tienermeisje in gesprek raakte met een van haar volgers die verliefd op haar is. Al snel loopt het helemaal uit de hand. Wanneer Mila zegt dat ze op meisjes valt, zegt de jongeman dat hij moslim is en maakt hij haar uit voor ‘vuile lesbienne’.
Zelfs een moslim zou moeten weten dat uitschelden voor vuile lesbienne niet erg aardig is. En de connectie met hatelijke geloofsteksten en praktijken in de islamitische wereld, die er natuurlijk gewoon zijn, is dan snel gemaakt.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:34:36 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197930522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ironie is aan gelovigen niet besteedt.
Geen enkele vorm van humor.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197930538
Kwestie van tijd voor dat hier het nieuwe normaal is.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:35:16 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197930541
quote:
Moet je tegen die boze moslims zeggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197930545
Alle religies zijn schijt, hoewel de Islam wel de kroon spant.

Girl got balls, gotta give her that.
pi_197930563
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

bijvoorbeeld?
pi_197930578
Religie van de vrede
Zonder wrijving geen glans
pi_197930651
Als je iets haat, ga je gehaat worden.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:40:48 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_197930659
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:35 schreef Cockwhale het volgende:
Alle religies zijn schijt, hoewel de Islam wel de kroon spant.

Girl got balls, gotta give her that.
Dit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:41:17 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197930676
Mensen die nou nog niet weten dat de islam perfect is :')
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_197930699
Vive la France!
pi_197930750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:17 schreef Tyr80 het volgende:
Och, is het weer tijd om de religie van de vrede zwart te maken? Er zijn voorbeeld te over in de Koran van tolerantie voor anders-gelovigen.

https://free-islamic-cour(...)tolerance-islam.html
Fake news.

Er zijn sowieso veel en veel meer haatteksten in de Koran dan wat vrede predikt.
Dan zijn er nog de hadiths die naar goed islam regelgeving, voorop gezet moeten worden van teksten in de Koran.

Sowieso nog proberen de islam er rooskleurig er uit te laten zien, dan ben je echt helemaal van het padje af van niveau flat-earth believer.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:45:09 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197930790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Fake news.

Er zijn sowieso veel en veel meer haatteksten in de Koran dan wat vrede predikt.
Dan zijn er nog de hadiths die naar goed islam regelgeving, voorop gezet moeten worden van teksten in de Koran.

Sowieso nog proberen de islam er rooskleurig er uit te laten zien, dan ben je echt helemaal van het padje af van niveau flat-earth believer.
In de praktijk van dit meisje kun je zien waar het meest aandacht aan wordt gehecht.

Ofwel the proof is in the pudding.
pi_197930797
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:36 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
bijvoorbeeld?
Mooie fotoshop
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_197930827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:45 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

Mooie fotoshop
Ja het origineel is dat degenen die de islam beledigen onthoofd moeten worden.
Veel beter! :Y
pi_197930838
quote:
Ham is in your name.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:48:32 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197930881
Dapper meisje.
Heeft weer even laten weten dat er genoeg islamitisch tuig in Europa rondloopt waar we helemaal niets aan hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197930926
quote:
13s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:10 schreef Enchanter het volgende:
In een tweede video komt Mila terug op de scheldpartij en geeft ze haar ongezouten mening over de islam. ,,Ik haat religie. De Koran predikt enkel haat, de islam is stront, ik zeg wat ik denk. Ik ben niet racistisch. Je kan niet racistisch zijn tegenover een religie. Jullie God, ik steek een vinger in zijn kont. Bedankt, tot ziens!”
Dit is natuurlijk typisch een reactie van een boze 17-jarige, meisje of niet, Française of niet. Geen goede basis voor een constructieve discussie. Mogelijk is men daar boos over. Je gaat de discussie dan in op een zeer laag en stuitend niveau.

Overigens ben ik van mening dat "discussie" over geloof / religie gewoon 0 (nul) zin heeft. Het enige wat je daarmee bereikt is polarisatie en dat is haar goed gelukt zo te zien. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197930985
De Franse Republiek lijkt enigszins langzaam terug te slaan de laatste tijd. Zodra je deze mensen enige genade toont zullen ze je domineren. In landen als Egypte hebben ze het beter begrepen dan hier.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:54:01 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197931014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Overigens ben ik van mening dat "discussie" over geloof / religie gewoon 0 (nul) zin heeft. Het enige wat je daarmee bereikt is polarisatie en dat is haar goed gelukt zo te zien. :)
Helemaal mee eens. We kunnen het beter over Corona en het wangedrag van Baudet hebben, dat lijkt mij verstandiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')