BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD302
[ afbeelding ]
En dan het meest recente album uit 2011 al weer even geleden. Ik heb wederom een versie met een boekje eromheen van dit album "bad as me" en hier sluiten wederom mensen als les claypool, hidalgo en keith aan. Het album heb ik heel eerlijk gezegd niet zoveel gedraaid omdat ik in 2011 toch meer in de vinyl zal en toen ook geen cd-speler had. Was alweer vergeten dat er ook in deze versie 2 cds zitten een bonus cdtje met drie nummers. Al met al degelijk Waits maar niet zoals het boekje beloofd zijn beste werk ooitmaar slecht is het niet. het is wat meer uptempo ofzo dan we van hem gewend zijn.
Doe ik over twee jaar als ik bij de Z ben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:27 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD313
[...]
Door met meneer zappa en zijn mothers of invention, we're only in it for the money. Hier kan bazbo zo veel meer over vertellen [...]
Ik heb de rykodisc versie is dat nou okay of crap?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:57 schreef bazbo het volgende:
[..]
Doe ik over twee jaar als ik bij de Z ben.![]()
Rykodisc heeft volgens mij de in 1985 opnieuw opgenomen bas en drums, dus vinden velen het crap. De 'originele' versie die in 2012 verscheen klinkt in ieder geval een stuk beter.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 19:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb de rykodisc versie is dat nou okay of crap?
Dit is een 1995 versie zal dan wel de crappe zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:13 schreef bazbo het volgende:
[..]
Rykodisc heeft volgens mij de in 1985 opnieuw opgenomen bas en drums, dus vinden velen het crap. De 'originele' versie die in 2012 verscheen klinkt in ieder geval een stuk beter.
http://www.lukpac.org/~ha(...)ds/money.html#1995cdquote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is een 1995 versie zal dan wel de crappe zijn
gecensureerdquote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:27 schreef bazbo het volgende:
[..]
http://www.lukpac.org/~ha(...)ds/money.html#1995cd
Nee, dus.![]()
De originele mix, maar wel een gecensureerde versie.![]()
Ja, de Verenigde Staten van Amerika waren preuts, hè...quote:
https://twitter.com/balangereis/status/1361536576208199686?s=20quote:Op zondag 14 februari 2021 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD321
[...]
Nieuwe aanwinst bas gegenereerde ambient van theo tol (crows labyrinth) uit nederland, heb twee cdtjes van de man besteld tijdens zo'n bandcamp vrijdag. Heerlijke rustige ambient die ik wel eens op spotify luisterde dus dan ook maar de cdtjes aanschaffenEen soort nederlandse lustmord.
[...]
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 07:54 schreef bazbo het volgende:
[..]
https://twitter.com/balangereis/status/1361536576208199686?s=20
Net even doorheen geskipt, klonk lekker dus aangechaftquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
LP307
[ afbeelding ]
We blijven zweven maar een tandje zwaarder met the cosmic dead, die ons de scottish space race presenterenGeweldige hoes trouwens
Deze mannen heb ik ook live gezien en toen deze plaat aangeschaft, het is heerlijk zware logge space drone heaviness, live is het van die muziek waar je heerlijk in kunt gaan hangen die op de juiste momenten helemaal los gaat
![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:20 schreef bazbo het volgende:
Zo. Duizend cd's voor dit projectje gedraaid in iets meer dan een jaar. Plankje zestien ook klaar. Op naar plankje zeventien!
[ afbeelding ]
Ik heb pas Captain Lockheed and the Starfighters van Robert Calvert aangeschaft. Bizarre plaat maar wel fijnquote:Op maandag 29 maart 2021 10:04 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1020: Hawkwind - This Is Your Captain Speaking - Your Captain Is Dead - The Albums And Singles 1970-1974: Space Ritual
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Vijfde album uit de doos. Jemigdepemig. Space Ritual is een legendarisch livealbum uit 1973. Het is hun vierde plaat dan; de dubbelelpee is opgenomen op 22 en 30 december 1972 in Liverpool en Londen. Van de eerste twee studioplaten horen we maar één enkel stuk terug; de rest komt van Doremi of is nieuw. Robert Calvert declameert her en der zijn gestoorde poëzie. Het basgeluid van Lemmy heeft dan al aardig z'n plek gevonden. De gitaarmuur van Brock moet oorverdovend zijn geweest. Daaroverheen gieren de sax van Nik Turner en de synths van Dik Mik en Del Dettmar. Eigenlijk heeft drummer Simon House nog de meeste vrijheid. Lekker is het allemaal zeker.
Ja kanonne, die is goed. Staat het legendarische The Right Stuff op. Calvert zou overigens in 1976 weer een tijdje deel uitmaken van Hawkwind en in die tijd speelde de band ook dat nummer nog wel eens. Bizarre plaat, misschien wel meer een hoorspel dan een rockplaat, maar er staat geweldig spul op.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:20 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik heb pas Captain Lockheed and the Starfighters van Robert Calvert aangeschaft. Bizarre plaat maar wel fijn
Jajaja, leuk om te horen! Ale Agony sampled Enola Gayquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Cassette 2
[ afbeelding ]
Het bandje bij nuclear attack van semi0n, luister ik nu voor het eerst. Op kant A staat nuclear attack en op kant B drie nummers van de leden, 99, nuclear poop en Ale Agony. Het staat op een grijs geschrilderd bandjeHij is zeer fijn
Ah vandaar de naamquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:44 schreef bartrid het volgende:
[..]
Jajaja, leuk om te horen! Ale Agony sampled Enola Gay
Ja bizarre plaat met al die spoken word en zo, maar muzikaal is het allemaal erg lekker.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:27 schreef bazbo het volgende:
[..]
Ja kanonne, die is goed. Staat het legendarische The Right Stuff op. Calvert zou overigens in 1976 weer een tijdje deel uitmaken van Hawkwind en in die tijd speelde de band ook dat nummer nog wel eens. Bizarre plaat, misschien wel meer een hoorspel dan een rockplaat, maar er staat geweldig spul op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |