Nee, ik geef enkel aan dat je soms vervelende samenwerkingspartners hebt in de politiek. Afhankelijk van de keuze van de kiezer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Plaats je GL en D66 nu daadwerkelijk op één lijn met FvD?
Daar zijn ze zelf bij. Dan mag men ze daar toch ook op afrekenen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee, ik geef enkel aan dat je soms vervelende samenwerkingspartners hebt in de politiek. Afhankelijk van de keuze van de kiezer.
Je kan iedereen afrekenen waarop jezelf wil natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar zijn ze zelf bij. Dan mag men ze daar toch ook op afrekenen?
Heerlijk bizarre redenatie welquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je kan iedereen afrekenen waarop jezelf wil natuurlijk.
Ik ga een landelijke partij niet ergens op afrekenen omdat een autonome provinciale afdeling een ongewenste coalitie is aangegaan.
Daarnaast gaat Jetten voorbij aan het feit dat hij in deze tweet CDA en VVD wil wegzetten als ontzettend fout door middel van guilty by association. Terwijl zijn eigen D66 op vele plaatsen, provincies en landelijk in de coalitie zit met CDA en/of VVD. Kortom, hij wijst ook naar zichzelf. Dat is de grap van deze sneue poging. Een activistische aanval op rechts.
Heerlijk zo'n inhoudsloze reactie. Dan weet men gelijk dat er een gevoelige snaar is geraakt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heerlijk bij arre redenatie wel
Ha ha ha.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik ga een landelijke partij niet ergens op afrekenen omdat een autonome provinciale afdeling een ongewenste coalitie is aangegaan.
Daarnaast gaat Jetten voorbij aan het feit dat hij in deze tweet CDA en VVD wil wegzetten als ontzettend fout door middel van guilty by association. Terwijl zijn eigen D66 op vele plaatsen, provincies en landelijk in de coalitie zit met CDA en/of VVD. Kortom, hij wijst ook naar zichzelf. Dat is de grap van deze sneue poging. Een activistische aanval op rechts.
Als simpele logica al een 'activistische aanval' is, wat is dan geen activistische aanval?quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ach ja, je moet het toch een beetje in het thema van het topic houden he. Het is een aanval op zijn regeringspartners. En het is populistisch omdat hij het later voor zijn achterban doet. Verder gaat hij er niets mee doen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als simpele logica al een 'activistische aanval' is, wat is dan geen activistische aanval?
En ja: als je je inlaat met partijen waar 'racisme, homofobie, vrouwen- en jodenhaat' de normaalste zaak van de wereld is dan ben je ook gewoon guilty by association. De lokale partijen die na het vorige akkefietje geen afstand hebben genomen van die partij mag je daar wat mij betreft gewoon op aankijken hoor.
Van mij mag je alles wat je wil roepen en noemen. Ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting. Dus als jij Baudet en zijn aanhang racisten wil noemen, ga gerust je gang.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:39 schreef skrn het volgende:
[..]
Ha ha ha.
Als populisten 1 ding goed kunnen doen, is elke scheet van elke lokale GroenLinks-politicus of PvdA-politicus, totaal onbekende raadsleden, of soms zelf niet-verkozen figuren, totaal uit verband trekken en het landelijk nieuws maken.
Zoals toen met Anne-Fleur Dekker is gebeurd.
Maar we mogen Thierry Baudet en zijn volgelingen geen racisten noemen.
Ken geen blad zo rechts als Elsevier.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:21 schreef Isdatzo het volgende:
Aanvallen? Het lijkt me vrij essentieel dat de media bericht over het racistische bolwerk dat de FvD keer op keer blijkt te zijn. Is het niet belangrijk dat de kiezer weet wat er achter die pseudo-intellectuele façade schuilt?
Verder: is Elsevier nu ook ineens zo'n vieslinks activistisch propagandablaadje van het partijkartel dan? Typisch.
Ik zeg volgelingen, niet aanhang, ik bedoel diegenen die hem door dik en dun steunen en hem geen kritische vragen stelllen. Of erger: diegenen die vragen willen stellen belachelijk maken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Van mij mag je alles wat je wil roepen en noemen. Ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting. Dus als jij Baudet en zijn aanhang racisten wil noemen, ga gerust je gang.
We bedoelen hetzelfde.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik zeg volgelingen, niet aanhang, ik bedoel diegenen die hem door dik en dun steunen en hem geen kritische vragen stelllen. Of erger: diegenen die vragen willen stellen belachelijk maken.
Och dat valt reuze mee. De Telegraaf overigens ook. Hoogstaande media is er niet echt meer. Zeker de DPG Media kranten hebben weinig diepgang. Elke krant maakt wel missers, steekt veel te weinig tijd in echte journalistiek. Hetzelfde gaat op voor het NOS journaal en RTL nieuws en vele praatprogramma's op TV Het is allemaal zo basaal ontzettend laagdrempelig. En bovendien met een heel beperkt beeld. Vooral gericht op de randstad en de Angelsaksische wereld. We krijgen veel te weinig nieuws uit oa Duistaland, Frankrijk, Italië enzovoort. Vrijwel heel de Nederlandse media heeft daar een grote blinde vlek.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ken geen blad zo rechts als Elsevier.
Nee, wacht even, ik zeg het verkeerd. Het is dom-rechts. Dat is Elsevier. Echt nul komma nul diepgang. Echt, ik heb nooit zoiets van: goh, daar is echt journalistiek puikwerk afgeleverd, er zijn bronnen gecontroleerd, dossiers uitgezocht, experts geraadpleegd, hoor- en wederhoor toegepast. Het zijn zulke open deuren. Verschrikkelijk. De Telegraaf als weekblad.
Als een soort tegenhanger van joop.nl?quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:59 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kan dit topic gereekst worden en omgedoopt tot Het Rechtse Huilhoekje.
Toeslagenaffaire gemist?quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:01 schreef Dejannn het volgende:
Translation: 'CDA en VVD staan min of meer op gelijke voet met FvD'
Het idee is hier weer: clusteren & collectief demoniseren. En dat moet dan natuurlijk weer via identiteitspolitiek.
Klinkt een beetje als je hebt gelijk. Mijn partijen zijn racistisch maar anderen doen het ook!quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Over de PVV en BIJ1 kun je dat nog zeggen, die hebben letterlijk racistische teksten in hun partijprogramma. Bij de FvD moest er eerst in appjes worden gesnuffeld. Dus racistisch? Geheid, maar openlijk niet.
Ik vraag mij al een tijdje af hoe een Fox News in Nederland zou aanslaan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoeft niet. Trump en de GOP en Fox zeggen het, dus is het zo.
Op TV gaat dat niet meer lukken. Maar online is b.v. een GeenStijl natuurlijk best populair en dat komt op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:25 schreef Wicky030 het volgende:
Ik vraag mij al een tijdje af hoe een Fox News in Nederland zou aanslaan.
Betaalmuur helaas.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:27 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-cda-en-vvd-a4031385
Binnen het CDA worden mensen met commentaar op de samenwerking met FvD gelukkig nog ouderwets gezellig Brabants geïntimideerd door het provinciaal partijbestuur.
Ik zou genoeg mensen willen wegstemmen, maar helaas kan ik alleen mijn stem aan iemand geven. Als ik op mijn stembiljet schrijf dat ik Henk Krol weg wil hebben, is het biljet namelijk ongeldig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:37 schreef Nober het volgende:
Baudet en Wilders moeten kapot, zij deugen niet zoals de rest wel deugt.
Waarom we nooit meer met Wilders moeten willen regeren bijvoorbeeld? Nou zie hier:
[ twitter ]
Frans Bromet, vader van Laura die voor Groenlinks in de tweede kamer zit, komt met: 'Rechts in beeld'
[ twitter ]
Kijk eens wat iemand privé allemaal appt? Gelukkig zijn wij van EW Magazine wel deugers en 24/7 politiek correct.
[ twitter ]
Daar zijn de activisten weer van het partijkartel want met journalisme heeft het niets te maken.
[ twitter ]
Nog vijf weken volhouden. Laat je niet gek maken. Het meeste is afleiding van belangrijker nieuws. Stem ze weg.
Zou dat ook in de media kunnen als er provinciaal gekozen wordt voor het halsstarrig doorzetten van de samenwerking met partij die draait om antisemitisme en racisme?quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Betaalmuur helaas.
Gelukkig kan binnen mijn gemeentelijke en provinciale CDA afdeling alles gezegd worden. Ook over een de werking met welke andere partij dan ook. Marc Dullaert (oa voormalig kinderombudsman) is dan ook een prima voorzitter van de provinciale afdeling.
quote:Kritische CDA’ers spreken van een gespannen situatie. Ze wijzen op CDA-raadslid en oud-Statenlid Guus Mulders, die vorige maand in het Brabants Dagblad opriep om de samenwerking met FVD stop te zetten. Hij kreeg van een oud-bestuurslid van het Brabantse CDA te horen dat hij „geen CDA’er” was, en een huidig bestuurslid sprak Mulders’ fractievoorzitter erop aan in een telefoontje.
Vervelend telefoontje van een gepikeerd iemand. Leuk dat jij er zoveel achter zoekt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat ook in de media kunnen als er provinciaal gekozen wordt voor het halsstarrig doorzetten van de samenwerking met partij die draait om antisemitisme en racisme?
Uit het artikel
[..]
Hoop bla, bla. Maar het komt er op neer dat commentaar op samenwerking met racisten niet geaccepteerd wordt in het CDA. Blijkbaar bevalt jou dat wel. Ik vind dat zonde van een partij als het CDA.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vervelend telefoontje van een gepikeerd iemand. Leuk dat jij er zoveel achter zoekt.
De samenwerking is de leden voorgehouden en een meerderheid stemde er mee in. Democratisch bepaald dus. Spijtig dat jij daar zoveel moeten mee hebt. Zeker omdat het een provinciale aangelegenheid is en geen landelijke. Er worden op provincial niveau geen stokpaardjes van Baudet geregeld. En aangezien het provinciale programma bij FvD compleet ontbrak zal er dus gewoon met de fractieleden gesproken zijn om te kijken wat hun standpunten waren en of er een match en klik was. Maar goed, dat is allemaal veel te veel nuance en praktijk voor jou.
"In het CDA" je bedoeld dat 2 personen die gepikeerd waren op kritiek gelijk staan aan "het CDA". Nope, ik en vele anderen kunnen namelijk prima kritiek leveren op die samenwerking binnen het CDA. En dat heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Blijkbaar zie jij er dolgraag veel meer in dan het is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoop bla, bla. Maar het komt er op neer dat commentaar op samenwerking met racisten niet geaccepteerd wordt in het CDA. Blijkbaar bevalt jou dat wel. Ik vind dat zonde van een partij als het CDA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |