abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:47:50 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197922348
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Denken jullie echt dat er nu door die avondklok beduidend minder mensen op straat zijn?? We konden al nergens naar toe als alleen op visite en die hebben ze nu moeten vervroegen, nu gaan ze bij iemand eten ipv op de koffie of ze blijven slapen. Bovendien is het overdag gewoon weer net zo druk onderweg als voor de eerste lockdown.....
Goeie vraag. Ik denk het eigenlijk niet. En met dit winterse weer al helemaal niet. In de zomer zou het een compleet ander verhaal zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197922377
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik denk het eigenlijk niet. En met dit winterse weer al helemaal niet. In de zomer zou het een compleet ander verhaal zijn.
Ja precies......dan moet de ME met waterkanonnen over het terras :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:51:35 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197922411
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies......dan moet de ME met waterkanonnen over het terras :D
Ja, maar dan moeten ze sportief zijn er bruisend water gebruiken met een schijfje citroen erin. Dan kan helpen voor het draagvlak.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197922421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, maar dan moeten ze sportief zijn er bruisend water gebruiken met een schijfje citroen erin. Dan kan helpen voor het draagvlak.
_O_ _O-
pi_197922527
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Denken jullie echt dat er nu door die avondklok beduidend minder mensen op straat zijn?? We konden al nergens naar toe als alleen op visite en die hebben ze nu moeten vervroegen, nu gaan ze bij iemand eten ipv op de koffie of ze blijven slapen. Bovendien is het overdag gewoon weer net zo druk onderweg als voor de eerste lockdown.....
Ik denk het eerlijk gezegd wel, als ik naar mijzelf kijk. Even wat gaan eten met een vriend die in dezelfde stad woont doe ik nog steeds. Maar op een vrijdagavond bij iemand borrelen die in een andere stad woont doe ik momenteel even niet meer. Vind het de moeite niet waard om om 20.00 alweer te vertrekken. Blijven slapen vind ik dan ook weer zo'n gedoe. Dat soort vrienden zie ik na de avondklok wel weer.

En ik denk dat dat voor meer mensen geldt. De drempel ligt wat hoger.
pi_197922594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk het eerlijk gezegd wel, als ik naar mijzelf kijk. Even wat gaan eten met een vriend die in dezelfde stad woont doe ik nog steeds. Maar op een vrijdagavond bij iemand borrelen die in een andere stad woont doe ik momenteel even niet meer. Vind het de moeite niet waard om om 20.00 alweer te vertrekken. Blijven slapen vind ik dan ook weer zo'n gedoe. Dat soort vrienden zie ik na de avondklok wel weer.

En ik denk dat dat voor meer mensen geldt. De drempel ligt wat hoger.
Misschien is het wel wat minder, maar echt niet genoeg om effect te hebben.....zoals ik ook al zei, overdag is er nog meer dan genoeg verkeer.
pi_197922598
Ik denk een van de positieve dingen als we het ergste achter de rug hebben dat mensen als Ab Osterhaus, Diederik Gommers, Hubert Bruls en Ernst Kuipers niet meer aanschuiven in talkshows. Ze kondigen toch bedoeld of onbedoeld weer een angstbeeld in de samenleving. Maar als het goed gaat met de cijfers zie je ze nergens, en wordt er enkel en alleen gepraat over een Elfstedentocht, terwijl er in Friesland nauwelijks ijs ligt _O-

Ik zou graag liever vanaf April 2020 andere deskundigen in het OMT zien en willen horen, en zien aanschuiven in talkshows. Economen bijvoorbeeld die met een plan komen om de economie er bovenop te helpen. Pshychologen die vertellen hoe ze de depressieve mensen weer kunnen laten genieten van de wereld en al dat soort andere deskundigen.

Laat Gommers zich vanaf dan lekker weer bezig houden met de IC in het Erasmus, Kuipers en Bruls weer naar de achtergrond en Ab Osterhaus heerlijk op een tropisch oord laten genieten van de miljoenen die hij heeft overgehouden aan deze pandemie.

Om positief af te sluiten, 519 op dit moment het aantal op de IC. Zou een daling van 31 zijn _O_
pi_197922620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:02 schreef Oliver23 het volgende:
Ik denk een van de positieve dingen als we het ergste achter de rug hebben dat mensen als Ab Osterhaus, Diederik Gommers, Hubert Bruls en Ernst Kuipers niet meer aanschuiven in talkshows. Ze kondigen toch bedoeld of onbedoeld weer een angstbeeld in de samenleving. Maar als het goed gaat met de cijfers zie je ze nergens, en wordt er enkel en alleen gepraat over een Elfstedentocht, terwijl er in Friesland nauwelijks ijs ligt _O-

Ik zou graag liever vanaf April 2020 andere deskundigen in het OMT zien en willen horen, en zien aanschuiven in talkshows. Economen bijvoorbeeld die met een plan komen om de economie er bovenop te helpen. Pshychologen die vertellen hoe ze de depressieve mensen weer kunnen laten genieten van de wereld en al dat soort andere deskundigen.

Laat Gommers zich vanaf dan lekker weer bezig houden met de IC in het Erasmus, Kuipers en Bruls weer naar de achtergrond en Ab Osterhaus heerlijk op een tropisch oord laten genieten van de miljoenen die hij heeft overgehouden aan deze pandemie.

Om positief af te sluiten, 519 op dit moment het aantal op de IC. Zou een daling van 31 zijn _O_
En geen Diederik Jekel meer bij Boulevard, ik zapp echt weg als hij in beeld komt..... :o
pi_197922881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar je kunt ze niet geïsoleerd beoordelen. Dus ik zou het werkelijk niet weten.
[..]
Feit is dat met het huidige pakket maatregelen de besmettingen omlaag gaan en met name de ziekenhuizen laten zien dat er minder instroom is. Een enkele maatregel beoordelen is niet mogelijk, maar we zien toch duidelijk dat de opstapeling van maatregelen werkt.

quote:
Het is behoorlijke inperking van je vrijheid. Ik zou helemaal niet aan de overheid moeten hoeve uitleggen waarom ik in de winter na 2100 u. buiten ben. Er zijn genoeg mensen die in de winter na 21.00 u. buiten willen zijn, bijvoorbeeld om een blokje om te doen. Zelf heb ik er alleen principieel last van. Zelf zou ik er geen last van hebben als alle voetbalstadions worden gesloten voor de komende twee jaar. Maar ik ben gewoon heel erg tegen vrijheidsbeperkingen, zeer als niet duidelijk is wat het effect is.
[..]
Ik vind dit werkelijk bijzonder. Het is een argument wat ik al vaak gehoord heb de afgelopen weken. Uiteraard is iedereen tegen elke inperking van vrijheid, maar waarom hoor ik dan nooit iemand over (bijvoorbeeld)_
a) dat je maar 100 (overdag) en 130 (avond) op de snelweg mag
b) je de belasting moet informeren over al je inkomsten
c) je niet mag discrimineren

Ook allemaal dingen die de vrijheid inperken. Ik wil 250 rijden, geen belasting betalen en elke inwoner van Atlantis uitschelden. Dat mag ik ook allemaal niet en de effecten zijn ook niet duidelijk waarom ik dat niet mag.

Ik begrijp oprecht niet dat mensen in de situatie waar we in zitten moeite hebben met iets simpels als een avondklok. Als je naar buiten moet (werk, hond uitlaten, medische noodzaak, etc.) dan kan en mag dat gewoon. Het voorkomt echter een hoop bezoekjes in de avonduren, en daarmee voorkomt het besmettingen. Hoeveel weet niemand, maar al is het er maar 1 dan hebben we toch al winst?

quote:
Mja, het is wat mij betreft niet helemaal duidelijk hoe de besmettingen plaatsvinden. Zo is mij nog steeds niet duidelijk in hoeverre mondkapjes helpen en de overheid gaat wat dat betreft ook alle kanten op.
We weten ook dat evenementen buiten amper/geen besmettingen opleveren, toch is het verboden. Van eigenlijk geen enkele maatregel is het effect eenvoudig te zien. Het is een totaalpakket, elk laagje doet een bijdrage en sommige laagjes versterken elkaar. Zo is het advies om maar 1 bezoeker te ontvangen en dit wordt versterkt door de avondklok.

Ik vind de overheid daar juist erg rechtlijnig in. Er worden maatregelen aangekondigd, en als mensen ze niet opvolgen dan worden ze verzwaard. Als iedereen de 4 basisregels (handen wassen, testen bij klachten, thuisblijven bij klachten en hoesten/niezen in de elleboog) zouden opvolgen dan zou er helemaal niets extra nodig zijn. Men is echter niet in staat om dat te doen, dus krijg je er steeds iets bovenop. Zo was er al een advies om zo min mogelijk bezoek te ontvangen, daar had men lak aan. Dus nu wordt dat versterkt en verzwaard met de avondklok. De overheid is niet de boeman in deze, dat zijn onze medebewoners die schijt hebben aan de regels.
pi_197922935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind dat de mensen die roepen "Ik word beperkt in mijn vrijheid" volkomen gelijk hebben. En daarbij denk ik dat corona inderdaad erg lijkt op griep, behalve dat het véél besmettelijker is en het ook gezonde jonge mensen hard kan treffen.
Valt me een beetje tegen van je, je klinkt nu als Baudet.

We weten toch ondertussen wel dat het niet zomaar een griepje is? Ondanks dat de klachten wellicht wat overeenkomsten hebben is het totaal onvergelijkbaar. Corona treft iedereen, gezond of ongezond, oud of jong. Met griep komen er amper mensen jonger dan 80 in het ziekenhuis en al helemaal niet op de IC. Bij Corona wel, en het grootste probleem is dat je daarmee anderen mensen de zorg ontzegt. Er gaan nu mensen dood die simpelweg geen behandeling kunnen krijgen omdat het vol ligt.

Mensen die dat roepen hebben natuurlijk gelijk, we worden beperkt in onze vrijheid. Dat doen we omdat we anders straks vele extra duizenden doden te betreuren hebben. Zoals ik net noemde, ik zou graag 250 op de snelweg rijden maar wordt daarin ook beperkt. Als je die beperking opheft dan vallen er simpelweg meer doden op de snelweg (meer en zwaardere ongevallen). Dat klinkt misschien niet zo erg, maar wat als jouw vader/moeder/kind doormidden gereden wordt?
pi_197922998
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Denken jullie echt dat er nu door die avondklok beduidend minder mensen op straat zijn?? We konden al nergens naar toe als alleen op visite en die hebben ze nu moeten vervroegen, nu gaan ze bij iemand eten ipv op de koffie of ze blijven slapen.
Ja, er zijn beduidend minder mensen op straat. Het is op veel plekken uitgestorven. Het klopt dat een deel van de afspraken verschuift, maar een groot deel wordt ook geannuleerd of ingekort. En hoe korter de contactmomenten, hoe minder kans op besmetting. Tevens voorkomt het een hoop bezoek van verder weg, wat weer bijdraagt aan de verspreiding door Nederland heen.

Maar de maatregel moet je niet los zien, deze is vooral nodig omdat mensen het advies van 1 bezoeker massaal negeren. Als iedereen dat zou opvolgen, dan was er veel minder noodzaak om deze extra laag als maatregel te hebben.

quote:
Bovendien is het overdag gewoon weer net zo druk onderweg als voor de eerste lockdown.....
En grappig genoeg is dat juist heel positief! Er gaan meer mensen met de auto naar het werk, en dat is een stuk beter dan dat ze in het OV gaan zitten.
pi_197923065
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

En geen Diederik Jekel meer bij Boulevard, ik zapp echt weg als hij in beeld komt..... :o
Jammer, die snufferd is een vaste presentator. Alleen gaat ie dan over andere dingen zeveren ;)
pi_197923078
Is het echt weer zo druk op de weg? Ik moest vorige week ergens bij Zwolle zijn en meestal sta ik op de A50 wel ergens in de file, maar nu kon ik de hele route probleemloos doortuffen. Niks op de matrixborden. Hele stukken snelweg voor mezelf.
Tap tap tap
pi_197923091
Maar laten we het weer positiever maken, zoals @Oliver23 aangeeft ziet de IC er goed uit. Ben benieuwd naar alle cijfers vandaag, ik verwacht dat de nieuwe besmettingen nu weer wat realistischer zijn. Ik hoop dat we onder de 3000 blijven.
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:28:51 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197923106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Feit is dat met het huidige pakket maatregelen de besmettingen omlaag gaan en met name de ziekenhuizen laten zien dat er minder instroom is. Een enkele maatregel beoordelen is niet mogelijk, maar we zien toch duidelijk dat de opstapeling van maatregelen werkt.
Ja, de opstapeling wel.
quote:
[..]

Ik vind dit werkelijk bijzonder. Het is een argument wat ik al vaak gehoord heb de afgelopen weken. Uiteraard is iedereen tegen elke inperking van vrijheid, maar waarom hoor ik dan nooit iemand over (bijvoorbeeld)_
a) dat je maar 100 (overdag) en 130 (avond) op de snelweg mag
b) je de belasting moet informeren over al je inkomsten
c) je niet mag discrimineren

Dan praat je weinig met mij en met veel mensen die ik ken. Ik ben in elk geval tegen b en c en ik ben ook tegen belasting betalen. Die snelheidsbeperking is als ik naar Duitsland kijk misschien ook niet nodig.

En ikzelf ben helemaal niet tegen elke inperking van vrijheid. In mijn VvE mag je na 22.00 u. geen lawaai maken. ie beperking accepteer ik onder de voorwaarde dat ook andere die accepteren. Maar de kern is dat ik principieel gezien alleen beperkingen accepteer waarmee ik zelf heb ingestemd en dat is helaasin het merendeel van de gevallen niet zo.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197923157
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:27 schreef CherryLips het volgende:
Is het echt weer zo druk op de weg? Ik moest vorige week ergens bij Zwolle zijn en meestal sta ik op de A50 wel ergens in de file, maar nu kon ik de hele route probleemloos doortuffen. Niks op de matrixborden. Hele stukken snelweg voor mezelf.
Hier wel, maar dat komt vooral omdat door de sneeuw de spitsstrook dicht is en er dus meer verkeer over 2 ipv 3 banen moet. Over het algemeen heb ik wel het idee dat het wat drukker is, maar dat dit vooral komt omdat men niet in het OV of op de fiets wil zitten met dit weer.

Je ziet dit ook in oa de grafieken terug bij Google, er is een lichte stijging van werkverkeer:
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:33:14 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197923185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Valt me een beetje tegen van je, je klinkt nu als Baudet.
Jammer dat je dat vindt; dat valt mij op mijn beurt dan weer tegen van jou. Ik vind dat Baudet soms goeie dingen zegt.
quote:
We weten toch ondertussen wel dat het niet zomaar een griepje is? Ondanks dat de klachten wellicht wat overeenkomsten hebben is het totaal onvergelijkbaar. Corona treft iedereen, gezond of ongezond, oud of jong. Met griep komen er amper mensen jonger dan 80 in het ziekenhuis en al helemaal niet op de IC. Bij Corona wel, en het grootste probleem is dat je daarmee anderen mensen de zorg ontzegt. Er gaan nu mensen dood die simpelweg geen behandeling kunnen krijgen omdat het vol ligt.
Ik maak er toch twee belangrijke kanttekeningen bij: veel grotere besmettelijkheid en ook gezonde jonge mensen die worden getroffen. Ik zeg toch niet 'Het is maar een griepje'? Als het net zo besmettelijk was als griep zou de zorg veel minder zwaar belast worden.
quote:
Mensen die dat roepen hebben natuurlijk gelijk, we worden beperkt in onze vrijheid. Dat doen we omdat we anders straks vele extra duizenden doden te betreuren hebben. Zoals ik net noemde, ik zou graag 250 op de snelweg rijden maar wordt daarin ook beperkt. Als je die beperking opheft dan vallen er simpelweg meer doden op de snelweg (meer en zwaardere ongevallen). Dat klinkt misschien niet zo erg, maar wat als jouw vader/moeder/kind doormidden gereden wordt?
Maar wat vind je dan van de situatie in Zweden? Daar hebben ze geen van die maatregelen genomen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197923269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:28 schreef Federer-fan het volgende:
Dan praat je weinig met mij en met veel mensen die ik ken. Ik ben in elk geval tegen b en c en ik ben ook tegen belasting betalen. Die snelheidsbeperking is als ik naar Duitsland kijk misschien ook niet nodig.
Gewetensvraag: als je werkeloos wordt. Wie vind je dat daar voor moet opdraaien?

quote:
En ikzelf ben helemaal niet tegen elke inperking van vrijheid. In mijn VvE mag je na 22.00 u. geen lawaai maken. ie beperking accepteer ik onder de voorwaarde dat ook andere die accepteren. Maar de kern is dat ik principieel gezien alleen beperkingen accepteer waarmee ik zelf heb ingestemd en dat is helaasin het merendeel van de gevallen niet zo.
Dat is nu eenmaal het idee van een crisis. Het is niet iets wat normaal is, je kan moeilijk over elke maatregel een stemming onder het volk gaan houden. Je moet er op vertrouwen dat onze volksvertegenwoordiging, die je wel mede gekozen hebt, probeert te zorgen dat de crisis zo min mogelijk impact heeft en we het met zoveel mogelijk mensen overleven. Elke maatregel moet goedgekeurd worden door een groep mensen, het is niet dat Rutte of de Jonge zelf iets bedenkt en doorvoert.

Ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat we in een tijdelijke situatie zitten. Dit is een crisis, geen structurele situatie. Als deze crisis achter de rug is zijn we gewoon weer op het niveau van januari 2020 qua vrijheden, er zal niets van de maatregelen in stand blijven als de Corona achter de rug is. Daar hoef je niet aan te twijfelen, want je hoeft enkel naar vorig jaar te kijken. Tussen 1 juni en 1 oktober heb je nagenoeg geen maatregelen gehad (enkel evenementen waren nog verboden), er is zo snel als mogelijk afgeschaald om ons zoveel mogelijk vrijheden te geven.
pi_197923344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Jammer dat je dat vindt; dat valt mij op mijn beurt dan weer tegen van jou. Ik vind dat Baudet soms goeie dingen zegt.
[..]
Ik heb Baudet en bijvoorbeeld de Maurice de Hond nog niet op een zinnig woord kunnen betrappen in deze crisis. Alles wat ze zeggen kan en wordt eenvoudig onderuit gehaald door feiten.

quote:
Ik maak er toch twee belangrijke kanttekeningen bij: veel grotere besmettelijkheid en ook gezonde jonge mensen die worden getroffen. Ik zeg toch niet 'Het is maar een griepje'? Als het net zo besmettelijk was als griep zou de zorg veel minder zwaar belast worden.
Dat klopt, en dat is ook heel fijn dat je dat deed.

quote:
Maar wat vind je dan van de situatie in Zweden? Daar hebben ze geen van die maatregelen genomen.
Totaal onvergelijkbaar. In Zweden hebben ze ook maatregelen, maar voor de rest is het onvergelijkbaar. Het land is veel ruimer, de bevolking houdt van nature al meer afstand en de bevolking is ook meer geneigd om de maatregelen stricter op te volgen.

Ik vind dat je geen enkel land kunt vergelijken, dat is ook waarom ik dat probeer te voorkomen. Er zijn zo verschrikkelijk veel factoren van belang, die kan je niet vergelijken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:46:05 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197923431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gewetensvraag: als je werkeloos wordt. Wie vind je dat daar voor moet opdraaien?
Daar heb je civiele procedures voor. Maar ik vind dat mensen voor zichzelf moeten zorgen, met hulp van familie en vrienden en eventueel liefdadigheid. Ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid. En vangnet voor abjecte armoede vind ik prima, maar ik vind dat er veel te veel overheidsbemoeienis is.

Ooit was er in Nederland een revolutie wegens de tiende penning: mensen moesten tien proces belasting betalen. Nu betalen we alles bij elkaar tegen de zeventig procent belasting en er kraait amper een han naar.
quote:
[..]

Dat is nu eenmaal het idee van een crisis. Het is niet iets wat normaal is, je kan moeilijk over elke maatregel een stemming onder het volk gaan houden.
Mja, je zou een eind komen. Maar er zijn sowieso veel te veel regels vind ik, vooral ook uit Brussel e ik zou erg blij zijn als we uit de EU gaan, maar goed, offtopic.
quote:
Je moet er op vertrouwen dat onze volksvertegenwoordiging, die je wel mede gekozen hebt, probeert te zorgen dat de crisis zo min mogelijk impact heeft en we het met zoveel mogelijk mensen overleven. Elke maatregel moet goedgekeurd worden door een groep mensen, het is niet dat Rutte of de Jonge zelf iets bedenkt en doorvoert.
Rutte heeft wel mijn sympathie, maar ik heb onze overheid niet hoog zitten. Op alle terreinen waar de overheid zich mee bemoeit zijn grote problemen.
quote:
Ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat we in een tijdelijke situatie zitten. Dit is een crisis, geen structurele situatie. Als deze crisis achter de rug is zijn we gewoon weer op het niveau van januari 2020 qua vrijheden, er zal niets van de maatregelen in stand blijven als de Corona achter de rug is. Daar hoef je niet aan te twijfelen, want je hoeft enkel naar vorig jaar te kijken. Tussen 1 juni en 1 oktober heb je nagenoeg geen maatregelen gehad (enkel evenementen waren nog verboden), er is zo snel als mogelijk afgeschaald om ons zoveel mogelijk vrijheden te geven.
Het is een crisis, maar die had ook heel anders kunnen worden aangepakt: de zwakkeren zo veel mogelijk afschermen en beschermen en de rest zo veel mogelijk vrij laten. Maar goed, dar kom je toch niet uit. En al kom je er wel uit, dan is het nog een academische discussie, want wij gaan er niet over.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:48:32 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197923483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb Baudet en bijvoorbeeld de Maurice de Hond nog niet op een zinnig woord kunnen betrappen in deze crisis. Alles wat ze zeggen kan en wordt eenvoudig onderuit gehaald door feiten.
Dan heb ik het idee dat dat voor een deel te maken hebt met je antipathie tegen Baudet. Hij wil voorkomen dat we in een enorme economische crisis terechtkomen en blijven. Hij wil de zwakkeren beschermen en de rest zo veel mogelijk vrij laten. Dat is ook volgens mij de manier. Ik vind hem vaak arrogant overkomen, maar ik ben het wel vaak met hem en met Wilders eens.
quote:
[..]

[..]

Totaal onvergelijkbaar. In Zweden hebben ze ook maatregelen, maar voor de rest is het onvergelijkbaar. Het land is veel ruimer, de bevolking houdt van nature al meer afstand en de bevolking is ook meer geneigd om de maatregelen stricter op te volgen.

Ik vind dat je geen enkel land kunt vergelijken, dat is ook waarom ik dat probeer te voorkomen. Er zijn zo verschrikkelijk veel factoren van belang, die kan je niet vergelijken.
Nee, ben met je eens dat het lastig is. Toch gaat het ook in de VS slecht, ondanks 43 mensen per vierkante km.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197923558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:46 schreef Federer-fan het volgende:

Het is een crisis, maar die had ook heel anders kunnen worden aangepakt: de zwakkeren zo veel mogelijk afschermen en beschermen en de rest zo veel mogelijk vrij laten. Maar goed, dar kom je toch niet uit. En al kom je er wel uit, dan is het nog een academische discussie, want wij gaan er niet over.
Ik laat even een stukje politiek weg, alleen dit stukje vind ik wel interessant.

We doen dit alles om de zwakkeren te beschermen, en zelfs met al deze maatregelen lukt dat niet. Welke maatregelen zou je dan wel moeten nemen? Alle zwakkeren in eenzame opsluiting een paar jaar is toch geen optie?
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:53:13 #73
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197923572
Wat ik positief vind, is dat het kennelijk zondag 3 graden wordt en we dan hopelijk snel van de sneeuw en de gladheid af zijn. Dan hebben ook de ziekenhuizen daar minder last van neem ik aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197923606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, ben met je eens dat het lastig is. Toch gaat het ook in de VS slecht, ondanks 43 mensen per vierkante km.
Kijk eens waar het mis gaat in de VS, dat is niet op de plekken waar er weinig mensen bij elkaar wonen. Het gaat mis in de grote steden, daar waar juist ontzettend veel mensen boven op elkaar zitten (bijvoorbeeld New York). Dat zie je overigens in Zweden ook, de problemen concentreren zich daar in de grotere steden. Maar die steden zijn kleiner en het land dunner bevolkt, dus heb je uiteindelijk minder maatregelen nodig om hetzelfde effect als wij hier te bereiken.
pi_197923626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:53 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik positief vind, is dat het kennelijk zondag 3 graden wordt en we dan hopelijk snel van de sneeuw en de gladheid af zijn. Dan hebben ook de ziekenhuizen daar minder last van neem ik aan.
Ik heb werkelijk geen idee hoe het in de ziekenhuizen is qua bezetting door sneeuw en ijzel slachtoffers. Ik heb er nog weinig over gehoord, maar hoe minder hoe beter!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')