abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197900253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 01:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

SixSIgma zegt niets man, zelfs deze mensen zijn officieel SixSigma:

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Dabbawala
Nee, dat zijn ze niet, uit je eigen link:

quote:
Forbes never certified the dabbawalas as being a six-sigma organization. In fact, I never used the term at all. As you know, six-sigma is a process, not a statistic
pi_197900258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet, uit je eigen link:
[..]

Soort van insiders Garp ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:07:02 #103
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_197900339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 01:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee grappen maken over dode mag juist op FOK! Doodsverwensingen of banbesprekingen mag weer niet :)
Doodsverwensingen en oproepen tot geweld heb ik wel gezien op dit forum en ook wel eens een TR gemaakt, zonder enig resultaat overigens.
Dit jaar 2021 ben ik dergelijke zaken gelukkig nog niet tegen gekomen.

Maar dit is een andere discussie.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:20:08 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_197900375
Maar is er nu hoop?

Ik bedoel virus zou dus weer resistent zijn tegen Zuid-Afrikaanse variant en die zou ook al in Nederland geconstateerd zijn.
Britse mutant zorgt ook voor hoofdpijn.

Als vaccin niet werkt tegen Zuid-Afrikaanse variant, wat is dan nog het nut van vaccinaties?

https://www.volkskrant.nl(...)eem-worden~b6de786e/

Ik kan het artikel niet lezen, ik ben geen lid van de Volkskrant, maar de titel wel en dit is erg deprimerend. Virus lijkt gewoon nooit weg te gaan en maatregelen dus ook nooit meer.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:43:54 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197900468
Andere vaccins lijken wel wat te doen tegen die Zuid-Afrikaanse variant toch? Volgens mij is het vooral AstraZeneca dat niet veel doet. Eerlijk gezegd sowieso een van de matigere vaccins.
pi_197900678
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 02:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Maar is er nu hoop?

Ik bedoel virus zou dus weer resistent zijn tegen Zuid-Afrikaanse variant en die zou ook al in Nederland geconstateerd zijn.
Britse mutant zorgt ook voor hoofdpijn.

Als vaccin niet werkt tegen Zuid-Afrikaanse variant, wat is dan nog het nut van vaccinaties?

https://www.volkskrant.nl(...)eem-worden~b6de786e/

Ik kan het artikel niet lezen, ik ben geen lid van de Volkskrant, maar de titel wel en dit is erg deprimerend. Virus lijkt gewoon nooit weg te gaan en maatregelen dus ook nooit meer.
Op zich gaat het in Zuid Afrika, waar deze variant de aanjager achter de 2e golf zou zijn best goed:

pi_197900715
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Veertien gevaccineerde ouderen in Duitsland besmet met coronavirus
In een verzorgings- en verpleeghuis in Belm bij het Duitse Osnabrück zijn veertien ouderen besmet geraakt met de Britse variant van het coronavirus. Ze waren volledig gevaccineerd met het Pfizer/BioNTech-vaccin, allemaal hadden ze beide prikken gekregen. Het vaccin geldt als zeer effectief, met een werkzaamheid van 94 procent.

De ouderen vertonen tot nu toe milde of geen ziekteverschijnselen, maar het is slecht nieuws dat ze ondanks de vaccinaties toch de Britse variant van het virus hebben opgelopen.
Eerst 2, toen 14.

Dit toont aan dat ondanks volledige vaccinatie men gewoon besmet kan worden en besmettelijk blijft (voor wie daar nog aan twijfelt) en ook mede gevaccineerden kan besmetten.

Het zal dus nooit zo zijn dat gevaccineerden in dat opzicht privileges krijgen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 04:56:13 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197900726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 04:47 schreef Za het volgende:

[..]

Eerst 2, toen 14.

Dit toont aan dat ondanks volledige vaccinatie men gewoon besmet kan worden en besmettelijk blijft (voor wie daar nog aan twijfelt) en ook mede gevaccineerden kan besmetten.

Dat was al bekend natuurlijk. Of anders gezegd, het is nooit beweerd dat het niet zo is.

Als het helemaal niet helpt tegen besmetting en verspreiding heb je gelijk met je laatste opmerking. Ik heb de bron niet, maar zou graag weten om hoeveel ouderen het precies gaat. Zo een los getal zegt niks zonder relatief kader (of een controlegroep). Hoe lang na de booster is dit geconstateerd, etc.

Het lijkt zeker wel enig effect te hebben, zeker omdat mensen minder ziek worden en de hypothese is dat mensen die asymptomatisch zijn minder goed verspreiden.
Ook in Israël lijkt er zeker een effect te zijn op het aantal besmetting onder gevaccineerden. En dat is wel getest met een controlegroep :).

Dus als dat effect goed genoeg is om de R laag te houden dan zouden privileges nog steeds mogelijk zijn voor gevaccineerden imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197900747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 04:56 schreef Drekkoning het volgende:

Dat was al bekend natuurlijk. Of anders gezegd, het is nooit beweerd dat het niet zo is.
Onbekend is er altijd gezegd.

Gevaccineerden worden hiermee een soort van asymptomatische dragers, en zijn daarmee een risico voor sommigen.

Zij kunnen mensen met verzwakte immuunsystemen besmetten, het virus bv een land als Nieuw Zeeland binnen brengen, of een bevolking besmetten waar nog geen vaccinaties hebben plaatsgevonden, en indien wel de zwakkeren daar.

Je kunt wellicht de ziekenhuizen leger houden, maar het verhaal van de privileges voor gevaccineerden is onzin, landen, vliegmaatschappijen etc zullen zolang er covid is een test eisen, gevaccineerd of niet. IMO
  dinsdag 9 februari 2021 @ 05:21:02 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197900765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 05:07 schreef Za het volgende:

[..]

Onbekend is er altijd gezegd.

Gevaccineerden worden hiermee een soort van asymptomatische dragers, en zijn daarmee een risico voor sommigen.

Zij kunnen mensen met verzwakte immuunsystemen besmetten, het virus bv een land als Nieuw Zeeland binnen brengen, of een bevolking besmetten waar nog geen vaccinaties hebben plaatsgevonden, en indien wel de zwakkeren daar.

Je kunt wellicht de ziekenhuizen leger houden, maar het verhaal van de privileges voor gevaccineerden is onzin, landen, vliegmaatschappijen etc zullen zolang er covid is een test eisen, gevaccineerd of niet. IMO

We zullen zien wat het effect precies zal zijn de komende maanden. Als er mensen met vaccin inderdaad flink minder besmettelijk zijn dan kan je zo gerust laten gaan en het virus zal alsnog uitdoven.

Wat landen doen qua toegangsbeleid is uiteraard hun eigen pakkie an.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 9 februari 2021 @ 05:21:33 #111
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197900767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 01:08 schreef raptorix het volgende:
Even wat anders, doen ze nog wel eens iets met de Coronamelder app :D
nee, was een fail van Hugo
  dinsdag 9 februari 2021 @ 05:24:51 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197900773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 05:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, was een fail van Hugo
Ik gebruik hem nog gewoon. Heb welgeteld 1x een melding gehad, maar die exposure had ik ook al via mijn werkgever doorgekregen ;). Langere tijd binnen anderhalve meter geweest dus was al in quarantaine.

Lijkt dus op basis van dat geval wel te werken :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 9 februari 2021 @ 05:33:28 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197900788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 05:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik gebruik hem nog gewoon. Heb welgeteld 1x een melding gehad, maar die exposure had ik ook al via mijn werkgever doorgekregen ;). Langere tijd binnen anderhalve meter geweest dus was al in quarantaine.

Lijkt dus op basis van dat geval wel te werken :D
het is iets wat achteraf met info komt, een van de gouden regels bij een pandemie, is het voorkomen van besmetting.

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 09-02-2021 05:44:23 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 07:15:54 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197901025
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:49 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)s+maatregelen+v8.pdf

Op pagina 9 rechts bovenaan goed nieuws voor @:janneke141
Goed nieuws voor de leerlingen, vooral.

Al hoef je dit voor de leeropbrengst niet te doen, want die kan met anderhalvemeteronderwijs nog wel eens lager uitvallen dan met fulltime online onderwijs. Als je dit doet, dan is het uit welzijnsoverwegingen. Wat voor mij een hele goede reden is, maar ik ben wel bang dat de illusie van afstand houden op scholen er lang inblijft. De shcolen zijn immers weer open, volgende onderwerp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197901185
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:49 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)s+maatregelen+v8.pdf

Op pagina 9 rechts bovenaan goed nieuws voor @:janneke141
Dat is mooi, maar niets nieuws. Eerst maar zien of het ook daadwerkelijk bgaat gebeuren. Dat het prioriteit heeft, wisten we al.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 9 februari 2021 @ 07:48:07 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197901199
quote:

[..]

Eerst 2, toen 14.

Non-nieuws wat mij betreft.

Allereerst vertonen ze geen of milde verschijnselen. Daarnaast zijn ze heel kort na de 2e prik (of misschien zelfs ervoor) besmet geraakt. Ik zeg, prima nieuws. :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 07:48:10 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197901200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 05:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het is iets wat achteraf met info komt, een van de gouden regels bij een pandemie, is het voorkomen van besmetting.
Ja, en een van de methodes om te te bereiken is mensen waarschuwen dat ze in aanraking zijn geweest met een positief getest persoon zodat ze in quarantaine kunnen en zich kunnen laten testen op dag vijf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197901213
Maar 2 weken avondklok. _O- :')
  dinsdag 9 februari 2021 @ 07:52:27 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197901258
quote:
Ja maar wie is hier nu schuldig aan? Mensen worden heel creatief als je ze de keuze laat...

"Toch is in de coronacrisis besloten dat iedere zorginstelling zélf het vervoer tussen locaties moet regelen. Er ligt wel een werkinstructie van het RIVM, maar daarin staat niet dat bedrijven ervaring met vervoer van geneesmiddelen moeten hebben. Zo kon het gebeuren dat een cateraar hielp bij de verspreiding van coronavaccins om uit de ergste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog te komen."

En dan dit: "woordvoerder Charlotte Menten: ,,Je mag ervan afwijken, maar het is een kwestie van gezond verstand"

Allemaal leuk en aardig, maar dat is niets meer dan je eigen falen afschuiven.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197901318
quote:
Heeft Hugo de Jonge dit al goedgepraat?
zie email 27 oktober
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:07:45 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197901349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 07:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja maar wie is hier nu schuldig aan? ...
Niet de krokettenbakker in elk geval.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:08:08 #123
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197901355
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 08:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heeft Hugo de Jonge dit al goedgepraat?
Hij vergelijk de vaccinatie al met een frikandel: ''Mensen weten niet wat er in zit, maar eten het toch massaal''

Dus De Jonge zal het wel weer op zoiets gooien
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:08:55 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197901363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 07:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja maar wie is hier nu schuldig aan? Mensen worden heel creatief als je ze de keuze laat...

"Toch is in de coronacrisis besloten dat iedere zorginstelling zélf het vervoer tussen locaties moet regelen. Er ligt wel een werkinstructie van het RIVM, maar daarin staat niet dat bedrijven ervaring met vervoer van geneesmiddelen moeten hebben. Zo kon het gebeuren dat een cateraar hielp bij de verspreiding van coronavaccins om uit de ergste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog te komen."

En dan dit: "woordvoerder Charlotte Menten: ,,Je mag ervan afwijken, maar het is een kwestie van gezond verstand"

Allemaal leuk en aardig, maar dat is niets meer dan je eigen falen afschuiven.
Tsja, beiden werken met een koelbusje en een chauffeur. Ik zie het probleem niet zo :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197901368
quote:

[..]

Eerst 2, toen 14.

Precies. Tot aan de dood in lockdown, dat wordt het nieuwe normaal.

Elke week is er wel een nieuwe bangmaker die men de wereld ingooit om ons voor te liegen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')