Mijn oma idem. En zo heb ik in mijn omgeving nog 7 anderen die 'Covid' op papier kregen als doodsoorzaak. Je moet wat toch....quote:Op maandag 8 februari 2021 21:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier is in- en in triest wat er gaande is. Alles om de cijfers lekker op te kunnen blazen
Ik heb ook zo m'n twijfels over het vaccineren van zeer broze mensen (waarmee ik niet alle ouderen bedoel, maar zegmaar degenen waarbij je de nog resterende levensverwachting eerder in maanden dan jaren rekent). Ik denk echter dat het heel lastig is om het niet vaccineren van die groep in politieke zin te verkopen.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel weer voor paniekzaaier worden uitgemaakt enzo, maar ik vind 15 best veel eigenlijk:@ misschien moeten we het vaccineren van de allerkwetsbaarsten toch eens heroverwegen
We spreken eind maart wel weerquote:Op maandag 8 februari 2021 21:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Peilingen ja, wacht maar tot men lekker is gemaakt door Wilders en Baudet, je ziet nu al de enorme vrede over het beleid, en je dacht dat men in het hokje zegt: Goh, die Rutte, die heeft toch mooi gergegeld dat alles weer goed is.
Helemaal mee eens inderdaad. Als een oudere overlijdt aan corona is het corona, maar overlijden aan een vaccin komt het door onderliggend lijden. Dan maakt het niet meer uit 😤quote:Op maandag 8 februari 2021 21:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier is in- en in triest wat er gaande is. Alles om de cijfers lekker op te kunnen blazen
Moet je wat subtieler doen. Vaccins beschikbaar maken op aanvraag ofzo. Want ik deel de twijfel.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik heb ook zo m'n twijfels over het vaccineren van zeer broze mensen (waarmee ik niet alle ouderen bedoel, maar zegmaar degenen waarbij je de nog resterende levensverwachting eerder in maanden dan jaren rekent). Ik denk echter dat het heel lastig is om het niet vaccineren van die groep in politieke zin te verkopen.
We hebben 33k 90-jarigen, 25k 91-jarigen en nog maar 20k 92-jarigen.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk, de vaccins zijn over het algemeen veilig om toe te dienen. Nadeel is gewoon dat je te maken hebt met een doelgroep die op korte termijn sowieso overlijd. We hebben 33k 90-jarigen, 25k 91-jarigen en nog maar 20k 92-jarigen.
Van de 90 jarigen sterven er dus al 8000 per jaar, iets meer dan 20 per dag. Dan blijft het de vraag of het vaccin van invloed was, maar dat ze doodgaan is niet raar.
Dan maar niemand vaccineren?quote:Op maandag 8 februari 2021 21:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens inderdaad. Als een oudere overlijdt aan corona is het corona, maar overlijden aan een vaccin komt het door onderliggend lijden. Dan maakt het niet meer uit 😤
Probeer het dan nog eens?quote:Op maandag 8 februari 2021 21:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je begrijpt het punt écht niet hè
Nee, het is duidelijk genoeg omschreven en jij lijkt de enige die het punt mist. Lees maar even terug, misschien valt het kwartje. En nee, ik heb niets tegen vaccineren.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Probeer het dan nog eens?
Ik zie dat er alleen maar twijfel over vaccineren word gezaaid. Terwijl ik geen betere oplossing ken.
Een vaccin is een medicijn met voor sommigen lichte bijwerkingen. Corona is een ziekmakend en schadeveroorzakend virus. Zoek de verschillen.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We hebben 33k 90-jarigen, 25k 91-jarigen en nog maar 20k 92-jarigen.
Van de 90 jarigen sterven er dus al 8000 per jaar, iets meer dan 20 per dag. Dan blijft het de vraag of ze zijn overleden door corona, maar dat ze doodgaan is niet raar.
En zo is corona ook niet in alle gevallen de doodsoorzaak, maar de druppel op een broos lichaam.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een vaccin is een medicijn met voor sommigen lichte bijwerkingen. Corona is een ziekmakend en schadeveroorzakend virus. Zoek de verschillen.
Aan de bijwerkingen van een vaccin hoor je niet dood te gaan, ga je daar wel dood aan dan komt het door je zwakke gestel. Net als dat als je een hartstilstand krijgt tijdens het fietsen je niet de fiets de schuld kunt geven.
Het is niet verplicht, he. Het vaccin wordt aangeboden, maar of mensen ermee akkoord gaan is hun eigen keus.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel weer voor paniekzaaier worden uitgemaakt enzo, maar ik vind 15 best veel eigenlijk:@ misschien moeten we het vaccineren van de allerkwetsbaarsten toch eens heroverwegen
Als je een Duitse bron er bij pakt ( https://www.ndr.de/nachri(...)rung,corona6612.html ) dan blijkt dat e 25 januari de tweede inenting gehad hebben en dat 2 februari de besmetting is vastgesteld. Er was toch een termijn na de tweede inenting voordat het middel volledig werkte? Daarnaast zijn er "nur asymptomatische oder leichte Verläufe der Erkrankung festgestellt" , wat ook het doel van de vaccinatie is.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus het blijkt de vaccin niet goed werkt tegen mutaties? Dat zou wel slecht nieuws betekenen.
Dit, dit en nogmaals dit.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat onderscheid is echt al aan het vervagen. Straks als ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn gaan we echt niet vol open. "Nee, want stel je voor al die mensen met langdurige klachten". Dan haken ze daar wel op in. Zo diep zit de angstpsychologie al in de regering/OMT.
Als ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan wil ik gewoon mijn oude leven weer terug en dan boeit het me echt helemaal niets of ik corona krijg. Ja, het is gewoon een risico, maar dat ben ik absoluut bereid te nemen als ik maar weer kan knuffelen met mensen, normaal op date gaan, naar de kroeg, whatever. Dat vaccineren van die doelgroepen kan écht al wel voor 1 juli.
quote:Op maandag 8 februari 2021 21:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. Je weet dat dat niet relevant is voor dit stukje?
quote:Op maandag 8 februari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat was dan ook niet het punt wat ik wilde maken.
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2021 21:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je begrijpt het punt écht niet hè
Heel duidelijk...quote:Op maandag 8 februari 2021 21:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, het is duidelijk genoeg omschreven en jij lijkt de enige die het punt mist. Lees maar even terug, misschien valt het kwartje. En nee, ik heb niets tegen vaccineren.
Ach kom nou, jij weet ook hoe dagelijks oudjes gaat. De dokter zegt het dus men doet het. Laat die superkwetsbaren er maar zelf om vragen. Dan is het een veel meer overwogen keuze.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet verplicht, he. Het vaccin wordt aangeboden, maar of mensen ermee akkoord gaan is hun eigen keus.
Het lijkt me niet dat we structureel mensen toegang tot het vaccin moeten ontzeggen.
Als een griepje bij ouderen het laatste zetje geeft dan is dat idd ook gewoon de doodsoorzaak. Er gaan jaarlijks heel veel ouderen dood aan de griep. Dat wordt niet ontkend of verzwegen. Dus waarom daar wel moeilijk over doen bij corona?quote:Op maandag 8 februari 2021 21:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En zo is corona ook niet in alle gevallen de doodsoorzaak, maar de druppel op een broos lichaam.
Net als dat een normaal griepje had kunnen zijn.
Ja, maar als je geen vaccin neemt, dan word je straks overal buitengesloten omdat je geen vaccinbewijs op zak hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet verplicht, he. Het vaccin wordt aangeboden, maar of mensen ermee akkoord gaan is hun eigen keus.
Het lijkt me niet dat we structureel mensen toegang tot het vaccin moeten ontzeggen.
Vaccin helpt tegen doodgaan en ernstig ziek worden van covid. Het helpt niet tegen besmetting voorkomen. Dus dit nieuws is niet raar.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus het blijkt de vaccin niet goed werkt tegen mutaties? Dat zou wel slecht nieuws betekenen.
Ik denk dat het niet zo vanzelfsprekend is, hoor. Ik sprak van het weekend toevallig nog iemand wiens ouders behoorlijk op leeftijd zijn en geen vaccinatie hoeven.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou, jij weet ook hoe dagelijks oudjes gaat. De dokter zegt het dus men doet het. Laat die superkwetsbaren er maar zelf om vragen. Dan is het een veel meer overwogen keuze.
Zo hoorde ik vandaag dat er een 94-jarige niet wilde worden gevaccineerd omdat er zo weinig bekend was van de lange termijn effecten.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou, jij weet ook hoe dagelijks oudjes gaat. De dokter zegt het dus men doet het. Laat die superkwetsbaren er maar zelf om vragen. Dan is het een veel meer overwogen keuze.
Dat zeg je goed, waarom doen we zo fucking moeilijk met corona? De hele economie ligt onderhand plat, mensen sterven eerder aan eenzaamheid dan corona, jongeren die zelfmoord plegen omdat ze het niet meer zien zitten.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als een griepje bij ouderen het laatste zetje geeft dan is dat idd ook gewoon de doodsoorzaak. Er gaan jaarlijks heel veel ouderen dood aan de griep. Dat wordt niet ontkend of verzwegen. Dus waarom daar wel moeilijk over doen bij corona?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |