abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2021 @ 21:01:53 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197897127
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, van de Britse variant is al aangetoont dat het voor het vaccin niet uitmaakt.
Dat schijnt met de ZuidArikaanse variant weer wel uit te maken.
Dat "aangetoond" is verder vooral een selectief uitgevoerde statistische getalsanalyse.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197897133
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef mijntjexx het volgende:
0:11
Het nieuws dat het coronavaccin van AstraZeneca minder bescherming lijkt te bieden tegen milde en matige ziekteverschijnselen na een besmetting met een Zuid-Afrikaanse coronavirusvariant is zorgwekkend, maar nog geen reden het af te schrijven. Deskundigen van Wereldgezondheidsorganisatie WHO zeggen dat in reactie op bevindingen van wetenschappers over het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut.

,,Dit is duidelijk zorgwekkend nieuws", zei WHO-topman Tedros Adhanom Ghebreyesus. Hij benadrukte net als AstraZeneca dat de studie werd uitgevoerd met relatief weinig (2000) en vooral jonge en gezonde deelnemers. Voor bredere conclusies zijn meer gegevens nodig, aldus de WHO.

Het AstraZeneca-vaccin is het belangrijkste inentingsmiddel dat de organisatie wil inzetten in armere landen. Het bewijs tot nu wijst erop dat het ernstige symptomen vermindert en ervoor zorgt dat minder besmette mensen naar het ziekenhuis moeten of sterven. Wel werd eerder duidelijk dat er maar weinig gegevens zijn over de algemene werkzaamheid bij ouderen.

Het middel werd eind vorige maand goedgekeurd voor gebruik in de Europese Unie, ook voor ouderen. In Nederland kunnen huisartsenpraktijken het vaccin vanaf morgen bestellen. Binnen een paar dagen zouden dan de eerste mensen kunnen worden gevaccineerd, maar het vaccin is nog maar beperkt beschikbaar. Nederlanders onder de 65 en medewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg en wijkverpleging komen ervoor in aanmerking.
Als ik nieuws wil lezen ga ik wel naar NOS.nl, of heb je er zelf ook nog wat over te vertellen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:03:09 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197897158
15 ouderen na vaccinatie overleden, waarschijnlijk door bestaande problemen

quote:
Tot nu toe zijn in Nederland vijftien sterfgevallen na een vaccinatie tegen COVID-19 gemeld, laat bijwerkingencentrum Lareb maandag weten. Volgens de organisatie gaat het daarbij om kwetsbare ouderen met ernstige onderliggende gezondheidsproblemen. Deze problemen zijn volgens Lareb de meest voor de hand liggende verklaring voor de sterfgevallen.
https://www.nu.nl/coronav(...)gw5LXjy9Bk9uamRMmUQY

Bij ouderen met onderliggende gezondheidsproblemen is corona altijd de oorzaak van overlijden, maar bij overlijden na vaccineren zijn juist de onderliggende gezondheidsproblemen de oorzaak. Goh wat een toeval dat het dan nét andersom is :')
  maandag 8 februari 2021 @ 21:04:27 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197897194
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op PVV en Forum zullen Corona keihard uitmelken en de mensen zullen het geloven.
Geloof er helemaal niks van. Rutte gaat nog wat maatregelen versoepelen begin maart, vaccinatietrein begint te lopen, iedereen hosanna.
VVD staat al op een enorme voorsprong in de peilingen die bij sommige bureaus tot 40 a 42 zetels oploopt.

Verder gaat toch niemand met de PVV of FvD regeren dus reken maar op verkiezingen in maart en Rutte 4 ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197897196
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Bij ouderen met onderliggende gezondheidsproblemen is corona altijd de oorzaak van overlijden, maar bij overlijden na vaccineren zijn juist de onderliggende gezondheidsproblemen de oorzaak. Goh wat een toeval dat het dan nét anders om is :')
Je weet hoeveel 80+ers er de afgeopen weken zijn ingeeent en hoeveel er normal wekelijks dood gaan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197897199
quote:
[..]

Bij ouderen met onderliggende gezondheidsproblemen is corona altijd de oorzaak van overlijden, maar bij overlijden na vaccineren zijn juist de onderliggende gezondheidsproblemen de oorzaak. Goh wat een toeval dat het dan nét andersom is :')
Het begint erg doorzichtig en triest te worden inderdaad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197897203
quote:
[..]

Ik zal wel weer voor paniekzaaier worden uitgemaakt enzo, maar ik vind 15 best veel eigenlijk:@ misschien moeten we het vaccineren van de allerkwetsbaarsten toch eens heroverwegen
zie email 27 oktober
pi_197897228
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zal wel weer voor paniekzaaier worden uitgemaakt enzo, maar ik vind 15 best veel eigenlijk:@ misschien moeten we het vaccineren van de allerkwetsbaarsten toch eens heroverwegen
Nb. Hier staat “na”. RTL zei “door”. Groot verschil. Indien dat laatste neem ik het terug.
zie email 27 oktober
pi_197897236
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geloof er helemaal niks van. Rutte gaat nog wat maatregelen versoepelen begin maart, vaccinatietrein begint te lopen, iedereen hosanna.
VVD staat al op een enorme voorsprong in de peilingen die bij sommige bureaus tot 40 a 42 zetels oploopt.

Verder gaat toch niemand met de PVV of FvD regeren dus reken maar op verkiezingen in maart en Rutte 4 ;)
Ik weet niet wat jouw kalender aan geeft, maar hier is het inmiddels 8 februari, je weet dat over de verkiezingen over 5 weken zijn? En voorsprong van de VVD? HAHHAHA, zeker alle ondernemers die staan te springen van geluk.
pi_197897240
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:01 schreef Vallon het volgende:
Dat schijnt met de ZuidArikaanse variant weer wel uit te maken.
Daar maken ze zich in het VK wel zorgen over hoorde ik van een vriend. Echter maakt het VK zich totaal nul komma nul druk om hun eigen variant. En wij in NL zijn ineens als de dood...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197897250
quote:
[..]

Er staat toch niet dat deze mensen besmet waren? Anders had je (misschien) een punt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197897271
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Er staat toch niet dat deze mensen besmet waren? Anders had je (misschien) een punt.
Het gaat er meer om dat vaccinatie bij ouderen risicos met zich meebrengt, is ook een bekent punt, vandaar dat je ook maar niet even "het leger" kunt inzetten om iedereen een spuit in zijn arm te jassen.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:10:13 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197897296
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet hoeveel 80+ers er de afgeopen weken zijn ingeeent en hoeveel er normal wekelijks dood gaan?
Nee. Je weet dat dat niet relevant is voor dit stukje?
  maandag 8 februari 2021 @ 21:10:23 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197897300
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw kalender aan geeft, maar hier is het inmiddels 8 februari, je weet dat over de verkiezingen over 5 weken zijn? En voorsprong van de VVD? HAHHAHA, zeker alle ondernemers die staan te springen van geluk.
https://www.tns-nipo.com/(...)re-deert-de-vvd-niet

https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelverdeling/125?percentage=1

En ons aller Maurice natuurlijk: https://www.maurice.nl/pe(...)erende-verkiezingen/

Het zou me niet eens verbazen als Rutte 3 gewoon kan blijven zitten puntje paaltje.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197897302
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Team Rutteeeee *O* *O* *O*
pi_197897307
twitter

Vooral dat eerste punt vind ik heel dubieus. Die literatuur neem ik niet al te serieus, juist vanwege punt 1.
zie email 27 oktober
  maandag 8 februari 2021 @ 21:11:22 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197897314
quote:
[..]

Bij ouderen met onderliggende gezondheidsproblemen is corona altijd de oorzaak van overlijden, maar bij overlijden na vaccineren zijn juist de onderliggende gezondheidsproblemen de oorzaak :')
Tja dat is ook wat mij van een innig dierbare werd verteld als doodsoorzaak, waar ik behoorlijk boos over was en van over de zeik ga.

De man weliswaar al op flinke leeftijd; had al langere tijd hartklachten, diabetus2, nier-issues, maagklachten, cholesterol, bloeddruk (zie voorgaand) met allerlei bjikomende teringshit en is toch op "papier" met een simpele pennenstreek na een kort "ziekbed" in het verpleeghuis (waar we hem sws niet - meer - konden bezoeken) overleden aan covid19.
Gewoon een keiharde, flagrante leugen waarna we hem in tamelijk "eenzame" kring hebben moeten begraven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197897327
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat vaccinatie bij ouderen risicos met zich meebrengt, is ook een bekent punt, vandaar dat je ook maar niet even "het leger" kunt inzetten om iedereen een spuit in zijn arm te jassen.
Corona is veel dodelijker dan een vaccinatie. Ongevaccineerd laten is een veel groter risico.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:12:09 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197897328
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat was dan ook niet het punt wat ik wilde maken.
pi_197897338
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Corona is veel dodelijker dan een vaccinatie. Ongevaccineerd laten is een veel groter risico.
Dat is nog maar de vraag. Risico is kans*effect hè.
zie email 27 oktober
pi_197897343
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Veertien gevaccineerde ouderen in Duitsland besmet met coronavirus
In een verzorgings- en verpleeghuis in Belm bij het Duitse Osnabrück zijn veertien ouderen besmet geraakt met de Britse variant van het coronavirus. Ze waren volledig gevaccineerd met het Pfizer/BioNTech-vaccin, allemaal hadden ze beide prikken gekregen. Het vaccin geldt als zeer effectief, met een werkzaamheid van 94 procent.

De ouderen vertonen tot nu toe milde of geen ziekteverschijnselen, maar het is slecht nieuws dat ze ondanks de vaccinaties toch de Britse variant van het virus hebben opgelopen.
Ja maar ja maar, het gaat wel over heul veul geld he?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197897350
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.tns-nipo.com/(...)re-deert-de-vvd-niet

https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelverdeling/125?percentage=1

En ons aller Maurice natuurlijk: https://www.maurice.nl/pe(...)erende-verkiezingen/

Het zou me niet eens verbazen als Rutte 3 gewoon kan blijven zitten puntje paaltje.
Peilingen ja, wacht maar tot men lekker is gemaakt door Wilders en Baudet, je ziet nu al de enorme vrede over het beleid, en je dacht dat men in het hokje zegt: Goh, die Rutte, die heeft toch mooi gergegeld dat alles weer goed is.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:15:06 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197897372
quote:
15s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja dat is ook wat mij van een innig dierbare werd verteld als doodsoorzaak, waar ik behoorlijk boos over was en van over de zeik ga.

De man weliswaar al op flinke leeftijd; had al langere tijd hartklachten, diabetus2, nier-issues, maagklachten, cholesterol, bloeddruk (zie voorgaand) met allerlei bjikomende teringshit en is toch op "papier" met een simpele pennenstreek na een kort "ziekbed" in het verpleeghuis (waar we hem sws niet - meer - konden bezoeken) overleden aan covid19.
Gewoon een keiharde, flagrante leugen waarna we hem in tamelijk "eenzame" kring hebben moeten begraven.
Hier is in- en in triest wat er gaande is. Alles om de cijfers lekker op te kunnen blazen :{
  maandag 8 februari 2021 @ 21:15:28 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197897377
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ook dat was het punt niet.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:16:19 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197897384
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is niet duidelijk, de vaccins zijn over het algemeen veilig om toe te dienen. Nadeel is gewoon dat je te maken hebt met een doelgroep die op korte termijn sowieso overlijd. We hebben 33k 90-jarigen, 25k 91-jarigen en nog maar 20k 92-jarigen.
Van de 90 jarigen sterven er dus al 8000 per jaar, iets meer dan 20 per dag. Dan blijft het de vraag of het vaccin van invloed was, maar dat ze doodgaan is niet raar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')