Idd stoppen met die poppenkast. Avondklok eraf, ventileren belangrijker maken en inzetten op buiten als oplossing voor veel dingen aangezien corona een binnen probleem is.quote:
Komt het handenschudden dan ook weer terug?quote:
Kan - soms - helpen is tegenwoordig voldoende om er met een weeklaagverhaal; een wet van te maken.quote:
Alles komt toch terug op hun model van het aantal bewegingen? Kan mij voorstellen dat je daar een avondklok in stopt dat het aantal bewegingen over heel Nederland gezien wel afneemt. Je ziet bijvoorbeeld bijna geen auto's meer na 9 uur. Het aantal bewegingen zullen ze wel weer modelleren naar een reproductiegetal. Ik gok dat het OMT zo beredeneerd. Helemaal heel abstract gedacht.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is men nou collectief dom geworden of is men bang om voor gek versleten te worden. Iedereen ziet toch dat dit een waardeloze onderbouwing is?
Concreet staat hier helemaal niks.
Ik gaf sowieso altijd al een boks, blij dat de oudjes daar nu ook aan meedoen.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Komt het handenschudden dan ook weer terug?
Bedacht me vandaag toevallig dat mijn zoontje van 2.5 dat nu ook gewoon helemaal niet ‘geleerd’ heeft. Die groeit misschien wel op zonder dat gebruik.
Laten we hopen dat dat komend jaar ook gewoon weer terugkomt
Sinds wanneer gaat het ook om besmettingen? Zware Covid voorkomen en ziekenhuisopnames beperken was toch de bedoeling?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien werd dat toch al van het begin af aan geroepen, dat het vaccin beschermt tegen heftige verschijnselen maar mogelijk niet tegen besmetting?
Ik snap dat wel. Maar die redenering zoals die daar staat is toch nog geen begin van een bewijs voor het nut van de avondklok. Laat staan om er een percentage op te kunnen plakken.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Alles komt toch terug op hun model van het aantal bewegingen? Kan mij voorstellen dat je daar een avondklok in stopt dat het aantal bewegingen over heel Nederland gezien wel afneemt. Je ziet bijvoorbeeld bijna geen auto's meer na 9 uur. Het aantal bewegingen zullen ze wel weer modelleren naar een reproductiegetal. Ik gok dat het OMT zo beredeneerd. Helemaal heel abstract gedacht.
We zitten al tijden in een soort "de nieuwe kleren van de keizer"-achtige situatie waarbij ik soms het gevoel heb aan een collectief toneelstukje mee te doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is men nou collectief dom geworden of is men bang om voor gek versleten te worden. Iedereen ziet toch dat dit een waardeloze onderbouwing is?
Concreet staat hier helemaal niks.
Goede vergelijking. Die houden we er in.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We zitten al tijden in een soort "de nieuwe kleren van de keizer"-achtige situatie waarbij ik soms het gevoel heb aan een collectief toneelstukje mee te doen.
Ik moest laatst aan The Truman Show denkenquote:Op maandag 8 februari 2021 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We zitten al tijden in een soort "de nieuwe kleren van de keizer"-achtige situatie waarbij ik soms het gevoel heb aan een collectief toneelstukje mee te doen.
Dat onderscheid is echt al aan het vervagen. Straks als ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn gaan we echt niet vol open. "Nee, want stel je voor al die mensen met langdurige klachten". Dan haken ze daar wel op in. Zo diep zit de angstpsychologie al in de regering/OMT.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Sinds wanneer gaat het ook om besmettingen? Zware Covid voorkomen en ziekenhuisopnames beperken was toch de bedoeling?
Waarom zou dat gebeuren? Als je iets simpel kunt organiseren met al het Corona geneuzel dan zijn het wel verkiezingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je met me wedden om 250 euro dat de verkiezingen uitgestelt worden?
Ik neem dat risico ook onmiddellijk, denk eerlijk gezegd ook wel dat dat gaat gebeuren. Dan gaat de samenleving die ruimte gewoon nemen, als de ziekenhuizen leeg zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat onderscheid is echt al aan het vervagen. Straks als ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn gaan we echt niet vol open. "Nee, want stel je voor al die mensen met langdurige klachten". Dan haken ze daar wel op in. Zo diep zit de angstpsychologie al in de regering/OMT.
Als ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan wil ik gewoon mijn oude leven weer terug en dan boeit het me echt helemaal niets of ik corona krijg. Ja, het is gewoon een risico, maar dat ben ik absoluut bereid te nemen als ik maar weer kan knuffelen met mensen, normaal op date gaan, naar de kroeg, whatever. Dat vaccineren van die doelgroepen kan écht al wel voor 1 juli.
Tis maar net wat je een wetenschapper noemt. Ik verwacht dan die ook echt wat wéten, niet dat ze maar wat gokken met hun modellen. Over het virus is nog veel te weinig bekend.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij verwijst gewoon naar het OMT
Omdat hij weet dat het OMT te trots is om zijn eerdere mening in te trekken, en als het al gebeurt dat hij er als winnaaar mee uit de bus komt, en in die roes zal niemand de moeite nemen om te vragen waarom hij eerder wel achter hun mening stond, of hij zal roepen: Ik ben geen wetenschapper. Het is echtt zo fucking doorzichtig hoe dit spel zich uitrolt.
Je gelooft ook in Sinterklaas?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:43 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waarom zou dat gebeuren? Als je iets simpel kunt organiseren met al het Corona geneuzel dan zijn het wel verkiezingen.
Gokken met modellen is prima, beter iets dan niets. Maar als je vervolgens geen of beperkt effect ziet op de besmettingen. Immers, “het valt tegen”. Dan moet je eens gaan heroverwegen en niet met deze nonsens komen aanzetten.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tis maar net wat je een wetenschapper noemt. Ik verwacht dan die ook echt wat wéten, niet dat ze maar wat gokken met hun modellen. Over het virus is nog veel te weinig bekend.
Geef nou eens antwoord waarom ze het in hemelsnaam uit zouden stellenquote:
Ok. Ik snap het wel. Maar iedereen wil weer genieten van het leven, dat is op zich logisch. Jij en ik willen dat ook weer.; Maar met coronamaatregelen werkt nu bijna geen meter voor ons allemaal. Ik zou ook samen met jou naar een festival gaan, moet ook echt kunnen. Echter snakken we echt weer naar vanouds van voor de coronatijdperk.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nah, het hele idee is nou juist dat we van die 1,5m afwillen zodat we wel weer gewoon normaal met z'n allen van een concert of festival kunnen genieten. Ik zie wat je zegt hoor , de eerste tijd, niet voor eeuwig, maar voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de tussenperiode komende zomer hopelijk zoals we die vorige zomer ook hadden, ik heb het over ná de 1,5m is opgeheven omdat iederéén gevaccineerd is. Dan zitten die concertzalen echt weer vol, iedereen snakt ernaar én met minder mensen is het economisch niet te doen. Festivals ook, ik heb er nog niet één gehoord die van plan is om kleinere edities te doen zodra dit achter de rug is, ze zeggen allemaal dat ze niet kunnen wachten om het weer als vanouds te organiseren. Er is letterlijk 0,0 reden om aan te nemen dat het dan ineens kleinschaliger zou zijn - ik heb het immers over ná het opheffen van de beperkingen, dus je mag dan gewoon weer met z'n allen naar het stadion/festival/concert/etc, er zal een gigantische vraag zijn, en de tickets zijn trouwens voor veel evenementen ook gewoon al verkocht. Ze zeggen nu al dat ze niet van plan zijn iets kleiners te organiseren of het dan voor een jaar doen en met een andere naam - vóórdat het over is. Dus nee, daar geloof ik niets van, qua evenementen en clubs enzo zal het wel hetzelfde zijn ongeveer als voor corona. Er is 0,0 reden voor minder publiek immers als de 1,5m weg is - dat is de enige reden dat er vorige zomer minder mensen in de zalen konden! Daarom pleit ik ook ervoor om de basisstructuur in stand te houden, zodat als alles straks weer mag en kan zoals voor corona omdat de beperkingen weg zijn dat je dan ook snel gewoon weer bv. een concert kan organiseren zoals vanouds. En dat zal dan echt gewoon met een volle zaal en een moshpit zijn, het is economisch de enige manier en veel belangrijker: iedereen snakt ernaar (of nuja, de ruime meerderheid, daar gaat het om). Maar dan moet je dus wel die basis-infrastructuur nog hebben. Alleen lijkt dat ondersteunen me nuttiger dan specifieke bedrijven nu nog een half jaar tot een jaar, terwijl discotheek x net zo goed failliet kan gaan en iemand straks na de crisis discotheek y kan beginnen in hetzelfde pand. Als dat pand er nog maar is
Thuiswerken verplicht zie ik niet gebeuren, maar ik denk zeer zeker wel dat het er in zal blijven, niet voor gezondheid, opnieuw ik heb het over zeg volgend jaar als dit echt achter de rug ligt, niet de overgangsperiode de komende paar maanden, maar wel idd vanwege het milieu wat je zegt, en veel belangrijker nog, omdat veel mensen het fijn vinden.
Een dag per week kinderen thuis gaat echt never nooit niet gebeuren, ten eerste is het een ramp voor ouders die moeten werken, ten tweede klaagt iedereen nu dat het voor geen meter werkt, en ten derdeis het alleen meer werk voor het personeel, want vergeet niet dat iedereen met een essentieël beroep nog wel die dag ook z'n kinderen moet kunnen dumpen. Voor de duidelijkheid: ze werken nu veel harder dan normaal, niet minder hard! Dus dat is ab-so-luut geen oplossing voor het personeelstekort daar. Daarvoor hoop ik meer op meer salaris en waardering en bestaanszekerheid voor leerkrachten (en zorg, en vakkenvullers, etc), zodat die beroepen vanzelf weer aantrekkelijker worden.
Oh, en: dood aan de paboLeuke video, kijken
Inderdaad, daar kun je de klok op gelijk zetten. De doelpalen worden telkens verschoven.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat onderscheid is echt al aan het vervagen. Straks als ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn gaan we echt niet vol open. "Nee, want stel je voor al die mensen met langdurige klachten". Dan haken ze daar wel op in. Zo diep zit de angstpsychologie al in de regering/OMT.
Als ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan wil ik gewoon mijn oude leven weer terug en dan boeit het me echt helemaal niets of ik corona krijg. Ja, het is gewoon een risico, maar dat ben ik absoluut bereid te nemen als ik maar weer kan knuffelen met mensen, normaal op date gaan, naar de kroeg, whatever. Dat vaccineren van die doelgroepen kan écht al wel voor 1 juli.
Ik gok dat ze deze week zeggen: Door de sneeuw e.d kunnen we besmettingscijfers niet goed zien. Volgende week loopt dat weer in. Als dan over 2 weken de cijfers niet omhoog gaan zeggen ze: De maatregelen hebben gewerkt, we hebben de Britse variant weten te beteugelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gokken met modellen is prima, beter iets dan niets. Maar als je vervolgens geen of beperkt effect ziet op de besmettingen. Immers, “het valt tegen”. Dan moet je eens gaan heroverwegen en niet met deze nonsens komen aanzetten.
Ik vind de naiviteit echt schattig.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geef nou eens antwoord waarom ze het in hemelsnaam uit zouden stellen
Je kan het toch gewoon over een paar dagen uitsmeren, ouderen stemmen per brief, prima.
Graag ook link naar bronquote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Veertien gevaccineerde ouderen in Duitsland besmet met coronavirus
In een verzorgings- en verpleeghuis in Belm bij het Duitse Osnabrück zijn veertien ouderen besmet geraakt met de Britse variant van het coronavirus. Ze waren volledig gevaccineerd met het Pfizer/BioNTech-vaccin, allemaal hadden ze beide prikken gekregen. Het vaccin geldt als zeer effectief, met een werkzaamheid van 94 procent.
De ouderen vertonen tot nu toe milde of geen ziekteverschijnselen, maar het is slecht nieuws dat ze ondanks de vaccinaties toch de Britse variant van het virus hebben opgelopen.
Waarom is het slecht nieuws? Het was al bekend dat de vaccinatie er niet voor zorgt dat je niet besmet kunt worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
De ouderen vertonen tot nu toe milde of geen ziekteverschijnselen, maar het is slecht nieuws dat ze ondanks de vaccinaties toch de Britse variant van het virus hebben opgelopen.
Nou prima toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:.
De ouderen vertonen tot nu toe milde of geen ziekteverschijnselen,
Hoezo? Ze worden toch niet ernstig ziek? Dat is nou juist de hele bedoeling.quote:maar het is slecht nieuws dat ze ondanks de vaccinaties toch de Britse variant van het virus hebben opgelopen.
Ik zou zeggen: het is géén nieuws dat ze de besmetting opgelopen hebben, dat wisten we eigenlijk al. Wat juist heel goed nieuws is is dat alle ouderen tot nu toe milde of geen verschijnselen vertonen, en dat bij de Britse variant. Oftewel, praktijktest dat het vaccin ertegen werkt.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
In een verzorgings- en verpleeghuis in Belm bij het Duitse Osnabrück zijn veertien ouderen besmet geraakt met de Britse variant van het coronavirus. Ze waren volledig gevaccineerd met het Pfizer/BioNTech-vaccin, allemaal hadden ze beide prikken gekregen. Het vaccin geldt als zeer effectief, met een werkzaamheid van 94 procent.
Geef nou eens een reden? Of ben je gewoon aan het trollenquote:Op maandag 8 februari 2021 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind de naiviteit echt schattig.
Hadden ze zich maar aan de regels moeten houden, handen wassen, in je elleboog niezen, 1.5 meter houden, voor 9 uur binnen zijn, maar nee lekker eigenwijs zijn en het toch nodig vinden die veel te volle Bingo mee te pakken.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:53 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-duitse-ouderen.html
Natuurlijk is het beter dan niks, maar ze moeten ook kijken naar hoe het uitpakt en zaken aanpassen ipv stug doorgaan met volhouden dat ze met feiten werken en dat het dus ergens anders aan ligt als t anders blijkt uit te pakken. Nou ja dat zeg jij eigenlijk ook al.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gokken met modellen is prima, beter iets dan niets. Maar als je vervolgens geen of beperkt effect ziet op de besmettingen. Immers, “het valt tegen”. Dan moet je eens gaan heroverwegen en niet met deze nonsens komen aanzetten.
Nog een argument om gezonde mensen niet te laten inenten.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou prima toch?
[..]
Hoezo? Ze worden toch niet ernstig ziek? Dat is nou juist de hele bedoeling.
Dat dus. Geen enkel probleem als ze drie keer kuchen. Of zelfs een weekje moe op bed liggen, heel vervelend voor betrokken maar dan is het doel wel bereikt.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: het is géén nieuws dat ze de besmetting opgelopen hebben, dat wisten we eigenlijk al. Wat juist heel goed nieuws is is dat alle ouderen tot nu toe milde of geen verschijnselen vertonen, en dat bij de Britse variant. Oftewel, praktijktest dat het vaccin ertegen werkt.
Wat denk je wat er nu gebeurt als de mensen mogen kiezen?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geef nou eens een reden? Of ben je gewoon aan het trollen
Dus het blijkt de vaccin niet goed werkt tegen mutaties? Dat zou wel slecht nieuws betekenen.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
In het licht van de discussie over vaccinatiepaspoorten is het ook wel vrij goed nieuws, eigenlijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou prima toch?
[..]
Hoezo? Ze worden toch niet ernstig ziek? Dat is nou juist de hele bedoeling.
Het is slecht nieuws omdat virologen en bewindslieden dit weer kunnen benutten om ons nog langer in de wurggreep te houden. Waarschijnlijk omdat ze angstig zijn. Dat we geen controle zouden hebben over deze besmettingen is natuurlijk ongewenst.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom is het slecht nieuws? Het was al bekend dat de vaccinatie er niet voor zorgt dat je niet besmet kunt worden.
Nee, van de Britse variant is al aangetoont dat het voor het vaccin niet uitmaakt.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus het blijkt de vaccin niet goed werkt tegen mutaties? Dat zou wel slecht nieuws betekenen.
Zie, dat bedoel ik nou... In plaats van de zorg te ontlasten gaat de focus op de besmetting an sich, alsof dat iets verkeerds is. Nee, je moet hartstikke blij zijn dat ze geen tot milde ziekteverschijnselen vertonen. Vaccin is ook geen magic bullet. Als iedereen gevaccineerd is en ze worden niet of mild ziek betekend dat het einde van de coronacrisis.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:51 schreef mijntjexx het volgende:
Die sneeuw komt ook gewoon op een kutmoment, laten we daar eerlijk over zijn. Maar dan nog, er zijn meer indicatoren. Je zou in ieder geval een stuk meer verwachten dan wat vaagheden.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat ze deze week zeggen: Door de sneeuw e.d kunnen we besmettingscijfers niet goed zien. Volgende week loopt dat weer in. Als dan over 2 weken de cijfers niet omhoog gaan zeggen ze: De maatregelen hebben gewerkt, we hebben de Britse variant weten te beteugelen.
En het volk zag dat het goed was want de avondklok kan weg, dus VVD weer de grootste want Mark heeft ons gered.
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat je het virus wel kunt oplopen, maar dat de gevolgen ook bij de kwetsbare groep veel minder ernstig zijn. Prima nieuws dus.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus het blijkt de vaccin niet goed werkt tegen mutaties? Dat zou wel slecht nieuws betekenen.
Als dat zo is, moeten de vaccins opnieuw bijgewerkt worden met aantal eiwitten die beter beschermt tegen nieuwe mutaties.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, van de Britse variant is al aangetoont dat het voor het vaccin niet uitmaakt.
Klopt, het vervelende is alleen dat dit een behoorlijke tegenvaller zou zijn omdat dit voor extra maanden vertraging zorgt.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Als dat zo is, moeten de vaccins opnieuw bijgewerkt worden met aantal eiwitten die beter beschermt tegen nieuwe mutaties.
Stouterds, die zich welhaast niet aan de maatregelen zullen hebben gehoudenquote:Op maandag 8 februari 2021 20:56 schreef mijntjexx het volgende:
Eerder deze week 13, nu 24 medewerkers. Brits variantje?
10 MINUTEN GELEDEN
Afdeling oncologie Leeuwarder ziekenhuis MCL dicht vanwege coronabesmettingen
Zeker 24 medewerkers van de afdeling oncologie van het Leeuwarder ziekenhuis MCL zijn besmet met het coronavirus. De afdeling oncologie is daarom tot zeker 15 februari gesloten. Ook de koffieruimtes, de winkels in het ziekenhuis en het personeelsrestaurant blijven twee weken dicht, meldt Omrop Fryslan.
De patiënten van de oncologie-afdeling kunnen indien nodig de komende weken worden geholpen in andere ziekenhuizen, zoals het UMCG in Groningen.
Ook op andere afdelingen in het ziekenhuis zijn medewerkers besmet geraakt. Die besmettingen zijn allemaal terug te leiden naar de afdeling oncologie.
Eerder deze week werd al een opnamestop ingesteld toen er 13 besmettingen bleken te zijn.
Dan zitten Rutte en co weer op het pluche ipv deze demissionaire poppenkast.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat denk je wat er nu gebeurt als de mensen mogen kiezen?
Reken daar maar niet op PVV en Forum zullen Corona keihard uitmelken en de mensen zullen het geloven.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan zitten Rutte en co weer op het pluche ipv deze demissionaire poppenkast.
Dat schijnt met de ZuidArikaanse variant weer wel uit te maken.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, van de Britse variant is al aangetoont dat het voor het vaccin niet uitmaakt.
Als ik nieuws wil lezen ga ik wel naar NOS.nl, of heb je er zelf ook nog wat over te vertellen?quote:Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef mijntjexx het volgende:
0:11
Het nieuws dat het coronavaccin van AstraZeneca minder bescherming lijkt te bieden tegen milde en matige ziekteverschijnselen na een besmetting met een Zuid-Afrikaanse coronavirusvariant is zorgwekkend, maar nog geen reden het af te schrijven. Deskundigen van Wereldgezondheidsorganisatie WHO zeggen dat in reactie op bevindingen van wetenschappers over het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut.
,,Dit is duidelijk zorgwekkend nieuws", zei WHO-topman Tedros Adhanom Ghebreyesus. Hij benadrukte net als AstraZeneca dat de studie werd uitgevoerd met relatief weinig (2000) en vooral jonge en gezonde deelnemers. Voor bredere conclusies zijn meer gegevens nodig, aldus de WHO.
Het AstraZeneca-vaccin is het belangrijkste inentingsmiddel dat de organisatie wil inzetten in armere landen. Het bewijs tot nu wijst erop dat het ernstige symptomen vermindert en ervoor zorgt dat minder besmette mensen naar het ziekenhuis moeten of sterven. Wel werd eerder duidelijk dat er maar weinig gegevens zijn over de algemene werkzaamheid bij ouderen.
Het middel werd eind vorige maand goedgekeurd voor gebruik in de Europese Unie, ook voor ouderen. In Nederland kunnen huisartsenpraktijken het vaccin vanaf morgen bestellen. Binnen een paar dagen zouden dan de eerste mensen kunnen worden gevaccineerd, maar het vaccin is nog maar beperkt beschikbaar. Nederlanders onder de 65 en medewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg en wijkverpleging komen ervoor in aanmerking.
https://www.nu.nl/coronav(...)gw5LXjy9Bk9uamRMmUQYquote:Tot nu toe zijn in Nederland vijftien sterfgevallen na een vaccinatie tegen COVID-19 gemeld, laat bijwerkingencentrum Lareb maandag weten. Volgens de organisatie gaat het daarbij om kwetsbare ouderen met ernstige onderliggende gezondheidsproblemen. Deze problemen zijn volgens Lareb de meest voor de hand liggende verklaring voor de sterfgevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |