SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Where law ends, tyrrany begins.
zeker... dat was laatst nog op tv en ook als je de cijfers ziet dan blijkt dat ook daaruit.quote:
Omdat ik zei dat sommige kroegen het doen? Mijn vriend werkte in een premium kroeg ik Oud-Zuid, daar kun je inderdaad geen bier uit een fles drinken.quote:
verzon het ter plekkequote:Op maandag 8 februari 2021 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik noem hem meestal de bruidegom.
Maar los daar van, die vraag over het buitenland vind ik interessant. Rutte wijst steeds naar het buitenland, kan hij dan ook even uitleggen waarom die nu versoepelen? Zijn die immuun voor de varianten des doods?
Luister eens wat vaker naaar Kees de kort.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker... dat was laatst nog op tv en ook als je de cijfers ziet dan blijkt dat ook daaruit.
Precies, ik zag dat vooral in Duitsland enkele uitspraken van de rechter/ethische commissies enkele strenge maatregelen veroordelen. Misschien weer tijd voor Viruswaanzin om enkele rechtszaken aan te spannen. Of misschien moet er weer een open brief komen maar dan nu gesteund door enkele prominente hoge leraren dat het zo niet meer kan.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De landen om ons heen hebben door dat sommige maatregelen amper effect hebben maar wel buitenproportionele impact.
Dat muntje moet hier nog vallen.
waarom zou ik naar die knorpot luisteren? Ik luister ook niet naar de dansleraar of lange fransquote:Op maandag 8 februari 2021 19:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Luister eens wat vaker naaar Kees de kort.
Voor figuren als Bruls hadden Koot en Bie een heel mooi woordquote:Op maandag 8 februari 2021 19:46 schreef maan_man het volgende:
Hugo begint wel steeds meer concurrentie te krijgen van Bruls als het aankomt op de persoon die de meeste irritatie bij mij oproept.
ze hebben al rechtzaken gestart en verlorenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:46 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies, ik zag dat vooral in Duitsland enkele uitspraken van de rechter/ethische commissies enkele strenge maatregelen veroordelen. Misschien weer tijd voor Viruswaanzin om enkele rechtszaken aan te spannen. Of misschien moet er weer een open brief komen maar dan nu gesteund door enkele prominente hoge leraren dat het zo niet meer kan.
Dan ga je toch lekker naar de cijfertjes van die Mevrouw La Garde luisteren, tenminste zo zou Kees het zeggenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom zou ik naar die knorpot luisteren? Ik luister ook niet naar de dansleraar of lange frans
ik ken haar nietquote:Op maandag 8 februari 2021 19:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker naar de cijfertjes van die Mevrouw La Garde luisteren, tenminste zo zou Kees het zeggen
En dat woord was? Ben niet zo thuis in dat oeuvre.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor figuren als Bruls hadden Koot en Bie een heel mooi woord
Ze beheert je bankrekening, dus ik zou je adviseren een keer met haar te gan lunchen.quote:
dat is al een tijdje geleden in het nieuws geweestquote:Op maandag 8 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
RTL durft wel in haar nieuwsbulletin
"15 ouderen overleden aan bijwerkingen vaccinatie"
En Mark Rutte dan? De man die het liefst niet de moeilijkste vragen wil beantwoorden?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:46 schreef maan_man het volgende:
Hugo begint wel steeds meer concurrentie te krijgen van Bruls als het aankomt op de persoon die de meeste irritatie bij mij oproept.
Tja, is ‘t aan of met? Die discussie hebben we ook wel ‘s gehad over coronaquote:Op maandag 8 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Selfkicker, een persoon die zich zelf heel erg belangrijk vind en daar ook genot uit weet te halenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dat woord was? Ben niet zo thuis in dat oeuvre.
Ik heb rutte nog nooit betrapt op het beantwoorden van een vraag van een journalistquote:Op maandag 8 februari 2021 19:49 schreef Oidipous het volgende:
De man die het liefst niet de moeilijkste vragen wil beantwoorden?
Dat wilt niet zeggen dat andere rechtszaken geen kans maken.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze hebben al rechtzaken gestart en verloren
Bizar...quote:Op maandag 8 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Dat is gewoon bekent, daarom krijgen niet alle ouderen ook de vaccinatie.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Opzich niet zo'n gekke gedachte. De gebouwen staan er allemaal nog, als je straks als de 1,5m en alle andere beperkingen weg zijn en we weer als vanouds normaal vrij kunnen leven iedereen een schone lei geeft zullen de restaurants, café's, maar ook festivals en clubs etc als paddestoelen uit de grond schieten, vaak in zelfde gebouwen als nu waarschijnlijk maar met een andere naam. Wel bepaalde basisstructuur behouden (stadions, voetbalcblus, buurthuizen, sportclubs, conventiecentrums, concertzalen ga zo maar door) maar qua evenementenorganisaties, horecabedrijven etc zou je ze dan nu niet hoeven steunen en ze komen vanzelf wel weer en masse terug als alles weer mag (zie ook: roaring twenties).quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat we opnieuw met alles moeten beginnen na coronaperiode, dus helemaal met schone lei. Er zullen dan wel weer heleboel nieuwe cafés en restaurants komen in plaats van failliete zaken, geldt ook voor zelfstandige winkels. En vooral alles van voor de coronatijd is verleden tijd, moeten we maar geloven. We komen samen veel sterker uit van coronaperiode.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |