Dat is dan meteen weer het andere uiterste. Maar de overheid heeft wel aan gezag ingeboet en poogt dat met macht te compenseren. Dat is over het algemeen een slecht idee.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef -XOR- het volgende:
Bizar dat we in een jaar tijd in een dictatuur zijn veranderd.
Dus als covid helemaal weg is hebben we geen vrijheid?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Niet realistisch tenzij je debiele offers gaat brengen
Watquote:Op zondag 7 februari 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft wel aan gezag ingeboet en poogt dat met macht te compenseren
Mensen die in een echte dictatuur geleefd hebben zullen zich ongetwijfeld afvragen hoe strontbezopen je moet zijn om zoiets doms als dit te kunnen posten.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef -XOR- het volgende:
Bizar dat we in een jaar tijd in een dictatuur zijn veranderd.
. En wat te doen met de mensen die niet gevaccineerd willen worden?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Jaap Goudsmit vandaag bij Buitenhof. Hij vind dat we iedereen >60 voor 1 september volledig gevaccineerd moeten hebben zodat daarna we bye bye kunnen zeggen tegen de 1,5 meter samenleving. Dus volledig open.
Man naar mijn hart.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Jaap Goudsmit vandaag bij Buitenhof. Hij vind dat we iedereen >60 voor 1 september volledig gevaccineerd moeten hebben zodat daarna we bye bye kunnen zeggen tegen de 1,5 meter samenleving. Dus volledig open.
We zijn nu gewoon geen liberale democratie meer maar een dictatuur. Niet alle dictaturen zijn Noord-Korea, ook Singapore en de UAE vallen sec gezien in die categorie en nu wij dus ook.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is dan meteen weer het andere uiterste. Maar de overheid heeft wel aan gezag ingeboet en poogt dat met macht te compenseren. Dat is over het algemeen een slecht idee.
Als er geen maatregelen meer nodig zijn kunnen die toch ook hun ding doen?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. En wat te doen met de mensen die niet gevaccineerd willen worden?
Je begint wel een beetje BNW-neigingen te vertonen.quote:
Niets, die kiezen daar zelf voor. We staan gewoon de verspreiding toe, zo lang de zorg maar ontlast is.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. En wat te doen met de mensen die niet gevaccineerd willen worden?
Ga toch weg. Je kunt er van alles van vinden. Maar er is echt geen enkele reden om Nederland tot dictatuur te bestempelen. We hebben gewoon een democratisch gelegitimeerd parlement dat de uitvoerende macht controleert.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn nu gewoon geen liberale democratie meer maar een dictatuur. Niet alle dictaturen zijn Noord-Korea, ook Singapore en de UAE vallen sec gezien in die categorie en nu wij dus ook.
Huh, is 17 maart geannuleerd?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn nu gewoon geen liberale democratie meer maar een dictatuur. Niet alle dictaturen zijn Noord-Korea, ook Singapore en de UAE vallen sec gezien in die categorie en nu wij dus ook.
Singapore of de UAE zijn ook dictaturen, ik zou liever in Singapore onder Harry Lee wonen dan nu hier in Nederland.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mensen die in een echte dictatuur geleefd hebben zullen zich ongetwijfeld afvragen hoe strontbezopen je moet zijn om zoiets doms als dit te kunnen posten.![]()
Ik ben ook niet blij met de huidige situatie maar doe normaal.
Dat heb ik ook al vaker gezegd de risicogroepen vaccineren en gooi open het land. Maar dan komt er altijd 1 wel weer met een 45 jarige die op de ic lag.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Dat zijn 5,6 miljoen mensen. Ik mag toch hopen dat we voor die tijd al die prikken al wel hebben gezet.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Super vent. Moet je eens denken aan die RedTeam ZeroCOVID mensen... Stel je voor dat we die route zouden kiezen met alle gevolgen van dien.quote:
Door dit soort vergelijkingen te maken maak je het alleen maar erger.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Singapore of de UAE zijn ook dictaturen, ik zou liever in Singapore onder Harry Lee wonen dan nu hier in Nederland.
Nouja eronder misschien niet, die vent schijnt altijd harde muziek aan te hebben en heeft ook geen goede ondervloer.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Singapore of de UAE zijn ook dictaturen, ik zou liever in Singapore onder Harry Lee wonen dan nu hier in Nederland.
Verkeersongevallen veroorzaken ook doden en gewonden. Autos ook verbieden? Het leven is een grote afweging van risico's. Het risico hoeft niet 0 te zijn om aanvaardbaar te zijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al vaker gezegd de risicogroepen vaccineren en gooi open het land. Maar dan komt er altijd 1 wel weer met een 45 jarige die op de ic lag.
4,3 dacht ik. Of hij bedoelde iedereen > 65, maar zo uit m'n hoofd dacht ik dat ie > 60 zei.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zijn 5,6 miljoen mensen. Ik mag toch hopen dat we voor die tijd al die prikken al wel hebben gezet.
1 September?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben het met Goudsmit eens, maar ik mag toch hopen dat het sneller kan dan 1 september.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
Goudsmit zei uiterlijk voor 1 september.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1 September?
We hebben het over +/- 4,5 miljoen mensen van 60+ x 2 prikken
Met de huidige 25 XL teststraten en het geweldige tempo van 2800 prikken per locatie kan je al met 20 weken klaar zijn.
Verhoog het tempo naar 1 a 2 miljoen per week en het is in 10 of 5 weken geregeld.
Ambities mogen best nog tandje scherper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |