Als Celeste, als Executive Assistant van de hoogste pief van het bedrijf zich hiervoor heeft laten lenen. Dan verdient ze dit topic gewoon.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:01 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Vast. Het erge nog is: die sollicitanten moeten 600 Euro betalen als ze een baan bemachtigen. Als het niet lukt, moeten ze ''maar' 100 Euro betalen.
Met andere woorden: ook als Peppi en Kokki falen, krijgen ze 100 Euro, waarschijnlijk uit de staatsruif. En als een sollicitant het goed doet maar liefst 600 Euro. Ze 'winnen' hoe dan ook. Doe je het slecht, krijg je wat minder. Doe je het goed, krijg je wat meer. De lafaards durven het niet aan om er 'no cure no pay' van te maken.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Niemand 'verdient' dit. Een kat in het nauw maakt rare srpongen. Ze doet er alles aan om aan het werk te komen. Dure titles zijn gewoon een poging om je CV op te poetsen. Maar eigenlijk heeft het geen enkele waarde. Ze wil gewoon werken. Daar is toch niks mis mee?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:10 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Als Celeste, als Executive Assistant van de hoogste pief van het bedrijf zich hiervoor heeft laten lenen. Dan verdient ze dit topic gewoon.
Zeker niet, maar ik vind wel dat ik beter van haar mag verwachten onder druk. Executive assistant van een hoogste piefen van het bedrijf vergt wat van je. Dan mag je dit inzicht toch wel hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:28 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Niemand 'verdient' dit. Een kat in het nauw maakt rare srpongen. Ze doet er alles aan om aan het werk te komen. Dure titles zijn gewoon een poging om je CV op te poetsen. Maar eigenlijk heeft het geen enkele waarde. Ze wil gewoon werken. Daar is toch niks mis mee?
Kan me voorstellen dat Celeste haar WW uitkering hoger is dan de uitzendkracht callcenter baantjes die er voor het oprapen liggen....quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:19 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn dit soort sites ook populair bij mensen die het liefst in de UWV blijven.
Onze directeur deelde ook wel eens sollicitaties van mensen die bewust niet lijken te willen worden uitgenodigt
Ja toch zegt het wel wat over mensen. Er zit immers een karakter achter dat niet los staat van wat je van iemand op zijn werk kan verwachten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:32 schreef raptorix het volgende:
Net zoals dat ik weiger hobbies in mijn CV te zetten, ik kom om mijn werk te doen, dat lijkt me meer dan voldoende.
Ja het zou voor de gemiddelde topbestuurder wat zonde van zijn tijd zijn om zich daarmee bezig te moeten houden.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:19 schreef spierbal het volgende:
Regelen van vluchten en overnachtingen. Wtf is dat serieus een taak?
Of iemand is gewoon klaar met werk en heeft wat behoefte aan helemaal niets aan het hoofd eenmaal thuis.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja toch zegt het wel wat over mensen. Er zit immers een karakter achter dat niet los staat van wat je van iemand op zijn werk kan verwachten.
Als je iemand treft wiens hobby bestaat uit saaie dingen als netflixen en shoppen, dan is dat prima als die zonder lastige vragen uitvoeren wat jij opdraagt. Maar voor een functie die creativiteit en initiatief vraagt is dat mogelijk een mindere match.
Je kan ook gewoon de Centurion desk bellen, die regelen dat ook voor je.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het zou voor de gemiddelde topbestuurder wat zonde van zijn tijd zijn om zich daarmee bezig te moeten houden.
Er wordt ook veel gelachen hier om bepaalde sollicitanten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:13 schreef Postbus100 het volgende:
Nou, er is weer behoorlijk afgekraakt hier. Ben inderdaad wel benieuwd naar jullie cv's. Die van mij kan er waarschijnlijk naar jullie standaarden ook niet mee door
Het zijn interesses en kan laten zien dat mensen meer kunnen/willen dan wat op de opleiding staat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dat hoort niet op je CV en al helemaal niet sufkutterige zaken als naaien, tenzij je solliciteert voor een functie in de mode maakindustrie, maar dan is het weer een vaardigheid.
Voor mij is een goed CV to the point op werkgebied.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zijn interesses en kan laten zien dat mensen meer kunnen/willen dan wat op de opleiding staat.
Zelf heb ik het er ook kort op staan. Maar eerlijk gezegd heb ik al 10 jaar niet meer gesolliciteerd. Heb ook geen Linkedin.
Die tijd is voorbij, sinds de vorige krediet crisis er is een overschot aan secretaresses. Celeste Kosters gaat het moeilijk krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:07 schreef Harmankardon het volgende:
Celeste is in het echt waarschijnlijk niet zo overtuigend want een goede PA, EA, directiesecretaresse of hoe je het ook maar wil noemen heeft de banen voor het uitzoeken.
Maar iemand krijgt thuis niet ineens een ander karakter. Als iemand een uitermate kleurloos priveleven heeft moet je daar ook op het werk niet teveel van verwachten waar het gaat om initiatief en creativiteit. Nou zijn er heel wat functies waarbij dat perfect past maar ook veel functies waarbij het tegendeel is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of iemand is gewoon klaar met werk en heeft wat behoefte aan helemaal niets aan het hoofd eenmaal thuis.
Het lijkt mij sterk dat jij van iedereen weet hie ze privé zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar iemand krijgt thuis niet ineens een ander karakter. Als iemand een uitermate kleurloos priveleven heeft moet je daar ook op het werk niet teveel van verwachten waar het gaat om initiatief en creativiteit. Nou zijn er heel wat functies waarbij dat perfect past maar ook veel functies waarbij het tegendeel is.
Ik merk dat ook op mijn afdeling. Die mensen zijn heel goed om heel secuur routinematig werk te doen zonder steeds met lastige vragen te komen of alles overhoop te willen gooien. Maar als er een keer iets afwijkt van de norm, of er moet wat nieuws bedacht worden, dan heb je helemaal niets aan die mensen.
Dat heb ik ook, maar dan andersom.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En er zijn echt mensen die heel creatief zijn en toch eenmaal thuis gewoon even niets aan hun hoofd willen hebben.
Wat in mijn ogen belachelijk is. De arrogantie die er bij sommige werkgevers heerstquote:Op maandag 8 februari 2021 09:30 schreef Marsenal het volgende:
en dat zegt heel erg veel over hoe onze maatschappij naar sollicatanten en recrutering kijkt.
Toch komt het wel eens voor dat je mensen hebt die wel heel goed in hun werk zijn, maar het eigenlijk niet zoveel kan schelen, ik heb ooit met een hele goede developer samengewerkt, maar hij had zelf geen computer, het boeide hem gewoon niet, hij vond gitaar spelen veel leuker.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar iemand krijgt thuis niet ineens een ander karakter. Als iemand een uitermate kleurloos priveleven heeft moet je daar ook op het werk niet teveel van verwachten waar het gaat om initiatief en creativiteit. Nou zijn er heel wat functies waarbij dat perfect past maar ook veel functies waarbij het tegendeel is.
Ik merk dat ook op mijn afdeling. Die mensen zijn heel goed om heel secuur routinematig werk te doen zonder steeds met lastige vragen te komen of alles overhoop te willen gooien. Maar als er een keer iets afwijkt van de norm, of er moet wat nieuws bedacht worden, dan heb je helemaal niets aan die mensen.
Toch zegt ook dat weer iets. Een creatieve geest die op meerdere borden kan schaken. Dingen die in eerste opzicht niks met het werk te maken hebben kunnen toch een positieve invloed hebben.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch komt het wel eens voor dat je mensen hebt die wel heel goed in hun werk zijn, maar het eigenlijk niet zoveel kan schelen, ik heb ooit met een hele goede developer samengewerkt, maar hij had zelf geen computer, het boeide hem gewoon niet, hij vond gitaar spelen veel leuker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |