Liefst in een gezin geeft ze toch aan. En opgroeien zonder vader hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Zeker niet bij een goed vangnet/ netwerk.quote:
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:35 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Liefst in een gezin geeft ze toch aan. En opgroeien zonder vader hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Zeker niet bij een goed vangnet/ netwerk.
Sterkte met de keus vlindertje. Ik heb geen advies, helaas.
Elke kind dat wordt geboren naar aanleiding van iemands kinderwens wordt geboren uit eigen belang, maar dat is offtopic hier.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
Leuk dat TS een kind wil, maar dat is vooral uit eigen belang, niet in het belang van het kind
Dat is niet wat ik bedoelde, maar je vroeg ook niet om verduidelijking van mijn kant. Jammer.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.
Leuk dat TS een kind wil, maar dat is vooral uit eigen belang, niet in het belang van het kind
Ik verwachtte zo'n reactie wel.quote:
Nu ja, dit dus.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Elke kind dat wordt geboren naar aanleiding van iemands kinderwens wordt geboren uit eigen belang, maar dat is offtopic hier.
En wanneer is de basis goed?quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.
Mijn keuze dat als ik niet iemand tegen kom ik alleen moeder wil worden staat inderdaad al vast, en ik ben juist niet op zoek naar andermans goedkeuring, tevens ook niet naar andermans mening, maar naar ervaringen van anderen die ook in een vergelijkbare positie hebben gezeten of met de opties die ik noemde ervaring hebben. Staat volgens mij ook heel duidelijk in de tekst.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:47 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik je niet alle geluk verder toewens.
TS, het lijkt me in jouw situatie het meest handig om in ieder geval al wat eicellen in te laten vriezen. Prijzig máár je gaat wel voorkomen dat je jezelf over mogelijk een jaar of 10 iets nooit meer zal gaan vergeven. En heb je genoeg tijd om tegen een geschikte man aan te lopen.quote:
Ja, ik heb alles op orde.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef hoechst het volgende:
heb je wel alles op orde?
koophuis en een vaste baan??
Dank voor het delen van je ervaringquote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef Omentielvo het volgende:
Vlindertje, ik wist ook altijd dat ik kinderen wilde. Vanaf mijn 30e werd dat gevoel sterker. Voor mij was ook de grootste twijfel dat mijn kind dus geen vader zou hebben.
En het heeft bij mij echt een paar jaar geduurd voordat ik die knoop durfde door te hakken door er over te praten, en de voor en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Op mijn 33e ben ik ervoor gegaan en een jaar later was ik moeder van mijn nu achtjarige dochter.
Wat betreft het gezin wat je voor ogen hebt. Dat is alleen maar het traditionele gezin. Er bestaan zoveel vormen van gezinnen. Elk bewust gekozen huishouden is een gezin.![]()
Succes met de afwegingen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En mijn dochter doet het enorm goed en is een gelukkig en blij dame.
Of dat het er misschien nog niet inzt. Dat er eerst een aantal andere dingen geregeld /op orde moeten zijn voordat je dit kunt aangaan, als je heel eerlijk bent en diep in je hart kijkt. (en dan heb ik het niet eens per se over materiële zaken, al kan dat ook zeker).quote:Op zondag 7 februari 2021 11:29 schreef DW457 het volgende:
Misschien toch eens leren te accepteren dat het er misschien simpelweg niet in zit?
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb de bezem er door gehaald. TS vraagt niet om mening of goedkeuring, dus dan hoeven we die ook niet te geven.
Aangezien dit een forum is staat het jou ook volledig vrij om zelf een topic te openen over de stelling waarover jij wilt discussiëren. Of schrijf de mening die je zo graag wilt geven lekker zelf in je dagboek.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.
Als TS niet om een mening vraagt, dan kan ze beter een dagboek gaan schrijven of naar een website voor lotgenoten gaan.
En dat doen we op een fatsoenlijke manierquote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.
Nogmaals: ik ben niet op zoek naar goedkeuring. Ook niet naar andermans mening over hoe ik mij voel, over of ik geschikt zou zijn als moeder, of over zwanger worden van een donor an sich.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Als TS niet om een mening vraagt, dan kan ze beter een dagboek gaan schrijven of naar een website voor lotgenoten gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop