Ditquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef Melleyn het volgende:
Het voelt een beetje als oudejaarsavond
das niet de bedoelingquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vaag blauw eiland zo van Utrecht tot Wassenaar.
Snilquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef Scheepskok het volgende:
Zie ik nu op buienradar de eerste sneeuw al binnenkomen?
En het is trouwens geen snil, schrijf gewoon Nederlands.
Laat de wind die niet in de modellen zit het er dan maar overheen tillen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars zit in meer modellen. Mogelijk heeft dat te maken heeft met opstuwing door de Veluwe.
SniLquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef Scheepskok het volgende:
Dat gaat ook (deels) gebeuren. De sneeuw die bij jou de grond raakt kan goed tientallen kilometers oostelijker de wolk verlaten hebben als je een beetje noordelijk zitquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laat de wind die niet in de modellen zit het er dan maar overheen tillen.
Ook voor exoten onder water zie het er nu slecht uitquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:57 schreef ZaZoe het volgende:
Wintertips![]()
Vijgenbomen en olijfbomen in pot gaan het buiten niet redden met wat er nu gaat komen.
Eigenlijk alles wat in pot buiten staat en dus boven het maaiveld uit steekt krijgt een flinke optater door vorst en felle wind.
Buitenkranen afsluiten lijkt me ook niet onverstandig.
Veel oudere doeken voor partytenten en paviljoenen gaan bezwijken door de vorst en het vele sneeuw
Ja, heb ik ook al de hele dag last van gehad, begint nu pas weg te trekkenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:51 schreef MissHobje het volgende:
Heb de hele middag al hoofdpijn door het naderende sneeuw front hebben meer mensen dat?
De inside joke met betrekking tot 'snil' niet kennen...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef Scheepskok het volgende:
Ja, zie eerdere posts van mij en een andere hier in t topic bv. Kan kennelijk zo'n 13 - 51 km schelen morgen tov modellen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat gaat ook (deels) gebeuren. De sneeuw die bij jou de grond raakt kan goed tientallen kilometers oostelijker de wolk verlaten hebben als je een beetje noordelijk zit.
Met wat vet je je schoenen in?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Ik a ook niet meer naar de weerkaartjes kijken en ga morgen gewoon naar buiten en hoop dat er een ontiegelijk pak valt bij een snijdende wind.
M'n schoenen ingevet, gaiters uit de berging gehaald, muts afgestoft. Laat maar komen.
Ik ga er op wachten, tussen 19:45 en 20:45 zou het moeten beginnen. Ondertussen ook de wind en temperatuur in de gaten aan het houden. Ik hoop na 22:00 op een laagje en in de sneeuw even een blokje om te gaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Ik a ook niet meer naar de weerkaartjes kijken en ga morgen gewoon naar buiten en hoop dat er een ontiegelijk pak valt bij een snijdende wind.
M'n schoenen ingevet, gaiters uit de berging gehaald, muts afgestoft. Laat maar komen.
Invetten is eigenlijk niet het juiste woord, maar ik gebruik zo'n spulletje van Nikwax om m'n (leren) bergschoenen bij te houden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:15 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Met wat vet je je schoenen in?
Reken hier niet op sneeuw voor de avondklok... misschien kijken of ik een hond kan charterenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:17 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik ga er op wachten, tussen 19:45 en 20:45 zou het moeten beginnen. Ondertussen ook de wind en temperatuur in de gaten aan het houden. Ik hoop na 22:00 op een laagje en in de sneeuw even een blokje om te gaan.
Ik denk ook niet dat ik voor de avondklok al een laagje sneeuw heb, moet toch minimaal 2-3 cm zijn. Anders heb ik wel mijn hont, teefje, vrouw of hoe je het wil noemen wel bij mequote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Reken hier niet op sneeuw voor de avondklok... misschien kijken of ik een hond kan charteren?
de 3 en 24 uur komen niet overeen met elkaar. Als je tijden beschikbaar zijn in de +3 dan geeft die iets meer zekerheid. Wat zelf ook nog wel eens wil doen is kijken van laatste uur en dat doortrekken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef VacaLoca het volgende:
De +3 uur en de +24 uur van buienradar tonen nogal een verschillend beeld voor de komende drie uur.
Bij de eerste amper sneeuw laat staan neerslag en bij tweede urenlang al sneeuw in midden vanyt land en zuidelijker regen.
Wat is 't nou?
Moeten er nog heel veel buien ontstaan die nu nog niet op de radar te zien zijn?
De plus 3 maakt gewoon een snapshot van de huidige buien en laat die dan wat bewegen. de +24 en +48 zijn daadwerkelijk uitdraaien van modellen die wel rekening houden met nog te onstane buien.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef VacaLoca het volgende:
De +3 uur en de +24 uur van buienradar tonen nogal een verschillend beeld voor de komende drie uur.
Bij de eerste amper sneeuw laat staan neerslag en bij tweede urenlang al sneeuw in midden vanyt land en zuidelijker regen.
Wat is 't nou?
Moeten er nog heel veel buien ontstaan die nu nog niet op de radar te zien zijn?
+2 of +3 uur is een extrapolatie van de bestaande situatiequote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef VacaLoca het volgende:
Wat is 't nou?
3 uur vooruit moet je niet naar kijken. Die projecteert de neerslag van het laatste radarbeeld vooruit. Ze houden geen rekening met aangroei, windrichting, etc. De 24 uur en 48 uur vooruit zijn op basis van de verwachtingen van Harmonie en zijn dus betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef VacaLoca het volgende:
Wat is 't nou?
Fuck ik moet dat nog aanvullen. Ding is leegquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:33 schreef xFriendx het volgende:
Zat opeens te twijfelen of er zomer of winter ruitenvloeistof in de auto zit. Voor zekerheid in ieder geval aangevuld tot vol met de antivries versie. Hoewel er weinig gereden zal worden denk ik. Maar nu het langer zo koud blijft zit die kans er wel in.
Oh dat ken ik niet eens. Ik heb stevige wandelschoenen voor gebieden als de Eiffel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Invetten is eigenlijk niet het juiste woord, maar ik gebruik zo'n spulletje van Nikwax om m'n (leren) bergschoenen bij te houden.
Naar buiten kijken. Sneeuw is nowcasten. 3 uur vooruit is sowieso ruk: de huidige radar gewoon doorgetrokken. Lijkt nergens opquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:38 schreef KNAK het volgende:
Buienradar (3 uur radar) laat zien dat er niet echt al te veel wolk in aantocht is. Er komt een uitgerekt plukje aan maar geen hele gele vlek daarachter. Echter, op de 24uur radar zie je wel het nodige geel. Wat moet je geloven?
Ja echt bizarquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef Starhopper het volgende:
De nieuwe run van GFS is ijskoud t/m de laatste kaart 22 februari
En wie weet kan het nog langer aanhoudenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef Starhopper het volgende:
De nieuwe run van GFS is ijskoud t/m de laatste kaart 22 februari
Nog steeds geen avondklokrellen in Groningen?quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En wie weet kan het nog langer aanhouden
Er was eens iemand hier die doodserieus dacht dat het snil heette.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:44 schreef Kanaroe het volgende:
Wie kan mij de inside joke aangaande 'snil' uitleggen?
Wauw! Thxquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er was eens iemand hier die doodserieus dacht dat het snil heette.
Ik dacht dat dit woordje eens in een tweet gebruikt werd door iemand wat zeer in de smaak viel bij de vaste bezoekers van dit topic.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er was eens iemand hier die doodserieus dacht dat het snil heette.
Ik weet nog dat ik in het topic zat toen het gebeurde dus ben er vrij zeker van. Is alweer een aantal jaar geleden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit woordje eens in een tweet gebruikt werd door iemand wat zeer in de smaak viel bij de vaste bezoekers van dit topic.
Het gebruikelijke Nederlandse winterweerfaal-traject is weer ingezetquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:54 schreef cherrycoke het volgende:
het schuift op en op en ik zie het gewoon niet gebeuren,
Nee tochquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gebruikelijke Nederlandse winterweerfaal-traject is weer ingezet
Het moet nog beginnen manquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:54 schreef cherrycoke het volgende:
Het kwam door de uitspraak van sneeuw, door Helga van Leur. Dat klonk als "snil" en werd hier daarna snel overgenomen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik in het topic zat toen het gebeurde dus ben er vrij zeker van. Is alweer een aantal jaar geleden.
Edit: Oh wacht, het kan ook dat die tweet hier toen werd geplaatst, daar wil ik geen uitspraak over doen
Over een minuut gaat het niks worden. Let maar op!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef Starhopper het volgende:
Mensen die nu al roepen dat het niets gaat wordenManmanman
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Jongens het gaat nog sneeuwen tot aan dinsdagochtend en de echte sneeuw begint pas na middennacht
Hier 25km zuidelijker dan Drachten nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:59 schreef michiel_merk het volgende:
Hier in Drachten sneeuwt het nu lichtjes
Wel regen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hier 25km zuidelijker dan Drachten niet
In Oudeschoot ook nog helemaal niks.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hier 25km zuidelijker dan Drachten niet
Mijn goedkope weerstationnetje geef -0,2 aanquote:
Paar druppels op de ramen, niet echt regenquote:
Lijkt wel een loterij zoquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
In Oudeschoot ook nog helemaal niks.
Volgens mij toch niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Het kwam door de uitspraak van sneeuw, door Helga van Leur. Dat klonk als "snil" en werd hier daarna snel overgenomen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:06 schreef _UserName_ het volgende:
It is coming.. Winterswijk.
[ afbeelding ]
Ik twijfelde of het hier direct was of een geposte tweet, maar zo herinner ik het me ook ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:05 schreef Fannie het volgende:
[..]
Volgens mij toch niet.
Voor jaren terug postte iemand hier een tweet van een meisje die het had over... :veel snil hier...of iets dergelijks.
Dat vonden velen hilarisch, ik ook, vandaar dat het snil bleef.
Na wat speurwerk:quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:05 schreef Fannie het volgende:
[..]
Volgens mij toch niet.
Voor jaren terug postte iemand hier een tweet van een meisje die het had over... :veel snil hier...of iets dergelijks.
Dat vonden velen hilarisch, ik ook, vandaar dat het snil bleef.
quote:
JAAAAAAAAAAAAquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:05 schreef Starhopper het volgende:
Kan ik poepen of mis ik dan de eerste sneeuwvlok?
Mooi, het is een Oud Verhaal met meerdere varianten dusquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik twijfelde of het hier direct was of een geposte tweet, maar zo herinner ik het me ook ja.
quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:10 schreef beantherio het volgende:
Eerste vermelding was trouwens in dit deel van het topic: WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #583 Terug in de herfst
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:54 schreef cherrycoke het volgende:
Jaaaa,dat wassum!quote:
Haha dat vonden wij ook al net tijdens het eten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef Melleyn het volgende:
Het voelt een beetje als oudejaarsavond
Die bestaat al jaren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:12 schreef LTVDK het volgende:
Er is gewoon een live strooikaarthttps://rijkswaterstaatstrooit.nl/
Wie laat haar weten dat haar woordje beroemd is op FOK! en stuurt dit topic ff door naar haar?quote:
Ik heb gepost in dat topic zie ik net. Fok is mede daarom zo leuk. Fokkers lezen daar snil, doen alsof het een arm hongerig kindje is en adopteren het direct. Speedyj vroeg zich ook meteen af wat sneeuw in godsnaam is. Fokquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:10 schreef beantherio het volgende:
Eerste vermelding was trouwens in dit deel van het topic: WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #583 Terug in de herfst
Ik kende het nog nietquote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |