abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197844828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in België
De experts zeggen niets anders dan ik, namelijk dat de stijging minder snel gaat. Dat de media (NOS) er vervolgens mee aan de haal gaat en er van maakt dat het afneemt staat daar los van.
Op de Belgische nieuwssites heeft men het niet over een daling namelijk:

https://www.hln.be/binnen(...)immuniteit~a0f4c791/

Daarnaast pretendeer ik helemaal niets beter te weten dan de experts, sterker nog ik probeer steeds onderzoeken en publicaties hier neer te zetten die de wetenschap onderbouwen in plaats van ‘de Engelse variant is verzonnen om ons bang te maken’ rommel.

Dus misschien eerst iets verder kijken dan je neus lang is voordat je komt schreeuwen.

Trouwens, wanneer kom jij eens met een constructieve bijdrage? Dat zou wél iets toevoegen aan de dialoog namelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jazeg op 06-02-2021 00:10:09 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2021 @ 00:04:45 #52
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197844829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-perspectief-geboden

Uit-stekend stuk in de T, strekking: solidariteit kent een grens en die grens is bereikt.
Ik kan het niet lezen, maar ik ben iedere solidariteit voor de ouderen kwijt. Die bejaarden kosten ons tientallen miljarden per jaar, ze zijn irritant en eisen alleen maar dat iedereen voor hen aan de kant gaat. Ik haat ouderen, echt! En nee, ik heb geen hoge levensverwachting
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:06:08 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197844845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.
Dat is denk ik het hele punt, corona wordt nu ook een voetstuk geplaatst alsof het voor altijd ons leven zou moeten beïnvloeden. Dit is natuurlijk grote flauwekul. Er is geen enkele ziekte of aandoening waarvoor we continu met een vaccinatie- of ander bewijs op zak moeten lopen.

Corona wordt straks weer gewoon gereduceerd tot een soort griepje, ik verwacht al in de loop van dit jaar.
pi_197844847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).

Met wat mazzel is corona straks na de massale vaccinaties totaal niet relevant meer, geen enkele reden om een hele samenleving op te hangen aan een virusje dat voor de meeste mensen sowieso geen enkel probleem is.
Ik heb hem wel, je krijgt em als je vaccineert voor bijvoorbeeld een verre reis. Verder voor mij ook irrelevant, ik krijg toch pas een vaccin eind dit jaar ofzo :D
pi_197844851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Domheid is, helaas, niet te genezen ;)
Dit plaatje laat zien hoelang sommige griepvirussen nog actief zijn na een pandemie. Als je dan voor ZeroCovid gaat dan zijn we nog wel een jaartje of 30/40 bezig.

pi_197844858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:04 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik kan het niet lezen, maar ik ben iedere solidariteit voor de ouderen kwijt. Die bejaarden kosten ons tientallen miljarden per jaar, ze zijn irritant en eisen alleen maar dat iedereen voor hen aan de kant gaat. Ik haat ouderen, echt! En nee, ik heb geen hoge levensverwachting
Dit gaat mij allemaal wat te ver. Maar ik ben wel heel erg blij dat de laatste dagen die eenzijdige blik wat lijkt te veranderen.

Gezond is iets anders dan geen Corona en leven is wat anders dan overleven.
zie email 27 oktober
pi_197844864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.
Laat jij je dan nog testen?
zie email 27 oktober
pi_197844876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.
Die mondkapjes zijn exemplarisch voor de hele crisisaanpak. Z zijn uiteindelijk niet ingevoerd omdat ze werken maar om van het gezeur af te zijn.
zie email 27 oktober
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:09:19 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197844881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik heb hem wel, je krijgt em als je vaccineert voor bijvoorbeeld een verre reis. Verder voor mij ook irrelevant, ik krijg toch pas een vaccin eind dit jaar ofzo :D
Ik verwacht ergens in augustus of zo voor mijzelf.

Maar voor die tijd zijn de ziekenhuizen al lang leeg en zijn er al zoveel (kwetsbare) mensen geprikt dat ze ook leeg blijven, geloof me nou maar.
pi_197844902
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar voor die tijd zijn de ziekenhuizen al lang leeg en zijn er al zoveel (kwetsbare) mensen geprikt dat ze ook leeg blijven, geloof me nou maar.
Voor de zomer al, met een beetje geluk. Alsnog, zodra ik een oproep krijg neem ik het vaccin gewoon.
pi_197844904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.
Als het zo ver komt hoop ik echt dat de jongeren de spreekwoordelijke barricades op gaan. Op een nette manier uiteraard, en dus geen rellen.
Maar dat zou toch wel de bloody limit zijn zeg.
zie email 27 oktober
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:13:09 #62
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197844923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?
Kon het niet vinden dus zelf maar gaan overtypen.. ;(

Voor week 45 veranderen de categorieën nogal, dus daar ben ik gestopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 06-02-2021 00:21:54 (figuur aangepast) ]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197844927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ergens in Q3 zal ik misschien wel aan de beurt zijn als het niet uitgesteld wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197844936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Kon het niet vinden dus zelf maar gaan overtypen.. ;(

[ afbeelding ]

Voor week 45 veranderen de categorieën nogal, dus daar ben ik gestopt.
Die lijn van verpleeghuizen is echt zo triest... daar zijn heel veel onnodige doden gevallen.
pi_197844964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die lijn van verpleeghuizen is echt zo triest... daar zijn heel veel onnodige doden gevallen.
Eens. Heel triest.

We hadden daar natuurlijk ook wel vergaande maatregelen kunnen nemen, maar dat is ook geen ideale situatie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197845016
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens. Heel triest.

We hadden daar natuurlijk ook wel vergaande maatregelen kunnen nemen, maar dat is ook geen ideale situatie
Over onmogelijke dilemma’s gesproken.

Maar goed, de grote fout is natuurlijk gemaakt met de mondkapjes in de verpleeghuizen.
zie email 27 oktober
pi_197845038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als het zo ver komt hoop ik echt dat de jongeren de spreekwoordelijke barricades op gaan. Op een nette manier uiteraard, en dus geen rellen.
Maar dat zou toch wel de bloody limit zijn zeg.
Ik zou het enorm oneerlijk vinden.

De solidariteit mag nu wel weer een keer naar de gehele bevolking. Vaccineer de risico groepen en ouderen en gooi daarna gewoon het land in stappen open voor iedereen. Geen enkele reden om te gaan discrimineren aan de hand van een vaccinatie bewijs. Er zijn ook teveel argumenten te bedenken tegen zo’n ding.

Maar het zal wel gebeuren. Mag de jongere generatie nog meer opofferen terwijl de groepen die we hebben proberen te beschermen alvast weer dingen mogen.

Dan is het draagvlak compleet weg; verwacht niet dat jongeren zich dan nog aan de regels gaan houden.

Stel je voor dat je ondernemer bent en je bedrijf failliet ziet gaan door de maatregelen. Je krijgt te horen dat je het doet om de zorg te ontzien en de ouderen te beschermen. Vervolgens worden die ouderen gevaccineerd, mogen ze weer meer en die ondernemer zelf mag nog niks en ziet z’n bedrijf helemaal failliet gaan.

Solidariteit O+

End rant.
pi_197845053
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Over onmogelijke dilemma’s gesproken.

Maar goed, de grote fout is natuurlijk gemaakt met de mondkapjes in de verpleeghuizen.
Dat mondkapjes verhaal speelde (heel triest) vooral in de 1e golf natuurlijk. In de 2e golf (en nog) zijn er ook heel (veel te) veel slachtoffers te betreuren door de vele Corona uitbraken in de woonzorgcentra. En die oorzaak is natuurlijk niet alleen de mondkapjes.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2021 @ 00:32:09 #69
3926 crew  Djeez
pi_197845076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De solidariteit mag nu wel weer een keer naar de gehele bevolking. Vaccineer de risico groepen en ouderen en gooi daarna gewoon het land in stappen open voor iedereen. Geen enkele reden om te gaan discrimineren aan de hand van een vaccinatie bewijs. Er zijn ook teveel argumenten te bedenken tegen zo’n ding.

Maar het zal wel gebeuren. Mag de jongere generatie nog meer opofferen terwijl de groepen die we hebben proberen te beschermen alvast weer dingen mogen.

Dan is het draagvlak compleet weg; verwacht niet dat jongeren zich dan nog aan de regels gaan houden.

Stel je voor dat je ondernemer bent en je bedrijf failliet ziet gaan door de maatregelen. Je krijgt te horen dat je het doet om de zorg te ontzien en de ouderen te beschermen. Vervolgens worden die ouderen gevaccineerd, mogen ze weer meer en die ondernemer zelf mag nog niks en ziet z’n bedrijf helemaal failliet gaan.

Solidariteit O+

End rant.
Dat dus. Mijn vader wordt dit jaar 75 en kan niet wachten tot hij weer elke week uit eten kan als hij ergens Q1 is gevaccineerd. Woont zelfs boven een restaurant ook. Prima natuurlijk, maar ik heb gisteren op mijn trouwdag drie dure en lauwe pizza's laten bezorgen omdat ons favoriete restaurant verplicht is gesloten. Ben wel klaar met die fossielen
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197845080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat mondkapjes verhaal speelde (heel triest) vooral in de 1e golf natuurlijk. In de 2e golf (en nog) zijn er ook heel (veel te) veel slachtoffers te betreuren door de vele Corona uitbraken in de woonzorgcentra. En die oorzaak is natuurlijk niet alleen de mondkapjes.
Ik vind het een onmogelijk dilemma. Ik vind de keuze “ik heb een mooi leven gehad en we maken er iets moois van zo lang het nog duurt ik ga mezelf niet opsluiten” namelijk net zo legitiem als de keuze om wel extreem voorzichtig te zijn. Maar het probleem is dat 1 iemand die die keuze maakt dat de facto voor het hele huis of iig de afdeling doet. Onmogelijk dilemma wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_197845101
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat dus. Mijn vader wordt dit jaar 75 en kan niet wachten tot hij weer elke week uit eten kan als hij ergens Q1 is gevaccineerd. Woont zelfs boven een restaurant ook. Prima natuurlijk, maar ik heb gisteren op mijn trouwdag drie dure en lauwe pizza's laten bezorgen omdat ons favoriete restaurant verplicht is gesloten. Ben wel klaar met die fossielen
Ja, ik zou eerder voorstander zijn van een samenleving waar iedereen gewoon vanaf rond de zomer weer dingen mogen. Geen enkele reden om te gaan rekken nadat de grootste risico groepen gevaccineerd zijn.

Het is een ijdele hoop, maar ik hoop dat er echt een hele forse (vreedzame) opstand komt als ze hier echt gebruik van gaan maken. Helemaal voor zoiets simpels als uit eten gaan of een vakantie binnen Europa bv.

Lekker de jongere generaties (en dan heb ik het over mensen jonger dan 60) hun leven stil laten zetten een jaar lang en vervolgens die groep belonen met nog meer beperkingen. Prima plan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2021 00:38:09 ]
pi_197845116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het een onmogelijk dilemma. Ik vind de keuze “ik heb een mooi leven gehad en we maken er iets moois van zo lang het nog duurt ik ga mezelf niet opsluiten” namelijk net zo legitiem als de keuze om wel extreem voorzichtig te zijn. Maar het probleem is dat 1 iemand die die keuze maakt dat de facto voor het hele huis of iig de afdeling doet. Onmogelijk dilemma wat mij betreft.
Helemaal geen onmogelijk dilemma. Het hele land wordt nu geforceerd opgesloten. En dat is prima, zo lang het nodig is.
pi_197845119
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Solidariteit O+

End rant.
Zo’n ondernemer heeft er toch ook nul belang bij om dat te gaan handhaven. Dan moet je er echt keihard met de staatsmacht in gaan. Ik zie dat niet werken.

Ik ben überhaupt tegen vaccinatiebewijzen. Maar zeker in de fase waarin nog niet iedereen een kans heeft gehad.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2021 @ 00:37:32 #74
3926 crew  Djeez
pi_197845124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, ik zou eerder voorstander zijn van een samenleving waar iedereen gewoon vanaf rond de zomer weer dingen mogen. Geen enkele reden om te gaan rekken nadat de grootste risico groepen gevaccineerd zijn.

Het is een ijdele hoop, maar ik hoop dat er echt een hele forse (vreedzame) opstand komt als ze hier echt gebruik van gaan maken. Helemaal voor zoiets simpels als uit eten gaan of een vakantie binnen Europa bv.
Ik help het je hopen. Maar solidariteit werkt altijd maar een kant op. Als de bejaarden het maar goed hebben in dit land, de rest mag hun AOW en zorg ophoesten
pi_197845140
De Anbo kreeg ook weer gratis zendtijd van Nieuwsuur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')