Ontvang jij toch geen bezoek.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vrijheid om anderen mensen te besmetten en mogelijk te doden ja.
En dan op 1 april 'we verlengen het nog met twee maanden'. Die hebben we eerder gehoord.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens een stuk fijner had geweest als de overheid gewoon nu een duidelijk plan had afgegeven, bijvoorbeeld tot 1 april helemaal dicht, 2 maanden half, zeg maar zoals het najaar, en dan openen.
Vooral ironisch omdat Mioch 63 is en Marina bijna 80, de mensen waarvoor we het doen......quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind Lubach een redelijke droeftoeter, maar hier heeft hij wel een punt
Lubach haalt uit naar gasten Op1 voor negeren avondklok
https://www.telegraaf.nl/(...)or-negeren-avondklok
En degene naast mij in dit fictieve verzorgingshuis wel. Die wordt besmet, wordt verspreid door de medewerkers en ik ben een week later dood.quote:
Ik schreef 2 zinnen, welke van de 2 zinnen begreep je niet precies?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan op 1 april 'we verlengen het nog met twee maanden'. Die hebben we eerder gehoord.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...
Dat is wel het nadeel van deze crisis dat je eigenlijk weinig kritische geluiden hoort van de oppositie behalve het moet nog strenger. PVV en FVD neem ik niet serieus omdat die eerst voor een keiharde lockdown waren en toen die was ingevoerd begonnen ze alle 2 een maand later al over we moeten weer open.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...
Ik lees hier een pleidooi in om de medewerkers beter te beschermen. Van harte mee eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En degene naast mij in dit fictieve verzorgingshuis wel. Die wordt besmet, wordt verspreid door de medewerkers en ik ben een week later dood.
Oke.quote:Op die plekken wonen de mensen die het meeste gevaar lopen voor het virus.
Lees je wel wat ik zeg? We hebben een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet om te laten vallen. Dit zijn maatregelen om dat te voorkomen. Wat jij voorstelt zijn maatregelen om elke dode te voorkomen. Dat is echt iets anders.quote:Nogmaals, dan is het ook eigen keus voor jongeren om feestjes te organiseren. Of voor de kapper om toch maar klanten te ontvangen. Etcetera etcetera.
Gelijk heeft 'ie. Zelfs virologen en zorgbonzen die te pas en te onpas lopen te verkondigen dat de bevolking in hun huizen opgesloten moet worden lopen de deur plat bij talkshows om te cashen en naar Jinek's tieten te kijken ofzo.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind Lubach een redelijke droeftoeter, maar hier heeft hij wel een punt
Lubach haalt uit naar gasten Op1 voor negeren avondklok
https://www.telegraaf.nl/(...)or-negeren-avondklok
Het beleid is overigens nooit geweest om alle doden te voorkomen. Er word door een aantal mensen gedaan alsof dat wel het geval is maar dat is gewoon onzin. Het beleid is om de zorg bereikbaar te houden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
Lees je wel wat ik zeg? We hebben een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet om te laten vallen. Dit zijn maatregelen om dat te voorkomen. Wat jij voorstelt zijn maatregelen om elke dode te voorkomen. Dat is echt iets anders.
De PVV is prima serieus te nemen op dit punt hoor. Hebben altijd een logisch verhaal. Zijn de enige serieuze oppositie samen met de SGP.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel het nadeel van deze crisis dat je eigenlijk weinig kritische geluiden hoort van de oppositie behalve het moet nog strenger. PVV en FVD neem ik niet serieus omdat die eerst voor een keiharde lockdown waren en toen die was ingevoerd begonnen ze alle 2 een maand later al over we moeten weer open.
Ik hoor veel kritiek en ik heb de afgelopen 2 weken eens voor me zelf heel kritisch gekeken of dit terecht was, ik moet zeggen dat ik veel punten de afgelopen dagen gehoord heb van de politiek die gewoon onzin is, met name over het hele vacciniatie gebeuren, daarnaast had veel gezeik voorkomen kunnen worden door betere communicatie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel het nadeel van deze crisis dat je eigenlijk weinig kritische geluiden hoort van de oppositie behalve het moet nog strenger. PVV en FVD neem ik niet serieus omdat die eerst voor een keiharde lockdown waren en toen die was ingevoerd begonnen ze alle 2 een maand later al over we moeten weer open.
Dus het enige verschil is dat men in Duitsland de boodschap om mensen op te sluiten vanaf huis digitaal verstuurt? Niet echt een essentieel verschil, denk ikquote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelijk heeft 'ie. Zelfs virologen en zorgbonzen die te pas en te onpas lopen te verkondigen dat de bevolking in hun huizen opgesloten moet worden lopen de deur plat bij talkshows om te cashen en naar Jinek's tieten te kijken ofzo.
In Duitsland interviewt men die virologen en gezondheidsbobo's ook, maar die zitten dan gewoon thuis voor de pc met een headset op.
Gommers vangt 7500 per optreden, ironisch genoeg is de man intervenist en geen viroloog waar hij continue over bevraagt word.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelijk heeft 'ie. Zelfs virologen en zorgbonzen die te pas en te onpas lopen te verkondigen dat de bevolking in hun huizen opgesloten moet worden lopen de deur plat bij talkshows om te cashen en naar Jinek's tieten te kijken ofzo.
In Duitsland interviewt men die virologen en gezondheidsbobo's ook, maar die zitten dan gewoon thuis voor de pc met een headset op.
Snap je zelf wel goed wat je zegt? Je vindt het prima om mensen ten dode op te schrijven alleen maar om andere mensen in gelegenheid te brengen bezoek te ontvangen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
Lees je wel wat ik zeg? We hebben een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet om te laten vallen. Dit zijn maatregelen om dat te voorkomen. Wat jij voorstelt zijn maatregelen om elke dode te voorkomen. Dat is echt iets anders.
Juist. En een verpleeghuissluiting draagt daar weinig aan bij paradoxaal genoeg. Die superkwetsbaren halen het ziekenhuistoch niet, om het maar even te zeggen zoals het is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het beleid is overigens nooit geweest om alle doden te voorkomen. Er word door een aantal mensen gedaan alsof dat wel het geval is maar dat is gewoon onzin. Het beleid is om de zorg bereikbaar te houden.
Waarom worden dan als allereerste vaccins gegeven aan 95+ers en medewerkers van verzorgingshuizen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het beleid is overigens nooit geweest om alle doden te voorkomen. Er word door een aantal mensen gedaan alsof dat wel het geval is maar dat is gewoon onzin. Het beleid is om de zorg bereikbaar te houden.
Die boodschap komt wel wat beter over wanneer ze door mensen gebracht wordt die zich zelf tenminste ook aan de maatregelen houden. Anders wordt het ook zo'n "all animals are equal" verhaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het enige verschil is dat men in Duitsland de boodschap om mensen op te sluiten vanaf huis digitaal verstuurt? Niet echt een essentieel verschil, denk ik
Lang niet alle 95+ ers worden gevaccineerd, daarnaast is die groep dermate klein dat het nauwelijks invloed heeft, daarnaast wil je die groep om die reden dus weinig risico laten lopen op besmetting door personeel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom worden dan als allereerste vaccins gegeven aan 95+ers en medewerkers van verzorgingshuizen?
SGP heb ik nooit echt gevolgd. Maar PVV waait ook met alle winden mee. Geert was ook tijdens de eerste golf die de horeca weer wou openen. Maar daarvoor wou die een lockdown zoals in China.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De PVV is prima serieus te nemen op dit punt hoor. Hebben altijd een logisch verhaal. Zijn de enige serieuze oppositie samen met de SGP.
Men houdt zich aan de maatregelen. In Nederland mag men gewoon naar een studio toe.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die boodschap komt wel wat beter over wanneer ze door mensen gebracht wordt die zich zelf tenminste ook aan de maatregelen houden. Anders wordt het ook zo'n "all animals are equal" verhaal.
Ik ben voor individuele keuzevrijheid en tegen onmenselijke behandeling ja. Ik vind het volstrekt immoreel om mensen langdurig gedwongen op te sluiten zonder contact met de buitenwereld. Nogmaals, zelfs een gevangene mag bezoek ontvangen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Snap je zelf wel goed wat je zegt? Je vindt het prima om mensen ten dode op te schrijven alleen maar om andere mensen in gelegenheid te brengen bezoek te ontvangen.
Als dat je keus is prima, maar dan heb je geen enkel moreel besef.
Dat van die studio was volgens mij vooral met het oog op de verkiezingen, niet om Imca Marina daar te laten zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men houdt zich aan de maatregelen. In Nederland mag men gewoon naar een studio toe.
Ik vind gedram over elites vaak onterecht, maar hier hebben ze een uitzondering voor zichzelf gecreëerd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat van die studio was volgens mij vooral met het oog op de verkiezingen, niet om Imca Marina daar te laten zitten.
Never let a good crisis go to waste.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gommers vangt 7500 per optreden, ironisch genoeg is de man intervenist en geen viroloog waar hij continue over bevraagt word.
Unintended consequences noemt men dat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat van die studio was volgens mij vooral met het oog op de verkiezingen, niet om Imca Marina daar te laten zitten.
Minder immoreel dan mensen dood laten gaan die er helemaal niets aan kunnen doen en juist met opzet veiliger proberen te zijn?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben voor individuele keuzevrijheid en tegen onmenselijke behandeling ja. Ik vind het volstrekt immoreel om mensen langdurig gedwongen op te sluiten zonder contact met de buitenwereld.
Nee, dat is de logische consequentie van jouw mening. Veruit de meeste doden vallen in verplegingshuizen, dat is gewoon een feit. Als je dat niet onder ogen wil zien is dat jouw probleem.quote:Verder schrijf ik mensen helemaal niet ten dode op. Dat maak jij er van.
En dat voegt dus he-le-maal niets toe, dat naar die studio komen. Laat die presentatoren, coronacoryfeeën en studiogasten gewoon thuis blijven, net als iedereen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men houdt zich aan de maatregelen. In Nederland mag men gewoon naar een studio toe.
Mensen die een verkeersongeval maken kunnen daar ook niks aan doen. Auto’s ook maar verbieden? De hele dag door maak je afwegingen. Ik maak hem anders dan jij, dat kan. Maar om mij weg te zetten als een soort halve moordenaar vind ik wel een beetje triest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Minder immoreel dan mensen dood laten gaan die er helemaal niets aan kunnen doen?
En de enige oplossing daar voor is een totaalverbod op bezoek? Dat lijkt mij sterk.quote:[..]
Nee, dat is de logische consequentie van jouw mening. Veruit de meeste doden vallen in verplegingshuizen, dat is gewoon een feit. Als je dat niet onder ogen wil zien is dat jouw probleem.
Dat doe je zelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen die een verkeersongeval maken kunnen daar ook niks aan doen. Auto’s ook maar verbieden? De hele dag door maak je afwegingen. Ik maak hem anders dan jij, dat kan. Maar om mij weg te zetten als een soort halve moordenaar vind ik wel een beetje triest.
Dat zeg ik niet.quote:En de enige oplossing daar voor is een totaalverbod op bezoek? Dat lijkt mij sterk.
Nee. Ja, dat is ook een antwoord.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag over de vaccinaties?
Met jou logica is iedere automobilist ook een halve moordenaar. Ik geef het op. Slaap lekker.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe je zelf.
[..]
Dat zeg ik niet.
Lekker bijdehand weer als je inhoudelijk op je plaats gezet wordtquote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Ja, dat is ook een antwoord.
Ik ben heel bijdehand en de dag dat jij mij op mijn plaats zet komt echt nooit. Het is meer een kwestie van met jou geen discussie aan willen gaan. Zie de discussie met trein2000 voor illustratie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lekker bijdehand weer als je inhoudelijk op je plaats gezet wordt
Ze zijn inderdaad behoorlijk streng met het inreizen enzo. Aan de andere kant weten ze de teller daar wel goed op 0 te houden op deze manier, waardoor de bevolking in veel vrijheid kan leven aldaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:32 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens over gidslanden Australië en Nieuw-Zeeland hoe is dit eigenlijk te verklaren? Volgens mij is het toch nog steeds een recht om terug naar je eigen land te kunnen.
https://www.theguardian.c(...)home-near-impossible
Het is een trade-off. Je komt zonder keiharde quarantaine van 14 dagen in een door het leger bewaakt hotel Nieuw Zeeland niet binnen, ongeacht je nationaliteit of PCR test.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad behoorlijk streng met het inreizen enzo. Aan de andere kant weten ze de teller daar wel goed op 0 te houden op deze manier, waardoor de bevolking in veel vrijheid kan leven aldaar.
Dat is ook onzin want 31 januari is Perth in lockdown gegaan voor 1 geval.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad behoorlijk streng met het inreizen enzo. Aan de andere kant weten ze de teller daar wel goed op 0 te houden op deze manier, waardoor de bevolking in veel vrijheid kan leven aldaar.
Ja, ik ben daar ook niet zo van gecharmeerd. Wat geeft dat voor signaal naar de burger, om elke dag mensen bij elkaar in zo'n studio te zien? Laat die mensen gewoon vanuit huis inbellen, dat doet bv in Amerika The Late Show al maanden. Komt een stuk beter over imho dan doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat voegt dus he-le-maal niets toe, dat naar die studio komen. Laat die presentatoren, coronacoryfeeën en studiogasten gewoon thuis blijven, net als iedereen.
Dus waar ik een week voor moet werken krijgt meneer met 1 uur lullen bij Jinek overgemaakt?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gommers vangt 7500 per optreden, ironisch genoeg is de man intervenist en geen viroloog waar hij continue over bevraagt word.
Dat klopt. Voor 5 dagen. Ze zijn er toevallig vandaag weer uit en nu kun je gewoon weer gezellig ergens uit eten gaan:quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is ook onzin want 31 januari is Perth in lockdown gegaan voor 1 geval.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
Ik stel een hernieuwd bezoek aan Australie nog maar even uit, denk ikquote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt. Voor 5 dagen. Ze zijn er toevallig vandaag weer uit en nu kun je gewoon weer gezellig ergens uit eten gaan:
[ twitter ]
Leuk 5 dagen opgesloten zitten voor 1 geval. Dat is wat ZeroCovid inhoudt. Leuk als ze volgende week weer 1 geval hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt. Voor 5 dagen. Ze zijn er toevallig vandaag weer uit en nu kun je gewoon weer gezellig ergens uit eten gaan:
[ twitter ]
Tja, dat zal best snel oud worden maar goed, zolang de bevolking het steunt is dat te doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Leuk 5 dagen opgesloten zitten voor 1 geval. Dat is wat ZeroCovid inhoudt. Leuk als ze volgende week weer 1 geval hebben.
Dan hebben ze dus wel een week alles kunnen doen wat ze willen. En misschien duurt het geen week, maar langer. Ze zijn immers streng met het controleren wie er binnenkomt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Leuk 5 dagen opgesloten zitten voor 1 geval. Dat is wat ZeroCovid inhoudt. Leuk als ze volgende week weer 1 geval hebben.
Dat kan je denk ik nog wel een jaartje of 2 a 3 uitstellen. Zei zijn helemaal aan het door draaien daarzo. Daar moet eerst een soort van bezinning komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik stel een hernieuwd bezoek aan Australie nog maar even uit, denk ik
We hebben dan ook niet een gevalquote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan hebben ze dus wel een week alles kunnen doen wat ze willen. En misschien duurt het geen week, maar langer. Ze zijn immers streng met het controleren wie er binnenkomt.
Ondertussen is hier de horeca nu al hoe lang dicht? 4 maanden ofzo? En het einde is niet in zicht. Hoe kan iemand volhouden dat dat beter is?
Uiteraard zijn wij het station dat een korte lockdown zin had inderdaad al lang en breed gepasseerd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben dan ook niet een geval
We hebben er iedere dag duizenden zelfs met alle maatregelen.
Het is daar zomer maar een virus wat endemisch is kan 30 a 40 jaar duren voor het compleet weg is. Dat komt ook omdat er een natuurlijk reservoir is, want steeds meer dieren worden ontdekt dat ze het virus bij zich kunnen dragen. Leuk vooruit zicht.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan hebben ze dus wel een week alles kunnen doen wat ze willen. En misschien duurt het geen week, maar langer. Ze zijn immers streng met het controleren wie er binnenkomt.
Ondertussen is hier de horeca nu al hoe lang dicht? 4 maanden ofzo? En het einde is niet in zicht. Hoe kan iemand volhouden dat dat beter is?
Ze zijn daar natuurlijk ook gewoon aan het vaccineren, net als wij. Op het moment dat de vaccinatiegraad is behaald, hoeven ze daar ook niet meer zo paniekerig te doen over een enkel covidgeval.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is daar zomer maar een virus wat endemisch is kan 30 a 40 jaar duren voor het compleet weg is. Dat komt ook omdat er een natuurlijk reservoir is, want steeds meer dieren worden ontdekt dat ze het virus bij zich kunnen dragen. Leuk vooruit zicht.
Dan heb jij nog niet echt gevolgd wat er in Australië gebeurt. Want daar gaan ook stemmen op om het land ook niet open te gooien na het vaccineren en de ZeroCovid vol te houden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn daar natuurlijk ook gewoon aan het vaccineren, net als wij. Op het moment dat de vaccinatiegraad is behaald, hoeven ze daar ook niet meer zo paniekerig te doen over een enkel covidgeval.
Heh, het is Australie, he? Dat is toch wel een vreemde toko in sommige opzichtenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet echt gevolgd dat er in Australië gebeurt. Want daar gaan ook stemmen op om het land ook niet open te gooien na het vaccineren en de ZeroCovid vol te houden.
Ik geloof er niks van dat de soep zo heet gegeten wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet echt gevolgd wat er in Australië gebeurt. Want daar gaan ook stemmen op om het land ook niet open te gooien na het vaccineren en de ZeroCovid vol te houden.
Dat klopt maar er zijn helaas hier ook figuren die dat als ideaal zien. Ik hoop dat het niet het geval is. Ook in het VK krijgt de ZeroCovid beweging steeds meer voet aan de wal. Want ook als het virus endemisch is zal het nog een tijdje rond gaan zie het eerdere plaatje wat ik gepost heb over griepvirussen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, het is Australie, he? Dat is toch wel een vreemde toko in sommige opzichten
Lekker man, vrijwillig de liberale democratie afschaffen. Ik neem trouwens aan dat dat er niet daadwerkelijk van komt, maar mensen blijken toch wat autoriteitsgeiler en minder democratisch dan ik dacht.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet echt gevolgd wat er in Australië gebeurt. Want daar gaan ook stemmen op om het land ook niet open te gooien na het vaccineren en de ZeroCovid vol te houden.
Het is wel een beetje ironisch om te zeggen dat zij minder respect hebben voor de persoonlijke vrijheden van hun burgers, terwijl wij hier al maanden in lockdown zitten terwijl daar mensen gewoon doen en laten wat ze willen. De Australian Open is nota bene net met publiek gewoon gehouden alsof er niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lekker man, vrijwillig de liberale democratie afschaffen. Ik neem trouwens aan dat dat er niet daadwerkelijk van komt, maar mensen blijken toch wat autoriteitsgeiler en minder democratisch dan ik dacht.
Mijn opmerking was een reactie op dat ze in Australie die zero Covid strategie ook na voldoende vaccinatiegraad zouden willen aanhouden, dat is flink ziek. Nu is het inderdaad lood om oud-ijzer en leven wij ook al maanden in een semi-dictatuur.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel een beetje ironisch om te zeggen dat zij minder respect hebben voor de persoonlijke vrijheden van hun burgers, terwijl wij hier al maanden in lockdown zitten terwijl daar mensen gewoon doen en laten wat ze willen. De Australian Open is nota bene net met publiek gewoon gehouden alsof er niks aan de hand is.
Austrailain Open? Daar zitten 600 man op dit moment in quarantaine.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel een beetje ironisch om te zeggen dat zij minder respect hebben voor de persoonlijke vrijheden van hun burgers, terwijl wij hier al maanden in lockdown zitten terwijl daar mensen gewoon doen en laten wat ze willen. De Australian Open is nota bene net met publiek gewoon gehouden alsof er niks aan de hand is.
Maar juist door er goed bovenop te zitten, gaat het straks wel door. Wanneer zouden wij weer een grote sportwedstrijd met veel publiek kunnen verwachten? Duurt nog wel even, ben ik bang.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Austrailain Open? Daar zitten 600 man op dit moment in quarantaine.
https://nos.nl/collectie/(...)elers-in-quarantaine
Als dat het beleid is waar je voor kiest, moet je het goed aanpakken toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Austrailain Open? Daar zitten 600 man op dit moment in quarantaine.
https://nos.nl/collectie/(...)elers-in-quarantaine
Risico groep vaccineren en open gooien die boel. Daarom zo snel mogelijk als de vaccins beschikbaar zijn vaccineren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar juist door er goed bovenop te zitten, gaat het straks wel door. Wanneer zouden wij weer een grote sportwedstrijd met veel publiek kunnen verwachten? Duurt nog wel even, ben ik bang.
Als wij de Australisch manier zouden gebruiken komen we er ook nooit uit. We hebben zoveel grens verkeer alleen al over de weg dan blijf je het wel vinden hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als dat het beleid is waar je voor kiest, moet je het goed aanpakken toch?
Wij hebben er meer in quarantaine!
Ik denk dat dat de bestuurders ook wat tegenvalt eerlijk gezegd. Het beeld is de hele winter eigenlijk al dat de staat van de epidemie ten opzichte van de maatregelen erg tegenvalt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet verwachtte, persoonlijk, ik had toch wel verwacht dat na de harde lockdown van december we in Februari toch wel onder de 1000 per dag zouden zitten.
Is een kwestie van niet willen kiezen. We doen waar wat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de bestuurders ook wat tegenvalt eerlijk gezegd. Het beeld is de hele winter eigenlijk al dat de staat van de epidemie ten opzichte van de maatregelen erg tegenvalt.
Ja, er wordt een hoop aangerommeld. Ik snap wel dat mensen de Australische aanpak ver vinden gaan, en ik begrijp ook wel dat dat land wellicht niet 1-op-1 met Nederland te vergelijken is, maar ik vind het wel te prijzen dat ze in elk geval ambitie hebben om het goed te doen. Hier lijkt het soms alsof de ambitie juist is om zo weinig mogelijk te doen in de hoop dat we ermee wegkomen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is een kwestie van niet willen kiezen. We doen waar wat.
Welk ander land heeft het dan beter gedaan dan ons die hetzelfde klimaat en geografische ligging heeft?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, er wordt een hoop aangerommeld. Ik snap wel dat mensen de Australische aanpak ver vinden gaan, en ik begrijp ook wel dat dat land wellicht niet 1-op-1 met Nederland te vergelijken is, maar ik vind het wel te prijzen dat ze in elk geval ambitie hebben om het goed te doen. Hier lijkt het soms alsof de ambitie juist is om zo weinig mogelijk te doen in de hoop dat we ermee wegkomen.
Men is bang. Is pure angst. In heel veel opzichten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, er wordt een hoop aangerommeld. Ik snap wel dat mensen de Australische aanpak ver vinden gaan, en ik begrijp ook wel dat dat land wellicht niet 1-op-1 met Nederland te vergelijken is, maar ik vind het wel te prijzen dat ze in elk geval ambitie hebben om het goed te doen. Hier lijkt het soms alsof de ambitie juist is om zo weinig mogelijk te doen in de hoop dat we ermee wegkomen.
Alsook in dezelfde bevolkingsdichtheid, leeftijdsverdeling, politieke voorkeur en mentaliteit? Hmm... moeilijk....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Welk ander land heeft het dan beter gedaan dan ons die hetzelfde klimaat en geografische ligging heeft?
De bevolkingsopbouw moet je wel inderdaad meenemen. In landen waar geen vergrijzing is, is corona eigenlijk ook minder een probleem als het om zorg druk gaat/quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alsook in dezelfde leeftijdsverdeling, politieke voorkeur en mentaliteit? Hmm... moeilijk....
Als je bedenkt dat de besmettingen in mei plots af namen zonder echte maatregelen en in september weer langzaam opliepen dan is het volgens mij niet heel moeilijk om te bedenken dat we met een relatief open samenleving nog de hele winter last zouden hebben van het virus. In die zin denk ik echt dat een keiharde lockdown ons verder zou helpen. Maar dan moet het niet zo halfzacht als nu met 60% van de werkende Nederlanders op locatie aan het werk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de bestuurders ook wat tegenvalt eerlijk gezegd. Het beeld is de hele winter eigenlijk al dat de staat van de epidemie ten opzichte van de maatregelen erg tegenvalt.
Alsof er met jou valt te discusseren. Dat is godsonmogelijk en irritant. Zelfs om na te lezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lekker bijdehand weer als je inhoudelijk op je plaats gezet wordt
Bij welk % zittenblijvers verwacht je in de knoei te komen qua klassengroottes? Probleem zal dan vooral bij de instroom ontstaan natuurlijk. Als er 10 in groep 8 blijven zitten dan ook 10 in groep 7. Maar als je er 10 in groep 1 laat zitten heb je er 10 extra.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Onze Arie pleit ervoor om de ongelijkheid tussen leerlingen nog maar wat verder te vergroten, aangezien ouders die de mogelijkheden hebben natuurlijk echt wel gaan zorgen dat hun eigen kroost niet blijft zitten:
[..]
Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.
Dat is gewoon krankzinnig. Maar ze flikken het allemaal nu.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:10 schreef asco het volgende:
Ik begrijp het niet. Al in het begin van deze epidemie heb ik gelezen dat de kans op besmetting in de buitenlucht zo goed als nul is.
Vervolgens mag je een jaar later niet in groepjes schaatsen en is er een sleeverbod. 🤣🙄😳
Dan heb je er als bestuurder echt niks van begrepen.
Haha, krijg toch lekker de teringquote:
FOEI, dat is niet de bedoeling meneertjequote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Haha, krijg toch lekker de tering
Kinderen zitten al bijna een jaar bijna thuis, bijna geen vermaak zoals zwemparadijs, binnenspeeltuin, überhaupt een kinderfeesten etc mogelijk.
Nu heb je ze beloofd lekker in de sneeuw te gaan ravotten en van de heuvel te sleeën dit weekend.
Nee nee, verboten!! Doe toch normaal man, lekker in de frisse buitenlucht. Hopelijk gaat iedereen massaal. Ik zou die boete ervoor over hebben in ieder geval.
Ik wacht met smart op uitgelekte foto’s van Grapperhaus op een sleetjequote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:31 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
FOEI, dat is niet de bedoeling meneertje
[ afbeelding ]
Heb je het verhaal überhaupt gelezen? Er is geen algeheel sleeverbod hè. Alleen op die specifieke plek mag het even niet, te weten een 51 meter hoge duin.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Haha, krijg toch lekker de tering
Kinderen zitten al bijna een jaar bijna thuis, bijna geen vermaak zoals zwemparadijs, binnenspeeltuin, überhaupt een kinderfeesten etc mogelijk.
Nu heb je ze beloofd lekker in de sneeuw te gaan ravotten en van de heuvel te sleeën dit weekend.
Nee nee, verboten!! Doe toch normaal man, lekker in de frisse buitenlucht. Hopelijk gaat iedereen massaal. Ik zou die boete ervoor over hebben in ieder geval.
ik verdedig het niet maar als een verwerkverbod geen probleem was dan kan schaatsen/sleeën ook niet aangezien daar veel meer ongelukken mee gebeuren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 07:32 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog mensen die dit gaat verdedigen
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik verdedig het niet maar als een verwerkverbod geen probleem was dan kan schaatsen/sleeën ook niet aangezien daar veel meer ongelukken mee gebeuren.
dan moeten ze wel een beetje consistent blijven he
Volgens mij leef je ook wel redelijk onder een steen als je je daar nu ineens druk.om gaat maken want letterlijk elk weekend worden er in Nederland wel gebieden afgezet of zelfs tijdelijk afgesloten als het er te druk is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik verdedig het niet maar als een verwerkverbod geen probleem was dan kan schaatsen/sleeën ook niet aangezien daar veel meer ongelukken mee gebeuren.
dan moeten ze wel een beetje consistent blijven he
Naar buiten met dit tyfusweerquote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Gisteren Nieuwsuur gezien over die bejaarden in de vaccinatieststraat.
De bejaarden zelf vonden het allemaal prima geregeld. Een lekker dagje uit met dochterlief als chauffeuse.
Maar dan komt er zo'n mevrouw van de Ouderenbond die dan zegt: "Ach en wee, de ouderen moesten 300 meter met de rollator" Helemaal door de buitenlucht. Oei oei oei.
En ook die man van Thuiszorg: Er had veel meer over nagedacht moeten worden over de fysieke en psychologische hotseflots van de ouderen. Het is me toch wat.
Bingo middag gemist.
Onze nationale hersen-expert en knuffel-grijsaard Erik Scherder roept altijd: Mensen kom in beweging! Ga naar buiten! Probeer die hersen te triggeren!
Het is nooit goed!
noordrijn westfalenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 02:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Welk ander land heeft het dan beter gedaan dan ons die hetzelfde klimaat en geografische ligging heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |