SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Laagste temperatuur in de 6 uur voor 13.00. Dus die -21 zal net zonsopgang zijn wanneer het over het algemeen het koudste moment van de dag is.quote:
De Steve Lookner (aardappelhoofd) van Belgiëquote:
Thank you moderators.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Steve Lookner (aardappelhoofd) van België
Woensdag -10 in de namiddagquote:
Inderdaad. Ik woon in Assen. Blijft bijna geen sneeuw meer over. GVD.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:20 schreef Asmodeus. het volgende:
Ik lurk me een ongeluk in deze topic reeks, maar nu moet ik toch even participeren. De laatste runs zijn toch wel lichtelijk teleurstellend. Ik ben helemaal gehyped voor die 40 cm.
Overal komt sneeuw te liggen. Geen zorgen. 10-30 cmquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:24 schreef TwinBro het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik woon in Assen. Blijft bijna geen sneeuw meer over. GVD.
Dat is niet waar, op Aruba, Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustasius en Saba zal er geen sneeuw vallenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Overal komt sneeuw te liggen. Geen zorgen. 10-30 cm
ECMWF nu is ook wel aardig positief voor sneeuw in het noorden en maandagnacht kan er ook nog wel wat vallenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Godver, ik woon in het noorden en hoopte op een dik pak sneeuw. Maar ik zie het al wel, drie vlokken die weg waaien en dat is het.
Voor een treinreis Amersfoort - Hannover - München lijkt het alsof je precies tussen de grootste ellende door gaat, in elk geval in Duitslandquote:
De Russische Beerquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:42 schreef NightDancert het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand deze al gespot?
Moet jij wetenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:58 schreef beantherio het volgende:
Ik reken nergens op. Een hoop heisa van tevoren en op de dag zelf vast weer helemaal niks.
Lekker door de sneeuwquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ga lekker in de natuur lopen zondag.
Met 5 cm ben ik al tevredenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:06 schreef ACT-F het volgende:
Als ik een gokje mag wagen dan denk ik dat het mee gaat vallen met de neerslag, maar dat de temperaturen lager uitvallen. Vooral de noordelijke provincies lijken de betere schaatscondities te krijgen.
Liever omgekeerd wat mij betreftquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Beter strenge vorst met zon en maar een beetje sneeuw voor de sfeer.
Prima zo
Niks mis meequote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:14 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Met een flesje jaeger op zak op pad
Niet zo snelquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Liever omgekeerd wat mij betreft. 2 dagen ingesneeuwd en daarna dooi en op naar de lente
Helaas is dit een kansarm scenario. De kou gaat lang aanhouden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Liever omgekeerd wat mij betreft. 2 dagen ingesneeuwd en daarna dooi en op naar de lente
Gelukkig wel. Ik hoop tot halverwege maartquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Helaas is dit een kansarm scenario. De kou gaat lang aanhouden.
Ja en daarna gaan we de herfst weer in.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Ik hoop tot halverwege maart
De herfstquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja en daarna gaan we de herfst weer in.
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:29 schreef Starhopper het volgende:
Heb t niet gevolgd vanwege een potje GTA races maar zie net de ECMWF run en pluim, het ziet er goed uit voor de voortzetting van kou
Nee, sorry daar doen we niet meer aan in Nederland. Herfst tot eind mei, dan 2 dagen lente en vervolgens een snoeihete zomer in.quote:
Niks mis met wat kouquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:30 schreef Scrummie het volgende:
Rot op met je kou. Ik wil alleen sneeuw. Heel veel sneeuw.
Hoezo? Is de uitslag al bekend dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:29 schreef aloa het volgende:
Wel mooi om te zien dat het CFS model aardig goed zat.
Je volgt het niet blijkbaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo? Is de uitslag al bekend dan?
-14 is wel koud maar niet krankzinnig toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:27 schreef Skwish het volgende:
Die min. temps zijn echt krankzinnigwtf
Stap eens naar buiten dan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
-14 is wel koud maar niet krankzinnig toch?
Een dik pak sneeuw en daarna de diepvries in. Niets mis meequote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:30 schreef Scrummie het volgende:
Rot op met je kou. Ik wil alleen sneeuw. Heel veel sneeuw.
Jaa!!quote:
Ik zie morgen wel wat het morgen wordt. En zo. Om nou het ene model met het andere te gaan vergelijken en dan te concluderen dat model X "het bij het juiste eind gehad heeft" vind ik raarquote:
Op weg naar het appartement vanuit de après-ski heb ik regelmatig lagere temperaturen doorstaan.quote:
Kortom je roept maar wat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie morgen wel wat het morgen wordt. En zo. Om nou het ene model met het andere te gaan vergelijken en dan te concluderen dat model X "het bij het juiste eind gehad heeft" vind ik raar
Stoer man.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Op weg naar het appartement vanuit de après-ski heb ik regelmatig lagere temperaturen doorstaan.
Is het verboden om op jou te reageren of zo?quote:
Jepquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:40 schreef ArnoldG0342 het volgende:
De grote test voor het gasloze nieuwbouwhuis. De warmtepomp eens op zijn staart trappen. Laat de kou maar komen.
Toen ik nog in een studiootje woonde hoorde ik de cv ketel letterlijk euro's verbranden met het aankomende weer.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:40 schreef beantherio het volgende:
Ik ga de leidingen naar mijn badkamer alvast afdekken want die zullen wel weer gaan bevriezen. Wat woon ik toch ook in een pauperhut.
Wow heftigquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het verboden om op jou te reageren of zo?Als je klaar bent met vingertje wijzen kun je ook gewoon uitleggen wat jij meer weet dan iemand anders?
De volgende keer gewoon steenkool erin.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toen ik nog in een studiootje woonde hoorde ik de cv ketel letterlijk euro's verbranden met het aankomende weer.
Nee. Dat is snowcastenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Wow heftig![]()
Niet meteen gaan huilen vriend![]()
Afwachten idd...nowcasten noemt men dat.
En morgen zit t 50km noordelijker en dan is iedereen boosquote:
Ik niet. Hier in de Achterhoek zit ik met vrijwel elk model wel goedquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En morgen zit t 50km noordelijker en dan is iedereen boos
Hier ookquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik niet. Hier in de Achterhoek zit ik met vrijwel elk model wel goed
quote:
Integendeel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En morgen zit t 50km noordelijker en dan is iedereen boos
HORRORWINTER DES DOODS!!!!!!11!!!EINZ!!!111!!!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Bild; nuchter als altijd.
Echt? vertel...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
HORRORWINTER DES DOODS!!!!!!11!!!EINZ!!!111!!!!!
Dan ga je toch lekker een uur in de kou staan?quote:
Stoer man.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker een uur in de kou staan?
Onzin... ik ben dan echt super boos!quote:
Lekker is dat he? Vind dat altijd een fijn gevoel als je nergens meer heen hoeft en van het weer kan genietenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Boodschappen in huis, ik hoef de deur niet meer uit tot maandag 07.30u - dan zien we wel weer of we op het werk kunnen geraken
Precies. Vorig jaar hebben we geen lente gehad.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, sorry daar doen we niet meer aan in Nederland. Herfst tot eind mei, dan 2 dagen lente en vervolgens een snoeihete zomer in.
In principe niet, maar ben dus niet van plan m’n nek te gaan breken om op het werk te kunnen komen..quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Lekker is dat he? Vind dat altijd een fijn gevoel als je nergens meer heen hoeft en van het weer kan genieten
Mag je thuiswerken? Anders zit je maandag ook wel goed.
De lente vorig jaar was prachtig! De eerste lockdown kon je vrijwel elke dag volop naar buiten vanwege het lekkere weer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Vorig jaar hebben we geen lente gehad.
Welke tint paars hangt op Deventer? 20-30cm?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |