Ooh zo heerlijk!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:33 schreef anndb het volgende:
Vrijdag dus zometeen broodje met garnalenkroket en eentje met gehaktbal.
Straks even stukje wandelen, breng op de terugweg een kippetje van het spit mee met krieltjes uit het braadvet van de kippen.
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:22 schreef Prego het volgende:
Vanavond pizza met zwarte truffel, ik heb er al de hele dag zin in![]()
ananas?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:34 schreef maily het volgende:
Kaasfondue met champignons, bloemkool en ananas en afbakstokbrood.
En fijngesneden bieslook om in te dippen![]()
Had er gisteren al zin in
Blokje ananas in de kaasfondue ... en gewoon ook lekker fris om erbij te happenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ananas?
dit klinkt.. intrigerend.
Goed menuquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:33 schreef FranticDJ het volgende:
Rosbief ligt in bad
daarbij aardappel dauphinois, sperziebonen/spek, gegrilde groene asperges en (ik denk) een rode port/rozemarijn jus.
Hier ook kaasfondue, maar hij bleef nattig....deceptie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:34 schreef maily het volgende:
Kaasfondue met champignons, bloemkool en ananas en afbakstokbrood.
En fijngesneden bieslook om in te dippen![]()
Had er gisteren al zin in
Wij hebben zo'n kant-en-klaar-pak kaasfondue, met als extra Gruyère en Appenzeller. Scheutje Kirsch en scheutje witte wijn erin. Altijd goed.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hier ook kaasfondue, maar hij bleef nattig....deceptie.
Wel gegeten, met bloemkool, witlof en brood.
Snap niet wat er fout ging!
CUL / [KAASFONDUE!] recepten graag!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hier ook kaasfondue, maar hij bleef nattig....deceptie.
Wel gegeten, met bloemkool, witlof en brood.
Snap niet wat er fout ging!
Ook een idee! Beetje van jezelf en een beetje van Emmiquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:58 schreef maily het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n kant-en-klaar-pak kaasfondue, met als extra Gruyère en Appenzeller. Scheutje Kirsch en scheutje witte wijn erin. Altijd goed.
Er is ook een kaasfonduetopic in CUL ...
Die fondue van de Lidl is ook prima!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ook een idee! Beetje van jezelf en een beetje van Emmi![]()
Ik heb op zich wel mijn vaste recept, maar misschien de verkeerde wijn genomen. Geen idee wat er fout ging.
Ah, okee, daar kom ik nooit eigenlijk, er is geen Laidel in mijn buurt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Die fondue van de Lidl is ook prima!
Oeh, krijg acuut kaasfondue-zin....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:03 schreef maily het volgende:
[..]
CUL / [KAASFONDUE!] recepten graag!
Lekker!!!!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:08 schreef Karzai het volgende:
andijviestamppot met spekjes en oude gerapste kaas en gehaktballen
[ afbeelding ]
Appelcakequote:Op zondag 7 februari 2021 17:12 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Appel/kaneelcake met warme chocolademelk.
Knolselderijsoep en roggebrood met katenspek.
En een wijntje natuurlijk.
Zien er goed gelukt uit, heerlijk!quote:Op zondag 7 februari 2021 19:36 schreef foodlover het volgende:
[..]
Lekker!!!!
Hier vanavond zelfgemaakte loempia's.
[ link | afbeelding ]
Moet vaak googlen bij jouw Zeeuwse gerechtenquote:
Nja hutspot gaan, waar ik vandaan kom, meer groenten in dan alleen wortel en ui.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Moet vaak googlen bij jouw Zeeuwse gerechtenNu gewoon hutspot lees ik. Met worst/spek/gehaktbal?
oh vertelquote:Op maandag 8 februari 2021 11:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nja hutspot gaan, waar ik vandaan kom, meer groenten in dan alleen wortel en ui.
Maar met worst en spekjes idd.
daar gaat nog oa koolraap/meiraap, groene kool, knolselder, soms spruiten/witte bonen/bloemkool etc. doorheenquote:
Hm dat lust ik ook wel inderdaadquote:
Daar is het wel weer voor...quote:
Hmm dat is haast sneller zelf gemaakt?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Nacho ovenschotel van knorr.. meh..
Klinkt niet als een varkjequote:Op maandag 8 februari 2021 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Nacho ovenschotel van knorr.. meh..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij ben jij best wel een keukenprinsesquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:15 schreef maily het volgende:
Verse jus, gember/citroenthee, druiven, cracotte met zelfgemaakte surimisalade.
Ik heb ook een keukenprins hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij best wel een keukenprinses
Straks kaasfondue!quote:Op zondag 7 februari 2021 17:51 schreef Smallish het volgende:
[..]
Oeh, krijg acuut kaasfondue-zin....
Ja! Was echt weer helemaal lekker. Het uitzicht over de witte wereld buiten maakte het af.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En was het lekker?![]()
Net schaal popcorn en thee.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:59 schreef Smallish het volgende:
[..]
Ja! Was echt weer helemaal lekker. Het uitzicht over de witte wereld buiten maakte het af.
Ziet er heerlijk uit met de sauzen en broodquote:
In mijn ogen eten jullie echt karrevrachten, Sigme. Die broden!quote:
Dat van die karrevrachten klopt hoor! Ik begrijp nooit hoe mensen in leven blijven op van die muizehapjes.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:33 schreef Smallish het volgende:
[..]
In mijn ogen eten jullie echt karrevrachten, Sigme. Die broden!![]()
Al eerder gezegd, zulke gezellige tafeltaferelen bij jullie.![]()
Jumboquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:36 schreef maily het volgende:
[..]
Mossels![]()
Waar vandaan? Ik vraag dit voor een vriend
Ik vroeg laatst bij de visboer om mosselen, maar het seizoen was voorbij volgens hem ...quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat van die karrevrachten klopt hoor! Ik begrijp nooit hoe mensen in leven blijven op van die muizehapjes.
(We eten maar tweemaal per dag, misschien maakt dat uit)
[..]
Jumbo
Het lukte maar niet om op de juiste dag op de vismarkt te komen, dus dan maar de supermarkt.
Zeeuwse mosselseizoen is (al even) voorbijquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vroeg laatst bij de visboer om mosselen, maar het seizoen was voorbij volgens hem ...
Van Nederland naar waar?quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:55 schreef Prego het volgende:
Ik heb snacks over laten komen uit Nederland![]()
Het avondeten was twee kroketten, twee frikandellen speciaal, een viandel en een beetje frietik voel me viesdik nu maar op een prettige manier
![]()
Poori, zo'n opgepuffed broodje toch? Succes, lijkt me een leuke uitdaging!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en een stuk chocolade-speculaascake
Voor vanavond maak ik Bengaalse kikkererwten met poori's. Hopelijk lukken de laatste
Jaquote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:14 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Poori, zo'n opgepuffed broodje toch? Succes, lijkt me een leuke uitdaging!
En smakelijk natuurlijk![]()
Hier straks ravioli, zalmmoot en diverse gegrilde groenten, vrij eenvoudig
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:33 schreef phoenyx het volgende:
Vanavond ovenpatat, ovenfrikandel en ovenpartymix dingen.
Uit de airfryer of de oven?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:33 schreef phoenyx het volgende:
Vanavond ovenpatat, ovenfrikandel en ovenpartymix dingen.
lekker en luxequote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:37 schreef anndb het volgende:
Zometeen een forcaccia met mozerella, bresaola en wat pesto.
En straks komen ze dit menu brengen:
Royal Beglian Caviar – Goldlabel
Drie gevulde eitjes
Waldorfsalade met handgepelde Noordzee garnalen
Ganzenlever, gerookte paling en aardappelcrème
Krabsalade met een mousse van bisque en een zachte curry
Knolseldersoep
Gevuld met bloemkoolroosjes en mosseltjes
Kreeft
Fijne groentenkrans en een smaakvolle kreeftensaus
Vol-au-vent
Klassiek met aardappelgratin, crumble van zuurdesem en
mimosa van ei en truffel
Valentijn dessert
Yoghurt, aardbei, roos
Marshmallows voor bij de koffie of thee
Dat ziet er goed uit, sjiek heur! Moet je het zelf nog bereiden?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:37 schreef anndb het volgende:
Drie gevulde eitjes
Knolseldersoep
Kreeft
Vol-au-vent
mimosa van ei en truffel
Valentijn dessert
Yoghurt, aardbei, roos
Van welk restaurant is dat?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:37 schreef anndb het volgende:
Drie gevulde eitjes
Knolseldersoep
Kreeft
Vol-au-vent
mimosa van ei en truffel
Valentijn dessert
Yoghurt, aardbei, roos
Het gebaar (1 ster, antwerpen)quote:
Zet je jouw verslag ook in dit topic: CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?#2 ?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:45 schreef anndb het volgende:
Best een flinke doos. Straks maar eens kijken wat we er zelf nog aan moeten doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Smakelijkquote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:45 schreef anndb het volgende:
Best een flinke doos. Straks maar eens kijken wat we er zelf nog aan moeten doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk Valentijnsmenu! Alleen de amuses alquote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:37 schreef anndb het volgende:
Drie gevulde eitjes
Knolseldersoep
Kreeft
Vol-au-vent
mimosa van ei en truffel
Valentijn dessert
Yoghurt, aardbei, roos
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:10 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ragu, gister uren in de oven gestaan, vandaag nog een uurtje of 4. Knolvenkel gestoofd in boter, met wat olijfjes, verse tagliatelle (kant & klaar gekocht).
Toe was vanillemascarpone met kersen-op-lichte-siroop.
Hoe was hetquote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:12 schreef FranticDJ het volgende:
Net ook t diner afgehaald:
- Assortiment van amuses
– makreel | rode biet | guave
– witlof | prosciutto | boerenkaas
– brioche | palingcrème | mierikswortel
Sashimi van heilbot | kokkels | oester | venkel | bloedsinaasappel
Wortel | geitenkaas | ras el hanout
Langoustines | knolselderij | passievrucht | koffie
Skrei | ravioli kalfswang | paksoi | rode curry
Hertenkalf | pommes duchesse | schorseneren | spinazie | truffel
Internationale kazen | 5 stuks | bijpassende garnituren (+8)
Valentijnsdessert | appel | karamel | boerenjongens
Moet nog beginnenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een heerlijk Valentijnsmenu! Alleen de amuses alHoofdgerecht vol au vent is ook echt mijn soort eten
Hopelijk was alles zo lekker als het klinkt.
[..]Lekker pasta met ragu!
[..]
Hoe was het
Hoop ik toch?!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:44 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Moet nog beginnenmoet zelf nog alles opwarmen en op een warm bord doen enzulks
This ain't my first rodeoquote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:53 schreef maily het volgende:
[..]
Hoop ik toch?!
Het gebrek aan warme borden bij kook- en eetvideo's is stuitend. Bij sommige restaurants ook
Ziet er lekker uitquote:Op zondag 14 februari 2021 10:37 schreef sigme het volgende:
Ontbijt; fruit met vette kwart, en pitten noten zaden.
[ afbeelding ]
Staat erbij!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Zet je jouw verslag ook in dit topic: CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?#2 ?
Ik net ook maar zonder slagroomquote:
Heb ook nog een kilo liggenquote:Op zondag 14 februari 2021 15:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik net ook maar zonder slagroom
Pepernoten erbij
Heerlijk toch? Fijn want anders zo lang wachten tot het weer september is.quote:
mja ik eet hooguit een handje met de keerquote:Op zondag 14 februari 2021 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Fijn want anders zo lang wachten tot het weer september is.
Die van mij zijn met karamel-zeezout.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mja ik eet hooguit een handje met de keer
ben meer van de witte chocolade kruidnoten
Das mazzel hebben, mijn mandarijnen zijn stuk voor stuk muffig, heb ze weggekieperd.quote:
Balen is dat van die mandarijnen ...quote:Op maandag 15 februari 2021 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Das mazzel hebben, mijn mandarijnen zijn stuk voor stuk muffig, heb ze weggekieperd.
OT, heb speklapjes in repen gesneden en te baden gelegd in een pittig zoete marinade, straks eten met sugarsnaps, prei, groene asperges en rijst.
Zin in!
Argh nu ik dit zie mis ik schouderkarbonades, gebraden in een pan jusquote:Op maandag 15 februari 2021 17:51 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Schouderkarbonade van eigen vark, pompoenpuree van eigen pompoen, gestoofde knolvenkel.
Toe werd rijstepap.
Lekker!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:54 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond broodje shoarma, met vlees van de slager, broodjes uit de supermarkt en salade en saus van mezelf, lekker simpel
Dankje!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!
Had daarnet thee met plak snijkoek. Zo nog een kopje thee.
Zo'n zin in KFC vanavond, alweer even geleden. Wordt delen (helaas); een hot wings bucket met fris en friet + een double krunch burger (die niet delen)
Ik begrijp je zoon hoor!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankje!
Ben zelf geen KFC-fan, maar toevallig had 1 van mijn zoons vandaag al gruwelijk veel zin in het weekend, omdat hij dan KFC wil gaan bestellen met een vriendin, haha. Het gaat al de hele dag over Fried Chicken hier!
Ik maak het wel eens zelf, kip in karnemelk marinade en dan in een cornflakes-jasje, mjam.
Eetze straks Future F.!
Ik gooi van alles door de karnemelk, waaronder chilipoeder, of vers gesneden pepertjes, gemalen komijn, zwarte peper, gemberpoeder.....eigenlijk van alles. Paar uur laten marineren en dan bloemen en door de fijngestampte cornflakes halen. Dan in de hete olie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik begrijp je zoon hoor!Vooral hotwings vind ik zo lekker sappig en krokant! Zelfgemaakte gefrituurde kip lijkt me ook heerlijk. Wat voor kruiden gebruik je dan? Lekker om ook wat chili erdoor te doen
Ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:14 schreef Karzai het volgende:
Tournedos, kastanjechampignons, veldsla, tomaat en avocado
[ afbeelding ]
Ow kwijl. Lekkerrrrrrrrrrrr.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:14 schreef Karzai het volgende:
Tournedos, kastanjechampignons, veldsla, tomaat en avocado
[ afbeelding ]
Dat zeker maar wel de moeite waardquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik gooi van alles door de karnemelk, waaronder chilipoeder, of vers gesneden pepertjes, gemalen komijn, zwarte peper, gemberpoeder.....eigenlijk van alles. Paar uur laten marineren en dan bloemen en door de fijngestampte cornflakes halen. Dan in de hete olie.
Veel werk en vieze keuken gegarandeerd!
Lang geleden een keer gehad was een beetje waterig en zoetig meen ik mij te herinnerenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Veel thee, druiven, dropjes.
Vanmiddag zak pindasoep van Conimex proberen. Ben nu al bang. Heeft iemand dit gehad?
Ok thanks. Nou je het zegt, er zit echt heel veel suiker in. Hou niet van zoete soep. Thanks voor de tip. Gooi er chilivlokken doorheen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
Lang geleden een keer gehad was een beetje waterig en zoetig meen ik mij te herinneren
Hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ok thanks. Nou je het zegt, er zit echt heel veel suiker in. Hou niet van zoete soep. Thanks voor de tip. Gooi er chilivlokken doorheen.
Ik durfde het nog nietquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:00 schreef maily het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte!
OT boterham met gebakken eieren.
Laatst ook ovenfriet gemaakt, van Aviko, wat een tegenvaller was dat zeg, zo slapjes. Welke friet/patat gebruik jij dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef Karzai het volgende:
een moot kabeljauw en ovenpatat staat er op het menu
ja er kan wat verschil tussen zitten ik gebruik opa's ovenpatat van aviko, 27 minuten in de hete lucht oven op 220. Ik gooi ze er meteen in zonder voorverwamen, dan zijn wel knapperigquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Laatst ook ovenfriet gemaakt, van Aviko, wat een tegenvaller was dat zeg, zo slapjes. Welke friet/patat gebruik jij dan?
Hier lahmacun, met restjes shoarmavlees, sla, komkommer, citroen, paprika, tomaat, rode ui, zwarte olijven en lekkere knoflooksaus om erop te verdelen.
Oh, die had ik ook, smaakten naar rauwe aardappelen...quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:08 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja er kan wat verschil tussen zitten ik gebruik opa's ovenpatat van aviko, 27 minuten in de oven op 220. Ik gooi ze er meteen in zonder voorverwamen, dan zijn wel knapperig
frituur is altijd beter, maar ik heb geen buitenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, die had ik ook, smaakten naar rauwe aardappelen...
Ik gooi de frituurpan nog niet weg in ieder geval.
Ik heb een laatst een oude wokpan bevorderd tot frituurpan, met rijstolie erin, afzuigkap op hoogste stand. Oude aardappelen met de mandoline tot minifrietjes snijden en dan enkele minuutjes in de hete olie dompelen in een metalen zeef. Werkt opperbest!quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
frituur is altijd beter, maar ik heb geen buiten
ik vind de ovenpatat best lekker, als ik echt wat moet frituren dan gooi ik ook een pan vol olie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb een laatst een oude wokpan bevorderd tot frituurpan, met rijstolie erin, afzuigkap op hoogste stand. Oude aardappelen met de mandoline tot minifrietjes snijden en dan enkele minuutjes in de hete olie dompelen in een metalen zeef. Werkt opperbest!
De elektrische frituurpan kan gelukkig buiten onder m'n afdakje functioneren als dat noodzakelijk is, want binnen stinkt dat inderdaad enorm.
Anyway, geniet van je kabeljauw!
Ja, het moet altijd langer! En heter!quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef FranticDJ het volgende:
Ik gebruik de franse airfryer friet van aviko in de oven. oven voorverwarmd op 220 graden. En ik kijk niet naar de tijd maar naar hoe ze er uit zien. je bent wel een minuut of 20 onderweg
Behalve bij van dobben oven krokettenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, het moet altijd langer! En heter!
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:45 schreef Kanaroe het volgende:
Hand gemengde noten van de markt, nog een beetje warm![]()
Vanavond maak ik een 'meatloaf' omwikkeld met spek en salie uit de tuin, gebakken krieltjes in de schil en verse snijbonen.
Thx! Een echt AVG-tje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Had net een te zoet karamel paaseitje van de Kruidvat. Die hoef ik niet meer.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:35 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Thx! Een echt AVG-tje.
Voor jou; succes met goeie eitjes zoeken dan maar
Had ik ook tot een jaar of 2 geleden. Toevallig 2 weken geleden weer eens eentje gekocht want aanbieding maar ligt nog in de vriezer. Zou zomaar over datum kunnen gaanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht, ik ga het nog één keer proberen. Een supermarktpizza. Mijn oog viel op die van de Lidl, 4 kazenpizza. Gad-verre-dammeEen korst die net spons is wat ranzig. Ik ben voorgoed klaar met supermarktpizza's.
Ik was gisteren juist blij verrast. Vind de pizza baguettes salami van Dr Oetker altijd wel een fijne snack. Zag ze gister bij de Aldi en dacht van even proberen dan maar. En het was gewoon een dikke prima.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht, ik ga het nog één keer proberen. Een supermarktpizza. Mijn oog viel op die van de Lidl, 4 kazenpizza. Gad-verre-dammeEen korst die net spons is wat ranzig. Ik ben voorgoed klaar met supermarktpizza's.
Felies met Jeroen!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en yoghurt met cruesli.
Zo een taartje bakken want mijn Teckel is vandaag jarig
Gefeliciteerd! Een lekker teckeltaartje, neem ik aan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en yoghurt met cruesli.
Zo een taartje bakken want mijn Teckel is vandaag jarig
Jum!quote:
Boh! Lekker manquote:
Boh!quote:
Wat voor saus heb je erbij Fles?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Grillgenot op het balkon in de zon)
[ afbeelding ]
Calve chunky burger. En Fins. Waarbij alleen het laaste woord echt wat voorstelt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor saus heb je erbij Fles?
En welke taal is dat in je onderschrift?
Jezus, hoe herkende ik dat niet danquote:Op zondag 21 februari 2021 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Calve chunky burger. En Fins. Waarbij alleen het laaste woord echt wat voorstelt.
Is uit een culinair liedje![]()
Omdat er in de literatuur nog wel wat discussie is over de spelling van het onzinwoordje "tapput", dat ook geschreven wordt als "tappyt", "täpput" of zelfs "täppyt". Dat laatste kende je waarschijnlijk welquote:
Ik luister het altijd alleen maar en brabbel fonetisch meequote:Op zondag 21 februari 2021 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat er in de literatuur nog wel wat discussie is over de spelling van het onzinwoordje "tapput", dat ook geschreven wordt als "tappyt", "täpput" of zelfs "täppyt". Dat laatste kende je waarschijnlijk wel
Te ontdooien ....quote:Op zondag 21 februari 2021 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Met dit weer krijg ik wel zin om paasstol te ontdooien trouwens
Kerssemus.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Te ontdooien ....
Hoe lang ligt die al bevroren te zijn?
Ah, valt mee dusquote:
Surinaamse kerrie madras? Bedoel je niet Indiase?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:26 schreef christmastsunami het volgende:
zelf vandaag bedacht/verzonnen en gemaakt,
kerrie eier salade van snot gekookte eieren met surinaamse kerrie madras.
ik dacht, meestal maak je ei-kerrie salade van hardgekookte eieren en wat mayo en wat kruiden en zout.
Dus ik dacht, als die eieren wat zachter of zelfs tot snot ei zijn gekookt, heb ik geen mayo nodig.
En het was op een afbak broodje best te doen.En nul% vette mayo vet.
Nee hoor Molo, de Surinaamse versie is net ietsje anders en lekkerder, vind ik. Gaat wat meer richting Madras achtig.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Surinaamse kerrie madras? Bedoel je niet Indiase?
Erwtensoep is toch ook echt het ultieme krachtvoer, die overdosis erwten in soepvorm, is puur mager krachtvoer.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:10 schreef Scheepskok het volgende:
Erwtensoep met worst van de landwinkel.
Lekker.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Had vanmiddag 2 ciabatta's met rozijnen (AH). Nu cola en spekjes.
Vanavond patat en snacks.
Je bedoelt Hindoestaanse masala ipv madras denk ik.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nee hoor Molo, de Surinaamse versie is net ietsje anders en lekkerder, vind ik. Gaat wat meer richting Madras achtig.
Ging erin als koek na een lekkere wandeling!quote:
Vind het zo lekker maar al heel lang niet meer gehad. Smaakte het nu beter?quote:Op maandag 22 februari 2021 17:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Lasagne staat in de oven, lang niet meer gehad.. Niet mijn favo eten
Intrigerend! Ben benieuwd hoe het smaakt.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:59 schreef Scheepskok het volgende:
Nieuw recept erwtensoep. Ik noem het Floating eggcheese. Met gesneden pepertjes, extra (landwinkel)rookworst, plakjes gekookt ei die drijven op kleine plakjes belegen kaas. Let op: de soep moet heet zijn!
[ afbeelding ]
WAUW!
[ afbeelding ]
Wat is dit lekker!!!
Scheutje hot maggie erbij. Wat een smaak barst er uit dit kleine kommetje.
Geluk in een klein hoekje.
schnitzel is ook zo zo lekker, ik zag laast een leuk recept voor een stampotje met spruitjes, met zoete en gewone aardappel en wat uitgebakken spek en wat aziatische kruiden, ik dacht, dar past een echte schnitzel bij.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 15:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappels, een schnitzel en een jonge bladsla.
Schnitzel van kalfsvlees is nog lekkerder.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:35 schreef christmastsunami het volgende:
vakensfilet lapjes, een moker uit mijn gereedschapskist, plasticfolie ei, paneermeel, roomboter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |