Bron: https://www.ed.nl/show/go(...)nstig-ziek~ad391e01/quote:Golden Earring-gitarist George Kooymans ernstig ziek
George Kooymans, gitarist en een van de oprichters van de legendarische rockband Golden Earring, is ernstig ziek en kan niet meer optreden. Dat laat de manager van Kooymans weten aan De Telegraaf. Mogelijk houdt de band daardoor op te bestaan.
De muzikant zou zijn manager Rob Gerritsen donderdagochtend op de hoogte hebben gebracht van zijn toestand. Wat er precies met de gitarist aan de hand is, wil Gerritsen niet kwijt. ,,Ik kan alleen vertellen dat het ernstig is en George niet meer verder kan’’, zegt hij tegen de krant.
Kooymans richtte in 1961 samen met zijn buurjongen Rinus Gerritsen de band The Tornados op. De jongens, dertien en vijftien jaar oud, kwamen er al snel achter dat er al een band bestond met die naam, en kozen een nieuwe: The Golden Earrings. In de jaren erna versterkten Barry Hay en Cesar Zuiderwijk de rockband, die succes kreeg in binnen- en buitenland. Kooymans vormt samen met Boudewijn de Groot en Henny Vrienten ook het trio Vreemde Kostgangers.
Gerritsen wil nog geen uitspraken doen over de toekomst van Golden Earring, zoals de naam uiteindelijk werd. ,,George is te ziek om nog te spelen en dat zou kunnen betekenen dat de band ophoudt te bestaan. Maar daarover is nog geen definitief besluit genomen.’’
Denk het niet. Dit klinkt als "herstel is niet mogelijk" anders was het wel tijdelijk geweest of helemaal geen bericht want optreden zit er nu toch niet in.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat zou het zijn, klinkt als corona?
Parkinson tast ook je zangvermogen aan, zoals bijv. ook bij Linda Ronstadt. Maar iets als Parkinson of ALS zou ook mijn gok zijn, ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Denk het niet. Dit klinkt als "herstel is niet mogelijk" anders was het wel tijdelijk geweest of helemaal geen bericht want optreden zit er nu toch niet in.
Iets als Parkinson waardoor hij niet meer kan spelen lijkt me ook niet want dan zie ik ze er nog wel voor aan om een extra gitarist te nemen en George alleen zang te laten doen.
Daarom ben ik bang dat het erger is dan dat.
Ja, dat kan haast niet anders nu.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Golden Earring stoppen definitief met hun optredens.😪
quote:Ziekte George Kooymans betekent einde van Golden Earring: ‘Dit is een doodsklap’
George Kooymans (72), gitarist en oprichter van de legendarische rockband Golden Earring, lijdt aan de progressieve spierziekte ALS. Daarmee is meteen het lot van de 60 jaar oude Haagse band bezegeld. Optreden zit er niet meer in.
Dat is absoluut een drama voor die man..quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:17 schreef Zorro het volgende:
Ik bedenk me net, dat optreden is 1 ding.
Maar ik speel zelf ook gitaar en ik kan me helemaal voorstellen dat George zijn leven in elkaar stort nu hij gewoon helemaal geen gitaar meer kan spelen. Dat moet echt vreselijk voor hem zijn.
Voor dit soort zaken is er een apart topic, waar de dood van Kris ook vermeld is:quote:Op zondag 7 februari 2021 20:03 schreef BramKVO het volgende:
En Kris De Bruyne overleden, de Vlaamse kleinkunstzanger van het wondermooie 'Amsterdam'
Onvoorstelbaar dat die in Nederland niet echt gekend is, temeer omdat zijn beste nummer over Amsterdam gaat. RIP.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef Haaibaaike het volgende:
Kooy is vandaag jarig . Is 73 jaar geworden. George forever😘❤
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |