abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197824719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze gaan waarschijnlijk ook wel sturen dat de toeristische hotspots zo snel mogelijk gaan.
In Madrid houden ze nu gewoon de horeca de hele derde golf open, alleen met een sluitingstijd van 21u en avondklok om 22u. In Nederland zou dat volgens alle modelletjes 170.000 besmettingen per dag en code zwart moeten opleveren. :')

Canarische eilanden zullen we maar helemaal niet over beginnen, anders vliegt iedereen in dit topic daar morgen heen. :P
pi_197824724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.
Maar dat covidpaspoort gaat er gewoon komen, dat zijn ze nu aan het voorbereiden. Dus hoezo moet ik niet alles geloven? Jij gelooft niet dat dat covid paspoort er gaat komen?

Ik had het over de avondklok dire
pi_197824737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn wij gewoon het gidsland. Aldus wijzelf.

Bij Op1 ging het ook alweer over de VOC. Over gidsland gesproken. _O_
Ik voel een Zwarte Piet discussie aankomen.
pi_197824747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Nederlanders staan normaliter zeer welwillend tegenover vaccinatie, alle aandacht voor wat schamele antivaxxers ten spijt.
Prima hoor.
Als puntje bij paaltje komt, zullen velen toch overstag gaan verwacht ik, zeker als hun geliefde vliegreis geen doorgang meer kan vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197824768
AHA ik snap nu waarom PVDA programma voelt alsof het uit de steentijd komt met z'n mogelijk vaccin... het is gepresenteerd op 1 november en daarna kennelijk niet meer aangepast :')

Normaal prima, maar nu komt het toch wat lullig over als je begint met "komt er snel een vaccin? Niemand die het weet" als er inmiddels ACHT zijn. (als ik de tel nog goed heb).

Maar nog steeds blij dat ze hier op inzetten voor komende zomer:

"
Wij leggen ons niet neer bij een nieuw normaal waarbij sectoren omvallen, de werkloosheid oploopt en we niet normaal van ons leven kunnen genieten. Perspectief naar een samenleving met alle vrijheden die we gewend zijn is nodig. Wij willen dat we in de zomer van 2021 weer naar festivals, musea, restaurants en cafés kunnen. Dat we elkaar mogen omhelzen, dat we onze opa’s en oma’s een knuffel kunnen geven, dat we mensen een arm om de schouder kunnen slaan. We doen wat nodig is om daar te komen, en zetten onder andere in op brede beschikbaarheid van snel-testen en het zo snel mogelijk breed beschikbaar stellen van een mogelijk vaccin."

Dat is echt te waarderen. :)
#WeesGeenWhales
pi_197824777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

In Madrid houden ze nu gewoon de horeca de hele derde golf open, alleen met een sluitingstijd van 21u en avondklok om 22u. In Nederland zou dat volgens alle modelletjes 170.000 besmettingen per dag en code zwart moeten opleveren. :')

Canarische eilanden zullen we maar helemaal niet over beginnen, anders vliegt iedereen in dit topic daar morgen heen. :P
Vlieg naar isle of man, geen regels meer.

Maar wat doen die caribsiche eilanden dan?
#WeesGeenWhales
pi_197824784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik zal het even in een draadje duiden.

#Day326 - The-day-Variant-Of-Concern-became-racist

Variant Of Concern = VOC = Nederland = VOC mentaliteit = zwarte bladzijde in geschiedenis

#PetitieomVOCtehernoemennaar'zorgenkindje'
pi_197824790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
Die VOC gaat er nooit uit hè. Zal er een reden zijn dat B117 Variant Of Concern heet?

Suggereer je hier nou ook mee dat dit een poging van de Britten is om weer de wereld in hun greep te krijgen? Zelf massaal vaccineren tegen je eigen variant en dan je eigen variant over de wereld laten verspreiden? O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Suggereer je hier nou ook mee dat dit een poging van de Britten is om weer de wereld in hun greep te krijgen? Zelf massaal vaccineren tegen je eigen variant en dan je eigen variant over de wereld laten verspreiden? O-)
Dat zou ik nooit durven, je kent me toch :7
pi_197824815
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Vlieg naar isle of man, geen regels meer.

Maar wat doen die caribsiche eilanden dan?
Isle of Man komt vrijwel niemand van buiten meer in, dat is nu juist het punt. Maar er is verder absoluut geen eiland-factor. :P

De CANARISCHE eilanden hebben nu dit beleid: https://www.guidetocanary(...)-3-tenerife-level-2/

Niet slecht als je in level 1 of 2 zit...
pi_197824816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima hoor.
Als puntje bij paaltje komt, zullen velen toch overstag gaan verwacht ik, zeker als hun geliefde vliegreis geen doorgang meer kan vinden.
IK LAAT ME NIET MUILKORV-
2 weken all inclusive Alanya voor 300¤ pp?

Weg principes
pi_197824826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Nou, mooi moment om naar bed te gaan dus...

Dit topic is net zo'n achtbaan als dat virus. Vanavond was gelukkig zo'n avond met ruimte voor een open, constructieve dialoog. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:27 schreef eragon2890 het volgende:
AHA ik snap nu waarom PVDA programma voelt alsof het uit de steentijd komt met z'n mogelijk vaccin... het is gepresenteerd op 1 november en daarna kennelijk niet meer aangepast :')

Normaal prima, maar nu komt het toch wat lullig over als je begint met "komt er snel een vaccin? Niemand die het weet" als er inmiddels ACHT zijn. (als ik de tel nog goed heb).

Maar nog steeds blij dat ze hier op inzetten voor komende zomer:

"
Wij leggen ons niet neer bij een nieuw normaal waarbij sectoren omvallen, de werkloosheid oploopt en we niet normaal van ons leven kunnen genieten. Perspectief naar een samenleving met alle vrijheden die we gewend zijn is nodig. Wij willen dat we in de zomer van 2021 weer naar festivals, musea, restaurants en cafés kunnen. Dat we elkaar mogen omhelzen, dat we onze opa’s en oma’s een knuffel kunnen geven, dat we mensen een arm om de schouder kunnen slaan. We doen wat nodig is om daar te komen, en zetten onder andere in op brede beschikbaarheid van snel-testen en het zo snel mogelijk breed beschikbaar stellen van een mogelijk vaccin."

Dat is echt te waarderen. :)
jij gelooft dat ze zich daar voor inzetten?
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:30:32 #64
14505 OProg
A Life in Music
pi_197824837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal eens over hoe wij het economisch oplossen hier. Ik heb best wat vrienden met eigen zaken in onder andere horeca. Die hebben stuk voor stuk de mazzel dat er best wat vet op de botten is maar aan het einde van de rit alleen nog maar een skelet zijn is als je al 15/20 jaar bezig bent gewoon rampzalig. Laat staan wat emotioneel doet.

Maar dan doen we nog wat en kunnen we het nog betalen als land.

Op een gegeven moment gaat het issue in veel landen gewoon zijn dan lockdown failliet zijn gaat worden. Dan is het hele idee leuk maar de optie gaat op veel plekken gewoon langzaam er niet meer zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197824848
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]

[..]

Maar dat covidpaspoort gaat er gewoon komen, dat zijn ze nu aan het voorbereiden. Dus hoezo moet ik niet alles geloven? Jij gelooft niet dat dat covid paspoort er gaat komen?

Ik had het over de avondklok dire
Lieverd, daar gaat het niet om. Als we je vanavond met allerlei steekhoudende argumenten het tegendeel zouden bewijzen geloof je ons niet en al geloofde je ons wel, morgen kom je toch weer met iets nieuws wat je bang maakt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197824863
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, mooi moment om naar bed te gaan dus...

Dit topic is net zo'n achtbaan als dat virus. Vanavond was gelukkig zo'n avond met ruimte voor een open, constructieve dialoog. :D
En dat zonder mods. Je zou bijna gaan denken...
pi_197824897
Nog even in het kader van onderzoeksjournalistiek m.b.t. Spanje, dit is de president van de regio Madrid: https://duckduckgo.com/?q(...)iax=images&ia=images

:9
pi_197824970
quote:
Coronamaatregelen Frankrijk ongewijzigd

De coronamaatregelen blijven in Frankrijk zoals ze zijn. Volgens premier Castex blijft de situatie zorgelijk, maar komt er geen nieuwe nationale lockdown.

De premier riep alle Fransen op om zich goed aan de bestaande regels te houden, zodat een derde lockdown niet nodig zal zijn. In Frankrijk geldt vanaf 18.00 uur een avondklok, maar winkels en scholen zijn wel gewoon open.
NOS

Wel lachen, een avondklok vanaf 18.00 maar dat noem je dan geen lockdown.
pi_197825070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:37 schreef Jazeg het volgende:

[..]

NOS

Wel lachen, een avondklok vanaf 18.00 maar dat noem je dan geen lockdown.
Zijn de horeca daar nog open? Lekker de mensen buitenshuis laten lunchen, hoef je de horeca ook niet te compenseren. :9~
pi_197825232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zijn de horeca daar nog open? Lekker de mensen buitenshuis laten lunchen, hoef je de horeca ook niet te compenseren. :9~
Die is daar sinds 31 januari ook gesloten lees ik.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 00:00:40 #71
3542 Gia
User under construction
pi_197825339
Zo'n vaccinatiepaspoort is toch geen bewijs dat iemand niet besmet is met Corona!
Geen enkel vaccin beschermt 100%.
pi_197825413
Ik wordt er zo ziek van, he.
eerst was Kerst het doemscenario, nu is het de Britse variant en het RIVM.
En maar bangmakerij. Het gezeiks van welke groep moet nu gevaccineerd worden, komt me ook de strot uit.
Zelfs Ab kan ik nog beter hebben.
pi_197825881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat zonder mods. Je zou bijna gaan denken...
Oh, we zijn er wel, hoor :)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 01:03:04 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197825959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Amerika zijn ze daar heel goed in:

https://edition.cnn.com/2(...)ness-trnd/index.html
[..]

Wel interressant dat men incl CNN nu gaan toegeven dat ze de wereld dus al bijna een jaar voor het idiote lapje hebben gehouden..... door die doekjes nu onwerkzaam te verklaren en de dubbelingepakte variant tot nieuwe standaard te maken.

quote:
"bron: idem A single-layer mask isn't really effective in blocking aerosols, studies show, and even homemade two- and three-ply fabric masks are only partially protective -- somewhere in the 50% to 60% range of effectiveness. "
M'n bek blijft :r openvallen met hoe er op emotie van angsten wordt (in)gespeeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 5 februari 2021 @ 01:15:35 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197826071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 00:00 schreef Gia het volgende:
Zo'n vaccinatiepaspoort is toch geen bewijs dat iemand niet besmet is met Corona!
Geen enkel vaccin beschermt 100%.
Uiterst enge ontwikkeling dat überhaupt wordt overwogen dat iemands medische staat gaat bepalen of die nog mag deelnemen aan de welgevallige samenleving.
Dit zelfde geldt voor mij ook voor de testwaanzin waarin iedereen op voorhand verdacht, de eigen onschuld moet bewijzen door een "afwezigheid" van een viruskenmerk aan te tonen.

Los daarvan kan iemand die gevaccineerd is prima dienen als besmettingsbron. 100% afwezigheid is sws nimmer aan te tonen. Mensen die zich zorgen maken kunnen zich wmb zelf laten vaccineren of andere stappen nemen om het eigen besmettingsrisico te verminderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')