• We hebben de politie en de schooldirecteur geïnformeerd over de naam en alle beschrijvingen die wij hadden.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp dat je primair aan je eigen kind moet denken, maar dat je ook nadat je bericht hebt gekregen van de politie dat ze niets gaan doen dit niet minstens bij andere ouders bekend maakt begrijp ik niet. Is dat een bewuste keuze?
Ik zou als ouder echt woest zijn als ik achteraf zou horen dat jullie allang wisten dat (minimaal) die ene chauffeur losse handjes had maar er voor kozen om niets te vertellen waardoor mijn kind nog (jaren) langer misbruikt kon worden.
Dat besef heeft ze wel. Ze kan alleen niet goed onderscheiden hoe normaal of abnormaal dat kwaad is. Relatief gezien zijn heel veel van de volwassenen die zij heeft ontmoet niet ok. Dat maakt het extra moeilijk om te geloven dat de rest niet zo denkt.quote:Op zondag 7 februari 2021 11:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit moet echt vreselijk zijn om te hebben bemerkt.
Misschien een rare vraag en je hoeft hem ook niet te beantwoorden. Je dochter is nog erg jong, heeft ze wel het besef van 'goed en kwaad' in de zin van dat anderen iets hebben gedaan bij haar wat 'echt fout' is of maakt ze dat onderscheid nog niet? Iets als vervelends ervaren is anders dan het besef dat iemand jou echt 'kwaad' heeft gedaan.
Ik schreef er eerder al over. Een op heterdaad betrapte chauffeur die met kinderen kon blijven rijden omdat hij (nog) niet veroordeeld was. Duurt anderhalf jaar voor zo'n zaak voorkomt en tot die tijd is je VOG gewoon geldig.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:34 schreef Isabeau het volgende:
De man van een kennis reed op een taxi en is ontslagen omdat hij bij één klant te veel in de achteruitkijk spiegel keek en zij zich 'met ogen aangerand' voelde. Hij zegt dat totaal niet te hebben gedaan (ik begrijp dat ik alleen hun kant van het verhaal ken). Maar als iemand al ontslagen kan worden omdat een klant klaagt over 'te veel kijken', dan mag ik hopen dat een chauffeur die kinderen vervoert op z'n minst een andere doelgroep krijgt bij vermoeden van seksueel misbruik. Die laat je dan toch echt geen kinderen meer vervoeren. Ook al geloof je hem op zijn woord. Sneu als het niet waar is, maar ik zou geen risico willen nemen als vervoerder.
omg, nu je het zegt. In de opvang mag je niet alleen met kinderen zijn, maar in zo'n taxibusje dus welquote:Op zondag 7 februari 2021 12:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik schreef er eerder al over. Een op heterdaad betrapte chauffeur die met kinderen kon blijven rijden omdat hij (nog) niet veroordeeld was. Duurt anderhalf jaar voor zo'n zaak voorkomt en tot die tijd is je VOG gewoon geldig.
Ik denk eerlijk gezegd dat deze doelgroep ook gewoon niet interessant genoeg is. Speciaal onderwijs. Dat zijn dus gekken, debielen of gehandicapten. Die moet je wegstoppen en zo veel mogelijk vergeten. Veel makkelijker.
Verder is het m.i. onvoorstelbaar dat óveral in onderwijs en kinderopvang het vierogenprincipe geldt, maar in leerlingvervoer niet. Dat was te duur, dus is de extra begeleider wegbezuinigd. Daarom is de chauffeur alleen met een kwetsbare doelgroep.
Zou de politie ook zo denken?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dit is precies het probleem dat eerder is in het topic is aangehaald. Dit is/ klinkt te erg, dus zal het wel niet waar zijn. Makkelijke, fijne, veilige gedachte.
Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:45 schreef Vigilant88 het volgende:
[..]
Zou de politie ook zo denken?
Die zijn toch dagelijks met misdaad bezig.
Sterkte kerel.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.
Om te janken inderdaad.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.
...quote:Op zondag 7 februari 2021 12:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Nope. Dat hebben mensen op diverse plekken wel geprobeerd, maar ketste af op de AVG
Ben jij mal!quote:Op zondag 7 februari 2021 12:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
• We hebben de politie en de schooldirecteur geïnformeerd over de naam en alle beschrijvingen die wij hadden.
• Wij hebben ons kind vrijwel direct van die school gehaald. Dat was maanden voor we van de politie hoorden dat ze niks gingen doen. In al die maanden hebben we alleen contact gehad met de schooldirecteur.
• We wisten dat de ritten die voor ons kind zo desastreus waren geweest niet meer plaatsvonden. Bovendien hadden we geen namen van chauffeurs, enkel beschrijvingen.
• Er rijden tig bedrijven op zo'n school, dus hadden wij geen idee om welk bedrijf (of bedrijven) het ging en welke kinderen bij wie in de taxi zaten.
• We hebben nog geprobeerd contact te leggen met een juf, maar al konden we zien dat ze onze appjes gelezen had, kregen we geen enkele reactie.
• Er was maar 1 ouder van de klas waarvan wij contactgegevens hadden. Daar hebben we wel mee gecommuniceerd hierover. Hun reactie toen de politie niet ging vervolgen was dat ze blij en opgelucht waren dat er dus niks gebeurd was. N.a.v. dat voor ons onwijs schokkende bericht hebben wij in het afsluitende gesprek met de directeur haar gevraagd om alsjeblieft extra alert te zijn op elk signaal van mogelijk misbruik bij alle kinderen op school, omdat de kinderen het blijkbaar ook niet allemaal van de eigen ouders moesten hebben. Zij gaf toen aan dat ze dat al was, en dat sinds onze melding vaak zat leerkrachten bij haar kwamen met signalen. Helaas zat er nooit iets bij dat concreet/duidelijk genoeg was om actie te ondernemen.
• Wij hebben van de politie helder te verstaan gekregen dat wél duidelijk communiceren ons ook op beschuldigingen van laster en/of smaad zou komen te staan.
Tenslotte zou het aardig zijn als je (niet alleen jij, meer posters met deze vraag op een zekere toon) je kwaadheid zou richten op de mensen die het kwaad aanrichten. Ik krijg het gevoel dat ik medeverantwoordelijk gemaakt wordt voor andermans daden. Ik ben niet verantwoordelijk. De daders zijn verantwoordelijk. Als er iemand tegen in het geweer moet komen, is dat de maatschappij. Niet ik als eenzame Don Quichot, terwijl wij al amper het hoofd boven water kunnen houden met wat we thuis te doen hebben.
Onvoorstelbaar, dat de veiligheid van mensen onderschikt is aan de privacyquote:Op zondag 7 februari 2021 12:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Nope. Dat hebben mensen op diverse plekken wel geprobeerd, maar ketste af op de AVG
Ja, dat heb ik me ook nooit gerealiseerd tot dit topic. Die kinderen zitten gewoon als ratten in de val als zo'n chauffeur kwaad in de zin heeft.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg, nu je het zegt. In de opvang mag je niet alleen met kinderen zijn, maar in zo'n taxibusje dus wel![]()
In het algemeen: Kun je je kind niet uitrusten met zo'n tracker? Dat mag je toch als ouder zelf beslissen?quote:Op zondag 7 februari 2021 15:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ja er zijn wel trackers, dat is het probleem niet. Er wordt gewoon aan rittenregistratie gedaan. Daar wordt alleen blijkbaar door niemand op gecontroleerd. Of de 'controleur' is net zo fout als de rest. We hebben er namelijk wel over gebeld. En vragen over gesteld. Maar nooit anders te horen gekregen dan dat ons niet aan ging waarom het zo lang duurde.
Privacy.
Ik heb al een paar keer iets soortgelijks willen typen maar kon niet de juiste/passende woorden vinden. Dus kan alleen maar hierbij aansluiten!quote:Op zondag 7 februari 2021 19:37 schreef Puala het volgende:
TS, ik heb geen vraag. Maar ik blijf me elke post verbazen over wat jullie meemaken en meegemaakt hebben. Ik wil je kracht en sterkte wensen, maar het voelt heel leeg/loos. Ik hoop dat je dochter met alle hulp kleine stapjes blijft maken en dat er een punt komt dat dit alles bagage is in haar rugzak, maar niet meer haar leven overheerst. En dat hoop ik voor jou en je andere gezinsleden ook.
Als ik zoals TS al het mogelijk heb gedaan zou ik me ook op het herstel van mijn eigen kind richten ik heb dan wel wat beters te doen. Je kunt zoiets er niet bijhebben daar ga je gewoon aan kapot als je blijft denken aan wat dat soort mensen met kinderen doen. En wat als een zaak over jouw kind strandt doordat iemand anders dingen vertelt die in het voordeel van de dader werken.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je hiervan een melding gemaakt oid? Dit kan ook anoniem dacht ik, en wie weet wat dat via via oplevert als ze daadwerkelijk bij iets vuils betrokken zijn. En zo niet, dan heb je het iig geprobeerd.
Ik begrijp dat je primair aan je eigen kind moet denken, maar dat je ook nadat je bericht hebt gekregen van de politie dat ze niets gaan doen dit niet minstens bij andere ouders bekend maakt begrijp ik niet. Is dat een bewuste keuze?
Ik zou als ouder echt woest zijn als ik achteraf zou horen dat jullie allang wisten dat (minimaal) die ene chauffeur losse handjes had maar er voor kozen om niets te vertellen waardoor mijn kind nog (jaren) langer misbruikt kon worden. Dat door dat te vertellen de dader wellicht niet gestraft kan worden vind ik van minder belang dan dat ik de mogelijkheid heb om misbruik van mijn kind direct te stoppen. (Overigens zou ik hier nog wel begrip voor kunnen opbrengen als het onderzoek op dat moment nog liep, maar als eenmaal geconcludeerd wordt dat ze er niets mee doen, wordt dat een ander verhaal).
Verder heel veel sterkte, lijkt me erg zwaar om in jullie schoenen te staan.
Ik zou nu wel zo'n tracker willen, gewoon voor haar dagelijks leven. Niet dat ze ooit uit het oog verloren wordt, maar toch...quote:Op zondag 7 februari 2021 19:21 schreef verita het volgende:
[..]
In het algemeen: Kun je je kind niet uitrusten met zo'n tracker? Dat mag je toch als ouder zelf beslissen?
Nou kan ik goed kleding maken dus voor mij zou het geen issue zijn, ik zou het 'hufterproof' in een zakje op een bodywarmer of vestje oid naaien/tijdelijk vastmaken.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik zou nu wel zo'n tracker willen, gewoon voor haar dagelijks leven. Niet dat ze ooit uit het oog verloren wordt, maar toch...
Maar welke? Geen idee wat nou echt werkt. Het kind kan, ook weer wegens trauma, geen bandjes om haar pols verdragen. Of strakke kettingen. Dus waar laat je zo'n ding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |