abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197809179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 04:52 schreef probeer het volgende:
Al lijkt het er wel op dat Gamestop aardige plannen heeft om er weer wat van te maken en daar de juiste mensen voor aantrekt, dus op zich zou het best kunnen dat je er niet een al te grote buil aan valt wanneer je nu (lees, @:90$) voor langere termijn in bent gestapt.

Maar het short squeeze scenario? Nah, gaat hem denk ik niet meer worden. Sure, die hedgefunds zullen nog wel met een deel van die zeer laag afgesloten shorts zitten, maar ze hebben tijdens de piek ook voor miljoenen bij geshort, en daar zullen ze waarschijnlijk nu ook flink winst op maken. En dan waren er tijdens de piek ook nog die vele $800 call options, wat ze in staat gesteld zou hebben om max $800 te betalen om weer aandelen (terug) te kopen.
Ik heb het bedrijf redeiljk goed bekeken (na kritiek van een gebruiker hier) en ik zie totaal geen toekomst voor het bedrijf dat ook maar enigzins een hoge waarde rechtvaardigt. Je kunt het bedrijf een beetje vergelijken met FRS, ware het niet dat de FRS tegelijk kon instappen in online als hun concurrenten, en dat gamestop jaren en jaren achter loopt. Kortom het enige waar het bedrijf op draait is een stukje merk en nostalgie, niet iets wat je nou een enorm segment geeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2021 @ 09:47:46 #52
426493 crew  PippenScottie
pi_197809202
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef Dejannn het volgende:
Heb dit de afgelopen week ook enigszins zitten volgen, maar ben verder totaal niet thuis in deze wereld :). Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Waarom kocht men nu massaal juist deze specifieke stock? En hoe groot is de kans dat het wederom gaat pieken? Ik las in die subreddit dus ook al dat sommigen er nog echt in lijken te geloven, maar afgaande op de reacties hier, en ook artikelen die ik her en der had gelezen, is dit dus vrij onwaarschijnlijk?
1) kuddegedrag en FOMO. En misschien bewuste manipulatie van goedgelovige mensen zonder ervaring met beleggen.

2) Nihil

3) Volslagen onwaarschijnlijk. Mensen die rond de piek hebben gekocht zijn veel geld kwijt. Mensen die op tijd gecasht hebben, hebben bijzonder leuk verdiend.
My friends all drive horses
pi_197809356
Over naar het beurstopic.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197809580
quote:
11s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
It's very apparent the artificial spike in PM's yesterday was done by Melvin and the proceeds were used to continue ladder attacks now that WSB's buying power has been exhausted. The saddest part to me is that they could have made life-changing money for themselves and their families, instead, they chose to be stubborn and will likely end up lifetime GME bag holders that will never get back to cost basis in their lifetime
Dit is een beetje tegenstrijdig imo.

Of je was er vroeg genoeg bij (<$30-50) om inderdaad 'life changing money' te maken, maar zelfs dan zul je met de huidige koers nog een zeer nette winst maken.

Of je was er (volgens hem) te laat bij (>$250) en dan zat dat life-changing money er dus (volgens hem) niet echt in.
"Pools are perfect for holding water"
pi_197810742
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:59 schreef capricia het volgende:
Over naar het beurstopic.
Goede keuze, nieuwtje is er wel vanaf en hier staat het beter om de nasleep te bespreken
pi_197817606
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef Dejannn het volgende:
Heb dit de afgelopen week ook enigszins zitten volgen, maar ben verder totaal niet thuis in deze wereld :). Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Waarom kocht men nu massaal juist deze specifieke stock? En hoe groot is de kans dat het wederom gaat pieken? Ik las in die subreddit dus ook al dat sommigen er nog echt in lijken te geloven, maar afgaande op de reacties hier, en ook artikelen die ik her en der had gelezen, is dit dus vrij onwaarschijnlijk?
In eerste instantie echt wel mensen die sympathie hadden voor het bedrijf dat de nek werd omgedraaid door de short-sellers. Maar vervolgens ook een hele hoop mensen met 0,0 kennis van zaken die dachten dat ze wel even snel rijk konden worden.

Die hadden beter Dogecoin kunnen kopen, dan heb je in ieder geval nog een leuk plaatje van een hondje om naar te kijken terwijl je spaargeld verdampt. En een gezellige Reddit-community van mensen die gewoon echt voor hun lol een stukje meme-shitcoin bezitten. En Elon Musk die de prijs af en toe omhoog tweet. Zodra je serieus gaat denken dat je snel rijk kunt worden, ben je verloren.

Ook deze held:

quote:
Je investering verdubbelt zonder dat het ergens op gebaseerd is. Tel je zegeningen, verkoop het, betaal je studieschuld af en steek de rest in iets voor de lange termijn. Dan sta je in het leven een straatlengte voor op al je andere 19-jarige studiegenootjes. Maar nee, ijzeren handen, stalen ballen. :') Dat worden wel hele lege ballen dan.
pi_197817866
GME 67 / -27% alweer met een volume van al 31m

Best wat activiteit dus
pi_197817882
Volgens mij hebben de hedgefunds er per saldo juist aan verdiend door nu te gaan shorten, maar het zij zo.
pi_197817904
De koers van de afgelopen weken zegt toch genoeg? Typische pump en dump, inclusief dead cat bounce.
pi_197818218
69.69 nu 😎
pi_197819301
Een beetje game voor de Xbox is alweer net zo duur als dit aandeel morgen :P
Vorige week kocht je er nog een hele Xbox voor :P
pi_197820158
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:24 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
69.69 nu 😎
Gekomen
-nee-
pi_197820818
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:30:43 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197820853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:28 schreef MisChrartin het volgende:
Ik verbaas me over de Posts op Reddit dat mensen nog steeds vasthouden. Het idee was toch om tot en met afgelopen vrijdag te houden?
Dat de koers zo inzakt was te verwachten, duurt alsnog vrij lang moet ik zeggen.
Dat verbaasd me ook. Waarschijnlijk onervaren beleggers die ‘middelen’ omdat ze het verlies niet durven te nemen. HIermee zullen ze hun verlies verveelvoudigen natuurlijk.
The End Times are wild
pi_197821005
quote:
Klopt het is haast sekte achtig
No bitch to me
pi_197821243
Inmiddels 6 tientjes, overmorgen schat ik een tientje en dan kunnen we weer terug naar het normaal.
pi_197821298
Maar dan zou je nu toch juist moeten shorten?

Iedereen gaat nu zijn winst nemen voordat de boel verder in elkaar klapt...
pi_197821299
quote:
Ironisch genoeg was volgens mij de hele actie gestart op de hedgefunds een hak te zetten die hun geliefde winkels een hak wilden zetten, echter toen deze fans het geld zagen wat ze konden verdienen waren ze geen haar beter, geld doet gekke dingen met mensen, je kunt maar beter zo min mogelijk hebben :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:50:37 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:47 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels 6 tientjes, overmorgen schat ik een tientje en dan kunnen we weer terug naar het normaal.
Ik denk wel dat het aandeel nog een tijdje premium blijft, dus rond de 20 euro of zo. Gewoon, omdat zoveel mensen het nu kennen.
The End Times are wild
pi_197821319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef Tlaloc het volgende:
Maar dan zou je nu toch juist moeten shorten?

Iedereen gaat nu zijn winst nemen voordat de boel verder in elkaar klapt...
LOL, winst nemen? Je denkt dat de massa die er nu in zit voor minder dan 6 tientjes heeft gekocht?
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:51:25 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821334
Het maakt trouwens weinig uit, als je op 300 gekocht hebt, of het aandeel op 30 staat of op 15. 90% van je verlies heb je dan toch al genomen.
The End Times are wild
pi_197821338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het aandeel nog een tijdje premium blijft, dus rond de 20 euro of zo. Gewoon, omdat zoveel mensen het nu kennen.
Misschien ook een deel die nog gelooft op een opleving, of gewoon mensen die het afschrijven maar wel vasthouden.
pi_197821349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL, winst nemen? Je denkt dat de massa die er nu in zit voor minder dan 6 tientjes heeft gekocht?
"minder verlies nemen" is misschien beter gezegd ;)

Al zijn aandelen misschien ook wel een mooi alternatief voor goud, niet aan inflatie onderhevig... Zijn maar een beperkt aantal op de markt. De nieuwe crypto?
pi_197821357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef LXIV het volgende:
Het maakt trouwens weinig uit, als je op 300 gekocht hebt, of het aandeel op 30 staat of op 15. 90% van je verlies heb je dan toch al genomen.
Zeg ik ook altijd ;) Veel van weinig, is nog altijd weinig ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')