Met gemak. Maar ik denk dat we de cijfers van maandag tot en met donderdag met een flinke schep (strooi)zout moeten nemenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:06 schreef pretpletter het volgende:
Het aantal afgenomen testen gaat fors achteruit vanaf morgen,dus het aantal geregistreerde positieve uitslagen ook. Gaan we onder de 1000 komen komende week?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188
totaal: 28.768
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -7,8%
dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag: 4.326
zaterdag: 4.075
zondag:
maandag:
totaal: 28.239 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
* Wederom nog steeds een daling van 7,8% te zien qua besmettingcijfers t.o.v. vorige week.
** Mooie dalingen in de verpleegafdelingen en op de IC afdelingen, dat is zeker de grootste winst voor deze week![]()
Thanks @Federer-fan en @simonbluequote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:21 schreef simonblue het volgende:
- Het percentage positieve testen per beroepsgroep (dit staat ook ion het wekelijkse rapport van het RIVM, dan tabel 16. Hierin zitten groepen zorgmedewerkers ziekenhuizen en zorgmedewerkers verpleeg- of verzorgingshuizen. In ieder geval een deel van deze zorgmedewerkers heeft op het moment al 1 of 2 prikken gehad. (Ziekenhuizen in ieder geval de acute zorg en volgens mij is er verschil gemaakt tussen vaccineren van verpleeghuismedewerkers en verzorgingshuismedewerkers).
Dit is ook wel een goeie inderdaad om in de gaten te houden, die beroepsgroepen.
Die grafieken zijn top, maar omdat ze elk half uur ge-update worden, wel lastiger om elke dag data af te halen. Dat zou wel met een scriptje moeten kunnen, maar ik zie nog niet zo 1-2-3 hoe. Komende dagen maar ff met de hand doen, en als ik tijd kijken of ik het kan automatiseren.
De IC data staat wel op github by CoronaWatchNL, dus die heb ik inmiddels vanaf 21 april (afgezien van een dag of 15 waarvan de data ontbreekt), maar daar kan ik de kliniek data niet vinden.
Er lagen gisteren minder mensen <45 jaar op de IC (21), dan in de leeftijdscategorie 45-49 (26). En bijna net zoveel <49 (47) als 50-54 (43), en bijna net zoveel 55-59 (86) als <55 (90). De piek ligt bij de 65-69, maar 60-64 en 70-74 zitten daar niet ver onder.
Anyway, hopelijk kunnen we eind februari wat positieve resultaten in deze data zien!![]()
Oh da's niet zo mooi, maar wel te verwachten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nwege-code-rood.html
Verder mooie cijfers vandaag.'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Dinsdag alles openquote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nwege-code-rood.html![]()
Sorry, recalcitrant vandaag![]()
![]()
en nooit meer testen......ik ben vóór!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dinsdag alles open![]()
Sorry, recalcitrant vandaag![]()
![]()
![]()
Mooi vooruitzicht!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
en nooit meer testen......ik ben vóór!![]()
![]()
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
In deze update staan de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en, ziekenhuizen en langdurige zorginstellingen zijn gezet. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland op het Dashboard coronavirus.
GGD'enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZiekenhuizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Langdurige zorginstellingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De komende dagen zal het aantal wel wat afvlakken in verband met de verwachte weersomstandigheden.Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.![]()
Heb een plotje gemaakt. De leeftijdsgroepen heb ik iets samengetrokken. Duidelijk is wel dat de 80-plussers die als eerste gevaccineerd hebben niet zullen zorgen voor een verlichting op de IC, daar komen ze niet veel. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat het niet goed is om ze snel te vaccineren, aangezien ze wel wel overlijden! Vergeet dat alsjeblieft niet.
Ik heb als vaccinatiestartdatum 6 januari genomen voor nu, en enig effect zal sowieso niet tot 2 weken erna te ze zien zijn. Gezien de vaccinatiesnelheid zal sowieso waarschijnlijk geen effect tot op zijn vroegst eind februari te zien zijn in de leeftijdsgroepen. Mogelijk wel in de beroepsgroepen, aangezien veel verzorgingspersoneel wat veel met Covid te maken heeft wel snel gevaccineerd is, of iig diegenen die in de ziekenhuizen werken. Ik weet dat er hier een aantal zijn die ook zulk werk doen, maar nog niet gevaccineerd zijn.
De grafiek laat het (7-daagse gemiddelde van het) proportie IC bezetting naar leeftijdsgroep zien. Zoals je ziet is dat nogal sterk fluctuerend geweest in de verschillende periodes, waarbij vooral 70-79 (blauw) en 60-69 (mint groen) af en toe een groot aandeel hebben gehad. Sinds begin januari is het aandeel 70-79 gedaald (na een toename in december) en 60-69 gestegen.
Hopelijk zet de daling in de 70-79 groep door, maar dan als gevolg van de vaccinaties. Ik zal komende tijd nog wat vogelen met de leeftijdsgroepen, mogelijk 70+ per 5 jaar splitsen en <50 als een groep bijvoorbeeld. Een voor een zouden de hogere leeftijdsgroepen in aandeel af moeten gaan nemen.
gaten = geen data![]()
De sneeuw zorgt voor een natuurlijke lockdown, dat er nog maar veel meer mag vallen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee niks ervan......hoe moet ik komende week in godsnaam enigszins fatsoenlijk onderweg naar mijn cliënten......quote:Op zondag 7 februari 2021 08:40 schreef TheVulture het volgende:
De sneeuw zorgt voor een natuurlijke lockdown, dat er nog maar veel meer mag vallen![]()
![]()
Ik ben blij dat er mensen zijn die ervan genieten. Ik vind het helemaal niks. Leuk als het in parken enzo ligt, maar niet dat alle stoepen en wegen ermee vol liggen.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:17 schreef GereDathan het volgende:
Hebben jullie ook zo lekker in de sneeuw gespeeld?![]()
Heerlijk om zoiets leuks te doen in deze tijd![b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Ja + honderden ongevallen op de weg, dus flink meer mensen op de IC + het virus gedijt prima met deze kou, dus flink meer mensen op de IC.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:40 schreef TheVulture het volgende:
De sneeuw zorgt voor een natuurlijke lockdown, dat er nog maar veel meer mag vallen
Bijkomend effect van de avondklok, niemand op de weg, dus strooizout wordt niet ingereden.![]()
Dit inderdaad......ideaal voor mensen die mogen thuiswerken of een auto onder hun billen kunnen schuivenquote:Op zondag 7 februari 2021 13:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er mensen zijn die ervan genieten. Ik vind het helemaal niks. Leuk als het in parken enzo ligt, maar niet dat alle stoepen en wegen ermee vol liggen.![]()
![]()
Letterlijk schuiven, na wat ik net buiten heb gezienquote:Op zondag 7 februari 2021 13:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dit inderdaad......ideaal voor mensen die mogen thuiswerken of een auto onder hun billen kunnen schuiven
Tap tap tap![]()
Ik denk dat de mensen die naar aanleiding van dit weer een i geval krijgen en op de IC komen op 1 hand te tellen is.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja + honderden ongevallen op de weg, dus flink meer mensen op de IC + het virus gedijt prima met deze kou, dus flink meer mensen op de IC.
Bijkomend effect van de avondklok, niemand op de weg, dus strooizout wordt niet ingereden.
Wat je zegt over dat het virus gedijt bij dit weer klopt, maar mensen hebben veel minder contact met elkaar.(mensen zeggen hun bezoekjes af) dus per saldo is dit echt wel goed voor in damming virus.![]()
Maar dan zit je nog in de auto......te voet of met de fiets onderweg val je wel echt harder......quote:Op zondag 7 februari 2021 13:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Letterlijk schuiven, na wat ik net buiten heb gezien![]()
Mar ook als je thuiswerkt, moet je naar buiten, al is het maar voor boodschappen.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar dan zit je nog in de auto......te voet of met de fiets onderweg val je wel echt harder......[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Forum Opties Forumhop: Hop naar: