Idemquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben wat minder positief dan jullie eigenlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben wat minder positief dan jullie eigenlijk.
Waren er maar bewegende plaatsjes die je opmerking konden verduidelijken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Mooi, ik neem aan dat bepaalde establissementen ten behoeve van een zogenaamd natje en droogje nu weer geopend kunnen worden.
Volgens mij alleen in vorig voorjaar dat je sommige Europese landen niet naar buiten mocht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Vond dit wel interessant. Je hoort overal nog weleens dat we hier geen echte lockdown hebben omdat je de deur nog uit mag...
Dan komt de gifjesgestapo weer om de hoek kijken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Waren er maar bewegende plaatsjes die je opmerking konden verduidelijken.
Hoe bereken/objectiveer je zo iets? Vind ik lastig hoor. Denk niet dat je dat zo in zo’n grafiekje kunt zetten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Vond dit wel interessant. Je hoort overal nog weleens dat we hier geen echte lockdown hebben omdat je de deur nog uit mag...
Het mag nu in het Verenigd Koninkrijk ook niet, onder voorbehoud van een aantal uitzonderingen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij alleen in vorig voorjaar dat je sommige Europese landen niet naar buiten mocht.
'Volgende maand code zwart' is een beetje het nieuwe 'wacht maar tot over twee weken'.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef THEFXR het volgende:
nos liveblog
:
'Van Dissel waarschuwde voor code zwart in Catshuis'
Als de lockdown flink versoepeld zou worden, zouden de ziekenhuizen half maart in 'code zwart' terecht zijn gekomen. Die waarschuwing deed RIVM-topman Jaap van Dissel in het Catshuisoverleg afgelopen zondag, meldt het AD op basis van verslagen van de bijeenkomst. Als de maatregelen zouden worden gehandhaafd, zou de situatie in de zorg onder controle blijven.
Maar goed, gegarandeerd een derde golf maar geen code zwart is nu de voorspelling blijkbaar. Ik ga er voor zitten morgen om 9.00 uur.quote:Gommers: Code zwart eind januari als er niets verandert
BNR Webredactie
woensdag 30 december 2020, 16:32
Update: woensdag 30 december 2020, 20:59
Als er niets verandert belanden ziekenhuizen eind januari in het scenario code zwart. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. 'Dan moeten artsen echt keuzes maken over leven en dood, die scenario's worden gemaakt.'
Omdat het ook voor de niet risicogroepen een kutziekte is bijvoorbeeld. Onder de 60 zijn er afgelopen jaar ook nog 400 mensen overleden, en van SARS-1 weten we dat 40% van de mensen die het heeft gehad na 3.5 jaar nog steeds vermoeidheidsklachten had. Nou verloopt SARS-2 iets milder, maar er zijn nog altijd mensen die maanden na de ziekte last ervaren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zouden die eigenlijk nog veroordeeld zijn tot thuiszitten als alle risicogroepen zijn ingeënt en dus niet of nauwelijks nog de ziekenhuizen bezet houden?
Inderdaad, zoiets subjectiefs als "strengheid" kun je niet in een enkel cijfer vangen en vergelijken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe bereken/objectiveer je zo iets? Vind ik lastig hoor. Denk niet dat je dat zo in zo’n grafiekje kunt zetten.
Dat klopt, die zijn allemaal positief getestquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
4726 vorige week woensdag
4060 vandaag.
Positief!
https://www.researchgate.(...)ries_and_Six_Regionsquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe bereken/objectiveer je zo iets? Vind ik lastig hoor. Denk niet dat je dat zo in zo’n grafiekje kunt zetten.
Ze hebben bij die stringency index punten gegeven aan elke maatregel en tellen alle maatregelen bij elkaar op. Alles bij elkaar opgeteld komt een score uit, dat geeft die index.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Top! Eigenlijk vreemd die sterke daling nu als het grootste deel van de besmettingen de Britse zou zijn én die een R van 1.3? heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188
totaal: 28.768
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -12,2%
dinsdag: 3.561
woensdag: 4.025
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 26.551 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Cijfernoob:quote:
Ach nee, is dat VERBOTEN?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan komt de gifjesgestapo weer om de hoek kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |