SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Zuiger van het FOK!-OMT
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het wordt toch nooit meer hetzelfde?
Ja, maar MoreDakka vindt het racistisch om het de "Britse" variant te noemen. Vandaar dat iets neutraals als B117 beter is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De B117 is juist de Britse mutatie. De varianten die we hiervoor hadden waren de 20a, 20c, 20a EU2 en de 20e eu1.
Never let a good crisis go to waste!quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:06 schreef raptorix het volgende: [..] Uiteraard komt ze dat goed uit, neemt niet weg dat Covid zelf gewoon nog een serieus probleem is.
Is niet echt nodig, alleen al in Nederland hebben we er vorig jaar 120 miljard ingeduwt, en dan hadden we hier maar een zeer beperkte lockdown en een economie die veelal door kon draaien via thuiswerken, ik kan me zo voorstellen dat in de Zuidelijke landen men er nog meer in heeft gestopt, onder normale omstandigheden ben je dan gewoon technisch failliet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zouden ze het daarom niet met alle liefde extra lang willen rekken?
Welke fase van de routekaart is dit?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als dit alles achter de rug is ga ik weer gewoon lekker voetballen, naar het voetballen toe, twee weken all in naar Turkije Raki klappen, 2 weken lang stomdronken naar beneden van piste 5A in Kitzbuhl en na een paar jaar was het allemaal een boze droom.
Racistisch is een groot woordquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar MoreDakka vindt het racistisch om het de "Britse" variant te noemen. Vandaar dat iets neutraals als B117 beter is.
Ik zit al te kijken voor wintersport met kerst 2021quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Welke fase van de routekaart is dit?
Komt ook door de achtergrond die Trump heeft gecreëerd met die benaming.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Racistisch is een groot woordMaar dat was wel de tendens toen het nog uit China kwam ja. Toen mocht waar het vandaan kwam niet van invloed zijn vanwege vermeend racisme.
Wat mij betreft nemen we niets van wat hij zegt of ooit gezegd heeft serieus. Helaas hebben de media dat nog niet geleerd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:15 schreef D_A het volgende:
[..]
Komt ook door de achtergrond die Trump heeft gecreëerd met die benaming.
Het schuift steeds verder op. Van zomervakantie naar wintersport. Straks van wintersport naar zomervakantie 2022. Dan kunnen we echt meer!quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zit al te kijken voor wintersport met kerst 2021![]()
Denk dat dat wel moet lukken.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:15 schreef D_A het volgende:
[..]
Komt ook door de achtergrond die Trump heeft gecreëerd met die benaming.
Nee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het schuift steeds verder op. Van zomervakantie naar wintersport. Straks van wintersport naar zomervakantie 2022.
Niemand heeft ooit beweerd dat rond de zomer het gros van de bevolking al ingeënt is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het schuift steeds verder op. Van zomervakantie naar wintersport. Straks van wintersport naar zomervakantie 2022. Dan kunnen we echt meer!
Duurt het bij jou lekker tot 2028.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het schuift steeds verder op. Van zomervakantie naar wintersport. Straks van wintersport naar zomervakantie 2022. Dan kunnen we echt meer!
Klopt maar je ziet bij de mensen die niet besmet zijn wel dat het iets meer helpt dan bij de besmette groep. Maar uit de studies van de vaccins bleek ook dat de eerste dosis het belangrijkste is. Dat zie je hier ook duidelijk terug.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit die afbeelding leid ik af dat de tweede dosis voor beide groepen nauwelijks een meerwaarde had.
Inderdaad. Als men consequent wil zijn mag je dus ook geen Brits virus zeggen. Maar daar hoor je al die gutmenschen niet over. Die vinden blijkbaar dat we alleen voor de Chinezen op hoeven te komen, want die kunnen dat niet zelf blijkbaar. Of zij vinden dat het een zwakke bevolkingsgroep is of een achtergestelde minderheid ofzo. Over superioriteitsgevoelens gesproken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Racistisch is een groot woordMaar dat was wel de tendens toen het nog uit China kwam ja. Toen mocht waar het vandaan kwam niet van invloed zijn vanwege vermeend racisme.
Van alles wat ik gezien heb de laatste tijd, vind ik gedwongen isolatie de meest verstandige maatregelen. Iemand gedwongen opsluiten gaat heel ver, maar wat nu met ondernemers gebeurd gaat nog veel verder. Daarnaast is die gedwongen isolatie misschien voor 10 dagen, terwijl de vooruitzichten voor de horeca totaal ontbreken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:33 schreef capricia het volgende:
Zo zo. Gedwongen isolatie.
[..]
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.html
Moving the goalposts yet again. Waarom moet het gros van de bevolking ineens ingeënt zijn, alvorens te kunnen vliegen? Dit hoefde vorig jaar toch ook niet?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit beweerd dat rond de zomer het gros van de bevolking al ingeënt is.
Ik denk dat je komende zomer best kan vliegen, hoor. Uiteindelijk willen ze in de vakantiebusiness ook gewoon omzet draaien.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moving the goalposts yet again. Waarom moet het gros van de bevolking ineens ingeënt zijn, alvorens te kunnen vliegen? Dit hoefde vorig jaar toch ook niet?
Volgend jaar moet je alle 6 prikken voor alle mutaties gehad hebben, alvorens je kan vliegen.
De naïviteit! Voor jou gaat het ook nog tot 2028 duren, minimaal. De evolutie van het virus is nog lang niet klaar met ons, en men weigert acceptatie te implementeren in het beleid. Alles moet koste wat kost bestreden en voorkomen, mutatie na mutatie zal komen. Het is een gevecht met de natuur wat wij niet gaan winnen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Duurt het bij jou lekker tot 2028.
Gaan wij ondertussen gewoon verder.
Iedereen blij.
Doorgaans worden virussen juist milder wanneer ze muteren. Er zijn wetenschappers die denken dat dat bij eerdere coronavirussen ook gebeurd is. Ik las vanmiddag toevallig dit artikel, dat precies hierover gaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7252012/quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De naïviteit! Voor jou gaat het ook nog tot 2028 duren, minimaal. De evolutie van het virus is nog lang niet klaar met ons, en men weigert acceptatie te implementeren in het beleid. Alles moet koste wat kost bestreden en voorkomen, mutatie na mutatie zal komen. Het is een gevecht met de natuur wat wij niet gaan winnen.
quote:By comparing its sequence with strains found in other animals, the researchers concluded that OC43 must have originated in cattle or pigs. Accounting for expected mutation rates and working backwards, they calculated that the jump into humans occurred around 1890. Sound familiar?
That date isn't the only thing linking OC43 with Russian flu. Many patients of that pandemic had pronounced symptoms affecting their central nervous system. Today, although mostly associated with mild colds, OC43 is also known to infect nervous tissue. It is a suspect in nervous system conditions such as chronic demyelinating disease and multiple sclerosis. What's more, a 1994 report of a 6-year-old child contracting a bovine coronavirus suggests cattle strains can indeed sneak into people. If OC43 was the culprit in the 1889/90 pandemic, it has clearly lost its sting in the past 130 years. “It probably lasted a fair number of years, like bad flu seasons, until it slowly lost pathogenesis,” says Van Ranst.
jij denkt dat dit gedoe niet gebruikt gaat worden voor andere grote crises?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doorgaans worden virussen juist milder wanneer ze muteren. Er zijn wetenschappers die denken dat dat bij eerdere coronavirussen ook gebeurd is. Ik las vanmiddag toevallig dit artikel, dat precies hierover gaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7252012/
[..]
En voor mij? Hoelang gaat het voor mij nog duren?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De naïviteit! Voor jou gaat het ook nog tot 2028 duren, minimaal. De evolutie van het virus is nog lang niet klaar met ons, en men weigert acceptatie te implementeren in het beleid. Alles moet koste wat kost bestreden en voorkomen, mutatie na mutatie zal komen. Het is een gevecht met de natuur wat wij niet gaan winnen.
De Britse mutant (B117) is eigenlijk al een virus in verval omdat er juist 2 onderdelen uit de eiwit spike verwijdert zijn sinds die mutatie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doorgaans worden virussen juist milder wanneer ze muteren. Er zijn wetenschappers die denken dat dat bij eerdere coronavirussen ook gebeurd is. Ik las vanmiddag toevallig dit artikel, dat precies hierover gaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7252012/
[..]
Laat ik voor één keer eens serieus ingaan op je, misschien kun je dan je ei aan iemand kwijt, want er is verder niemand die de discussie met je aan wil gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien even bellen met het RIVMquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Britse mutant (B117) is eigenlijk al een virus in verval omdat er juist 2 onderdelen uit de eiwit spike verwijdert zijn sinds die mutatie.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
Ja, de politici kunnen niet wachten om weer de economie van hun eigen land te slopen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij denkt dat dit gedoe niet gebruikt gaat worden voor andere grote crises?
draaiboek ligt er
nog 2 weken to stop the spreadquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de politici kunnen niet wachten om weer de economie van hun eigen land te slopen.
[ afbeelding ]
Ik zal je al vast uit die droom halen want met dit ga je geen pandemie voorkomen. Zeker griep pandemieën niet aangezien die nog wel is verspreid wordt door vogels.quote:
de oplossing is simpel: avondklokquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zal je al vast uit die droom halen want met dit ga je geen pandemie voorkomen. Zeker griep pandemieën niet aangezien die nog wel is verspreid wordt door vogels.
Lekker constructieve posts plaats je. Echt een aanwinst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
de oplossing is simpel: avondklok
lost alles op
Trekvogels vliegen alleen in de nacht? Weer wat geleert. Maar sowieso geloof ik nauwelijks in de avondklok dat die helpt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lost alles op
Of allemaal 5 dagen onze adem in houden, dan zijn we ook in 1 keer van Covid af.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lost alles op
Vogels hebben makkelijk praten!quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Trekvogels vliegen alleen in de nacht? Weer wat geleert. Maar sowieso geloof ik nauwelijks in de avondklok dat die helpt.
Er gaan bedrijven failliet, klopt. Alles failliet? Nope. Het geld klotst nog steeds tegen de muren op. Nederlanders hebben gemiddeld genomen ontzettend veel geld en hebben juist door deze crisis veel kunnen sparen.quote:
Zie hierbovenquote:- Grote armoede en werkloosheid
Onderdanig?quote:- Grotere overheid met meer invloed dan ooit, onderdanige en wanhopige bevolking
Zie ik niet gebeuren.quote:- Basisinkomen
Zie ik ook niet gebeuren.quote:- Periodieke CO2 lockdowns
Mensen zijn sociale dieren. Die hebben fysiek menselijk contact nodig. Dit gaat écht niet gebeuren.quote:- Permanent social distancing en working remote from home.
Daar is wel iets meer voor nodigquote:Dit alles om toekomstige pandemieën en klimaatverandering te voorkomen.
Hier is ook niets nieuws aan, de wetgeving hiervoor dateert van 2008, het enige verschil is dat er nu een lokatie aangewezen is mocht het nodig zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van alles wat ik gezien heb de laatste tijd, vind ik gedwongen isolatie de meest verstandige maatregelen. Iemand gedwongen opsluiten gaat heel ver, maar wat nu met ondernemers gebeurd gaat nog veel verder. Daarnaast is die gedwongen isolatie misschien voor 10 dagen, terwijl de vooruitzichten voor de horeca totaal ontbreken.
Want zolang je figuren hebt die gewoon alles blijven doen en van het werk, naar de sportclub, naar dat feestje gaan,..., dan kunnen ondernemers maatregelen nemen wat zij willen, maar daar valt niet tegen op te boxen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:03 schreef raptorix het volgende:
"Mensen zijn sociale dieren. Die hebben fysiek menselijk contact nodig. Dit gaat écht niet gebeuren."
SNEL POST HET OP NAAAR DE KROEG PLAATJE, DE MODS SLAPEN.
Gevaarlijkquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van alles wat ik gezien heb de laatste tijd, vind ik gedwongen isolatie de meest verstandige maatregelen. Iemand gedwongen opsluiten gaat heel ver, maar wat nu met ondernemers gebeurd gaat nog veel verder. Daarnaast is die gedwongen isolatie misschien voor 10 dagen, terwijl de vooruitzichten voor de horeca totaal ontbreken.
Want zolang je figuren hebt die gewoon alles blijven doen en van het werk, naar de sportclub, naar dat feestje gaan,..., dan kunnen ondernemers maatregelen nemen wat zij willen, maar daar valt niet tegen op te boxen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:03 schreef raptorix het volgende:
"Mensen zijn sociale dieren. Die hebben fysiek menselijk contact nodig. Dit gaat écht niet gebeuren."
SNEL POST HET OP NAAAR DE KROEG PLAATJE, DE MODS SLAPEN.
Dat had sowieso de regel moeten zijn en niet een advies als je covid hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:06 schreef aTypisch het volgende:
@:maan_man vindt gedwongen opsluiting van 10 dagen wel een goed idee
oneensquote:Op woensdag 3 februari 2021 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat had sowieso de regel moeten zijn en niet een advies als je covid hebt.
Breng ze nou niet op ideeen...voor je het weet willen ze een verbod op muggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens voor altijd social distancing om een pandemie te voorkomen. Hoe doen we dat met virussen die via muggen zich verspreiden zoals het west nijl virus wat ook in Nederland is?
de bijen laten sterven en daarmee ook de muggen wegjagenquote:Op woensdag 3 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens voor altijd social distancing om een pandemie te voorkomen. Hoe doen we dat met virussen die via muggen zich verspreiden zoals het west nijl virus wat ook in Nederland is?
verrassend zegquote:Op woensdag 3 februari 2021 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Breng ze nou niet op ideeen...voor je het weet willen ze een verbod op muggen.
Oh, wacht...dat ben ik eigenlijk wel voor
Dat beest kom volgens mij vooral door allerlei kruidenvrouwtjes die potjes met planten buiten zetten in hun Leenbakker tuin, per direct een verbod daarop.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
Nou wel weer genoeg getroll. Wat jij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:10 schreef aTypisch het volgende:
verbod op kinderen
zijn we ook van dat scholenprobleem af in een paar jaar
Een verbod? Ja?quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
Liever een verbod op onzinnige offtopic posts. Oh, wacht...dat hebben we al.
ontopic danquote:Op woensdag 3 februari 2021 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
Liever een verbod op onzinnige offtopic posts. Oh, wacht...dat hebben we al.
Nee, om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overstromen. Mensen focussen erg op de repressieve aard van de maatregelen, maar de enige reden dat ze nodig zijn is omdat het aantal besmettingen niet onder controle is. Als brandhaarden snel de kop in worden gedrukt hoeft het niet zo uit de hand lopen en dan is een avondklok of andere bullshit ook niet nodig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:09 schreef aTypisch het volgende:
de oplossing: een verbod op x om onze vrijheid terug te krijgen
Nederland is een ideaal land voor muggen vanwege veel water en de delta's die we hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat beest kom volgens mij vooral door allerlei kruidenvrouwtjes die potjes met planten buiten zetten in hun Leenbakker tuin, per direct een verbod daarop.
Omdat ze covid hebben en het verspreiden als ze de deur uitgaan? Je weet wel, exact wat ik gaf als reden voor een verplichting om thuis te blijven?quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ontopic dan
waarom vind jij het een goed idee om mensen voor 10 dagen op te sluiten?
Ik stel voor dat we de maatregel hanteren zolang er nog meer dan 234 muggen per week gevonden worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nederland is een ideaal land voor muggen vanwege veel water en de delta's die we hebben.
Per 100.000 inwoners van dat gebied?quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de maatregel hanteren zolang er nog meer dan 234 muggen per week gevonden worden.
Aannames? Waar schrijf ik dat? Volgens mij scheef ik "meest verstandige maatregelen". Als iedereen een onvoldoende haalt, dan wil dat niet zeggen dat het beste cijfer een voldoende is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:06 schreef aTypisch het volgende:
@:maan_man vindt gedwongen opsluiting van 10 dagen wel een goed idee
Per Nederland!!quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Per 100.000 inwoners van dat gebied?
Hoe weet je dat? Na een positieve test kun je gewoon naar buiten en niemand besmetten, in de vrije buitenlucht zeg maar. Je hoeft daarvoor niet iemand op te sluitenquote:Op woensdag 3 februari 2021 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze covid hebben en het verspreiden als ze de deur uitgaan? Je weet wel, exact wat ik gaf als reden voor een verplichting om thuis te blijven?
Hier schrijf je het en daarvoor impliceerde je het. Jammer dat je dat ook echt zo ziet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Aannames? Waar schrijf ik dat? Volgens mij scheef ik "meest verstandige maatregelen". Als iedereen een onvoldoende haalt, dan wil dat niet zeggen dat het beste cijfer een voldoende is.
Maar goed, eigenlijk vind ik het wel een goed idee. Dat zet potentieel echt zoden aan de dijk. Alleen met gerommel in de marge dat ik mijn nieuwe sokken pas vier uur nadat ik ze heb besteld mag ophalen doet dat niet.
Het is beter om het virus bij de bron in te dammen en daarmee een klein aantal mensen lastig te vallen, dan het uit de hand te laten lopen en het hele land met de gebakken peren te laten zitten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar hoe snel mensen het normaal zijn gaan vinden dat iemand met arbitraire grenzen en regels zou moeten kunnen bepalen wanneer je je huis uit mag.
Ach het wetboek staat vol arbitraire regels en daaraan verbonden consequenties. De ene vindt het arbitrair dat hij z'n vrouw geen corrigerende tik mag geven. Het is toch zijn vrouw? En de ander vindt het arbitrair dat hij bij de bakker geen brood mag meenemen zonder te betalen. Hij heeft toch honger?quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:18 schreef aTypisch het volgende:
Ik vind het echt bizar hoe snel mensen het normaal zijn gaan vinden dat iemand met arbitraire grenzen en regels zou moeten kunnen bepalen wanneer je je huis uit mag.
Die regels zijn niet arbitrair, die regels staan gewoon in de wet. Als jij een besmettelijke ziekte hebt kan de overheid jou verplichten in quarantaine te gaan ter bescherming van de volksgezondheid.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Na een positieve test kun je gewoon naar buiten en niemand besmetten, in de vrije buitenlucht zeg maar. Je hoeft daarvoor niet iemand op te sluiten
Ik ben om. Thanks!quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die regels zijn niet arbitrair, die regels staan gewoon in de wet. Als jij een besmettelijke ziekte hebt kan de overheid jou verplichten in quarantaine te gaan ter bescherming van de volksgezondheid.
https://maxius.nl/wet-publieke-gezondheid/artikel31
covid is een besmettelijke ziekte en we zitten in een pandemie. Thuis quarantaine had geen advies moeten zijn.
Dan zitten we de komende jaren niet in waakzaam. Vaccins voorkomen in principe geen besmetting.quote:Op woensdag 3 februari 2021 01:28 schreef popje het volgende:
Als er straks een hoop gevaccineerd is en we zouden qua ziekenhuisopnames in waakzaam zitten, maar qua besmettingen niet. Gaan we dan op basis van de besmettingen de boel dichthouden?
Heeft ze al een onlyfans-pagina?quote:Op woensdag 3 februari 2021 04:58 schreef DonDruiper het volgende:
Kan Merel het niet overnemen van Hugo.
Dan zijn die persco's in ieder geval nog een beetje door te komen
[ afbeelding ]
Ik betwijfel 't!quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft ze al een onlyfans-pagina?
Die routekaart zal nog veel meer worden aangepast de komende maanden en dus feitelijk onbruikbaar/onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de routekaart nu alweer aangepast? Gister avond stonden er nog veel meer zaken en uitzonderingen bij, nu bvb bij evenementen alleen:
"
Verplichte reservering, registratie,
gezondheidscheck en zitplaats
Maximaal 100 personen
"
Als ze niet zulke dikke tieten had, zat ze allang niet meer in de kamer.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap als haar nieuwe partij weer niet lukt.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:17 schreef groenen het volgende:
Kuipers is voor verlenging van de avondklok, dan ben ik ook voor.
Hou vol!quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:30 schreef josja het volgende:
Ik weet dat het hier geen therapie clubje is, maar hoe blijven jullie in godsnaam zo rustig en nuchter onder deze shit? Ik twijfel tussen me dramatisch van het balkon werpen of me volgooien met drank en pillen, met I wanna be sedated op repeat. Na gisteravond is het laatste restje hoop wel weggeslageniemand nog iets opbeurends voor vandaag? Beetje goed nieuws ofzo?
We kunnen er toch niets aan veranderen, dus het zo goed mogelijk maken binnen de grenzen van de maatregelen. Leven van dag tot dag, geen hoge verwachtingen hebben, dat helpt mij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:30 schreef josja het volgende:
Ik weet dat het hier geen therapie clubje is, maar hoe blijven jullie in godsnaam zo rustig en nuchter onder deze shit? Ik twijfel tussen me dramatisch van het balkon werpen of me volgooien met drank en pillen, met I wanna be sedated op repeat. Na gisteravond is het laatste restje hoop wel weggeslageniemand nog iets opbeurends voor vandaag? Beetje goed nieuws ofzo?
We doen het voor/en met elkaar!quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:30 schreef josja het volgende:
Sterkte!quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:30 schreef josja het volgende:
Alleen samen krijgen we FOK! onder controle?quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:41 schreef Noek het volgende:
Ik was eigenlijk van FOK! af en toen begon Corona en nu is FOK! wéér mn hobby en dat is echt om te janken.
quote:
Nee. Nu even niet. Ik mag toch hopen dat er een of ander godswonder gebeurd is als ik terugkom en er 6 topics vol goed nieuws staan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
We doen het voor/en met elkaar!
En niet alleen voor jou.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:41 schreef Noek het volgende:
Ik was eigenlijk van FOK! af en toen begon Corona en nu is FOK! wéér mn hobby en dat is echt om te janken.
I know.quote:
Je reageert op mensen die geen fuck om jou geven, maar jouw reactie als een aanleiding zagen om een paar slogans belachelijk te maken om hun frustratie te uiten. Dus ja, het is hier zeker geen therapieclub. Het beste dat je kan doen is afstand nemen en je te focussen op je eigen welzijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:56 schreef josja het volgende:
[..]
[..]
Nee. Nu even niet. Ik mag toch hopen dat er een of ander godswonder gebeurd is als ik terugkom en er 6 topics vol goed nieuws staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |