SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:26 schreef Vallon het volgende:
Blijft interessant, massavorming die blijft voortgaan onder druk van trap vergrotende angsten die zo ons leven bepalen.
Ik las even:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Als we ons nu goed aan de regels houden, kunnen we sneller meer'
Dit zegt men in het laatste bericht:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:24 schreef popje het volgende:
Ik wil het graag plaatsen, van de website van RIVM over kiemsurveillance... laatste bericht van 26 januari zegt dat er t/m 10 januari voor het laatst gesequenced is, de rest is op basis van modellering vanaf dan. Dus ook de 2/3e van vandaag...
Ik hoop dat dit model klopt want dan hoeven we ons totaal geen zorgen te maken over die variantquote:Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Modellenwerkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:30 schreef deedeetee het volgende:
Dat 2/3 van de besmettingen de Britse variant betreft is geen gemeten feit maar een schatting/aanname ? Klopt dat ?
Van Doutzen?quote:
Waarom, we doen het toch zeer zorgvuldig hier?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we vooral maar druk moeten zetten op het opvoeren van het vaccinatieprogramma want anders zitten we tot in mei/juni in deze shit met de dreiging van varianten... het RIVM lijkt ook weinig rekening te houden met het feit dat het vaccinatieprogramma loopt in mijn ogen.
Dit is de laatste informatie:quote:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ien-roet-in-het-etenquote:Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom, we doen het toch zeer zorgvuldig hier?
Die zorgvuldigheid zorgt er onder andere voor dat we precies het aantal vaccinaties weten
Nos kapt het toch altijd af?quote:
Niet op de livestream, wel in de uitzendingquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Nos kapt het toch altijd af?
Net wanneer de leuke vragen komen dan haakt de NOS af. Fuckers
zitten we toch alquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we vooral maar druk moeten zetten op het opvoeren van het vaccinatieprogramma want anders zitten we tot in mei/juni in deze shit met de dreiging van varianten... het RIVM lijkt ook weinig rekening te houden met het feit dat het vaccinatieprogramma loopt in mijn ogen.
Altijd blijven lachen!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zitten we toch al![]()
vooral als ze de scholen open gaan gooien volgende week met deze cijfers.
leuk dat lagere aantal besmettingen maar er is vorige week 30% minder getest (!!!) en het percentage positief is niet veel lager, ik ben opeens een stuk minder blij met de cijfers nu.
Minder tests kan ook gewoon betekenen dat er minder mensen klachten hebben hequote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zitten we toch al![]()
leuk dat lagere aantal besmettingen maar er is vorige week 30% minder getest (!!!) en het percentage positief is niet veel lager, ik ben opeens een stuk minder blij met de cijfers nu.
In dat geval kunnen we net zo goed de scholen en winkels weer open doenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zitten we toch al![]()
Gebed zonder einde.quote:In het Verenigd Koninkrijk is een mutatie vastgesteld van de Britse coronavariant, zelf ook al een mutatie van het virus. Dat melden Britse media. De mutatie is tot dusver aangetroffen in 11 positieve coronatests en heeft er alle schijn van dat het in staat is het immuunsysteem te omzeilen.
De mutatie heeft de naam E484K gekeregen en heeft eigenschappen die ook terug te vinden zijn in de besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant. Wat de mutatie doet is de vorm van het eiwit aanpassen wat het virus in staat stelt cellen in het menselijk lichaam te besmetten. Daarnaast zorgt de mutatie ervoor dat antistoffen in het lichaam minder goed in staat zijn het virus te herkennen.
Maar dat sombert niet zo lekker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Minder tests kan ook gewoon betekenen dat er minder mensen klachten hebben he
opeens 30% minder ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Minder tests kan ook gewoon betekenen dat er minder mensen klachten hebben he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |