SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik snap dat het onderwijs énorm belangrijk is, persoonlijk had ik ook liever gezien dat men het over de krokusvakantie heen had geteld. Scheelt toch weer een paar weken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is nu al bekend dat er in maart weer een piek komt, met versoepeling weet je nu al dat je die piek gaat verergeren.
De kans dat die piek weer pompen of verzuipen wordt dankzij de versoepelingen is levensgroot.
Het is inderdaad nu ook weer niet zo dat de kroegen ineens open gaan. Winkels mogen krap aan een pakketje door het raam aangeven en alleen de basisscholen gaan open, niet het VO. Op die basisscholen is er nu ook al veel noodopvang, tussen de 20-50% geloof ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens heeft de jonge wel gelijk mbt de versoepelingen. We doen dan wel de basisscholen open maar dit is meer uit noodzaak en belang voor de eigen jeugd, voor de rest doen we niet zoveel.
Het click en collect is meer voor de bühne/perspectief beeld dan iets anders.
Voor de rest zitten we straks ongeveer 3 maanden in lockdown en zijn andere sectoren al een half jaar dicht
Ja, precies. Zie ook de post boven je.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is inderdaad nu ook weer niet zo dat de kroegen ineens open gaan. Winkels mogen krap aan een pakketje door het raam aangeven en alleen de basisscholen gaan open, niet het VO. Op die basisscholen is er nu ook al veel noodopvang, tussen de 20-50% geloof ik.
De versoepelingen worden door sommige media gebracht alsof er carnaval gaat worden gevierd.
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:43 schreef Noordzijde het volgende:
Als het de komende 10 dagen niet stijgt qua besmettingen kun je dat hele Britse variant ook afschrijven als een riedeltje.
Vrij simpel, vandaag verwachten we de laagste stand van de week ongeveer tussen de 3000-3400, Als het daarna boven de 5000 komt is de daling wel gebroken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:43 schreef Noordzijde het volgende:
Als het de komende 10 dagen niet stijgt qua besmettingen kun je dat hele Britse variant ook afschrijven als een riedeltje.
Één van de vele factoren die meespelenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:49 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Volgens de modules zou het de komende 2 weken te zien moeten zijn in de besmettingscijfers.
Zo is dat een of 2 weken idd uitgelegd door ik meen Van Dissel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrij simpel, vandaag verwachten we de laagste stand van de week ongeveer tussen de 3000-3400, Als het daarna boven de 5000 komt is de daling wel gebroken.
Als het beeld zich voortzet van de laatste tijd is dit mijn verwachting. Als er een sterke opkomst van de Britse variant is zal op een gegeven moment zichtbaar worden dat de cijfers veel hoger gaan zijn dan deze verwachting.
Geplot op de laatste drie weken +/- 250
Vandaag 3200
woensdag 4200
donderdag 4300
vrijdag 4100
zaterdag 3800
maandag 3000
Het hele doel van de maatregelen was juist de reisbewegingen en contactmomenten beperken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, precies. Zie ook de post boven je.
Goed voor het welzijn van je kind ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef skrn het volgende:
Nou, mijn kind gaat gewoon lekker niet naar school, wacht wel tot na de krokusvakantie.
Wat is dat voor een onzin, eerst een week naar school, en dan weer vakantie?
Ik snap er ook niks van. Laat ze dan nog een extra week thuis...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef skrn het volgende:
Nou, mijn kind gaat gewoon lekker niet naar school, wacht wel tot na de krokusvakantie.
Wat is dat voor een onzin, eerst een week naar school, en dan weer vakantie?
Daar kun je zo als buitenstaander erg weinig over zeggen. Er is een heel scala aan zaken die kunnen maken dat het al dan niet een negatieve invloed op je kind zal hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:03 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Goed voor het welzijn van je kind ook.
Die moeten nog steeds thuiswerken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
Ouders worden weer op kantoor verwacht
Let maar op, de cijfers gaan dalen en we krijgen eind februari een soort plateau van rond de 1200 besmettingen per dag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
Waar ik moeite mee heb is dat in het UK en Ierland de cijfers stevig zijn gedaald UK van 60k naar 20K in een maand en Ierland van 5000 naar 1000 (grofweg). En dat het hier dan wel stevig zou stijgen, bijna een R0 van +0.4
Het is echt niet zo dat de maatregelen heel veel verschillen tussen ons en deze landen, misschien op papier, maar qua uitvoering en naleving zie ik er geen grote verschillen in die een 0.4 verantwoorden.
Tot nu toe kom ik niet verder dat de Britse variant een voorkeur voor Nederlanders schijnt te moeten hebben. Want ik kan me geen maatregelen meer voorstellen die een R met 0.4 daling laten zien. Misschien de deuren dicht lassen moet doen ze in Engeland ook niet.
Op zich niet. Er is nu ook onderwijs, alleen thuis. Dat wordt weer teruggeplaatst naar de locatie waar het thuishoort: school. Het is niet dat ze anders in die ene week vakantie hebben of zo, het is ook gewoon een schoolweek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Ik vind het gewoon onzin om een week voor de vakantie te scholen te openen? Dat is toch raar?
Weet je wat ook een hoop mensenstromen opleverde? De avondklok.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het hele doel van de maatregelen was juist de reisbewegingen en contactmomenten beperken.
En als mensen nu bij elke winkel hun bestellingen op mogen gaan halen, levert dat tóch weer een hoop mensenstromen op in de (winkel)centra.
Idem met de scholen. Ouders worden weer op kantoor verwacht, want de kinderen mogen weer naar de basisschool, dus meer reisbewegingen en contactmomenten.
Beter had men gewoon nog een paar weken gewacht, dan heb je ook veel meer zicht over wat die varianten nu dáádwerkelijk voor invloed hebben.
Mocht dat dán idd meevallen, dan kun je idd wat dingen langzaam vrijgeven.
dat kun jij vinden, en daarin kan ik je ook nog wel volgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Ik vind het gewoon onzin om een week voor de vakantie te scholen te openen? Dat is toch raar?
Het kan natuurlijk best zijn dat, omdat we al zulke strikte maatregelen hebben, het inderdaad mee zal vallen met die Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
Waar ik moeite mee heb is dat in het UK en Ierland de cijfers stevig zijn gedaald UK van 60k naar 20K in een maand en Ierland van 5000 naar 1000 (grofweg). En dat het hier dan wel stevig zou stijgen, bijna een R0 van +0.4
Het is echt niet zo dat de maatregelen heel veel verschillen tussen ons en deze landen, misschien op papier, maar qua uitvoering en naleving zie ik er geen grote verschillen in die een 0.4 verantwoorden.
Tot nu toe kom ik niet verder dat de Britse variant een voorkeur voor Nederlanders schijnt te moeten hebben. Want ik kan me geen maatregelen meer voorstellen die een R met 0.4 daling laten zien. Misschien de deuren dicht lassen moet doen ze in Engeland ook niet.
Ik vind het in elk geval een erg goede uitleg van een aantal virologen die er op een iets andere manier naar kijken. Additioneel winstpunt is dat Marino even te kakken gezet wordt door een viroloog, dat is ook altijd leukquote:Het slechtste scenario als uitgangspunt
Het RIVM gaat uit van het slechtste scenario. Fouchier vindt dat overdreven: ‘De eerste zorgen over de variant waren terecht. Het is dan ook verstandig dat er vervolgens meer onderzoek wordt gedaan. Maar de resultaten die daar tot nu toe uitkomen, bewijzen mijns inziens niet dat de Britse variant besmettelijker is.’
Hij noemt enkele voorbeelden: ‘In eerste instantie werd gedacht dat de viral load hoger was bij de Britse variant. Een aantoonbaar hogere concentratie van het virus in de luchtwegen van besmette personen maakt het waarschijnlijker dat het virus zich makkelijker verspreidt, aangenomen dat het nog infectieus virus is. Dat was een belangrijke aanwijzing, maar uit het Oxford-onderzoek komt naar voren dat hier toch geen sprake van is.’
Een tweede punt heeft te maken met het moment van meten: ‘Aanvankelijk nam de Britse variant exponentieel toe, maar op dit moment zien we een afvlakking van die relatieve groei in Groot-Brittannië. Dat zagen we ook bij eerdere varianten.’
Pouwels wijst echter op andere covid-data, die suggereert dat de afvlakking van de groei in het VK pas bij een hoger percentage plaatsvindt dan de Nextstrain-data doet vermoeden. ‘Het is bovendien logisch dat je een afvlakking ziet wanneer je puur kijkt naar de procentuele aanwezigheid van een nieuwe variant in de gehele viruspopulatie. Dat percentage kan niet exponentieel blijven groeien. Het betreft hier immers logistische groei.’’
Slecht argument.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet je wat ook een hoop mensenstromen opleverde? De avondklok.
Fixed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die moetenworden vriendelijk gevraagd nog steeds thuiswerken.
In het noorden is het een week laterquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Een hoop bedrijven eisen nog steeds dat werknemers gewoon op kantoor verschijnen.quote:
Bij mij mocht het, maar mijn kind is nog jong (<5).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat kun jij vinden, en daarin kan ik je ook nog wel volgen.
Maar ik laat de kinderen niet thuis omdat ik het niet helemaal begrijp.
als de scholen open gaan, dan gaan ze gewoon.
Zou een mooie boel worden als iedereen zelf ging bepalen of ze het al dan niet onzin vinden.
Dan hebben ze het noorden als referentie gepakt, en niet het zuiden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
In het noorden is het een week later
Wat is het probleem precies om een week naar school te gaan? Altijd beter dan een week niet naar school lijkt me.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:14 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan hebben ze het noorden als referentie gepakt, en niet het zuiden.
Waarom wordt er hier niet over nagedacht? Ik snap dat gewoon niet. Ja, stuur je kleuter maar voor een week naar school (mijnes heeft de school ook amper nog gezien) en dan moet 'ie weer thuis zitten.
dat laatste hou je niet tegen, er zullen altijd mensen hun "mening" geven. (artsen, psychologen, leraren)quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Bij mij mocht het, maar mijn kind is nog jong (<5).
Ik vind gewoon ook dat de communicatie kristal-helder moet zijn. Geen gezwets meer. Geen aankondigingen door mensen die er niks over te zeggen.
Omdat besmettingen kunnen oplopen, dat is het probleem. Met 2 weken wachten kun je naar een veel lager besmettingsniveau zonder dat het echt pijn doet, omdat je 1 week vakantie al in de schoot geworpen krijgt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat is het probleem precies om een week naar school te gaan? Altijd beter dan een week niet naar school lijkt me.
quote:Herstel-NL: scholen moeten onmiddellijk en onvoorwaardelijk open
Herstel-NL, het platform van professionals dat pleit voor een evenwichtig en risicogestuurd coronabeleid met oog voor zo snel mogelijk herstel van de schade in de samenleving, hekelt de voorwaarden die worden gesteld aan de heropening van de basisscholen zoals het OMT voorstelt. Blijkens diverse onderzoeken gaan besmettingen bij kinderen trager, is hun besmettelijkheid geringer en zijn de risico’s voor volwassenen die met kinderen omgaan dan ook niet hoger dan in andere beroepen. Herstel-NL pleit daarom voor onmiddellijke en onvoorwaardelijke opening van zowel basis- als middelbare scholen. Leden van het platform gaan graag de dialoog met kabinet en OMT hierover aan.
Herstel-NL pleit voor beleid op basis van daadwerkelijke risico’s. Noch de mortaliteit, noch de morbiditeit van het coronavirus bij kinderen, jongeren en docenten vormt afdoende redenen om de risico’s op scholen hoog in te schatten. Daarnaast blijkt steeds duidelijker de directe schade die bij veel kinderen ontstaat doordat ze verplicht thuis moeten blijven: op de eerste plaats de leer- en ontwikkelingsachterstanden. Daarnaast is kindermishandeling sterk gestegen en ook de psychische schade is ongekend groot, zo blijkt uit recente cijfers. Het sluiten van de scholen is disproportioneel en veroorzaakt meer gezondheidsschade dan dat het aan gezondheidswinst oplevert.
Herstel-NL komt in verweer tegen de regel dat hele klassen bij een besmettingsgeval weer naar huis worden gestuurd en gezonde kinderen in quarantaine moeten en verplicht moeten worden getest voordat zij weer naar school mogen. Deze voorwaarden zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en vormen een directe schending van meerdere grondrechten. Onderzoek uit Noorwegen en Zweden toont overigens overtuigend aan dat het virus op scholen niet sneller rondgaat dan elders in de samenleving; sterker - het gaat bij kinderen langzamer. Ook hebben docenten geen grotere kans op besmetting dan mensen in andere beroepen.
Docenten die kwetsbaar zijn moeten uiteraard in staat worden gesteld om van huis te werken of zich te laten vervangen. Herstel-NL heeft al eerder opgeroepen daartoe een goede regeling te treffen. De bezwaren die vakbond CNV nu namens leraren zou verwoorden ontberen elke wetenschappelijke grond. De eis dat leraren “100% veilig” moeten kunnen werken is daarnaast in de ogen van Herstel-NL absurd. De auto- of fietsrit naar school kent voor de meesten hogere risico’s dan het doceren van een klas.
Daarnaast zijn de door het OMT aangedragen voorwaarden alsnog beschadigend voor kinderen. Ze jagen angst aan en bestempelen kinderen als een gevaar voor elkaar, voor hun familie en voor de samenleving. Dat is een emotionele last waarmee onze kinderen niet belast mogen worden, omdat ook dat onrepareerbare schade doet en daarmee de ontwikkeling verstoort.
herstel-NL, is dat het nieuwe Red Team?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:22 schreef Oidipous het volgende:
https://www.perssupport.n(...)nvoorwaardelijk-open
Herstel NL gooit de knuppel in het hoenderhok. Wat vinden jullie hier van?
[..]
Waar komt herstel-NL nu weer vandaan dan? Nog nooit van gehoord...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:22 schreef Oidipous het volgende:
https://www.perssupport.n(...)nvoorwaardelijk-open
Herstel NL gooit de knuppel in het hoenderhok. Wat vinden jullie hier van?
[..]
Dat zou betekenen dat kinderen in Midden en Noord pas op 1 maart weer naar school kunnen. Dat is nóg 4 weken thuisonderwijs. Dat is echt veel te lang...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:20 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat besmettingen kunnen oplopen, dat is het probleem. Met 2 weken wachten kun je naar een veel lager besmettingsniveau zonder dat het echt pijn doet, omdat je 1 week vakantie al in de schoot geworpen krijgt.
Nee, ze zijn er al een tijdje. Zie ook https://www.herstel-nl.nl/quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
herstel-NL, is dat het nieuwe Red Team?
Gelukkig bepaal jij dat niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:20 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat besmettingen kunnen oplopen, dat is het probleem. Met 2 weken wachten kun je naar een veel lager besmettingsniveau zonder dat het echt pijn doet, omdat je 1 week vakantie al in de schoot geworpen krijgt.
Het zoveelste 'actiegroepje' dat zich wil profileren in de media dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:26 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nee, ze zijn er al een tijdje. Zie ook https://www.herstel-nl.nl/
Dit is een groep van artsen, economen en andere wetenschappers die pleiten voor een risicogestuurd beleid, waarbij meer versoepelingen mogelijk zijn dan nu het geval is.
Tot de groep behoort onder meer Barbara Baarsma, die gisteren aanschoof bij Jinek.
https://www.herstel-nl.nl/quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Waar komt herstel-NL nu weer vandaan dan? Nog nooit van gehoord...
Vermoeiend allemaalquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:26 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nee, ze zijn er al een tijdje. Zie ook https://www.herstel-nl.nl/
Dit is een groep van artsen, economen en andere wetenschappers die pleiten voor een risicogestuurd beleid, waarbij meer versoepelingen mogelijk zijn dan nu het geval is.
Tot de groep behoort onder meer Barbara Baarsma, die gisteren aanschoof bij Jinek.
Besmettingen kunnen altijd oplopen. Dat is ook niet waar het om gaat. De vraag is of de zorg het aan kan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:20 schreef skrn het volgende:
[..]
Ditquote:
We hebben straks meer corona-actiegroepjes dan politieke partijen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zoveelste 'actiegroepje' dat zich wil profileren in de media dus.
Helemaal eens, dat is ook zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zoveelste 'actiegroepje' dat zich wil profileren in de media dus.
Echt hè.quote:
Precies, heel veel sectoren zitten nog volledig op slot. Men zou het gerust een lockdown kunnen noemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is inderdaad nu ook weer niet zo dat de kroegen ineens open gaan. Winkels mogen krap aan een pakketje door het raam aangeven en alleen de basisscholen gaan open, niet het VO. Op die basisscholen is er nu ook al veel noodopvang, tussen de 20-50% geloof ik.
De versoepelingen worden door sommige media gebracht alsof er carnaval gaat worden gevierd.
Dit is de eerste keer dat ik van Herstel-NL hoor dus of dat nou echt de verdienste is van dat onbeduidende groepje valt nogal te betwijfelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:31 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens, dat is ook zo.
Dit soort initiatieven komen niet zomaar tot stand. De consensus lijkt nu te draaien in de media dat er te weinig aandacht is geweest voor de nevenschade van het gevoerde beleid, waarbij teveel is gevaard op de virologische adviezen van het OMT. Dat is onder meer de verdienste van Herstel-NL, die dit al maanden uitdragen.
In sommige regio's is het twee weken. En hoe meer klassikale les hoe beter.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Nee nee... We hebben hier al vaker vastgesteld dat het pas een lockdown is als je je huis niet uit mag, tot die tijd mag je niet zeurenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Precies, heel veel sectoren zitten nog volledig op slot. Men zou het gerust een lockdown kunnen noemen.
Het gekke is wel dat het OMT gisteren een niet-virologisch standpunt innam door te hinten op de maatschappelijke gevolgen. Dat is de taak helemaal niet van het OMT, zij zouden louter gefocust moeten zijn op het terugdringen van de besmettingen. Vervolgens is aan het kabinet om daar een afgewogen oordeel over te vellen met inachtneming van andere effecten van de maatregelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt hè.
Als kabinet heb je een behoorlijke complexe puzzel steeds. Enerzijds het OMT met hun adviezen, maar ook de ministeries als EZK en Financiën die hun eigen ‘belangen’ hebben, maar dan ook nog eens het Red Team, Herstel-NL én alle afzonderlijke experts die van alles roepen in de media. Soms zelfs OMT-leden die afwijken van wat er gezamenlijk wordt geadviseerd.
Precies, zo is het. Klassikaal onderwijs kan niet vroeg genoeg opgestart worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In sommige regio's is het twee weken. En hoe meer klassikale les hoe beter.
Ik zou het juist koesteren als ze al zoveel gemist hebben dat je zo veel mogelijk open gaat.
Ho ho, ik zag welke partijen er allemaal meedoen aan de aankomende verkiezingen. Dat is ook echt een enorme waslijstquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben straks meer corona-actiegroepjes dan politieke partijen.
Ik vind sommige dingen overdreven met leerachterstanden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:35 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies, zo is het. Klassikaal onderwijs kan niet vroeg genoeg opgestart worden.
True, we mogen alles doen en laten wat we willen want 1943 en Jemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee nee... We hebben hier al vaker vastgesteld dat het pas een lockdown is als je je huis niet uit mag, tot die tijd mag je niet zeuren
Zit die spirituele UFO partij er nog bij?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:36 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ho ho, ik zag welke partijen er allemaal meedoen aan de aankomende verkiezingen. Dat is ook echt een enorme waslijst
Het gaat niet alleen om leerachterstanden. Het gaat ook om een veilige haven te bieden aan kinderen die het extra nodig hebben omdat ze leven in een onveilige thuissituatie.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind sommige dingen overdreven met leerachterstanden.
Mijn kind is 4. Kom op. Ja, voor kinderen die het moeilijk hebben, en voor de groepen 6, 7 en 8, daar snap ik het meer. Fair enough. Maar ik vind soms dat er heel dramatisch wordt gedaan als een kind een maandje school mist.
Doen we het voor de kinderen, of voor de ouders.
Oh Christus, ze bellen me maar als het voorbij is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
RIVM-viroloog: ''Reproductiegetal Britse variant 40 à 45 procent hoger''
Het kabinet komt vanavond met enige versoepelingen van de coronamaatregelen. Virusexperts staan echter niet te juichen en zeggen dat uitstel beter zou zijn. ,,De Britse variant van het coronavirus rukt harder op dan eerder gedacht'', zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM tegen deze site.
,,Op basis van wat we zien, denken we dat de Britse variant binnen nu en een week de overhand krijgt. Het gaat sneller dan we dachten. Eerst was het idee nog dat het omslagpunt in de derde week van februari zou plaatsvinden. Het wordt steeds duidelijker dat het reproductiegetal van de nieuwe variant 40 à 45 procent hoger ligt."
Het aantal gemelde besmettingen is al een tijdje aan het dalen, maar dat geeft volgens Reusken een vertekend beeld. ,,Voor mij lijdt het geen twijfel dat de Engelse variant ervoor gaat zorgen dat er een nieuwe besmettingsgolf komt." De experts stellen dan ook voor de versoepelingen nog tot na de krokusvakantie uit te stellen.
Soms ben ik echt jaloers op het Chinese model.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Herstel NL, Red Team, Containment Nu, blablabla. Die clubjes met allemaal tegengestelde ideeen vermenigvuldigen en verspreiden zich ook maar. Alsof het een virus is.
Die nog nietquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zit die spirituele UFO partij er nog bij?
En de Jezus partij?
In Jemen hebben ze corona wel aardig onder controle andersquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Noek het volgende:
[..]
True, we mogen alles doen en laten wat we willen want 1943 en Jemen.
Verwarrend hoor, die tegengestelde berichtgeving. FTM kwam vanochtend compleet met een tegengesteld verhaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
Het kabinet komt vanavond met enige versoepelingen van de coronamaatregelen. Virusexperts staan echter niet te juichen en zeggen dat uitstel beter zou zijn. ,,De Britse variant van het coronavirus rukt harder op dan eerder gedacht'', zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM tegen deze site.
,,Op basis van wat we zien, denken we dat de Britse variant binnen nu en een week de overhand krijgt. Het gaat sneller dan we dachten. Eerst was het idee nog dat het omslagpunt in de derde week van februari zou plaatsvinden. Het wordt steeds duidelijker dat het reproductiegetal van de nieuwe variant 40 à 45 procent hoger ligt."
Het aantal gemelde besmettingen is al een tijdje aan het dalen, maar dat geeft volgens Reusken een vertekend beeld. ,,Voor mij lijdt het geen twijfel dat de Engelse variant ervoor gaat zorgen dat er een nieuwe besmettingsgolf komt." De experts stellen dan ook voor de versoepelingen nog tot na de krokusvakantie uit te stellen.
Voorbeeldland!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Jemen hebben ze corona wel aardig onder controle anders
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/yemen/
Kan het RIVM als overheidsinstituut niet gewoon wat ducttape over de smoel van hun medewerkers plakken zodat ze niet elke keer het overheidsbeleid slopen? Mucho gracias.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
Lol zou het iemand van FOK zijn bij het RIVM?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
Dat maandje hebben ze nu al gemist, 5-6 weken in totaal geloof ik, exclusief vakanties, je zit straks op 3 maanden als je niet nu versoepeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Mijn kind is 4. Kom op. Ja, voor kinderen die het moeilijk hebben, en voor de groepen 6, 7 en 8, daar snap ik het meer. Fair enough. Maar ik vind soms dat er heel dramatisch wordt gedaan als een kind een maandje school mist.
Zo ontzettend waarquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Kan het RIVM als overheidsinstituut niet gewoon wat ducttape over de smoel van hun medewerkers plakken zodat ze niet elke keer het overheidsbeleid slopen? Mucho gracias.
Nouja, dat Chinees model is de afgelopen maanden wel degelijk gehanteerd in de media met angstverhalen zonder enige nuancering.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Soms ben ik echt jaloers op het Chinese model.
Alleen met een gummiknuppel krijgen we de media onder controle.
Nida?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:40 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Die nog niet
Nida, Volt, JA21, BIJ1, Code Oranje die al wel.
Johan Vlemminckx had ook alweer ambities om mee te doen, evenals die engerd van een Arnoud van Doorn.
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om leerachterstanden. Het gaat ook om een veilige haven te bieden aan kinderen die het extra nodig hebben omdat ze leven in een onveilige thuissituatie.
Volt ken ik ook niet, Nida is de Moslimpartij die ook al lokaal in Rotterdam actief is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nida?
Volt?
De rest ken ik (helaas).
Doet ampère ook nog mee?
Zou het kunnen zijn dat je persoonlijke situatie niet representatief is voor de gehele doelgroep?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.
Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
Ben ik met je eens. Het is aan het kabinet om daar een consistent beleid in te voeren en te zeggen dat het sluiten van scholen een maatregel is die over de grens gaat en dat niet meer wordt ingezet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mijn kind, die voor het EERST naar school moet, eerst een week naar school te sturen, dan is er vakantie, nou, dan weer een week school, ow jee de bestemmingen lopen toch weer op, en moet dan weer naar huis.
Wat ik zeg, een weg omhoog. Dat wil ik. Niet in de lente in de ellende zitten. Dan liever nu.
Je moet in eerste instantie proberen bij het OMT of RIVM te horen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh Christus, ze bellen me maar als het voorbij is.
Dit is toch niet meer te doen.
moet je zelf weten maar daar hoeven de scholen toch niet een week later voor open?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld denk ik. Artikelen in Chinese media kunnen prima genuanceerd zijn en zijn echt geen angst alleen maar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:42 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, dat Chinees model is de afgelopen maanden wel degelijk gehanteerd in de media met angstverhalen zonder enige nuancering.
Pas sinds kort lijkt de berichtgeving en toonzetting te veranderen in de media. En ik geef ze groot gelijk.
Zeker. Maar wat ik hoor, hier op Fok! en in de media, is ook niks anders dan hele generieke aannames. Dat een kind zowat onherstelbare schade oploopt door dat weekje niet op school te laten zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat je persoonlijke situatie niet representatief is voor de gehele doelgroep?
maar wel gecensureerdquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef eragon2890 het volgende:
Je hebt een verkeerd beeld denk ik. Artikelen in Chinese media kunnen prima genuanceerd zijn en zijn echt geen angst alleen maar.
Dank!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet je zelf weten maar daar hoeven de scholen toch niet een week later voor open?
Maar waarom mag er niet gediscussieerd worden in een vrij land als Nederland?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld denk ik. Artikelen in Chinese media kunnen prima genuanceerd zijn en zijn echt geen angst alleen maar.
Alleen 7000 van die klotegroepjes, herstel nl, smartexit, red team, contaiment nu, etc, dat wordt daar gewoon afgetuigd. En terecht.
Is het tenminste duidelijk en helder en een lijn.
Ik zeg niet dat het hier niet moet mogen, ik zeg dat het leven daar toch wel simpeler is...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Maar waarom mag er niet gediscussieerd worden in een vrij land als Nederland?
Blijkbaar is er een behoefte om die groepjes op te tuigen en aan het woord te laten in Nederland. Dan moet je dat ook accepteren.
Een dictatuur is in principe vrij simpel ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:50 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het hier niet moet mogen, ik zeg dat het leven daar toch wel simpeler is...
natuurlijk mag dat maar maakt het niet minder vermoeiendquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een behoefte om die groepjes op te tuigen en aan het woord te laten in Nederland. Dan moet je dat ook accepteren.
Wat is hun tactiek? elke dag een andere RIVM-expert het slechte nieuws laten brengen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:38 schreef Oliver23 het volgende:
Er heeft er weer eentje aandelen in zo'n groepje hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
neequote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef NoWarningSign het volgende:
Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen
Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:49 schreef NoWarningSign het volgende:
50+ mannen met overgewicht vaccinatie voorrang?
Peter van der Voort van hoofd IC UMCG stelt voor om mannen tussen de 50 en 75 met overgewicht voorrang te geven bij het vaccineren. Zo neemt de druk op de IC’s fors af en kan er sneller worden versoepeld.
https://twitter.com/nrc/status/1356279644102672391
Het klinkt logisch maar ik heb er moeite mee om hier in mee te gaan. Het lijkt op belonen van ongezond gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die niets aan overgewicht kunnen doen, maar een groot deel heeft daarin ook een eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind het geen goed voorstel.
Een maandje? In 2020 zijn de basisscholen bijna 2 maanden dicht geweest en nu zijn de scholen vanaf 15 december weer dicht tot en met 8 februari (dus weer bijna 2 maanden). En dan hebben ze ook nog alle reguliere vakanties gehad. Ik vind dat nogal wat. En ja, als je 4 jaar bent boeit het weinig, maar als je vanaf groep 3 echt bezig bent met ‘schoolwerk’ is dat wel anders.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat is wat overtrokken, maar het werkt ook de andere kant op. Niet heel Nederland hoeft aan de zuurstof omdat de scholen een weekje eerder opengaan. De scholen zijn nu al langdurig dicht en de achterstanden lopen op, een paar weken kun je nog wel wegwerken, maar op een gegeven moment is dat niet meer realistisch. Na 1 maart heb je misschien 15 weken school om 6 weken school in te halen. Zeker voor de groepen 2 tot 6 die veel praktischer onderwijs krijgen en niet alleen vanaf een scherm leren is dat een grote opgave. En niet voor 1 kind maar voor complete klassen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat ik hoor, hier op Fok! en in de media, is ook niks anders dan hele generieke aannames. Dat een kind zowat onherstelbare schade oploopt door dat weekje niet op school te laten zitten.
Waar komt deze mening nu weer vandaan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is hun tactiek? elke dag een andere RIVM-expert het slechte nieuws laten brengen?
dat is het in principe wel maar het doel heiligt de middelen naar mijn mening, moeilijkheid is hoe kom je aan die mensen, het is niet zo dat de fatso's geregistreerd staan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met dat argument, we doen het toch niet om die mensen te belonen maar om de samenleving als geheel te dienen. Immers door een lage IC bezetting kan er meer ruimte gegeven worden aan de samenleving. Ik zie echt niet hoe dat het belonen van ongezond gedrag is.
Als we nu de vaccins per luchtdrukpistool kunnen toedienen zie ik wel een verdienmodel, je kunt dan mensen laten jagen op de fatso's. Moet er wel een verflading bij, blauw voor de eerste prik en groen voor de tweedequote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is het in principe wel maar het doel heiligt de middelen naar mijn mening, moeilijkheid is hoe kom je aan die mensen, het is niet zo dat de fatso's geregistreerd staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |