SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik snap dat het onderwijs énorm belangrijk is, persoonlijk had ik ook liever gezien dat men het over de krokusvakantie heen had geteld. Scheelt toch weer een paar weken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is nu al bekend dat er in maart weer een piek komt, met versoepeling weet je nu al dat je die piek gaat verergeren.
De kans dat die piek weer pompen of verzuipen wordt dankzij de versoepelingen is levensgroot.
Het is inderdaad nu ook weer niet zo dat de kroegen ineens open gaan. Winkels mogen krap aan een pakketje door het raam aangeven en alleen de basisscholen gaan open, niet het VO. Op die basisscholen is er nu ook al veel noodopvang, tussen de 20-50% geloof ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens heeft de jonge wel gelijk mbt de versoepelingen. We doen dan wel de basisscholen open maar dit is meer uit noodzaak en belang voor de eigen jeugd, voor de rest doen we niet zoveel.
Het click en collect is meer voor de bühne/perspectief beeld dan iets anders.
Voor de rest zitten we straks ongeveer 3 maanden in lockdown en zijn andere sectoren al een half jaar dicht
Ja, precies. Zie ook de post boven je.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is inderdaad nu ook weer niet zo dat de kroegen ineens open gaan. Winkels mogen krap aan een pakketje door het raam aangeven en alleen de basisscholen gaan open, niet het VO. Op die basisscholen is er nu ook al veel noodopvang, tussen de 20-50% geloof ik.
De versoepelingen worden door sommige media gebracht alsof er carnaval gaat worden gevierd.
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:43 schreef Noordzijde het volgende:
Als het de komende 10 dagen niet stijgt qua besmettingen kun je dat hele Britse variant ook afschrijven als een riedeltje.
Vrij simpel, vandaag verwachten we de laagste stand van de week ongeveer tussen de 3000-3400, Als het daarna boven de 5000 komt is de daling wel gebroken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:43 schreef Noordzijde het volgende:
Als het de komende 10 dagen niet stijgt qua besmettingen kun je dat hele Britse variant ook afschrijven als een riedeltje.
Één van de vele factoren die meespelenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:49 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Volgens de modules zou het de komende 2 weken te zien moeten zijn in de besmettingscijfers.
Zo is dat een of 2 weken idd uitgelegd door ik meen Van Dissel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrij simpel, vandaag verwachten we de laagste stand van de week ongeveer tussen de 3000-3400, Als het daarna boven de 5000 komt is de daling wel gebroken.
Als het beeld zich voortzet van de laatste tijd is dit mijn verwachting. Als er een sterke opkomst van de Britse variant is zal op een gegeven moment zichtbaar worden dat de cijfers veel hoger gaan zijn dan deze verwachting.
Geplot op de laatste drie weken +/- 250
Vandaag 3200
woensdag 4200
donderdag 4300
vrijdag 4100
zaterdag 3800
maandag 3000
Het hele doel van de maatregelen was juist de reisbewegingen en contactmomenten beperken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, precies. Zie ook de post boven je.
Goed voor het welzijn van je kind ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef skrn het volgende:
Nou, mijn kind gaat gewoon lekker niet naar school, wacht wel tot na de krokusvakantie.
Wat is dat voor een onzin, eerst een week naar school, en dan weer vakantie?
Ik snap er ook niks van. Laat ze dan nog een extra week thuis...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef skrn het volgende:
Nou, mijn kind gaat gewoon lekker niet naar school, wacht wel tot na de krokusvakantie.
Wat is dat voor een onzin, eerst een week naar school, en dan weer vakantie?
Daar kun je zo als buitenstaander erg weinig over zeggen. Er is een heel scala aan zaken die kunnen maken dat het al dan niet een negatieve invloed op je kind zal hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:03 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Goed voor het welzijn van je kind ook.
Die moeten nog steeds thuiswerken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
Ouders worden weer op kantoor verwacht
Let maar op, de cijfers gaan dalen en we krijgen eind februari een soort plateau van rond de 1200 besmettingen per dag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
Waar ik moeite mee heb is dat in het UK en Ierland de cijfers stevig zijn gedaald UK van 60k naar 20K in een maand en Ierland van 5000 naar 1000 (grofweg). En dat het hier dan wel stevig zou stijgen, bijna een R0 van +0.4
Het is echt niet zo dat de maatregelen heel veel verschillen tussen ons en deze landen, misschien op papier, maar qua uitvoering en naleving zie ik er geen grote verschillen in die een 0.4 verantwoorden.
Tot nu toe kom ik niet verder dat de Britse variant een voorkeur voor Nederlanders schijnt te moeten hebben. Want ik kan me geen maatregelen meer voorstellen die een R met 0.4 daling laten zien. Misschien de deuren dicht lassen moet doen ze in Engeland ook niet.
Op zich niet. Er is nu ook onderwijs, alleen thuis. Dat wordt weer teruggeplaatst naar de locatie waar het thuishoort: school. Het is niet dat ze anders in die ene week vakantie hebben of zo, het is ook gewoon een schoolweek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Ik vind het gewoon onzin om een week voor de vakantie te scholen te openen? Dat is toch raar?
Weet je wat ook een hoop mensenstromen opleverde? De avondklok.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het hele doel van de maatregelen was juist de reisbewegingen en contactmomenten beperken.
En als mensen nu bij elke winkel hun bestellingen op mogen gaan halen, levert dat tóch weer een hoop mensenstromen op in de (winkel)centra.
Idem met de scholen. Ouders worden weer op kantoor verwacht, want de kinderen mogen weer naar de basisschool, dus meer reisbewegingen en contactmomenten.
Beter had men gewoon nog een paar weken gewacht, dan heb je ook veel meer zicht over wat die varianten nu dáádwerkelijk voor invloed hebben.
Mocht dat dán idd meevallen, dan kun je idd wat dingen langzaam vrijgeven.
dat kun jij vinden, en daarin kan ik je ook nog wel volgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef skrn het volgende:
Ik vind het gewoon onzin om een week voor de vakantie te scholen te openen? Dat is toch raar?
Het kan natuurlijk best zijn dat, omdat we al zulke strikte maatregelen hebben, het inderdaad mee zal vallen met die Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
Waar ik moeite mee heb is dat in het UK en Ierland de cijfers stevig zijn gedaald UK van 60k naar 20K in een maand en Ierland van 5000 naar 1000 (grofweg). En dat het hier dan wel stevig zou stijgen, bijna een R0 van +0.4
Het is echt niet zo dat de maatregelen heel veel verschillen tussen ons en deze landen, misschien op papier, maar qua uitvoering en naleving zie ik er geen grote verschillen in die een 0.4 verantwoorden.
Tot nu toe kom ik niet verder dat de Britse variant een voorkeur voor Nederlanders schijnt te moeten hebben. Want ik kan me geen maatregelen meer voorstellen die een R met 0.4 daling laten zien. Misschien de deuren dicht lassen moet doen ze in Engeland ook niet.
Ik vind het in elk geval een erg goede uitleg van een aantal virologen die er op een iets andere manier naar kijken. Additioneel winstpunt is dat Marino even te kakken gezet wordt door een viroloog, dat is ook altijd leukquote:Het slechtste scenario als uitgangspunt
Het RIVM gaat uit van het slechtste scenario. Fouchier vindt dat overdreven: ‘De eerste zorgen over de variant waren terecht. Het is dan ook verstandig dat er vervolgens meer onderzoek wordt gedaan. Maar de resultaten die daar tot nu toe uitkomen, bewijzen mijns inziens niet dat de Britse variant besmettelijker is.’
Hij noemt enkele voorbeelden: ‘In eerste instantie werd gedacht dat de viral load hoger was bij de Britse variant. Een aantoonbaar hogere concentratie van het virus in de luchtwegen van besmette personen maakt het waarschijnlijker dat het virus zich makkelijker verspreidt, aangenomen dat het nog infectieus virus is. Dat was een belangrijke aanwijzing, maar uit het Oxford-onderzoek komt naar voren dat hier toch geen sprake van is.’
Een tweede punt heeft te maken met het moment van meten: ‘Aanvankelijk nam de Britse variant exponentieel toe, maar op dit moment zien we een afvlakking van die relatieve groei in Groot-Brittannië. Dat zagen we ook bij eerdere varianten.’
Pouwels wijst echter op andere covid-data, die suggereert dat de afvlakking van de groei in het VK pas bij een hoger percentage plaatsvindt dan de Nextstrain-data doet vermoeden. ‘Het is bovendien logisch dat je een afvlakking ziet wanneer je puur kijkt naar de procentuele aanwezigheid van een nieuwe variant in de gehele viruspopulatie. Dat percentage kan niet exponentieel blijven groeien. Het betreft hier immers logistische groei.’’
Slecht argument.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet je wat ook een hoop mensenstromen opleverde? De avondklok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |