laat dat maar aan Hugo over, die is wel goed in schattenquote:Op maandag 1 februari 2021 21:30 schreef groenen het volgende:
Besmettingen worden wel moeilijk te gokken komende week.. Daling of toch het Engelse monster dat voor een stijging zorgt.
Het zou kunnen betekenen dat de R goed was, maar de N te laag geschatquote:Op maandag 1 februari 2021 21:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vat hem ook niet. Hij is dan 4 keer verdubbeld. Dat zou eerder een R van 2 zijn? Dan weet ik niet hoe de Engelsen het nu doen met terugdringen, maar als je met de huidige maatregelen een R van 2 hebt is er geen redden meer aan.
Hugo is schoolmeester, hij kent breuken.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat dat maar aan Hugo over, die is wel goed in schatten
Maar als de N hoger was, had met de R van 1,27 de N blijven groeien en niet met dit tempo het totaal blijven krimpen.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou kunnen betekenen dat de R goed was, maar de N te laag geschat
Bezorgbeer? Doe mij 2 kipsaté en een Hamburgermenu graag. Maar alleen als je helm berenoren heeft.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:33 schreef raptorix het volgende:
Maar nu belangrijke zaken, ik ga mijn berenpak aantrekken.
Haha, ik ben een brave burger, ik kom na 21:00 uur niet meer buiten, samen krijgen wij het virus eronder!quote:Op maandag 1 februari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bezorgbeer? Doe mij 2 kipsaté en een Hamburgermenu graag. Maar alleen als je helm berenoren heeft.
Nee, een verdubbelingstijd van een week betekent een R0 van ongeveer 1,3 à 1,35:quote:Op maandag 1 februari 2021 21:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vat hem ook niet. Hij is dan 4 keer verdubbeld. Dat zou eerder een R van 2 zijn? Dan weet ik niet hoe de Engelsen het nu doen met terugdringen, maar als je met de huidige maatregelen een R van 2 hebt is er geen redden meer aan.
Maar dan heb je dus een verdubbelingstijd van ongeveer een week, maar een halveringstijd van bijna twee weken.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, een verdubbelingstijd van een week betekent een R0 van ongeveer 1,3 à 1,35:
[ afbeelding ]
Wellicht dat meespeelt dat de maatregelen van de afgelopen weken de groei beinvloed hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus een verdubbelingstijd van ongeveer een week, maar een halveringstijd van bijna twee weken.
Als we nu op 50-50 zitten zou de R van de oude variant veel lager moeten zitten om die krimp te verklaren. Of de R van de nieuwe variant zit minder hoog.
juist, die hoge R kwam gewoon door het ruk beleid in de UK.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus een verdubbelingstijd van ongeveer een week, maar een halveringstijd van bijna twee weken.
Als we nu op 50-50 zitten zou de R van de oude variant veel lager moeten zitten om die krimp te verklaren. Of de R van de nieuwe variant zit minder hoog.
Dat zou kunnen, maar dan zit de R niet op 1,27 en zou de schatting van het RIVM ernaast zitten en gaan we niet in april allemaal doodquote:Op maandag 1 februari 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht dat meespeelt dat de maatregelen van de afgelopen weken de groei beinvloed hebben.
Als het aantal besmettingen de komende week niet gaat stijgen, dan kan het toch eigenlijk niet zo zijn dat de meerderheid van de gevallen uit een besmettelijkere variant bestaat met een reproductiegetal boven de 1?quote:Op maandag 1 februari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de nieuwe variant een R van 1,27 heeft en we nu op ~2000 besmettingen per dag van die variant zitten, zou dat inhouden dat we volgende week maandag rond de 4000 van die variant hebben, en nog zo'n 1500 van de oude variant.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen de komende week niet gaat stijgen, dan kan het toch eigenlijk niet zo zijn dat de meerderheid van de gevallen uit een besmettelijkere variant bestaat met een reproductiegetal boven de 1?
Als we nu op 2000 p/d Brits zitten dan moet het 4000 p/d zijn in een week. Dan is de stijging deze week zichtbaar.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen de komende week niet gaat stijgen, dan kan het toch eigenlijk niet zo zijn dat de meerderheid van de gevallen uit een besmettelijkere variant bestaat met een reproductiegetal boven de 1?
Ja, dus als het komende week niet stijgt, zit het model ernaast.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de nieuwe variant een R van 1,27 heeft en we nu op ~2000 besmettingen per dag van die variant zitten, zou dat inhouden dat we volgende week maandag rond de 4000 van die variant hebben, en nog zo'n 1500 van de oude variant.
de ultra-orthodoxe joden zorgen voor 40% van de besmettingen daar omdat ze de lockdown regels niet hoeven te volgen. ( of gewoon niet volgen )quote:Op maandag 1 februari 2021 21:45 schreef maily het volgende:
Bizar; duizenden negeren coronaregels bij begrafenisstoet
Tsk tsk, gelukkig hebben wij dat soort gekkies niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de ultra-orthodoxe joden zorgen voor 40% van de besmettingen daar omdat ze de lockdown regels niet hoeven te volgen. ( of gewoon niet volgen )
Ja, of de R is lager. Of het startpunt is lager, of het model zit ernaast.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dus als het komende week niet stijgt, zit het model ernaast.
Verklaart wel de uitspraak "geen avondklok na 10 februari, mits het blijft dalen"quote:Op maandag 1 februari 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
*kuch* bible belt *kuch*quote:Op maandag 1 februari 2021 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsk tsk, gelukkig hebben wij dat soort gekkies niet.
Als je kijkt naar de cijfers van Londen dan zou je ook een stijging verwachten, het tegendeel is echter waar: https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--casesquote:Op maandag 1 februari 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |