abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197759800
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
Haha, dan denken ze een keer over alternatieven en voeren ze dat door. En toch weer het oeverloze gezeik altijd hier.

Accepteer het nou eens dat het nooit gewoon helemaal goed kan gaan. Er zijn altijd mensen, manieren, sectoren enz waarbij het niet volledig goed kan gaan.
Denk dat de meeste mensen wel accepteren dat niet alles 100% gaat.
Alleen krijg ik nu de indruk dat ze het niet meer weten in Den Haag en dat ze maar wat proberen, trial and error.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 11:51:18 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197759803
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
Haha, dan denken ze een keer over alternatieven en voeren ze dat door. En toch weer het oeverloze gezeik altijd hier.

Accepteer het nou eens dat het nooit gewoon helemaal goed kan gaan. Er zijn altijd mensen, manieren, sectoren enz waarbij het niet volledig goed kan gaan.
Ze denken al sinds het begin van deze crises in "alternatieven" en die werken ook al bijna een jaar niet. Wellicht wordt het tijd om juist niet meer in alternatieven en toegespitst op de situatie te denken maar juist breed en veelomvattend en zonder uitzonderingen!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197759805
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je belt gewoon op en dan zeg: Ik wil een boek met een open einde, en dat laatste is heel belangrijk, want het is voor mijn vriendin, en weet je wat? Jij gaat dat boek nu voor me uitzoeken!
Haha, een van mijn favoriete scenes van Jiskefet!
pi_197759810
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Wel goed dat nu wat meer de discussie opgang komt over het perspectief voor de rest van het jaar. We zijn zo enorm gefocused op iedereen vaccineren en daarna weer terug naar normaal. Toch ben ik van mening dat we eigenlijk moeten kijken naar de meest kwetsbare groep. Wanneer zij ingeënt zijn en de ziekenhuisopnames nemen dusdanig af moet je je afvragen of het op slot houden van (een deel van) de samenleving nog wel uit te leggen is.
Ik kan je al wel vertellen dat ze het dan aardig open gaan gooien. Het kabinet heeft vanaf het begin gestuurd op de volgende drie factoren:
1. Zorgcapaciteit
2. Zorgcapaciteit
3. Zorgcapaciteit

Ze wilden niet meer, maar ook niet minder doen dan nodig.
  Redactie Games maandag 1 februari 2021 @ 11:51:44 #101
181272 crew  Noppie2000
pi_197759812
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:

[..]

tegenwoordig hebben mensen veel social anxiety, die hebben een dag mentale voorbereiding nodig om iemand op te bellen.
Tsjah, dan bellen ze niet en bestellen ze online. Dan is deze versoepeling niet voor hun besteedt, wel voor anderen. Prima toch.
pi_197759816
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dan bel je. 'Hoi, ik wil graag die hebben, hebben jullie die ook op voorraad?'

Erg lastig.
Dan moet je wel weten wat je wil bestellen. De charme van winkels is nou net dat je ter plekke dingen kan vergelijken.

Wij zijn bijvoorbeeld op zoek naar een tafeltje voor bij de tv. Online zat opties. Maar wij willen die tafeltjes fysiek zien zodat we beter in kunnen schatten of het een beetje bij de kamer past. Veel mensen denken zo bij bepaalde producten. Click and collect doet dan niet zo veel.
pi_197759830
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je overdrijft schromelijk met 'de meeste van dat soort winkels hebben helemaal geen website'.
Nee, ik overdrijf niet. En zeker geen website waar het assortiment op staat. Dan heb ik het over lokale winkels hè. Geen ketens.
  Redactie Games maandag 1 februari 2021 @ 11:53:18 #104
181272 crew  Noppie2000
pi_197759838
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wat je wil bestellen. De charme van winkels is nou net dat je ter plekke dingen kan vergelijken.

Wij zijn bijvoorbeeld op zoek naar een tafeltje voor bij de tv. Online zat opties. Maar wij willen die tafeltjes fysiek zien zodat we beter in kunnen schatten of het een beetje bij de kamer past. Veel mensen denken zo bij bepaalde producten. Click and collect doet dan niet zo veel.
Klopt, maar dan is dat geen reden om te klagen over de nutteloosheid van de versoepeling. Genoeg mensen die hier dankbaar gebruik van zullen maken, al is het maar om gewoon even een half uurtje buiten te zijn.

Koop je dat tafeltje gewoon nog wat later, net als de rest van de aankopen die men wil maken maar eerst wil bekijken.
pi_197759839
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je komt bij de winkel, je zegt ik wil product X, medewerker pakt product X, afrekenen met Pin. hooguit 5 minuten per klant. Medewerker weet waar alles ligt, je hoeft niets te vragen.
Heb je twee of drie medewerkers dan gaat het sneller dan wanneer de winkel normaal open zou zijn.
Retourneren kost alleen veel tijd.

maar begrijp best dat mensen dit alsnog helemaal kut vinden. men wilt vrolijk winkelen met het gezin, kijken kijken niet kopen.
En vervolgens sta je een tijdje bij elkaar in de rij? Dan is het een verstandiger idee om gewoon zelf door de winkel te lopen waarbij je niet constant naast elkaar staat lijkt mij.
pi_197759840
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, zo kan je bij alles een opmerking plaatsen. Accepteer gewoon dat het niet voor iedereen perfect is. Klaar.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:53:34 #107
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197759842
Dat hele afhaal geneuzel is toch ook meer omdat een paar winkels daar om vroegen? Volgens mij is niet zo dat er nu gesteld word dat er ineens veel meer mogelijk is. Alleen kun je nu wat afhalen, wat soms verrekte handig is. Het is niet bedacht als een middel waardoor de detailhandel weer volle bak aan de gang kan.

Nu zie ik het wel gebeuren dat de Primera met pakketpunt weer defacto open gaat ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197759843
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is een ander argument waar je inderdaad je vraagtekens bij kunt zetten. Maar het niet hebben van een goede website/voorraadsysteem vind ik (relatief makkelijk ook nog eens) oplosbaar.
Ik heb redelijk wat te maken gehad met de e-commerce systemen van de bouwmarkten, een groot probleem is dat veel bouwmarkten franchisers zijn. Later is dat volgens mij wel opgelost door ze een soort van partner te maken in de online verkoop, maar toen lag er weer een behoorlijke uitdaging dat veel bouwmarkten een verschillende assortiment hebben. Dan krijg je dat je bijvoorbeeld tuintegels en een schutting bestelt, maar dat die niet bij 1 filiaal zijn te krijgen, geloof me, behoorlijk complex :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197759844
dat word me toch een complete drukke chaos als alles weer open gaat.....dat word de koopavonden en de weekenden de winkelcentra maar even vermijden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Games maandag 1 februari 2021 @ 11:53:57 #110
181272 crew  Noppie2000
pi_197759849
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En vervolgens sta je een tijdje bij elkaar in de rij? Dan is het een verstandiger idee om gewoon zelf door de winkel te lopen waarbij je niet constant naast elkaar staat lijkt mij.
Jij kan geen anderhalve meter afstand bewaren in een rij? Apart.
pi_197759870
quote:
6s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
Dit lijkt me dan een mooi moment voor winkeliers om die website van ze te fiksen en te zorgen dat het assortiment wel klopt.
Dat is absoluut niet nodig voor dat soort winkels. Mensen kennen de winkels en gaan ze daarom bezoeken. Niet omdat ze een mooie website hebben.
pi_197759871
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik roep al een tijdje dat men 1 maart open zal gaan, het is simpelweg niet meer tegen te houden, de mensen die kwetsbaar zijn en op 1 maart niet gevaccineerd zijn, moeten maar even voorzichtig zijn.
Zo radicaal sta ik er dan weer niet in. Maar zodra die paar miljoen zijn ingeënt en de ziekenhuisopnames lopen met 80/90% terug dan wordt het een ander verhaal.
pi_197759872
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee. winkelmedewerkers staan op afstand achter de tafel en in de winkel stoot je juist tegen winkelend publiek aan. keurig in de rij staan met anderhalve meter afstand. in winkelcentra hier zie je al markeringen op de vloer.
ik begrijp best dat in de stad mensen zich daar niet aan houden. dan ruft je de mensen maar op afstand.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197759874
Wat ik zelf wel een idee zou vinden is om de Nederlandse bevolking in bijvoorbeeld 5 delen te splitsen en dat iedereen zijn eigen winkel window krijgt, dan voorkom je al een deel van de drukte.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 11:55:27 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197759875
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, ik overdrijf niet. En zeker geen website waar het assortiment op staat. Dan heb ik het over lokale winkels hè. Geen ketens.
Onze lokale platenzaak zet gewoon filmpjes online met LPs die ze aanraden :Y ik denk als je ze belt en zegt wat je muzieksmaak is dat ze met verrassender suggesties komen dan je zelf had kunnen bedenken :D

Maar inderdaad die hebben niet zomaar een website met assortiment zichtbaar up and running. (en willen ze denk ik ook niet eens want dan worden ze meer een grootgrutter en daar kunnen ze niet eens aan voldoen, ze zijn met een reden geen plato)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197759877
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan kijk je bij bol en bestel je lokaal, zelfde dag in huis. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon bellen, de meeste winkeliers helpen je graag.

Maar je kunt natuurlijk ook overal beren op de weg zien
Of realistisch zijn.
pi_197759881
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Jij kan geen anderhalve meter afstand bewaren in een rij? Apart.
Datzelfde kun je natuurlijk zeggen bij winkelen, daar kun je ook 1.5 meter bewaren.
pi_197759886
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfde met scholen natuurlijk. Dat kon ook niet 100%, maar ze hadden wel online onderwijs als alternatief. Geen optimale aanpak want natuurlijk is fysiek onderwijs fijner en beter, maar het was een alternatief. Jij was daar echter totaal geen voorstander van en vond dat maar onzin. ;)
Leuk geprobeerd maar nee. Online is een noodoplossing, geen alternatief. Een noodlanding maken in het water in plaats van gewoon landen op een landingsbaan met werkend landingsgestel.

Ook als scholen niet 100% open kunnen is het de moeite waard. Alles is beter dan de 0% van nu. Het is best wel zielig dat je zo opzichtig probeert mijn punt te verdraaien.
pi_197759890
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zo radicaal sta ik er dan weer niet in. Maar zodra die paar miljoen zijn ingeënt en de ziekenhuisopnames lopen met 80/90% terug dan wordt het een ander verhaal.
Ik ben ook niet zo radicaal, we zitten echter met het probleem dat mensen het zat zijn, daarnaast raakt het geld op, er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:57:24 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197759910
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Datzelfde kun je natuurlijk zeggen bij winkelen, daar kun je ook 1.5 meter bewaren.
In een ruimte met veel bewegingen is het lastiger om geen passages te hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197759913
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zelf wel een idee zou vinden is om de Nederlandse bevolking in bijvoorbeeld 5 delen te splitsen en dat iedereen zijn eigen winkel window krijgt, dan voorkom je al een deel van de drukte.
:') :') :') :') :')
pi_197759919
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb redelijk wat te maken gehad met de e-commerce systemen van de bouwmarkten, een groot probleem is dat veel bouwmarkten franchisers zijn. Later is dat volgens mij wel opgelost door ze een soort van partner te maken in de online verkoop, maar toen lag er weer een behoorlijke uitdaging dat veel bouwmarkten een verschillende assortiment hebben. Dan krijg je dat je bijvoorbeeld tuintegels en een schutting bestelt, maar dat die niet bij 1 filiaal zijn te krijgen, geloof me, behoorlijk complex :)
Dus kan de bouwmarktensector prima helpen bij het optuigen van click & collect bij de detailhandel. Ik zie mogelijkheden en werkverschaffing :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197759922
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]

in Israël 70% van de 60 plussers gevaccineerd en daar loopt het nog steeds uit de klauwen en gaan ze een nieuwe lockdown in.

wel hoopgevende cijfers dat de vaccinaties zeer goed werken maar het zegt niet dus alles.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 1 februari 2021 @ 11:57:54 #124
12221 Tijn