En zoals inmiddels bekend...quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:46 schreef molloot200 het volgende:
Volgens Jeroen KidV die de statistieken benoemt van de Top 2000 steeds, heeft Barbara Pravi de Top 2000 al wel bijna zeker gehaald!
quote:Après une deuxième place à l’Eurovision 2021, après le Grand Prix SACEM de la chanson de l’année pour Voilà, après un triomphe au Trianon à double guichets fermés, c’est donc une nouvelle consécration pour Barbara Pravi, puisqu’elle a remporté la Victoire de la révélation féminine lors des Victoires de la musique 2022.
Dankzij het gepeupel wel een tweede plek, dus misschien even goed om dat mee te nemenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:54 schreef sirdanilot het volgende:
Prachtig.
Maar het gepeupel kan dit soort hoogstaande Franse chansons niet waarderen vrees ik.
EDIT: Oeps, ik zit in het verkeerde jaar te posten
Ohhh leukquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:53 schreef molloot200 het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk heeft aan de talkshowtafel bij Beau verteld dat Barbara Pravi één van de zangers zal zijn met een centrale rol in het tweede seizoen van Chansons
Matthijs is gewoon een beetje verliefd op haar denk ik en dat snap ik wel.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ze deed in de eerste serie ook al prominent mee.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:31 schreef Greys het volgende:
Oh jongens ik word hier nogal blij van en ik kan geen Sobral of Pravi topic vinden op m'n mobiel dus dan maar even hier:
[ twitter ]
Prière au printempsquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:50 schreef Em31 het volgende:
Weet iemand welk nummer dit van haar is?
https://instagram.com/sto(...)&igshid=YmMyMTA2M2Y=
Ja dat is ‘m volgens mij, dankjewelquote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:48 schreef patat het volgende:
[..]
Prière au printemps
Le jour se lève
Barcelone
Louis
CHAIR
La fête
l’homme et l’oiseau
La vague
Je l'aime, je l'aime, je l'aime
Mes maladroits
La femme
Saute
Voilà
Encore:
Prière pour chanter
Prière au soleil
Dit was haar setlist gisteren, weet niet welke precies het is in dat filmpje!
Edit: Ik denk de eerste
quote:'Dacht dat ik een vrolijk album maakte, maar het werd diep'
Maar Pravi blijft niet op het succes van Voilà teren. De zangeres brengt vrijdag haar tweede album La Pieva uit. Met de titel, dat het Servische woord voor zangeres is, eert ze een deel van haar afkomst.
"Mijn opa schreef mij jaren geleden een brief waarin hij zei dat zingen mijn lot is", legt Pravi uit. "Een van de vrouwen van wie ik afstam, was een straatverkoper in de bergen van Servië en Bosnië. 's Avonds als ze rustte, begon ze te zingen. Ze zong zó mooi dat ze de bijnaam La Pieva kreeg. Daar komt mijn achternaam vandaan (Barbara's echte achternaam is Pievic. Haar artiestennaam Pravi is het Servische woord voor 'echt', red.)."
Op nummers als Maman, Vivante en Qui j'etais zingt Pravi over eenzaamheid, je plek proberen te vinden in de wereld, erachter komen wie je bent en wat het betekent om te leven. Ook maatschappijkritische teksten over oorlog en machtsmisbruik schuwt ze niet. Toch was Pravi niet in een zwaarmoedige bui bij het schrijven. "Het is grappig, want ik dacht dat ik een vrolijk album zou maken om op te dansen. Toen ik het voor het eerst in z'n geheel terughoorde, dacht ik: wat ga ik diep", lacht ze.
https://www.nu.nl/muziek/(...)-ik-het-begreep.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |