Naked short wil zeggen dat je een short-positie inneemt zonder de onderliggende waarde te bezitten. Dat kun jeook al met 1 aandeel!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit is geen normale short natuurlijk. Dit is 140% short.
Dit neigt naar naked shorten.
Het is niet alsof men op WSB dacht, Hee, iemand is short gegaan op gme laten we die partij eens een hak zetten.
Jan Modaal gaat hier niks van merken. Dit is echt een druppeltje in een oceaan. De totale waarde van de aandelenmarkt in de VS is 50.000 miljard! Totaal irrelevant die paar miljard veriles van een enkel fonds. Tegenover dat verlies staat ook weer de winst van de mensen met GME in bezit. Netto is het dus nul.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Uit interesse:
Als je het eens bent met Timmmm, en het ziet gebeuren dat Jan Modaal eronder gaat lijden, gelet op dat dit alleen het gevolg kan zijn van een marktreactie, waarom verwacht je dan geen dip vanuit diezelfde marktreactie?
Ja precies, dus hoe kun je het dan eens zijn met Timmmm’s stelling dat de hardwerkende man hieronder gaat lijden?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jan Modaal gaat hier niks van merken. Dit is echt een druppeltje in een oceaan. De totale waarde van de aandelenmarkt in de VS is 50.000 miljard! Totaal irrelevant die paar miljard veriles van een enkel fonds. Tegenover dat verlies staat ook weer de winst van de mensen met GME in bezit. Netto is het dus nul.
De meeste maken natuurlijk maar een zeer kleine winst. Grote groepen kopen 1 aandeel en daar blijft het bij.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is gewoon vrije marktwerking lol. Hoezo keur je af dat mensen er op gokken dat groot kapitaal hun short posities voorlopig nog niet opgeeft, maar hoor ik dat morele toontje niet bij het feit dat men 140% short is gegaan? Hoe krom wil je het hebben, bizar.
Die average Joe maken momenteel winst, wat is daar nou slecht aan?
Die inconsistenties zitten in de markt.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja precies, dus hoe kun je het dan eens zijn met Timmmm’s stelling dat de hardwerkende man hieronder gaat lijden?
Dat rijm ik niet. Ik zie wat dat betreft zoveel inconsistentie in alle posts hier.
Ja, maar dan kun je dus niet A zeggen: de hardwerkende man gaat hieronder lijden, WSB bad! en B: dit gaat 0 gevolgen hebben voor de markt, het is een kansloos verhaal.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die inconsistenties zitten in de markt.
Ja open deur hequote:Op maandag 1 februari 2021 10:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naked short wil zeggen dat je een short-positie inneemt zonder de onderliggende waarde te bezitten. Dat kun jeook al met 1 aandeel!
Ik ben het met Timmm eens dat 'het systeem' en de belanghebbenden grotendeels bestaat uit gewone mensen. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat GME het systeem overom gaat gooien, dat is gewoon onzin.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja precies, dus hoe kun je het dan eens zijn met Timmmm’s stelling dat de hardwerkende man hieronder gaat lijden?
Dat rijm ik niet. Ik zie wat dat betreft zoveel inconsistentie in alle posts hier.
Jou snap ik, maar waar de afkeur van andere personen tegenover WSB dan vandaan komt snap ik niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben het met Timmm eens dat 'het systeem' en de belanghebbenden grotendeels bestaat uit gewone mensen. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat GME het systeem overom gaat gooien, dat is gewoon onzin.
Dat gokkende HedgeFund brengt ook schade toe.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de ECB doet dat met al ons geld en met het systeem.
Dat een obscuur hedgefunds met zijn eigen kapitaal aan het gokken is mogen ze wmb helemaal zelf weten..
In feite doen ze ook gewoon aan manipulatie natuurlijk, maar op een schaal wat nooit is voorgekomen. In de jaren 90/00 had je ook van die pump 'n dumpers op nieuwsgroepen, fora en messageboards. Was imo niet veel anders en daar zijn ook veroordelingen van gekomen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:34 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Jou snap ik, maar waar de afkeur van andere personen tegenover WSB dan vandaan komt snap ik niet.
GS is bijkomstigheid. Het gaat ze enkel en alleen om de smerige praktijken van hedgefunds als Melvin.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:34 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Jou snap ik, maar waar de afkeur van andere personen tegenover WSB dan vandaan komt snap ik niet.
Want die willen simpelweg Melvin Capital (en citadel, waarmee ze in bed liggen) zien omvallen en Gamestop backen.
Dit idd, Gamestop was omdat daar zo'n enorme shortpositie op zat. Het is niet omdat ze Gamestop zo'n warm hart toedragen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
GS is bijkomstigheid. Het gaat ze enkel en alleen om de smerige praktijken van hedgefunds als Melvin.
Veel van die mensen op dat forum zijn gewoon ervaren beleggers. Denk je dat het verdienen van miljoenen ook een bijkomstigheid is tov de smerige praktijken van Melvin?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
GS is bijkomstigheid. Het gaat ze enkel en alleen om de smerige praktijken van hedgefunds als Melvin.
Ze dragen vooral hun eigen portomonnee een warm hart toe.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit idd, Gamestop was omdat daar zo'n enorme shortpositie op zat. Het is niet omdat ze Gamestop zo'n warm hart toedragen.
Doe ik ook dus dat kan ik ze niet kwalijk nemenquote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze dragen vooral hun eigen portomonnee een warm hart toe.
Dat is toch prima? Het is niet alsof de mensen waar ze het tegen opnemen (en waar mensen uit dit topic het zelfs voor opnemen) zulke filantropische gutmenschen zijn. Daarom snap ik die haat niet zo lol. Played at their own game.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze dragen vooral hun eigen portomonnee een warm hart toe.
Grotendeels ja, zeker, maar vergeet niet dit sentiment wat daarbovenop óók nog eens meespeelt:quote:Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gamestop is hier niet mee gered hoor. Dat heeft gewoon een falend businessmodel en deze kunstmatige injectie helpt daar niks meequote:Op maandag 1 februari 2021 12:06 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Grotendeels ja, zeker, maar vergeet niet dit sentiment wat daarbovenop óók nog eens meespeelt:
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |